Verkiezingen 2023

01-03-2023 11:27 2060 berichten
15 maart a.s. zijn de Provinciale Staten- en de waterschapsverkiezingen.

Praat gezellig ( :biggrin: ) mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
07-03-2023 10:11
Nou ja sentiment? Er zijn al drie provincies los van Caroline die aangeven dat er simpelweg te weinig natuur is voor ze en de schade voor het wild te groot.
Laat me niet lachen. Want het is wel oké als 'wij mensen' weer dieren gaan afschieten in de Oostvaardersplassen, dat een aantal provincies een nulstand willen voor groot wild (en dat bereiken door af te schieten) en dat er sowieso duizenden stuks groot wild afgeschoten moet worden, elk jaar, op de Veluwe.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier voor beiden PvdD :heart: Dé partij die consistent blijft en altijd mijn idealen blijft vertegenwoordigen. Als bioloog vind ik de Provinciale Staten en de waterschappen zo ongeveer de leukste en belangrijkste.

Ik verwacht wel een hoop stemmen op 'waarheidverdraaiend-nietsbegrijpen-rechts', maar veel zal dat niet uithalen. Een laatste stuiptrekking van een stervende industrie en bovendien staan zij niet opeens boven Europa.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
07-03-2023 09:32
De andere grote partijen leveren ook nogal wat zetels in dus daarvoor hoef je het niet te laten. En ik mag toch hopen dat na de toeslagenaffaire en de spelletjes er na niemand meer op de VVD gaat stemmen.
Ik stem sowieso niet op de partijen die daar een rol in hebben gespeeld. Dat zijn er meer dan de VVD. Ik begrijp niet helemaal waarom de VVD zo vaak als bliksemafleider wordt gebruikt, terwijl partijen als PvdA, D66, CDA, CU en GL net zo hard meegewerkt hebben aan het beleid van de afgelopen 10 jaar.
Maleficent schreef:
07-03-2023 10:15
Laat me niet lachen. Want het is wel oké als 'wij mensen' weer dieren gaan afschieten in de Oostvaardersplassen, dat een aantal provincies een nulstand willen voor groot wild (en dat bereiken door af te schieten) en dat er sowieso duizenden stuks groot wild afgeschoten moet worden, elk jaar, op de Veluwe.
Nee dat is helemaal niet oké maar de Oostvaardersplassen hebben ook niks met natuur te maken en ook niks met wolven. Ze moeten daarmee stoppen want pas las ik nog dat de Konikpaarden honger leden. Belachelijk. Het gaat ook niet over de Veluwe maar over provincies die geen Veluwe tot hun beschikking hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
07-03-2023 09:48
Ik ga linkser dan ooit stemmen, ben helemaal klaar met de zittende partijen en de puinhoop die ze er van maken.
Hier voor het eerst SP.

Ik heb de afgelopen 2 landelijke verkiezingen ook helemaal niet gestemd op de partijen die er gezeten hebben. Dus je hebt in feite niks aan, maar ja.
SP wordt het denk ik niet omdat ik het op bepaalde belangrijke standpunten ook niet met hun eens ben. Maar ze zijn er wel voor de financieel kwetsbaren. Als een van de weinigen. Dus ik geef je groot gelijk.
Bij mij hangt het nog tussen JA21 en BBB. Ik weet het echt niet...

En waarom stemmen mensen VVD (heb ik ook jaren gedaan overigens) zoals ze gisteren zeiden bij VI omdat die mensen in de kamer toch wel lekker zitten en de 1.8 miljoen stemmers ook weinig last hebben van de inflatie en crisis. Die partij is voor mij ook afgevallen nu.

CDA is evt ook nog een optie voor mij. Ik wil iig een partij die opkomt voor de ondernemers.

Al die stemwijzers word ik ook gewoon niet wijzer van. Iedere partij heeft iets waar ik voor ben en iedere partij heeft iets waar ik tegen ben...
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
07-03-2023 09:58
Ze zat enorme onzin uit te kramen over stikstof en over boeren en over de klimaatcrisis. Oh, en ook nog een of ander wazig plan over belastingen afschaffen. Waarop een van de tafelgasten, volgens mij Wouter de Winter, zei "Dit is er zo een in de categorie "Gratis bier!""

Ik was een beetje verbaasd dat ze zo zwak in het debat is als er tegenover haar iemand zit die verbaal scherp is. Ze had Harm Edens, Wouter de Winter, Peter Pannenkoek en natuurlijk Eva Jinek zelf tegenover zich en dat ging haar beduidend slecht af.
Wat zei ze dan over de klimaatcrisis? Daar ben ik even benieuwd naar, want het zou mij niet verbazen als het minder onzinnig was dan de meeste mensen denken.

(ik moet mij er voor mijn werk nu in verdiepen en ik schrik echt van het verschil tussen wat in het IPCC assessment report staat, de samenvatting daarvan en hoe dat in de media is vertaald)
Destiny schreef:
07-03-2023 10:20
Ik stem sowieso niet op de partijen die daar een rol in hebben gespeeld. Dat zijn er meer dan de VVD. Ik begrijp niet helemaal waarom de VVD zo vaak als bliksemafleider wordt gebruikt, terwijl partijen als PvdA, D66, CDA, CU en GL net zo hard meegewerkt hebben aan het beleid van de afgelopen 10 jaar.
Ze zijn nu eenmaal in de lead maar wat je nu noemt gaan volgens de peiling flink inleveren op zetels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
07-03-2023 10:21
SP wordt het denk ik niet omdat ik het op bepaalde belangrijke standpunten ook niet met hun eens ben. Maar ze zijn er wel voor de financieel kwetsbaren. Als een van de weinigen. Dus ik geef je groot gelijk.
Ik vind de standpunten van Lilian Marijnissen (en die benoemd Jesse Klaver zeker ook!) heel goed, over hoeveel winst die grote bedrijven maken terwijl de lonen niet meegaan en de leefkosten alleen maar stijgen en > daardoor de winsten weer nog meer stijgen, eigenlijk niet meer te verantwoorden op dit moment.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
07-03-2023 09:44
Dan geloof je het niet. Het is één van de drie partijen die de vrijheid van meningsuiting in wil perken. Maar in tegenstelling tot sommige anderen vind ik het niet nodig (en onterecht) om naar Van der Plas persoonlijk te gaan uithalen. Het verkiezingsprogramma van BBB zegt namelijk alles.
Welke drie partijen zijn dat volgens jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
07-03-2023 10:05
Geen idee waar je het over hebt. Als ik iets al dictatoriaal vind is dat Rutte veel te lang aanblijft.

Ik denk dat de BBB best groot gaat worden dus ik volg het met interesse.
Dat kun je gemakkelijk oplossen, namelijk door een maximale termijn voor lijsttrekkers in te stellen (b.v. maximaal 8 jaar).

Als je een maximale termijn voor een premier instelt kan alléén de partij die de vorige verkiezingen het grootst werd niet meer vrij zijn lijsttrekker kiezen. Een beperking op lijsttrekkers heeft hetzelfde effect op alle partijen.
Maleficent schreef:
07-03-2023 10:09
Ik knapte echt helemaal af toen ze in het debat over de wolven zei dat het wachten is tot het eerste kind wordt opgegeten.
Waarom zouden wolven een kind pakken als alle weilanden met schapen omheind zijn met 2 ijzerdraadjes. :bonk: Dat is het makkelijkste lopend buffet wat er is.

en daarnaast leven er in heel Europa al veel langer wolven, ook in dichtbevolkte gebieden en daar worden ook geen kinderen opgegeten. Maar Caroline moet het sentiment van de boeren en de jagers vertegenwoordigen.

Kan allemaal wel zijn maar ik ben van mening dat er in Nederland gewoonweg geen plaats is voor de wolf hoe mooi ik dat dier ook vind. Het beleid op de Oostvaardersplassen vind ik ook verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
07-03-2023 10:00
Waarom niet GroenLinks?
Een hele goede reden: omdat het een partij is die echt alles bij elkaar liegt om beleid erdoor te krijgen waar vooral de financieel kwetsbaren door in de knel komen.
Maleficent schreef:
07-03-2023 10:15
Laat me niet lachen. Want het is wel oké als 'wij mensen' weer dieren gaan afschieten in de Oostvaardersplassen, dat een aantal provincies een nulstand willen voor groot wild (en dat bereiken door af te schieten) en dat er sowieso duizenden stuks groot wild afgeschoten moet worden, elk jaar, op de Veluwe.

Afschieten is naar mijn mening beter dan ze een langzame dood laten creperen. Beter is om geboortebeperking toe te passen op de Oostvaardersplassen. Op die manier hoeven er geen dieren te lijden en blijft de wildstand ook gewoon in tact.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
07-03-2023 10:26
Welke drie partijen zijn dat volgens jou?
BBB (schoolboeken en leraren)
PVV (Koranverbod)
FvD (leraren en inperking LHBTI-activisme)
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
07-03-2023 10:20
Ik stem sowieso niet op de partijen die daar een rol in hebben gespeeld. Dat zijn er meer dan de VVD. Ik begrijp niet helemaal waarom de VVD zo vaak als bliksemafleider wordt gebruikt, terwijl partijen als PvdA, D66, CDA, CU en GL net zo hard meegewerkt hebben aan het beleid van de afgelopen 10 jaar.
De toeslagaffaire heeft o.a. kunnen ontstaan door slecht functioneren van de Tweede en Eerste kamer. Dat kwam duidelijk uit het onderzoek naar voren. En inderdaad, daar spelen vele partijen een rol in. Helaas is dat functioneren van deze twee kamers niet verbeterd sindsdien.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
07-03-2023 10:10
Ik vraag me ook af hoe een partij die fors lijkt te groeien in de peilingen (bijvoorbeeld een BBB) aan voldoende competente, deskundige en ervaren mensen gaan komen.
Niet. Het zijn vooral van die partijhoppers die zich bij hen aansluiten. Over het algemeen zijn dat moeilijke mensen die overal met ruzie vertrekken. Althans, dat is bij ons zowel in de raad als in de provincie zo, en dat is ook wel het beeld wat je in Den Haag bij die partijhoppers ziet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
07-03-2023 10:28
Een hele goede reden: omdat het een partij is die echt alles bij elkaar liegt om beleid erdoor te krijgen waar vooral de financieel kwetsbaren door in de knel komen.
Okee...
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
07-03-2023 10:28
Een hele goede reden: omdat het een partij is die echt alles bij elkaar liegt om beleid erdoor te krijgen waar vooral de financieel kwetsbaren door in de knel komen.
Zo. Ik stem niet op GL, maar waaruit blijkt dat? Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
07-03-2023 10:28
Afschieten is naar mijn mening beter dan ze een langzame dood laten creperen.
zeker. Maar elk jaar is het weer ellende, dus wanneer verandert het? Ik ben er 1 keer gaan wandelen en ik vond het maar een troosteloos geheel, met weinig natuurlijk voedsel.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
07-03-2023 10:27
Kan allemaal wel zijn maar ik ben van mening dat er in Nederland gewoonweg geen plaats is voor de wolf hoe mooi ik dat dier ook vind. Het beleid op de Oostvaardersplassen vind ik ook verschrikkelijk.

Wel weer bijzonder, dat laatste, want daar mag je CDA voor bedanken. En je overweegt toch om daarop te stemmen...
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
07-03-2023 10:39
Wel weer bijzonder, dat laatste, want daar mag je CDA voor bedanken. En je overweegt toch om daarop te stemmen...
Nou, als ik 1 naam mag noemen..... Henk Bleker.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
07-03-2023 10:39
zeker. Maar elk jaar is het weer ellende, dus wanneer verandert het? Ik ben er 1 keer gaan wandelen en ik vond het maar een troosteloos geheel, met weinig natuurlijk voedsel.

Klopt het is verschrikkelijk wat daar gebeurd. Bijvoeren mag niet in een strenge winter en je ziet de dieren vermageren waar je bijstaat. Ze kunnen geen kant op. Het enige wat daar helpt is geboortebeperking. Of gewoon alle grote grazers weg. Want gewoon door laten fokken en kapot laten gaan is niet wat ik onder de natuur versta.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
07-03-2023 10:44
Nou, als ik 1 naam mag noemen..... Henk Bleker.

Exact ;-D Noem die naam in de nabijheid van elke willekeurige bioloog/ecoloog, en zelfs de sulligste afritsbroekert verandert in de duivel :hihi:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
07-03-2023 10:39
Wel weer bijzonder, dat laatste, want daar mag je CDA voor bedanken. En je overweegt toch om daarop te stemmen...

Zoals ik al eerder zei, alle partijen hebben iets waar ik me wel en niet in kan vinden. Het is dan kwestie om de meeste pluspunten van een partij te vinden en een partij die zich op een normale wijze profileert. Vandaar dus absoluut geen PVV of FvD terwijl die mij bij steeds in de top 3 staan van alle stemwijzers.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven