Trots op onze boeren

30-09-2019 21:33 2117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie ook?

Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat en ik hoop dat het wat oplevert. :cheer2: :cheer2:
Been there, done that, got the T-shirt.
jeskanana schreef:
16-10-2019 11:48
Ik zag niet staan dat de wereld plantaardig gevoed moet worden, wat jij beweert.
Ho ho. Wat ik zeg is dat een vleesdieet niet houdbaar is, en een plantaardig dieet in ieder geval beter houdbaar is.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
En daar staat dus niet de conclusie die op LTO/varkenshouderspagina stond waar je eerder naar linkte; namelijk dat we niet zonder veeteelt kunnen.

Edit; bedankt voor het opzoeken!
eze wijzigde dit bericht op 16-10-2019 12:02
3.50% gewijzigd
merelindesloot schreef:
16-10-2019 11:56
Geweldig die boeren :cheer: n !

Jij woont vast niet in regio Den Haag/Utrecht?
jeskanana schreef:
16-10-2019 11:37
Ik snap niet waarom je die vraag zo defensief aan me stelt, want volgens mij waren wij het hier al over eens.

Omdat jij het formuleerde. Ik bedoelde het niet persoonlijk op jou gericht.
Is dat niet één van de problemen, dat boeren zich niet vertegenwoordigd voelen en zich in hun emoties nu laten meeslepen door mensen die radicale acties opzetten?
nounou
Dankje, ga het lezen.
jeskanana schreef:
16-10-2019 11:46
Dat is 'm niet hoor, ik heb ergens een artikel liggen over dat onderzoek. Is volgens mij van 2017/2018.
Ik snap je verontwaardiging verder niet, de vraag neemt toch ook toe?

Maar dat is dus niet hoe LTO/POV het laag overkomen. Dat de vraag toeneemt betekent niet hetzelfde als dat de wereld niet zonder kan. Als de vraag naar iPhones toeneemt zet je toch ook niet dat de wereld niet zonder iPhones kan.

Nu lijkt het alsof vlees cruciaal is om de aarde in leven de houden. Dat is niet zo, welvaart neemt toe en dus is de vraag vanuit opkomende landen groter. Economie dus.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
miekemv schreef:
16-10-2019 11:55
Dit soort uitspraken ook. Trappen mensen nog in deze vorm van beïnvloeding?

Met de boeren is niets mis hoor. En dat laten ze zich ook niet aanpraten.
Wil je dan ook even antwoord geven op mijn vragen? Waarom voor hen andere regels gelden? Waarom zij niet opgepakt moeten worden als ze regels schenden of zich niet aan de afspraken houden? Waarom andere demonstranten wel?
Rijkswaterstaat heeft de A12 afgesloten vanwege de trekkers die de boel blokkeren, en de politie laat de trekkers toe op het Malieveld omdat ze de middelen niet hebben ze tegen te houden.
Wat willen die boerenactivisten nou, dat het leger moet gaan optreden, net als in 1990? Escalatie?
Ik vind het huiveringwekkend.
nounou
Evenaar schreef:
16-10-2019 12:03
Wil je dan ook even antwoord geven op mijn vragen? Waarom voor hen andere regels gelden? Waarom zij niet opgepakt moeten worden als ze regels schenden of zich niet aan de afspraken houden? Waarom andere demonstranten wel?
Ik heb niet het idee dat voor hen andere regels gelden, als dat wel zo is tja, zij worden natuurlijk niet betaald om te demonstreren.

Net was op het nieuws dat het rustig en geordend verloopt en dat er daarom niet wordt ingegrepen.
miekemv schreef:
16-10-2019 12:07
Ik heb niet het idee dat voor hen andere regels gelden, als dat wel zo is tja, zij worden natuurlijk niet betaald om te demonstreren.

Net was op het nieuws dat het rustig en geordend verloopt en dat er daarom niet wordt ingegrepen.
Je weet dat tractoren eigenlijk de snelweg niet op mogen?
Zazamaenade schreef:
Rijkswaterstaat heeft de A12 afgesloten vanwege de trekkers die de boel blokkeren, en de politie laat de trekkers toe op het Malieveld omdat ze de middelen niet hebben ze tegen te houden.
Wat willen die boerenactivisten nou, dat het leger moet gaan optreden, net als in 1990? Escalatie?
Tuurlijk vindt jij het huiveringwekkend. Zoals jij het beschrijft klink je juist nogal hoopvol dat het leger ingrijpt.
Je zit zeker aan de buis gekluisterd?
LaFolie schreef:
16-10-2019 12:00
Maar dat is dus niet hoe LTO/POV het laag overkomen. Dat de vraag toeneemt betekent niet hetzelfde als dat de wereld niet zonder kan. Als de vraag naar iPhones toeneemt zet je toch ook niet dat de wereld niet zonder iPhones kan.

Nu lijkt het alsof vlees cruciaal is om de aarde in leven de houden. Dat is niet zo, welvaart neemt toe en dus is de vraag vanuit opkomende landen groter. Economie dus.
Ik denk dat je het onderzoek eerst eens moet lezen. Niet alleen de welvaart neemt toe, ook de wereldbevolking. En nee, die kan niet zonder voedsel.
Het argument dat veeteelt het voedsel van mensen op eet, is niet waar aldus FAO. Sterker nog, veeteelt zet voor humane consumptie ongeschikte producten om in zeer waardevolle producten. Daaruit trek ik de conclusie dat we inderdaad nog niet zonder kunnen.
Poppy_del_Rio schreef:
16-10-2019 11:59
Jij woont vast niet in regio Den Haag/Utrecht?
Ik wel. En ik steun de boeren volledig. Wanneer iemand je slaat, mag je 2x zo hard terug meppen.

Zeker als die laffe haas van een Rutte in zijn ivoren torentje blijft, achter zijn al even uitgeklede militairen. Het zou mooi zijn als die uit protest hun wagens omkeren.
Eze schreef:
16-10-2019 12:09
Je weet dat tractoren eigenlijk de snelweg niet op mogen?
Ach, voor een keertje.
Zazamaenade schreef:
16-10-2019 11:59
Omdat jij het formuleerde. Ik bedoelde het niet persoonlijk op jou gericht.
Is dat niet één van de problemen, dat boeren zich niet vertegenwoordigd voelen en zich in hun emoties nu laten meeslepen door mensen die radicale acties opzetten?
Ja, dat lijkt mij inderdaad een probleem.. maar ook die conclusie was in dit topic al besproken.
Mouthgard schreef:
16-10-2019 12:11
Ik wel. En ik steun de boeren volledig. Wanneer iemand je slaat, mag je 2x zo hard terug meppen.

Zeker als die laffe haas van een Rutte in zijn ivoren torentje blijft, achter zijn al even uitgeklede militairen. Het zou mooi zijn als die uit protest hun wagens omkeren.
De uitgeklede militairen en uitgeklede politie.
miekemv schreef:
16-10-2019 11:55
Dit soort uitspraken ook. Trappen mensen nog in deze vorm van beïnvloeding?

Met de boeren is niets mis hoor. En dat laten ze zich ook niet aanpraten.

Met deze boerenactivisten is wel het één en ander mis als ze denken dat de wet voor hen niet geldt, en als ze denken dat het geweldsmonopolie niet alleen bij de staat ligt. Daarom vergeleek ik dit eerder ook met motorbendes: intimidatie en lak aan regels en aan de politie, en gebruik van grote machines om hun wil op te leggen
Volgens mij worden deze acties gekaapt door een stel radicale figuren.
nounou
jeskanana schreef:
Ik denk dat je het onderzoek eerst eens moet lezen. Niet alleen de welvaart neemt toe, ook de wereldbevolking. En nee, die kan niet zonder voedsel.
Het argument dat veeteelt het voedsel van mensen op eet, is niet waar aldus FAO. Sterker nog, veeteelt zet voor humane consumptie ongeschikte producten om in zeer waardevolle producten. Daaruit trek ik de conclusie dat we inderdaad nog niet zonder kunnen.
Dat is natuurlijk onzin. iPhones zijn ook een waardevolle toevoeging aan het leven, maar dat betekent niet dat we niet ook prima met alleen Androids toe kunnen.
En het is al helemaal zes stappen te kort door de bocht om de conclusie dat we niet zonder kunnen toe te schrijven aan de FAO.
Mouthgard schreef:

Ik mag hopen van niet.
Zazamaenade schreef:
Tot nu toe verloopt alles vreedzaam. Niet volgens de parkeer-regeltjes nee, maar de sfeer is overal goed. Inzet van het leger, of termen als intimidatie en huiveringwekkend lijkt mij lichtelijk overdreven.
Zazamaenade schreef:
16-10-2019 12:14
Met deze boerenactivisten is wel het één en ander mis als ze denken dat de wet voor hen niet geldt, en als ze denken dat het geweldsmonopolie niet alleen bij de staat ligt. Daarom vergeleek ik dit eerder ook met motorbendes: intimidatie en lak aan regels en aan de politie, en gebruik van grote machines om hun wil op te leggen
Volgens mij worden deze acties gekaapt door een stel radicale figuren.
Heb jij vandaag geweld gezien?
miekemv schreef:
16-10-2019 12:12
Ach, voor een keertje.

Tweede keer in twee weken dat hier het leven ernstig wordt verstoord voor vele mensen en bedrijven.
Eze schreef:
16-10-2019 12:15
Dat is natuurlijk onzin. iPhones zijn ook een waardevolle toevoeging aan het leven, maar dat betekent niet dat we niet ook prima met alleen Androids toe kunnen.
En het is al helemaal zes stappen te kort door de bocht om de conclusie dat we niet zonder kunnen toe te schrijven aan de FAO.
Ik haal uit dat rapport dat we voorlopig de veeteelt nodig hebben om de wereld te voeden. Wat haal jij eruit dan?

Gek om mijn hele post als onzin af te doen trouwens, de helft komt letterlijk uit dat rapport.
jeskanana wijzigde dit bericht op 16-10-2019 12:21
9.21% gewijzigd
jeskanana schreef:
16-10-2019 12:13
Ja, dat lijkt mij inderdaad een probleem.. maar ook die conclusie was in dit topic al besproken.

Mijn punt is dat ik denk dat daardoor wat radicale figuren de kans krijgen deze acties te gebruiken voor hun eigen doelen.
Boeren zullen zelf aan de bak moeten om hun vertegenwoordiging beter te regelen.
Het land of een aantal steden lamleggen en intimidatie door het gebruik van trekkers roept uiteindelijk alleen maar weerzin op. Je kunt het niet blijven doen.
nounou
Zet hem op boeren :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven