Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
donderdag 23 oktober 2025 om 18:01
Nou inderdaad, Bontenbal heeft hiermee wel zijn ware aard laten zien zeg. "Ik had het niet zo moeten zeggen" (maar ik vind het eigenlijk wel, anders had ik het natuurijk in de eerste plaats niet gezegd).Rollergirl schreef: ↑23-10-2025 11:16Het is gewoon elke keer opnieuw schokkend om te horen dat het moet kunnen dat artikel 23 schuurt met artikel 1 en we dat maar voor lief moeten nemen, iedereen is gelijk maar homo's en vrouwen minder dan de rest.
donderdag 23 oktober 2025 om 18:04
Ja, helemaal eens. Het is de reden waarom ik, ook toen ik nog kerkelijk meelevend was, nooit op een christelijke partij zou kunnen stemmen. Maar het is geen onlogische opmerking van Bontenbal. Ben benieuwd of het effect heeft.Rollergirl schreef: ↑23-10-2025 11:16Het is gewoon elke keer opnieuw schokkend om te horen dat het moet kunnen dat artikel 23 schuurt met artikel 1 en we dat maar voor lief moeten nemen, iedereen is gelijk maar homo's en vrouwen minder dan de rest.
Si abra la puerta hay lobos.
donderdag 23 oktober 2025 om 21:21
Er zit nu een vrouw bij Dit was het nieuws die voor een comediënne door moet gaan te klagen dat Dilan Yeşilgöz niet met bepaalde partijen wil samenwerken. Zij vindt uitsluiten van andere partijen erg kinderachtig
Er worden al jaren partijen uitgesloten in de regering. En niet door Dilan. Oh, maar dat telt niet mee natuurlijk in de Animalfarm die Nederland geworden is. Of misschien altijd al was.
Er worden al jaren partijen uitgesloten in de regering. En niet door Dilan. Oh, maar dat telt niet mee natuurlijk in de Animalfarm die Nederland geworden is. Of misschien altijd al was.
donderdag 23 oktober 2025 om 22:09
Er worden helemaal geen partijen uitgesloten. Ieder kamerlid heeft evenveel stemrecht. Moeten ze natuurlijk wel naar de Kamer komen om te stemmen....IronButterfly schreef: ↑23-10-2025 21:21Er zit nu een vrouw bij Dit was het nieuws die voor een comediënne door moet gaan te klagen dat Dilan Yeşilgöz niet met bepaalde partijen wil samenwerken. Zij vindt uitsluiten van andere partijen erg kinderachtig![]()
donderdag 23 oktober 2025 om 22:16
Stemwijzers zijn de slechtste manier om een keuze te maken. Hoogstens handig voor mensen die te lui zijn om zich een beetje in de materie te verdiepen. Gewoon een paar partijen uitkiezen waarvan je denkt dat het wel iets kan zijn en daar de programma's van lezen. En dan vooral de hoofdstukken van onderwerpen die je belangrijk vindt.Solsol schreef: ↑21-10-2025 22:40Hoe meer ik lees, hoe minder ik weet wat te stemmen. Als ik me al in een partij kan vinden qua standpunten, vind ik de mensen die er bij horen echt verschrikkelijk. Ik weet echt niet of ik hier op tijd uit ga komen.
De stemwijzers vind ik ook beroerd. Daar worden zoveel vragen in gesteld dat ik denk: ja boeiend, terwijl ik andere vragen weer mis. Iemand nog tips voor een goeie?
vrijdag 24 oktober 2025 om 05:59
Nou, ik vind die stemwijzers zo gek nog niet. Ok, je moet er niet blind op varen. Zeker niet als je geen flauw idee hebt van waar partijen voor staan, maar ze geven wel een aardige indicatie. En dan kun je je wat meer verdiepen in de partijen die bovenaan eindigen. En door de stellingen die voorgelegd worden, kom je er misschien achter wat je belangrijk vindt, mocht je ook daar geen idee van hebben.Appletje schreef: ↑23-10-2025 22:16Stemwijzers zijn de slechtste manier om een keuze te maken. Hoogstens handig voor mensen die te lui zijn om zich een beetje in de materie te verdiepen. Gewoon een paar partijen uitkiezen waarvan je denkt dat het wel iets kan zijn en daar de programma's van lezen. En dan vooral de hoofdstukken van onderwerpen die je belangrijk vindt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in