Verkiezingen 2025

28-09-2025 10:25 252 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.

Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.

Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.

Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Star⁴ schreef:
17-10-2025 19:27
Dan investeren in opleidingen op meer personeel te werven, de baan aantrekkelijker te maken etc. etc.
Want eens met Redhead. En vergeet de arbeidsongeschikten niet.
En hoe ga je dan de gaten die elders ontstaan opvullen? Met werk aantrekkelijker maken creëer je geen mensen. De enige optie is dan meer immigratie.
MrsM schreef:
17-10-2025 16:47
Dat zag ik ook staan in het programma van D66. Ik vind een hogere eigen bijdrage wanneer er meer vermogen is voor thuiszorg of Wlz helemaal niet zo'n slecht idee. De zorg wordt steeds duurder, dus dan zal er toch meer zelf betaald moeten worden. Als er geen geld is ligt oma niet zonder zorg dan is de eigen bijdrage gewoon lager.

Mensen vinden het ook niet zo erg dat het bedrijfsleven 23 miljard extra op moet brengen, en dat komt ook niet alleen van de grote bedrijven af maar het hele bedrijfsleven.

Ik denk dat het onoverkomelijk is dat iedereen de komende 10 jaar minder koopkracht gaat krijgen door stijgende kosten elders.
Mensen maken zich druk over 58 miljoen reclamegeld van zorgverzekeraars maar 23 miljard extra kosten voor bedrijven die dat uiteindelijk gewoon doorberekenen in hun producten en diensten waar je als burger veel meer last van hebt dan die 58 miljoen, is inderdaad iets waar maar weinigen het over hebben. Men zou eens meer naar het grotere geheel moeten kijken. Niet alleen politici kijken maar een jaar vooruit, de meeste kiezers ook. Een politicus die een visie heeft van waar we over 10 of 15 jaar staat wordt niet gekozen. Degene die 0,5% meer koopkracht in 2026 belooft wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven