Uitverkoop V&D. Ga jij?

19-03-2016 11:50 650 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoi, ik besef dat ik een zeikerd

ben, maar ik heb altijd een beetje zuur gevoel bij zoiets.

Mensen die weinig geld hebben, (waar het wrs met de korting nog te duur is) daarvan snap ik het wel dat ze er gaan kijken. Maar een hoop mensen zijn gewoon ontzettend hebberig en willen graaien wat er te graaien valt. Ze zijn altijd die zaak straal voorbij gelopen en nu krijgen ze klamme handjes bij het idee helemaal los te kunnen gaan daar.

Zuur voor het personeel ook. Die worden uit het stof gehaald voor zulke mensen en na die weken wordn ze weer vriendelijk afgeserveerd.

Dus, ben ik nu echt een zeur (op fb werd ik half gefileerd ) of heb ik metgezellen?
quote:sofietje83 schreef op 20 maart 2016 @ 07:11:

[...]

Was jij mijn collega?! Herenmode??
quote:MarindaH schreef op 19 maart 2016 @ 23:26:

Waar kan je vinden welke v&d wanneer open is? (ik heb een adblocker en daarmee kan ik niet op de site van de telegraaf )Volgens mij staat onderaan de melding die je krijgt een link waarmee je de site kan openen.
quote:gruffalo schreef op 20 maart 2016 @ 07:16:

ik dacht dat ze maar een paar dagen open zouden gaan, maar het zijn 3-4 weken. Wat gaan ze in die tijd in hemelsnaam verkopen, ik dacht alleen dat wat in de winkel staat. Maar dan waarschijnlijk ook nog de magazijnen leegmaken, terwijl dat zo makkelijk terug kan naar de leveranciers?

Reken er maar op dat álle ouwe meuk van álle merken die er verkochten, naar de V&D gaat. Dat is een mooie gelegenheid om de magazijnen weer eens leeg te krijgen.

Ik was gisteren in Sittard, op 19 maart is er de St. Joep markt. Zaken als Didi en Superstar maken daar mooi gebruik van door te stunten met prijzen vanaf 5 euro. En vol dat die winkels lagen!! Zoveel kleding zie je normaal niet in het rek hoor. Tafels vol, rekken vol, vloeren ook vol trouwens. En heel veel mensen die ertussen graaiden. Alleen werd er niet zo heel veel verkocht, want wat ze overhouden is toch meestal maatje 36 en daar past de gemiddelde vrouw helaas niet in.

Dus ik gok erop dat je heel veel dingen kunt kopen die je tien jaar geleden al in je kast had hangen. Spullen die normaal gesproken naar de outletwinkels zouden gaan, of door de winkel zelf in de uitverkoop worden gedaan.

Wat overblijft wordt daarna waarschijnlijk opgekocht door een paar marktmensen die het vervolgens verkopen voor een euro ofzo.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik had ook begrepen dat ze een paar dagen open zouden gaan maar blijkbaar is het een paar weken. Misschien dat ik dan nog wel even binnenloop als ik in de buurt ben en het niet druk is.

Niet gaan uit protest is zinloos en doet meer kwaad dan goed. Alles wat nu niet verkocht wordt gaat voor een paar centen naar een opkoper dus is er nog minder voor de schuldeisers.
quote:syvon schreef op 20 maart 2016 @ 10:57:

[...]

Ik begrijp niet helemaal waar je zo boos over bent, waar sla ik mezelf op mijn borst dan? Ik vertel alleen maar over mijn eigen ervaring als werknemer van v&d ruim 17 jaar geleden. Dat ze ruimschoots gebruik maakten van lekker goedkope, maar niet echt toegewijde jongeren om een groot deel van de representatieve functies te bekleden. En dat dat waarschijnlijk niet zo handig was.

Ooooooh, ik ben niet boos hoor. Dat heb je verkeerd geïnterpreteerd. Geef enkel mijn mening.

Dat is met geschreven woord. Je weet niet hoe iemand bedoeld en kijkt tijdens het schrijven.
quote:nerdopviva schreef op 20 maart 2016 @ 00:32:

[...]

Bedoel je niet deze: https://www.kruidvat.nl/i ... hing-hair-serum/p/1217714

Ik heb geen kroes, maar het wel droog na het wassen. De prijs is wel hetzelfde. Waarschijnlijk is die het.

Mijn serum ziet er anders uit. Er staat niets op over kroes. Meestal is dat te zwaar.

Maar hartelijk dank voor de link. (Jammer dat ik wel opeens weer kerstboomreclames heb.)
quote:syvon schreef op 20 maart 2016 @ 10:59:

[...]

Herenmode?? Ja
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 maart 2016 @ 11:54:

[...]

Ik heb geen kroes, maar het wel droog na het wassen. De prijs is wel hetzelfde. Waarschijnlijk is die het.

Mijn serum ziet er anders uit. Er staat niets op over kroes. Meestal is dat te zwaar.

Maar hartelijk dank voor de link. (Jammer dat ik wel opeens weer kerstboomreclames heb.)Waarschijnlijk hebben ze de verpakking verandert, alleen deze staat op hun website. http://www.inecto.co.uk/p ... oconut/coconut-hair-serum Dat kroeshaar verhaal heeft Kruidvat zelf verzonnen denk ik.
quote:sofietje83 schreef op 20 maart 2016 @ 11:58:

[...]

Ja

OMG

Welk filiaal? Ik Haarlem.
quote:minnimouse schreef op 20 maart 2016 @ 10:16:

[...]

Hoezo zijn curatoren zakkenvullers? Het enige dat zij doen is hun werk doen.Iedere minuut die ze aan V&D besteden wordt gedeclareerd; zelfs als ze op de wc zitten, declareren ze nog (en ja dat weet ik omdat ik voor een curator heb gewerkt). En zij worden als eerste betaald, nog voor UWV, belastingdienst en werknemers.
quote:-Suze- schreef op 20 maart 2016 @ 10:22:

[...]

Die bonnen kan je al maanden inleveren bij bepaalde winkels, zeiksnor. En je opmerking over de curatoren laat helemaal zien dat je het niet begrepen hebt.

Dan moet je wel wat in die bepaalde winkels wat te kopen hebben dombo.

Ik heb voor een curator gewerkt, ik weet als geen ander hoe het werkt. Iedere cent die binnenkomt gaat als eerste naar de rekening van de curator. Pas als er geen cent te halen valt, krijgt hij via de staat een vast tarief.
quote:agnesm schreef op 20 maart 2016 @ 14:29:

[...]

Iedere minuut die ze aan V&D besteden wordt gedeclareerd; zelfs als ze op de wc zitten, declareren ze nog (en ja dat weet ik omdat ik voor een curator heb gewerkt). En zij worden als eerste betaald, nog voor UWV, belastingdienst en werknemers.Als ik tijdens werktijd naar de wc ga, wordt dat ook echt niet van mijn salaris afgetrokken
quote:agnesm schreef op 20 maart 2016 @ 14:32:

[...]

Ik heb voor een curator gewerkt, ik weet als geen ander hoe het werkt. Iedere cent die binnenkomt gaat als eerste naar de rekening van de curator. Pas als er geen cent te halen valt, krijgt hij via de staat een vast tarief.

Logisch toch dat een curator als eerste wordt betaald? Anders zou niemand zo gek zijn om een faillissement af te handelen.

Maar vertel eens, hoe zouden ze het dan wel moeten doen volgens jou?
Ik moet helemaal niks!
quote:syvon schreef op 20 maart 2016 @ 14:12:

[...]

OMG

Welk filiaal? Ik Haarlem.Oh nee dan waren we geen collega's! Had gekund haha
Dombo... Zeiksnor.... Laten we het gezellig houden
Ze moeten het waar kwijt. Ik denk ook dat het gekkenhuis gaat worden, maar ik wil wel kijken of er nog een tas naar mijn zin is of een jurk. Die dingen kocht ik wel eens bij de V&D omdat ze verschillende merken hadden en je er meer met elkaar kon vergelijken. Vorig jaar een bikini en een badpak gekocht.

Ik snap het wel, omdat het net lijkt of we ergens van profiteren wat niet mag.
Ik lig straks voor de deur, heb al een lijstje gemaakt voor eventuele '' koopjes''

Beddengoed.

Handdoeken,

Keukengerei

Tas ( nr 117)

Parfum.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:agnesm schreef op 20 maart 2016 @ 14:32:

[...]

Ik heb voor een curator gewerkt, ik weet als geen ander hoe het werkt. Iedere cent die binnenkomt gaat als eerste naar de rekening van de curator.

Klopt. Eerst wordt de curator betaald. Anders kan niemand dat werk meer doen.

Er zijn ook faillissementen waarbij er geen geld is om de curator te betalen.

quote:Pas als er geen cent te halen valt, krijgt hij via de staat een vast tarief.Doe eens een bron i.p.v. je eigen werkervaring. Volgens mij betaalt de staat niets.
Ik weet nog niet of ik ga. Ik hou niet zo van drukte, zoals je die ook ziet bij de dolle dwaze dagen van de Bijenkorf. Als het drukte is zoals gewoon op een zaterdag vind ik het nog wel doen, maar dat zal het de eerste dagen vast niet zijn en dan is al het mooie vast al weg. Het enige waar ik eventueel nog voor zou willen gaan zijn de Rituals producten maar die zijn vast ook snel op.

Is er nog ergens te zien welke merken hebben besloten hun producten zelf terug te halen?
Geen idee, ik ging nooit naar de v&d en weet niet wat ik er nu zou moeten halen.

Wat een zuurt topic trouwens, met zure aannames.
Verkopen ze eigenlijk met extra korting? Of tegen de reguliere prijzen?
quote:dignity schreef op 20 maart 2016 @ 16:26:

Ik weet nog niet of ik ga. Ik hou niet zo van drukte, zoals je die ook ziet bij de dolle dwaze dagen van de Bijenkorf. Als het drukte is zoals gewoon op een zaterdag vind ik het nog wel doen, maar dat zal het de eerste dagen vast niet zijn en dan is al het mooie vast al weg. Het enige waar ik eventueel nog voor zou willen gaan zijn de Rituals producten maar die zijn vast ook snel op.

Is er nog ergens te zien welke merken hebben besloten hun producten zelf terug te halen?

Ik heb begrepen dat ze nogal wat moeten betalen om hun eigen spullen terug te zoeken en dat ze, als ze dat niet doen, 20% van de inkoopwaarde krijgen als de verkoopweken voorbij zijn. Er zullen genoeg bedrijven zijn die denken; wat er nu ligt is van vorige seizoenen, dat weer ophalen en opslaan tot de volgende uitverkoop is ook alweer zoiets. Geen punt met honderd paar oorbellen, wel een punt als je nog 20.000 broeken in een bepaalde modekleur hebt.

Puur gokwerk, maar ik denk dat dure sieraden weg zullen zijn, evenals echt leren tassen. En dat modegevoelige artikelen en dingen met een houdbaarheidsdatum blijven liggen voor de koopjesjagers.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon, wat is Sint Youp? Een 2e hands markt die je moet kennen als je uit Sittard komt? Of is het iets om als buitenstaander gezien te moeten hebben en speciaal voor af te reizen?

Ik neem aan dat jij uit die streek komt en dat weet?
quote:Troeteltje schreef op 20 maart 2016 @ 16:36:

Verkopen ze eigenlijk met extra korting? Of tegen de reguliere prijzen?Heel veel korting wel tot 80%.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Troeteltje schreef op 20 maart 2016 @ 16:41:

Ceylon, wat is Sint Youp? Een 2e hands markt die je moet kennen als je uit Sittard komt? Of is het iets om als buitenstaander gezien te moeten hebben en speciaal voor af te reizen?

Ik neem aan dat jij uit die streek komt en dat weet?

St. Joep is een heilige wiens naamdag op 19 maart valt. Als je het nut daarvan wilt weten moet je even googelen. Maar de st.Joepmarkt bestaat al sinds mijn moeder een klein meisje was. Het is geen tweedehands spul maar meer vergelijkbaar met de huishoudbeurs in het klein, gecombineerd met kramen van de plaatselijke middenstand die allemaal leuke aanbiedingen hebben en de gewone weekmarkt. In totaal staan de kraampjes langs een route van ongeveer zes km door de binnenstad. Kramen met stof, met sieraden, met telefoonhoesjes, met pannen, haarborstels, ondergoed, tassen, schoenen, broccante, dromenvangers, speelgoed, parfum, zonnebrillen, kaas. Snoep, planten, nageldesign, kleding, goede doelen, poetsmiddel, speciale doeken voor vanalles en nogwat, poppenkleding, eten uit oma´s tijd, zelfgemaakte spullen, de vietnamese loempia´s en dan ben ik vast nog een hoop vergeten.

Gezellig druk was het gisteren en ik kon op twee km van de stad al parkeren, dus dat viel mee .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven