Trump wordt herkozen

12-06-2020 18:56 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als een soort voorspelling. Trump wordt herkozen. De huidige toestand in de VS, alle plunderingen, vernielingen en de situatie in Seattle maken dat Donald Trump op zijn sloffen zijn tweede termijn gaat halen. Dat wilde ik maar even gezegd hebben. En na de verkiezingen zal ik dit topic weer even naar boven halen.
Despierta schreef:
27-09-2020 19:21
De VVD is mijns inziens ook nogal naar links opgeschoven maar ik snap wat je zegt. Toch vind ik ook de Democraten enorm ver-linkst sinds Trump president is. Ik denk dat er best een groot aantal zwarte en latino mensen op Trump gaan stemmen, met name degenen die een baan hebben en op hetzelfde welvaartsniveau als de meeste blanke mensen leven. En dan is een opmerking van een Biden best gek, hij riep: 'Als je op de Republikeinen stemt, ben je niet zwart'.
Het was een Republikeinse president die slavernij afschafte.
Waterman26 schreef:
27-09-2020 19:31
Het was een Republikeinse president die slavernij afschafte.
De GOP van toen lijkt ook in niets op die van nu.
Waterman26 schreef:
27-09-2020 19:27
De primary s van partijen zijn partij aangelegen heden, geen officiële voorverkiezingen. Ik dacht dat kiesmannen pas een rol gaan spelen bij de echte verkiezingen.
Bij de primary s wordt een kandidaat naar voren geschoven waar de partij prominenten het meeste vertrouwen in hebben. Zou dus best kunnen dat dat zowel bij Hilary als Biden gebeurd is.
Ook bij de primaries gaat het om de kiesmannen. Sanders heeft zelfs even een voorsprong gehad.
DS1971 schreef:
27-09-2020 19:36
Ook bij de primaries gaat het om de kiesmannen. Sanders heeft zelfs even een voorsprong gehad.
Dat zijn de kiesmannen die op de partijconventie de kandidaat bepalen. En omdat iedere staat zijn eigen voorverkiezingen heeft ( het kunnen ook de zgn caucusus zijn) is het niet helemaal helder hoe die kiesmannen bepaald worden.
Na de echte verkiezingen in november worden op grond van de uitslag de kiesmannen bepaald die de president gaan kiezen. Dat zijn er per staat een aantal ( voor een deel afhankelijk van de inwoners maar minimaal twee. Dat laatste betekent dat Staten met weinig inwoners over vertegenwoordigd zijn).
Is het niet zo dat de term kiesmannen dus twee betekenissen heeft?
DS1971 schreef:
27-09-2020 19:33
De GOP van toen lijkt ook in niets op die van nu.
GOP is toch de Democraten? Ik moet er weer even inkomen.
Waterman26 schreef:
27-09-2020 20:25
GOP is toch de Democraten? Ik moet er weer even inkomen.
Grand Old Party. Republikeinen.
Waterman26 schreef:
27-09-2020 20:24
Dat zijn de kiesmannen die op de partijconventie de kandidaat bepalen. En omdat iedere staat zijn eigen voorverkiezingen heeft ( het kunnen ook de zgn caucusus zijn) is het niet helemaal helder hoe die kiesmannen bepaald worden.
Na de echte verkiezingen in november worden op grond van de uitslag de kiesmannen bepaald die de president gaan kiezen. Dat zijn er per staat een aantal ( voor een deel afhankelijk van de inwoners maar minimaal twee. Dat laatste betekent dat Staten met weinig inwoners over vertegenwoordigd zijn).
Is het niet zo dat de term kiesmannen dus twee betekenissen heeft?
Het zijn verschillende rondes. Je kan ze niet meenemen naar de echte verkiezing uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
27-09-2020 15:15
Trump heeft de democratie zover uitgehold dat het nog maar de vraag is of de VS daar nog bovenop komt. Ook heeft hij de positie van de VS is de wereld compleet kapot gemaakt waardoor China de leidende rol over zal gaan nemen.

De schade die Trump heeft veroorzaakt is permanent.

Pence zou dat nooit gedaan hebben. En wat hij gedaan zou hebben zou later te repareren zijn.

Precies. Pence zijn overtuigingen zijn griezelig, maar Trump gaat veel destructiever te werk. Maar vlak Mitch McConnell en William Barr niet uit, zij faciliteren zijn slopen van het systeem. Als zij hun verplichting jegens de burgers als hoeders van de rechtstaat serieuzer zouden nemen dan was Trump al lang weer uitgespeeld geweest. Maar ze vinden het wel best zo.
I paid more income taxes than Donald Trump. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Donald Trump heeft altijd de rol van een succesvol zakenman gespeeld. Hij was het nooit echt. Had hij zijn geërfde vermogen belegd in index-trackers dan was hij nu een stuk vermogender geweest.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
En nu móet hij wel de verkiezingen winnen om "orde op zaken" te kunnen stellen bij de belastingdienst en zichzelf de mogelijke boete van 100 miljoen kwijt te schelden.
Alle reacties Link kopieren
Van een echt debat was niet veel sprake. Geen sterk optreden van beide kandidaten. Trump begon rustig en netjes en werd een paar keer onderbroken door Biden in de spreektijd van Trump. Biden heeft vervolgens een paar versprekingen in korte tijd en weer een issue met cijfertjes als hij het aantal corona doden wil benoemen.

Daarna gaat Trump in beast mode en is er van een normaal debat geen sprake meer. Trump gaat tekeer tegen Biden en tegen de host van de avond. Zoals een krant al schreef leek het debat op een kroeggevecht. Dat dekt de lading wel.

Wat mij persoonlijk opviel was de fragiele staat van Biden. Je ziet gewoon een oude vermoeide man staan. Hij praat langzaam en met weinig volume waardoor zijn punten aan kracht verloren gaan. Er zit geen energie in die man. Trump heeft die energie wel maar gebruikt het op een verkeerde manier.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
30-09-2020 11:43
Van een echt debat was niet veel sprake. Geen sterk optreden van beide kandidaten. Trump begon rustig en netjes en werd een paar keer onderbroken door Biden in de spreektijd van Trump. Biden heeft vervolgens een paar versprekingen in korte tijd en weer een issue met cijfertjes als hij het aantal corona doden wil benoemen.

Daarna gaat Trump in beast mode en is er van een normaal debat geen sprake meer. Trump gaat tekeer tegen Biden en tegen de host van de avond. Zoals een krant al schreef leek het debat op een kroeggevecht. Dat dekt de lading wel.

Wat mij persoonlijk opviel was de fragiele staat van Biden. Je ziet gewoon een oude vermoeide man staan. Hij praat langzaam en met weinig volume waardoor zijn punten aan kracht verloren gaan. Er zit gieen energie in die man. Trump heeft die energie wel maar gebruikt het op een verkeerde manier.
Ik zit nu het debat te kijken, maar ik zie al direct een Trump die in de debat gaat met de host en hem niet laat uitpraten. Interrupties en niet laten uitpraten door Biden komt pas later. Ik vind dat ook wel begrijpelijk als Biden een zin probeert af te maken waarin hij daarvoor door Trump al werd geinterrumpeerd.

Ik vind Biden niet fragiel. Hij is duidelijk een minder gewiekst prater. Maar kom op... het gaat er in dit ambt niet om hoe snel je je leugens uit je mouw schudt, maar dat je de juiste besluiten neemt.

Moet Biden met meer volume gaan praten dan Trump om hem te overschreeuwen? Die debatleider heeft een mute knop nodig voor Trump.

Energiekheid is fijn, maar wat heb je jer aan als het destructief gebruikt wordt? Biden is energiek genoeg.

Gadver wat een debat. Als Trump klasse had gehad, had hij Biden gewoon laten uitpraten. Maar goed: Trump heeft geen klasse.
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
30-09-2020 15:11
Ik zit nu het debat te kijken, maar ik zie al direct een Trump die in de debat gaat met de host en hem niet laat uitpraten. Interrupties en niet laten uitpraten door Biden komt pas later. Ik vind dat ook wel begrijpelijk als Biden een zin probeert af te maken waarin hij daarvoor door Trump al werd geinterrumpeerd.

Ik vind Biden niet fragiel. Hij is duidelijk een minder gewiekst prater. Maar kom op... het gaat er in dit ambt niet om hoe snel je je leugens uit je mouw schudt, maar dat je de juiste besluiten neemt.

Moet Biden met meer volume gaan praten dan Trump om hem te overschreeuwen? Die debatleider heeft een mute knop nodig voor Trump.

Energiekheid is fijn, maar wat heb je jer aan als het destructief gebruikt wordt? Biden is energiek genoeg.

Gadver wat een debat. Als Trump klasse had gehad, had hij Biden gewoon laten uitpraten. Maar goed: Trump heeft geen klasse.
En toch moet je toegeven dat Biden begonnen is met dat onderbreken. Want dat is nu eenmaal te zien op de beelden. Tijdens de eerste vraag begint Biden daar al mee. Het kan ook een tactiek zijn geweest. Lok Trump uit de tent, daar is hij zeer gevoelig voor.

Maar goed er zijn duidelijk 2 verliezers van dit debat.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Onzin. Eerste vraag over het supreme court en de benoeming van een rechter

Trump mag uitspreken.
Daaarna Biden. Spreekt ook uit. Mag nog.
Daarna komt Trump eroverheen zonder dat de moderator hem het woord heeft gegeven.
Daarna wordt het debat.
Moderator komt er soms tussen. En toen mondt het alweer uit in elkaar niet uit laten spreken... want trump knalt er de hele tijd tussen.

kijk nog maar eens goed...
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
30-09-2020 15:48
Onzin. Eerste vraag over het supreme court en de benoeming van een rechter

Trump mag uitspreken.
Daaarna Biden. Spreekt ook uit. Mag nog.
Daarna komt Trump eroverheen zonder dat de moderator hem het woord heeft gegeven.
Daarna wordt het debat.
Moderator komt er soms tussen. En toen mondt het alweer uit in elkaar niet uit laten spreken... want trump knalt er de hele tijd tussen.

kijk nog maar eens goed...
Het open debat begint na de 2 minuten van beide heren. Als Biden is uitgesproken en Trump begint te praten is Biden toch de eerste die er doorheen begint te praten.

https://youtu.be/CweqW7Pzxz8

Op 10:30 de eerste keer en 10:40 de tweede keer.

Kijk nog maar eens goed....
Let’s Go Brandon!
Wallace: Will you urge your supporters to stay calm during this extended period, not to engage in any civil unrest? And will you pledge tonight that you will not declare victory until the election has been independently certified? President Trump, you go first.
Trump: I'm urging my supporters to go into the polls and watch very carefully. Because that's what has to happen. I am urging them to do it. As you know, today, there was a big problem. In Philadelphia they went in to watch. They were called poll watchers -- a very safe, very nice thing. They were thrown out. They weren't allowed to watch. You know why? Because bad things happen in Philadelphia, bad things. And I -- I am urging -- I am urging my people. I hope it's going to be a fair election. If it's a fair election...

Zijn antwoord op de vraag of hij de tijd die nodig is voor de uitslag en de uitslag zelf zal respecteren is feitelijk: nee, want het is frauduleus en daarom roep ik mijn supporters op toezicht te houden bij de stembureaus. Lees: de boel te intimideren zodat het lastig is voor mensen die niet op mij stemmen, om te gaan stemmen.

https://edition.cnn.com/2020/09/30/poli ... index.html
Waterman26 schreef:
27-09-2020 19:31
Het was een Republikeinse president die slavernij afschafte.
In die tijd waren de rollen omgekeerd. De republikeinen van toen waren de democraten van nu en v.v.
Medio vorige eeuw is dat gaan omkeren.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
01-10-2020 06:33
In die tijd waren de rollen omgekeerd. De republikeinen van toen waren de democraten van nu en v.v.
Medio vorige eeuw is dat gaan omkeren.
De Democraten waren gespleten. In het Zuiden waren de Democraten pro-segreagtie, in het Noorden en Westen meer voor burgerrechten. Toen Truman de segregatie in het leger afschafte begonnen veel Zuidelijke Democraten, de Dixiecrats weg te lopen. De Dixiecrats stelden zelfs een eigen kandidaat voor de presidentsverkiezingen, Strom Thurmond.
Onder Nixon begonnen de Republikeinen in te spelen op de racistische gevoelens van blanke zuiderlingen, de Southern Strategy. Vanaf dat moment gingen racistische en conservatieve zuiderlingen zich steeds meer thuis voelen bij de Republikeinen. Strom Thurmond Wisselde ook van partij. Waar hij zijn loopbaan begon als Democraat eindigde hij als Republikein.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
01-10-2020 16:10
De Democraten waren gespleten. In het Zuiden waren de Democraten pro-segreagtie, in het Noorden en Westen meer voor burgerrechten. Toen Truman de segregatie in het leger afschafte begonnen veel Zuidelijke Democraten, de Dixiecrats weg te lopen. De Dixiecrats stelden zelfs een eigen kandidaat voor de presidentsverkiezingen, Strom Thurmond.
Onder Nixon begonnen de Republikeinen in te spelen op de racistische gevoelens van blanke zuiderlingen, de Southern Strategy. Vanaf dat moment gingen racistische en conservatieve zuiderlingen zich steeds meer thuis voelen bij de Republikeinen. Strom Thurmond Wisselde ook van partij. Waar hij zijn loopbaan begon als Democraat eindigde hij als Republikein.
Zeg ik, medio vorige eeuw ging het om :-D
Alle reacties Link kopieren
kom er maar in, Willem!
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
14-08-2020 17:28
Kan ik ook. Als een soort voorspelling. Trump wordt niet herkozen. De huidige toestand in de VS, alle plunderingen, vernielingen en de situatie in Seattle worden Donald Trump in zijn schoenen geschoven, zodat hij niet zijn tweede termijn gaat halen. Dat wilde ik maar even gezegd hebben. En na de verkiezingen zal ik dit topic weer even naar boven halen.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-11-2020 12:54
kom er maar in, Willem!
:lol:
Alle reacties Link kopieren
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Loep ff, Will m post al een hele tijd niets meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven