Uitverkoop V&D. Ga jij?

19-03-2016 11:50 650 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoi, ik besef dat ik een zeikerd

ben, maar ik heb altijd een beetje zuur gevoel bij zoiets.

Mensen die weinig geld hebben, (waar het wrs met de korting nog te duur is) daarvan snap ik het wel dat ze er gaan kijken. Maar een hoop mensen zijn gewoon ontzettend hebberig en willen graaien wat er te graaien valt. Ze zijn altijd die zaak straal voorbij gelopen en nu krijgen ze klamme handjes bij het idee helemaal los te kunnen gaan daar.

Zuur voor het personeel ook. Die worden uit het stof gehaald voor zulke mensen en na die weken wordn ze weer vriendelijk afgeserveerd.

Dus, ben ik nu echt een zeur (op fb werd ik half gefileerd ) of heb ik metgezellen?
quote:syvon schreef op 19 maart 2016 @ 18:49:

Als 15-jarige werknemer werd ik daar uitgebuit voor f 4, 75 per uur. Ik kan maar weinig medelijden opbrengen vrees ik...

Moet zeggen dat ik er nooit kwam, ik geloof een jaar geleden een keer omdat ik servies zocht voor iemand die net verhuisd was en niets had. Het was allemaal wel oké, maar eigenlijk ook net niet. Geen smoel.

Mijn moeder is de enige persoon ter wereld die echt fan was van V&D... Maar, hoeveel ik ook van haar houd, ze heeft dan ook echt geen smaak. Uitgebuit? Ik neem aan dat V&D zich ook gewoon aan de wet hield? En 4.75 gulden, hoe lang is dat wel niet geleden dan?
quote:claudine1982 schreef op 19 maart 2016 @ 12:01:

Als je er altijd al kwam dan snap ik dat je nog even wilt kijken

Maar die toko is niet voor niets failliet, ze verkochten te weinig. En straks met de uitverkoop zullen ze echt niet om klandizie verlegen zitten. Daar gaat het me een beetje om. Om de hebberigheid van de mensch.Ik heb totaal geen probleem van dit soort hebberigheid en gegraai. Daar doe ik zelfs graag aan mee. Zo goedkoop mogelijk scoren. Vind ik leuk! Hebberigheid in de context die jij omschrijft, ben ik dus juist een groot voorstander van.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:Schabolleke schreef op 19 maart 2016 @ 17:46:

[...]

Wat kinderkleding betreft is er wel degelijk een verschil. Niet zozeer in kwaliteit, maar des te meer in stijl. En de stijl van Frendz paste gewoon veel beter bij mijn meisje-meisjes dan de mini-volwassenenstijl die je in veel andere winkels ziet. Merken als Esprit en Benetton hebben dat ook wel, maar ook die kocht dus ook bij de V&D Ieder zijn ding denk ik, ik vindt dat Frendz juist enorm 13 in dozijn kleding die je ook prima bij de Hema, H&M, C&A en zelfs Wibra of Zeeman kan kopen. Om die reden kocht ik het juist in de uitverkoop want meer dan die prijs vond ik het niet waard.
Jammer dat er geen online verkoop is, dan zou ik zeker gaan bestellen, ik denk dat dat nog veel meer zou opleveren. Ik weet niet of het gaat lukken erheen te gaan, de eerste paar weken sowieso niet, dus dan is het beste al weg vrees ik. Maar ik combineer het evt. bezoek met een bezoekje aan andere winkels in het centrum waar ik toch nog heen wilde. Hopelijk doen er genoeg leuke merken mee.

Naar mijn idee is dit zogenaamde graaien niets anders dan op andere plekken. Ik heb nog een paar andere winkels gezien met executie sale, daar is het zonder uitzondering druk, dat is ook de bedoeling. Zo gaat dat. Sommige winkels kom ik nooit vanwege de hoge prijzen, maar bij de sale van 75% ga ik zeker even langs. Tegelijkertijd genoeg mensen die nooit in de sale willen gaan. Dus dat zijn deels verschillende doelgroepen volgens mij.

Het verdwijnen van het merk Frendz vind ik ook erg jammer. Superleuke kleding, met name voor meisjes. Gaan we zeker missen. Ook voor mijn vriend regelmatig kleding gekocht. En de koffie of lunch bij La Place, deed ik ook vaak daar. Mijn kinderen hebben daar alledrie verschillende keren hun flesjes gehad, was ideaal daar vond ik.
quote:mwcactus schreef op 19 maart 2016 @ 20:25:

[...]

Ieder zijn ding denk ik, ik vindt dat Frendz juist enorm 13 in dozijn kleding die je ook prima bij de Hema, H&M, C&A en zelfs Wibra of Zeeman kan kopen.Echt heel erg oneens! Qua leukigheid en kwaliteit is Frendz echt veel beter dan iig C&A, Wibra en Zeeman. Hema: daar hebben ze gewoon echt te weinig en H&M is al jaren ieder seizoen weer hetzelfde.
V&D is niet failliet door te weinig klanten, maar leeggezogen door een investeringsmaatschappij.
Ab imo pectore
quote:-Suze- schreef op 19 maart 2016 @ 20:41:

[...]

Echt heel erg oneens! Qua leukigheid en kwaliteit is Frendz echt veel beter dan iig C&A, Wibra en Zeeman. Hema: daar hebben ze gewoon echt te weinig en H&M is al jaren ieder seizoen weer hetzelfde.Idem dito. Zou CoolCat Frendz niet over gaan nemen? V&D was daar toch onderdeel van?
quote:minnimouse schreef op 19 maart 2016 @ 19:55:

[...]

Uitgebuit? Ik neem aan dat V&D zich ook gewoon aan de wet hield? En 4.75 gulden, hoe lang is dat wel niet geleden dan?Je weet niet wat ze zoal moest doen voor dat geld. Zwaar lichamelijk werk ofzo, in het breedste zin van het woord.
quote:AnDu schreef op 19 maart 2016 @ 20:51:

[...]

Idem dito. Zou CoolCat Frendz niet over gaan nemen? V&D was daar toch onderdeel van?Nee de eigenaar van Coolcat overwoog V&D te kopen maar dat is blijkbaar niet doorgegaan. Ik zou ook niet weten waarom iemand een middelmatig huismerk over zou willen nemen. Er is al zat te koop in die prijs categorie. De kleding is prima voor wat het is maar niet enorm bijzonder of nergens anders te krijgen, er is een reden dat die keten niet meer bestaat natuurlijk. Van de paar leuke dingen uit de kindercollectie die goed lopen kunnen ze de rekeningen niet betalen.
quote:AnDu schreef op 19 maart 2016 @ 20:54:

[...]

Je weet niet wat ze zoal moest doen voor dat geld. Zwaar lichamelijk werk ofzo, in het breedste zin van het woord.Op je 15e? Ik denk eerder aan gewoon weekendhulp achter de kassa of iets bijvullen. Maar ben benieuwd waarom het woord uitbuit werd gebruikt. Dus ben benieuwd of zij nog reageert.
Mij zul je er niet zien, ik heb een pesthekel aan koopjesevenementen a la prijzencircus en meer van zulks. Maar hee, iedereen is vrij om wel te gaan, ook als je daarvoor nooit wat kocht bij v&d. Iedereen wil toch graag zo leuk mogelijke spullen voor zo min mogelijk geld?

En inderdaad, de consument die nooit iets kwam kopen de schuld geven is onzin. Het is de investeringsmaatschappij die niet maalt om een faillissement van v&d en al helemaal niet om de gevolgen voor medewerkers.
Ik vind het merk Boboli heel erg leuk, dat verkochten ze ook bij V&D, mijn dochter heeft er vrij veel kleding van en ik ken geen winkel waar ze het ook hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik kwam best vaak nog bij V&D. Was toch een winkel die in mijn vaste rijtje stond van winkels die ik bezocht als ik in de stad was. Een tijdje terug nog een tas en een jasje gekocht en vriend kocht er z'n ondergoed. Ik ga dus wel nog even kijken.

Weet iemand wanneer de winkels in Purmerend en Zaandam open gaan?
Ik probeer wel te gaan kijken, slaagde er toch wel regelmatig voor de baby- en kinderkleding.

Verder kocht ik er de laatste jaren weinig, maar het was wel een vast lunch adres, zeker sinds m'n zoontje er is.
Ik zal ook de kinderkleding missen...dat was echt de winkel waar ik met name mijn dochters nieuwe garderobe vandaan haalde. Dit dwingt mij tot nog meer online shoppen...net als vele anderen....
quote:Rue schreef op 19 maart 2016 @ 21:35:

Ik kwam best vaak nog bij V&D. Was toch een winkel die in mijn vaste rijtje stond van winkels die ik bezocht als ik in de stad was. Een tijdje terug nog een tas en een jasje gekocht en vriend kocht er z'n ondergoed. Ik ga dus wel nog even kijken.

Weet iemand wanneer de winkels in Purmerend en Zaandam open gaan?

Purmerend woensdag, zaandam ook.

bron
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Maar er werd toch ook bericht gegeven dat een klein deel van de V&D verder zal gaan.

Ik ben niet meer in het centrum geweest van de stad sinds V&D er weg is. Alleen aan de rand, maar is toch wel een gemis.

Ze hebben er een altijd wel leuke sjaals en tassen. Lullig voor de leveranciers die geleverd hebben. Die kunnen naar hun centen fluiten. Alleen daarom ga ik er niet op koopjesjacht. Ik zal wel Inecto haarserum missen. Wie weet waar ze dat verkopen. Die mag het zeggen.

Bij V&D kon je dat lekker voordelig en met airmiles betalen. De andere producten zijn ze te goedkoop gaan aanbieden bij de Action en dat soort winkels. Het was kostentechnisch niet meer vol te houden. Ook triest voor het personeel.
Inecto kun je bij de Kruitvat halen.

Zijn de boeken ook in de uitverkoop? Want dan ga ik misschien wel even kijken.
quote:Annelaure schreef op 19 maart 2016 @ 22:46:

Inecto kun je bij de Kruitvat halen.

Zijn de boeken ook in de uitverkoop? Want dan ga ik misschien wel even kijken.Actuele Nederlandse boeken hebben een vaste boekenprijs en mogen niet met korting verkocht worden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik ga denk ik wel. Ik kwam er vaak.
Carpe Diem!
quote:minnimouse schreef op 19 maart 2016 @ 21:04:

[...]

Op je 15e? Ik denk eerder aan gewoon weekendhulp achter de kassa of iets bijvullen. Maar ben benieuwd waarom het woord uitbuit werd gebruikt. Dus ben benieuwd of zij nog reageert.

Precies, ik kreeg op mijn 15de echt niet meer hoor, en dan werkte ik in een strandtent, was echt wel een stuk zwaarder denk ik

Is inderdaad al een tijd geleden, maar hallo, wat wil je dan verdienen op je 15de als bijbaantje???
Waar kan je vinden welke v&d wanneer open is? (ik heb een adblocker en daarmee kan ik niet op de site van de telegraaf )
quote:Gatti schreef op 19 maart 2016 @ 22:52:

[...]

Actuele Nederlandse boeken hebben een vaste boekenprijs en mogen niet met korting verkocht worden.
Inecto Haarserum was alleen nog maar bij V&D te koop. Niet bij het Kruidvat. Ook niet meer bij de Tuinen.

Wel de een paar van de andere producten. De Haarserum niet.
quote:minnimouse schreef op 19 maart 2016 @ 19:55:

[...]

Uitgebuit? Ik neem aan dat V&D zich ook gewoon aan de wet hield? En 4.75 gulden, hoe lang is dat wel niet geleden dan?Oh, ik bedoelde het meer als grapje. Was idd gewoon minimumloon, ergens eind jaren 90. Maar het was toen al zo dat bijna al het personeel bestond uur verveelde scholieren, met een paar zure oldtimers die de afdeling leidden. Is geen goede strategie geweest. Waarvan akte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven