Uitzwaaidag islam op facebook

24-07-2016 23:46 502 berichten
Net toen ik het niet meer zag zitten qua verdeeldheid en polarisatie kwam ik dit tegen en nu geloof ik weer helemaal in de toekomst van ons land

http://www.joop.nl/kijk-n ... groot-en-hilarisch-succes
quote:viavia2013 schreef op 29 juli 2016 @ 21:13:

[...]

ze geven niet op.... We moeten bekeerd worden.

Blijkbaar.

Terwijl ik even lekker wil lebberen aan de punica-oase.
quote:amarna schreef op 28 juli 2016 @ 12:07:

[...]

Het topic ging oorspronkelijk over een onhandig geformuleerde en ongenuanceerde oproep van een PVV-mevrouw op FB om de Islam uit te zwaaien en de vaak grappige reacties hierop. Géén grapjes over het gevaar van extremisme of over terrorisme, maar alléén over die oproep van die PVV-mevrouw.

Om in dat topic dan weer een discussie te starten over salafisme is mijns inziens inderdaad off-topic. Al deed ik er zelf aan mee

Haar oproep op Facebook was inderdaad ongenuanceerd en elke moslim uitzwaaien is niet de bedoeling van de meeste mensen gelukkig. Wel zijn er veel mensen die problemen hebben met het radicale deel van de islam en die dat deel liever vandaag dan morgen uitzwaaien. Ik haakte net als jij in op de discussie die volgde :-). In mijn ogen heeft de discussie echter wel met het onderwerp te maken, het gaat over de islam.

Het mag op dit topic enkel positief zijn, maar helaas is een deel van de islam niet positief. De AIVD geeft dit aan en het is momenteel een politiek punt. Ik vind het apart dat mensen voor anderen willen bepalen wat zij hier wel/niet mogen schrijven. Dat lijkt me aan de moderators. Ik vind het ook bijzonder onaardig hoe deze positivo's de critici benaderen; zonder enige verdraagzaamheid. Wie verziekt de sfeer nu eigenlijk? En waarom, alleen omdat iemand een andere visie heeft.

Ik vind het jammer dat veel moslims zich vaak onterecht voelen aangesproken, kritiek op de islam gaat niet altijd over hen persoonlijk, maar meestal over het salafistische deel en het radicalisme. Het gaat vooral om degene die een (potentieel) gevaar zijn, of over degene die door hun levenswijze niet in staat zijn te integreren en hun steentje bij te dragen aan de samenleving.

Waarom veel normale moslims zich dan toch elke keer aangesproken voelen dat begrijp ik niet goed. Ook de positivo's blinken niet uit in begrijpend lezen/luisteren. Vanwege de ongenuanceerde boodschap vind ik het in dit geval overigens logisch hoor dat de normale moslim zich aangesproken voelt en reageert. Ik vind het een verademing dat het deze keer ook met humor kan in plaats van de doorgaans (onterecht) gekozen slachtofferrol, die dan bevestigd wordt door de positivo's. De echte slachtoffers van dit alles zijn immers degene die ten prooi vallen aan de nare slachtpartijen van de radicale islam.
quote:Het-groepje schreef op 28 juli 2016 @ 11:55:

[...]

Als die mevrouw het over (extreem) salafisme had, had ze dat moeten schrijven.

Ik persoonlijk word een beetje moe van al die mensen die stoere anti moslim uitspraken doen en als ze daarop wat redelijkheid krijgen, uitgeluld zijn en het over extreem geradicaliseerde salafisten gaan hebben om toch maar een soort punt te maken.Dat had deze mevrouw inderdaad beter kunnen doen als ze dat bedoelde. Waarom is het een probleem voor jou als mensen het over het radicale deel van de islam willen hebben? Je hoeft het toch niet eens te zijn met wat anderen schrijven? Je wordt toch niet met geweld gedwongen dezelfde mening aan te hangen? Zonde om daar moe van te worden, dan kun je beter wat leukers gaan doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 29 juli 2016 @ 21:15:

[...]

Blijkbaar.

Terwijl ik even lekker wil lebberen aan de punica-oase. Zo hè! Die heb ik lang niet meer gehoord!
quote:adnama schreef op 29 juli 2016 @ 23:08:

Wie verziekt de sfeer nu eigenlijk? En waarom, alleen omdat iemand een andere visie heeft. Goeie vraag!
quote:Dormouse schreef op 29 juli 2016 @ 23:10:

[...]

Zo hè! Die heb ik lang niet meer gehoord! Ja, ik verraad vast mijn leeftijd hier haha.
quote:Courage-- schreef op 29 juli 2016 @ 23:11:

[...]

Ja, ik verraad vast mijn leeftijd hier haha. Een beetje, een van mijn ouders gebruikte de term vrij regelmatig
Ik vind het zo'n flauwe drogredenatie die je aanhaalt Adnama. "Waarom

Voelen mensen zich aangevallen, want als we schelden op islam bedoelen we éigenlijk..." Als je te dom bent om dat niet te begrijpen heb ik er eigenlijk al geen zin meer in.

Maar goed, ik neem nog lekker een duik in de punica-oase. Eentje met regenboogkleuren dit weekend!
quote:starbright schreef op 29 juli 2016 @ 23:55:

Voelen mensen zich aangevallen, want als we schelden op islam bedoelen we éigenlijk..." Als je te dom bent om dat niet te begrijpen heb ik er eigenlijk al geen zin meer in.

Maar goed, ik neem nog lekker een duik in de punica-oase. Eentje met regenboogkleuren dit weekend!Ik heb het niet over schelden op de islam in zijn algemeen, maar over het op normale wijze kritisch zijn over een deel van de islam. Ik begrijp oprecht niet waarom mensen (waarop dit niet van toepassing is) zich dan aangevallen voelen. Of dat anderen bevestigen dat ze aangevallen worden terwijl dit niet zo is.
quote:starbright schreef op 29 juli 2016 @ 23:55:

Maar goed, ik neem nog lekker een duik in de punica-oase. Eentje met regenboogkleuren dit weekend!Is dat een bijwerking van die punica-oase trouwens, dat je woorden gaat verdraaien en mensen uitmaakt voor dom? Dat gaat niet echt helpen wat betreft polarisatie en verdeeldheid zoals je in je openingspost beschrijft. Hoe dan ook, geniet ervan hoor
Deze is ook bijzonder ; http://www.geenstijl.nl/m ... and_vaarwel.html#comments

Uitzwaaien op een andere manier.
quote:adnama schreef op 29 juli 2016 @ 23:09:

[...]

Dat had deze mevrouw inderdaad beter kunnen doen als ze dat bedoelde. Waarom is het een probleem voor jou als mensen het over het radicale deel van de islam willen hebben? Je hoeft het toch niet eens te zijn met wat anderen schrijven? Je wordt toch niet met geweld gedwongen dezelfde mening aan te hangen? Zonde om daar moe van te worden, dan kun je beter wat leukers gaan doen

Nog één keer: volgens mij vindt bijna niemand het een probleem om het over de radicale tak van de Islam te hebben, maar waarom hier? Als iemand een topic opent over hoe je tomatensoep maakt, is het toch ook vreemd wanneer mensen een heleboel tips geven over hoe je cherrytomaatjes kweekt?

Open een topic over dat onderwerp, of liever nog: discussieer een eind weg in een van de tig topics die er al over dit onderwerp zijn. Waarom is het zo moeilijk om gewoon on topic te blijven?
Tjezus, wat vals
En dat continue off topic gediscussieer, dat verpest de sfeer, niet het onderwerp van die off topicdiscussie op zich.
Tjezus, wat vals
quote:MevrouwJack schreef op 30 juli 2016 @ 00:50:

En dat continue off topic gediscussieer, dat verpest de sfeer, niet het onderwerp van die off topicdiscussie op zich.Sorry ik had dat hier niet mogen plaatsen? Zal ik er een topic over wagen, hoogopgeleide man verlaat Nederland? Uitzwaaien??
Ik snap het wel, het is de wegkijkers tegen de realisten. Komt aan bod in elk topic dat met dit onderwerp te maken heeft, hoe zijdelings ook. Beiden hebben goede en slechte punten te verwoorden. Deze discussie houdt pas op als IS weg is denk ik.
Ik ga maar weer eens On Topic:

"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:MevrouwJack schreef op 30 juli 2016 @ 00:50:

[...]

Nog één keer: volgens mij vindt bijna niemand het een probleem om het over de radicale tak van de Islam te hebben, maar waarom hier? Als iemand een topic opent over hoe je tomatensoep maakt, is het toch ook vreemd wanneer mensen een heleboel tips geven over hoe je cherrytomaatjes kweekt?

Open een topic over dat onderwerp, of liever nog: discussieer een eind weg in een van de tig topics die er al over dit onderwerp zijn. Waarom is het zo moeilijk om gewoon on topic te blijven?Dit topic staat bol van de off topic reacties, zoals veel topics. Het is inderdaad zoals IrishCassidy schrijft, dat is standaard als het over dit onderwerp gaat. De manier waarop de positivo's reageren is in het algemeen bijzonder onverdraagzaam naar mensen met een andere visie. Ik vind dat jammer en het helpt niet mee qua verdeeldheid tussen mensen. Lijkt me niet het doel wat TO wil behalen, al doet ze er zelf net zo hard aan mee.
Als haatzaaiers hun mening willen verkondigen gebeurt dat gewoon. En hier op het VivaForum kan dan ongestraft, haatzaaien. Spammen of een beetje ouwehoeren, dat mag echt niet. Daarvoor heb je binnen een paar minuten een permaban. Maar van elk topic een haatzaaitopic maken....no problem!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 30 juli 2016 @ 01:23:

Als haatzaaiers hun mening willen verkondigen gebeurt dat gewoon. En hier op het VivaForum kan dan gewoon ongestraft, haatzaaien.Je overdrijft, as usual. Lees alles eens zou ik zeggen. Haatzaaierij zit vooral in het hoofd van sommige lezers hier. Van Beide Kanten.
Links en Rechts.
quote:IrishCassidy schreef op 30 juli 2016 @ 01:31:

[...]

Je overdrijft, as usual. Lees alles eens zou ik zeggen. Haatzaaierij zit vooral in het hoofd van sommige lezers hier. Van Beide Kanten.As usual? Lamaar.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:adnama schreef op 30 juli 2016 @ 01:10:

[...]

Dit topic staat bol van de off topic reacties, zoals veel topics. Het is inderdaad zoals IrishCassidy schrijft, dat is standaard als het over dit onderwerp gaat. De manier waarop de positivo's reageren is in het algemeen bijzonder onverdraagzaam naar mensen met een andere visie. Ik vind dat jammer en het helpt niet mee qua verdeeldheid tussen mensen. Lijkt me niet het doel wat TO wil behalen, al doet ze er zelf net zo hard aan mee.Dat klopt maar ben er mee eens dat een verandering moet komen, een eyeopener was die ingezonden brief, ik heb daar netjes een topic over aangemaakt.
quote:IrishCassidy schreef op 30 juli 2016 @ 01:31:

[...]

Je overdrijft, as usual. Lees alles eens zou ik zeggen. Haatzaaierij zit vooral in het hoofd van sommige lezers hier. Van Beide Kanten.1 kant blinkt uit. En dat zijn niet de boomknuffelaars
quote:S-Meds schreef op 30 juli 2016 @ 01:41:

[...]

1 kant blinkt uit. En dat zijn niet de boomknuffelaarsDat is niet zo vreemd toch, die schrijven daar veel meer.
quote:wiesekee schreef op 30 juli 2016 @ 00:55:

[...]

Sorry ik had dat hier niet mogen plaatsen? Zal ik er een topic over wagen, hoogopgeleide man verlaat Nederland? Uitzwaaien??Ik had het niet tegen jou
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven