Verkiezingen 2025

28-09-2025 10:25 213 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.

Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.

Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.

Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Questy schreef:
15-10-2025 15:42

Is dat fout? In Denemarken hebben juist de sociaal-democraten veel strengere asielwetten aangenomen. Zo kan het dus ook.

Vrijwel alle partijen hebben iets over strengere migratie in hun programma opgenomen. Ook bijv de SP (beperking tot maximaal 40.000 personen) en GLPvdA (minder laagbetaalde arbeidsmigratie)
Oké ik ben af in jouw ogen. Ben ik even blij dat je niet mijn buurman of buurvrouw bent.
Afkoelen heeft gewerkt
Questy schreef:
15-10-2025 15:42
Ik denk dat veel FvD-ers overtuigt zijn van wat ze beweren. Net zoals dat geldt voor PvdA/GL mensen. Dat je FvD-ers beschuldigt van liegen verraadt in wat voor kamp jij zit. Veel FvD-ers zeggen nare dingen over Timmermans dat hij een leugenaar is.

Neem klimaat: we nemen peperdure maatregelen voor 0,00036 °C ? Dat gaat het klimaat niet redden.

En er is een ruk naar rechts in heel Europa, dat komt omdat migrantengroepen steeds zichtbaarder en prominenter worden. Velen zeggen: hier hebben we niet voor gekozen. We gaan rechtsaf.

Is dat fout? In Denemarken hebben juist de sociaal-democraten veel strengere asielwetten aangenomen. Zo kan het dus ook.
Klopt hoor, ik zit in het kamp waar de mensen zitten die niet liegen. Is best leuk hier!
Ik kan hier toch niet eens serieus op ingaan. Vind jij klimaatverandering onzin? Wil jij ook gasboren in Groningen? Geloof je in de omvolkingstheorie? Vind jij zwarte mensen minderwaardig aan witte mensen? Je kunt de boel wel proberen af te leiden met migratie en asiel, maar daar gaat het niet om. Het gaat mij om het beweren van aantoonbare onjuistheden. Zeggen dat kleuters leren hoe je aan een piemel kunt zuigen, bijvoorbeeld. Of dat Rusland geen agressor is. Dat Groningers vóór gaswinning zijn.
Si abra la puerta hay lobos.
Je kunt met elkaar van mening verschillen. Je kunt een ander standpunt hebben. Maar je hebt wel dezelfde feiten. Die interpreteer je misschien anders, of je denkt dat je op een andere manier iets moet aanpakken, maar de feiten blijven hetzelfde.
Bij FvD is 2 keer 2 geen 4, bij FvD is 2 keer 2 zelfs geen 5. Bij de FvD is 2 keer 2 drie pakken vanillevla en een blauw t-shirt.
Vanielje schreef:
15-10-2025 15:23
Thierry Baudet beweerde dat corona niet gevaarlijker was dan een griep, terwijl er juist sprake was van oversterfte en dat PCR-tests onbetrouwbaar waren, wat door wetenschappers is tegengesproken.

Rond Oekraïne herhaalde de partij Russische propaganda, zoals dat het Westen de Maidan-protesten zou hebben georganiseerd en dat de VS en NAVO achter het conflict zitten, zonder bewijs.

Over de Week van de Lentekriebels verspreidde FVD het valse idee dat scholen jonge kinderen seksuele handelingen zouden aanleren.

Met welke uitspraken van PvdA/GL wil je dit vergelijken?
* Er zijn aan alle kanten veel fouten gemaakt in Coronatijd. Andere wetenschappers werden van platforms gegooid omdat ze niet meegingen in het officiële narratief. Wat betreft waarheid hadden Hugo de Jonge en Mark Rutte een slechte reputatie. De FvD gaf een tegengeluid, maar dat wil niet zeggen dat zij de waarheid in pacht hadden natuurlijk.

* Poetin is de enige echte dader van de Oekraïne-oorlog, maar het westen had wel degelijk invloed vinden velen: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/227265 ... ie-in-kiev
Rabarbara schreef:
15-10-2025 15:51
.......
Vind jij klimaatverandering onzin? Ik vind de aandacht overdreven in vergelijking met wat we er aan kunnen doen. Die 0,00036 C zet niet echt zoden aan de dijk. Andere milieuproblemen zijn urgenter. Pfas, BPA, microplastics, bestrijdingsmiddelen. Al die stoffen zitten in moedermelk.
VWil jij ook gasboren in Groningen? Ik vind het raar dat we gaswinning daar gestopt zijn terwijl we met Russisch gas de bommen op Oekraïne financieren. Liever een paar Groningers miljonair en/of ruimschoots gecompenseerd dan extra bommen op Kiev.
Geloof je in de omvolkingstheorie? Mag dat woord überhaupt nog gebruikt worden? Ik heb het straatbeeld in mijn provinciestadje de afgelopen 20 jaar behoorlijk zien veranderen. Ik wil een asielstop.
Vind jij zwarte mensen minderwaardig aan witte mensen? Nee, maar ik wil niet die instroom richting Nederland.

Of dat Rusland geen agressor is. De belangrijkste reden waarom ik geen FvD stem

Zeggen dat kleuters leren hoe je aan ... Dat vind ik een smakeloze hyperbool van de FvD
Zo wordt dus op het forum bewezen dat Volt gelijk had. Je kunt niet debatteren met iemand die alternatieve feiten gebruikt in de discussie.
Nou, Questy, ik begin Volt steeds beter te begrijpen. Of zoals mijn leerlingen zeggen: 'abc, ik kap ermee!'
Rabarbara schreef:
15-10-2025 16:30
Nou, Questy, ik begin Volt steeds beter te begrijpen. Of zoals mijn leerlingen zeggen: 'abc, ik kap ermee!'
Ik kap met je mee. Veel succes verder.
Afkoelen heeft gewerkt
All of the above minus Questy.
Hier Groninger, prima hoor dat gasboren, als we dan ook meteen gecompenseerd worden.
Maar daar heeft Groningen geen vertrouwen in, want dat is tot op heden rampzalig en dat zou veranderen?
Laat ons niet lachen!

Ik lees hier mee en op andere topics, ik weet niet waarop ik ga stemmen.
In ieder geval niet op de pvv.
Bbb ook niet.
Pieremachochel
Questy schreef:
15-10-2025 16:02
* Er zijn aan alle kanten veel fouten gemaakt in Coronatijd. Andere wetenschappers werden van platforms gegooid omdat ze niet meegingen in het officiële narratief. Wat betreft waarheid hadden Hugo de Jonge en Mark Rutte een slechte reputatie. De FvD gaf een tegengeluid, maar dat wil niet zeggen dat zij de waarheid in pacht hadden natuurlijk.

* Poetin is de enige echte dader van de Oekraïne-oorlog, maar het westen had wel degelijk invloed vinden velen: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/227265 ... ie-in-kiev
Je gaat helemaal niet op mijn punten in. Je jij-bakt een beetje, doet alsof de bewuste leugens die FvD verspreidde alleen een "tegengeluid" zijn en post een 6 jaar oud artikel om een mening te onderbouwen die FvD niet heeft. Die vinden dat Oekraïne bij Rusland hoort en dat Poetin een prachtige kerel is.

Inderdaad de duif op het schaakbord.
Questy schreef:
15-10-2025 16:24

Zeggen dat kleuters leren hoe je aan ... Dat vind ik een smakeloze hyperbool van de FvD
Dat is geen hyperbool. Doe wat Baudet gezegd heeft niet af als grapje of overdrijving. Hij beschuldigde de organisatie Rutgers ervan dat er in het lesmateriaal zaken zouden staan die niet geschikt zijn voor jonge kinderen, zoals expliciete illustraties en teksten over seks en genderdiversiteit. Dat is bewust angstzaaien onder ouders met beweringen waarvan Baudet weet dat ze niet waar zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven