te glad om de weg op te gaan....

05-01-2016 05:41 835 berichten
Code oranje is afgegeven voor gladde wegen en idd het is buiten spekglad.. Was zelf net even buiten te kijken, maar moest me echt vasthouden... Zelf durf ik niet te rijden met de auto,was van plan om de bus te maar lees net op de site dat de bussen niet rijden, omdat het niet verantwoord is, maar als het met de bus al niet vertrouwd is om daar mee te rijden, zou ik zelf ook niet de auto pakken.... rond deze tijdstip zie ik wel mensen voor mijn huis heel voorzichtig fietsen.... maar ze stappen al af en gaan lopend, het is echt zo glad... En lopend naar de bus doe ik al een half uur over...

Maar wanneer is het nou echt noodzakelijk om thuis te blijven? Ik heb zoiets van kan het altijd proberen, maar mijn eigen veiligheid gaat wel voor op.... wanneer zouden jullie nou echt thuis blijven en wanneer niet? en meer mensen die er last van hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 05 januari 2016 @ 07:32:

[...]

Dit. Prachtig om te adviseren om thuis te blijven, maar als het drie maanden lang écht winter is, kunnen we toch moeilijk met z´n allen thuis blijven.

Ik heb in elk geval geen keuze als ik de rekeningen nog wil kunnen betalen.Drie maanden lang ijzel lijkt me heel onwaarschijnlijk. Sneeuw en gewone gladheid is prima te bestijden, maar deze ijzel is extreem.
quote:Ceylon schreef op 05 januari 2016 @ 07:32:

[...]

Dit. Prachtig om te adviseren om thuis te blijven, maar als het drie maanden lang écht winter is, kunnen we toch moeilijk met z´n allen thuis blijven.

Ik heb in elk geval geen keuze als ik de rekeningen nog wil kunnen betalen.

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het drie maanden ijzelt.

Een paar maanden sneeuw is geen probleem, daar rijd je wel overheen, al dan niet met kettingen.

Maar als de bussen en taxi's al niet rijden kan het lastig worden en ik ga niet 12 kilometer wandelen met mijn spikes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zou zeggen: geniet lekker van je onverwachte dagje vrij
Bij werk in de zorg is thuisblijven natuurlijk lastiger dan bij veel andere banen.
Mijn werkt in Leeuwarden dikke laag ijzel hier in het zuiden niks idd hopen dat dat zo blijft verder succes en kijk uit iedereen in het noorden !
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 05 januari 2016 @ 07:32:

[...]

Hier gelukkig niets aan de hand, maar bij ons zou er toch echt wel iemand naar het werk moeten. We kunnen niet zomaar een apotheek een dagje dicht houden en thuiswerken gaat ook heel lastig voor een apotheek ik ben niet onmisbaar, maar als er niemand zou komen is het ook weer zo lastig bij mijn werk. En met 1 persoon kan je ook niet werken, er zijn er minimaal 3 nodig eigenlijk en dan nog bezorgers. Ik hoop dus niet dat de ijzel onze kant op komt, want dat zou best wel een probleem worden voor mijn werk eigenlijk.En toch is dit precies wat ik bedoel. Waarom kan de apotheek niet een dagje dicht? In het weekend kun je toch ook alleen voor noodgevallen bij een apotheek terecht? Ja, je moet zorgen dat er voor noodgevallen iets geregeld is, maar voor de rest kunnen mensen best een dagje wachten op hun medicijnen.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Vanuit huis werken kan alleen als je een kantoorbaan hebt en beschikt over digitale dossiers.
verba volant, scripta manent.
quote:abc schreef op 05 januari 2016 @ 07:37:

Bij werk in de zorg is thuisblijven natuurlijk lastiger dan bij veel andere banen.Inderdaad, mijn man zou prima thuis kunnen werken. Die logt met zijn computer hier wel in op zijn werkcomputer. Maar dat is met mijn werk een stuk lastiger en we hebben te maken met klanten die hun medicatie nodig hebben. Dat kan je moeilijk een dag verschuiven.
quote:Yggdrasil- schreef op 05 januari 2016 @ 07:13:

Tenzij je een doodswens hebt ga je nu de weg op. Je schrijft hier vast niet wat je bedoelt.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 07:39:

[...]

En toch is dit precies wat ik bedoel. Waarom kan de apotheek niet een dagje dicht? In het weekend kun je toch ook alleen voor noodgevallen bij een apotheek terecht? Ja, je moet zorgen dat er voor noodgevallen iets geregeld is, maar voor de rest kunnen mensen best een dagje wachten op hun medicijnen.Een apotheek waar je alleen terecht kunt voor noodgevallen zal toch ook open moeten zijn.
verba volant, scripta manent.
quote:Staalwol schreef op 05 januari 2016 @ 06:13:

[...]

Dat is eigenlijk helemaal geen verkeerd ideeEigenlijk is dat helemaal niet zo'n goed idee. Scandinavisch onderzoek wees uit dat jongeren daardoor juist vaker in ongevallen betrokken raken. Helaas zijn die cursussen nogal populair in veel landen. Ze denken dat ze beter kunnen rijden en nemen meer risico's. Beter om aan te leren hoe je een goede risicoinschatting kunt maken en dus niet te rijden op ijs.
Laatste keer dat het hier enorm glad was en de bussen niet reden had ik het geluk dat mijn werk op zich op loop afstand was. En ik ben ook ooit eens een keer naar school geglibberd om daar pas na een uur te horen dat we ijsvrij hadden omdat zoveel docenten niet kwamen opdagen, wat was dat balen zeg.

Kortom ik zou je werk bellen om te kijken hoe die er mee om gaan. Ik bedoel als je baas al niet komt hierdoor zou ik het zelf ook niet gaan.
Ben net even in de straat wezen kijken. Het is echt ongelooflijk: 1 grote ijsbaan. School van de kinderen is dicht, werk idem.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 07:39:

[...]

En toch is dit precies wat ik bedoel. Waarom kan de apotheek niet een dagje dicht? In het weekend kun je toch ook alleen voor noodgevallen bij een apotheek terecht? Ja, je moet zorgen dat er voor noodgevallen iets geregeld is, maar voor de rest kunnen mensen best een dagje wachten op hun medicijnen.Dan moeten er toch nog steeds mensen naar die noodapotheek om daar te gaan werken? En dat vergt nogal wat geregel, aangezien er niemand ingepland staat op die noodapotheek en je dan die ochtend het personeel daarvoor moet gaan regelen en die moeten daar dan ook nog zien te komen. Dat zijn gewoon medewerkers van apotheken uit de stad, die daarnaast ook in de noodapotheek werken. Bovendien moeten alle mensen van alle apotheken in de stad dan ook weten dat ze die dag naar de noodapotheek moeten ipv naar hun eigen apotheek. Dit moet je communiceren met de huisartsen enz. Er zal dus iemand telefonisch bereikbaar moeten zijn en je moet het op de deur hangen van je eigen apotheek oid. Veel ouderen hebben geen internet en de site moet je aanpassen om mensen te informeren. Er komt echt meer bij kijken dan gewoon maar dicht houden en klaar. En met een dag geen werk stapelt het enorm op ook natuurlijk. Enig idee hoeveel recepten een gemiddelde apotheek verwerkt op een dag? Als je dat een dag laat liggen, is dat de volgende dag niet heel fijn.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 05 januari 2016 @ 07:39:

[...]

Inderdaad, mijn man zou prima thuis kunnen werken. Die logt met zijn computer hier wel in op zijn werkcomputer. Maar dat is met mijn werk een stuk lastiger en we hebben te maken met klanten die hun medicatie nodig hebben. Dat kan je moeilijk een dag verschuiven.Op reguliere medicijnen kunnen veel mensen best een dagje wachten. Spoed dingen moeten natuurlijk door, maar daar is ook als het echt moet nog wel een ziekenhuisapotheek voor. Ik gebruik veel medicijnen en ik bestel mijn herhaalmedicatie op tijd. Als ik een keer zelf het niet op kan halen of als er problemen zijn met een levering dan heb ik niet meteen een probleem. Ik zou vandaag ook medicatie ophalen maar dat kan echt nog wel één of twee dagen wachten.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 05 januari 2016 @ 07:44:

[...]

Dan moeten er toch nog steeds mensen naar die noodapotheek om daar te gaan werken? En dat vergt nogal wat geregel, aangezien er niemand ingepland staat op die noodapotheek en je dan die ochtend het personeel daarvoor moet gaan regelen en die moeten daar dan ook nog zien te komen. Dat zijn gewoon medewerkers van apotheken uit de stad, die daarnaast ook in de noodapotheek werken. Bovendien moeten alle mensen van alle apotheken in de stad dan ook weten dat ze die dag naar de noodapotheek moeten ipv naar hun eigen apotheek. Dit moet je communiceren met de huisartsen enz. Er zal dus iemand telefonisch bereikbaar moeten zijn en je moet het op de deur hangen van je eigen apotheek oid. Veel ouderen hebben geen internet en de site moet je aanpassen om mensen te informeren. Er komt echt meer bij kijken dan gewoon maar dicht houden en klaar. En met een dag geen werk stapelt het enorm op ook natuurlijk. Enig idee hoeveel recepten een gemiddelde apotheek verwerkt op een dag? Als je dat een dag laat liggen, is dat de volgende dag niet heel fijn.

Ik snap echt heus wel dat het niet zo eenvoudig is, maar de kans is enorm groot dat er vandaag veel minder mensen naar je apotheek komen dan anders, omdat die wel allemaal een dagje gaan wachten vanwege de gladheid. Daarbij is iedereen ook op de hoogte van die ijzel, dus als er ergens een winkel of apotheek of whatever dicht is vanwege die gladheid zal vrijwel iedereen dat begrijpen.

Ik zie het echt als iets menselijks: we willen onszelf graag zinnig en belangrijk voelen.

Maar echt: de meeste mensen kunnen best een dagje thuis blijven. Zal niet iedereen blij van worden, maar is zeker niet onoverkomelijk.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:abc schreef op 05 januari 2016 @ 07:45:

[...]

Op reguliere medicijnen kunnen veel mensen best een dagje wachten. Spoed dingen moeten natuurlijk door, maar daar is ook als het echt moet nog wel een ziekenhuisapotheek voor. Ik gebruik veel medicijnen en ik bestel mijn herhaalmedicatie op tijd. Als ik een keer zelf het niet op kan halen of als er problemen zijn met een levering dan heb ik niet meteen een probleem. Ik zou vandaag ook medicatie ophalen maar dat kan echt nog wel één of twee dagen wachten.Klopt, maar ook die ziekenhuisapotheek moet draaien dan en daar moeten dan ook mensen voor op pad. Maar goed, zie mijn latere reactie.
Ik las zelfs al iets over code paars.

Het is echt vreselijk.

En heeft niks met sneeuw of 'het is maar min 2' te maken. Er ligt een serieuze ijslaag over alles heen buiten. Het is een grote ijsbaan. Strooien heeft geen zin. Niks heeft zin.

Alles ligt op z'n gat. En dat is helemaal niet: het is ook eens koud in Nederland en meteen staat alles op z'n kop'. Dit gebeurd overal ter wereld waar het ijzelt. Ook in noord Noorwegen en Canada zijn ze hier niet op berekend. Het kan beter - 40 zijn dan min 2 met ijzel.

En opmerkingen als je hebt toch winterbanden helpen niks meer.

Succes iedereen die in de zorg werkt. Ik ken een boel artsen hier die echt geen keuze hebben en de weg op moeten. Hopelijk komen ze heel aan. Het is een regelrechte ramp.

Hier is iedereen verder ijsvrij en er rijden geen bussen of taxies. Zelfs de uni is dicht.
Als het overal 1 grote ijsbaan is, is er dan al iemand die daadwerkelijk zijn schaatsen heeft aangetrokken en is gaan schaatsen? Zou ik wel doen 😁
quote:Solomio schreef op 05 januari 2016 @ 07:47:

[...]

Ik snap echt heus wel dat het niet zo eenvoudig is, maar de kans is enorm groot dat er vandaag veel minder mensen naar je apotheek komen dan anders, omdat die wel allemaal een dagje gaan wachten vanwege de gladheid. Daarbij is iedereen ook op de hoogte van die ijzel, dus als er ergens een winkel of apotheek of whatever dicht is vanwege die gladheid zal vrijwel iedereen dat begrijpen.

Ik zie het echt als iets menselijks: we willen onszelf graag zinnig en belangrijk voelen.

Maar echt: de meeste mensen kunnen best een dagje thuis blijven. Zal niet iedereen blij van worden, maar is zeker niet onoverkomelijk.Wij zijn een bezorgapotheek, dus die mensen hoeven sowieso al niet de deur uit maar verwachten wel dat de medicatie gebracht wordt. En ze zullen het vast wel begrijpen dat dat met zulke gladheid niet gaat, maar daarover gaan ze dan wel bellen wanneer het dan wel komt en de spoedmedicatie zal toch echt de deur nog uit moeten, dat kan je niet laten wachten. Het is gewoon lastig. Je wil jezelf niet in gevaar brengen, maar je hebt wel een verantwoording naar je klanten toe. En dat is met een apotheek anders dan met bv de hema oid. Maar dat is mijn mening
Wel uitkijken voor de putten bij het schaatsen. Maar serieus: als je bijvoorbeeld ijshockeyschaatsen hebt zou het prima kunnen.
quote:Maackii schreef op 05 januari 2016 @ 07:49:

Als het overal 1 grote ijsbaan is, is er dan al iemand die daadwerkelijk zijn schaatsen heeft aangetrokken en is gaan schaatsen? Zou ik wel doen 😁/
quote:Maackii schreef op 05 januari 2016 @ 07:49:

Als het overal 1 grote ijsbaan is, is er dan al iemand die daadwerkelijk zijn schaatsen heeft aangetrokken en is gaan schaatsen? Zou ik wel doen 😁Da's weer eens wat anders, schaatsend naar je werk
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 05 januari 2016 @ 07:48:

[...]

Klopt, maar ook die ziekenhuisapotheek moet draaien dan en daar moeten dan ook mensen voor op pad. Maar goed, zie mijn latere reactie.Ik snap je wel hoor. Maar wat niet kan, dat kan niet. In de ziekenhuisapotheek worden hier 24/7 diensten gedraaid volgens mij. Daar zal dus wel al iemand zijn. In andere gevallen zou ik zoveel mogelijk een beroep doen op de medewerkers die het dichtst bij wonen en lopend/glijdend naar hun werk kunnen komen.
Er is koffie verkrijgbaar in het UMCG.

De koffiejuffrouw heeft gelopen vanaf Lewenborg, twee uur onderweg geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven