Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Debora schreef op 18 juli 2014 @ 12:32:

[...]

Samosa, je bent al pagina's lang aan het verdedigen dat je hier best mag speculeren. Het is inderdaad een vrij land, maar er heeft al minstens één nabestaande aangegeven dat ze dit gespeculeer niet aankunnen. Dat is iemand die misschien troost zou kunnen vinden op dit forum bij andere mensen die ook iemand verloren hebben in deze tragedie, maar niet terug durft te komen, omdat hij/zij door al dit gespeculeer heen moet lezen. De oplossing is een speciaal speculeertopic te openen, aangezien de meeste forummers (waaronder ik) hier al begonnen zijn met delen van hun verlies en hoe je het wendt of keert, het recht van de nabestaanden gaat toch boven het recht van willekeurige mensen die graag willen speculeren over het lot van de geliefden van de nabestaanden. Dus ik denk: als jij inderdaad geen slechte, sensatiebeluste bedoelingen hebt, waarom heb je dan nog geen eigen topic geopend waarop je uitgebreid kunt speculeren over de gruwelijkheden?

Of heb ik me vergist en geef je gewoon geen drol om de gevoelens van mensen die momenteel door pijn en verdriet heengaan?

Volgens mij verwar je mij met iemand anders? Ik begrijp gewoon niet zo goed wat er ''onkies'' was aan mijn reactie en daar reageer ik op. Ik heb niets geschreven over de laatste minuten van de passagiers aan boord van dit vliegtuig, dat is er allemaal bij bedacht door anderen. Daar mag ik toch op reageren? Je hebt wel gelijk dat het punt nu wel gemaakt is.

Ik vind het niet prettig dat je mij - of wie dan ook - als 'willekeurig' bestempeld en er voor het gemak maar even vanuit gaat dat ik niet geschokt en verdrietig ben over deze gebeurtenis (en geen mensen ken die aan boord zaten!). Ieder zijn eigen coping, toch? Ik vind het fijn om er inhoudelijk over te praten (en hier te schrijven), waar anderen graag knuffels komen halen. Alles is oké, toch?
Ik denk echt niet dat al die airlines zo makkelijk met de veiligheid omspringen. De woordvoerder van de KLM zei gisteren dat een speciale afdeling hier dagelijks mee bezig is.

Bericht is van de Dailymail...
quote:Cateautje schreef op 18 juli 2014 @ 11:17:

De eerste schrik is voorbij, het enige dat nu nog overblijft is ramptoerisme.

Nogmaals, voor hen die een verlies hebben geleden, veel steun en liefde gewenst.

Het is verpletterend.Niet helemaal, volgens mij zijn nog niet alle slachtoffers geïdentificeerd en alle familieleden ingelicht. Voor sommigen zal de schok dus nog komen.
Ga in therapie!
Net bijgelezen, moest vanmorgen werken. Toch het aantal Nederlanders naar boven bijgesteld hè

En die 3 baby's, afschuwelijk!

Jammer dat er hier nu onderling ruzie wordt geschopt over wat er wel of niet gezegd mag worden.

Hoorde op de radio dat Putin ook voor een onafhankelijk onderzoek is. Dan mag hij wel als de donder die zwarte dozen in gaan leveren!
Denk dat de families het zelf al wel weten, onofficieel.
quote:Emma95 schreef op 18 juli 2014 @ 12:44:

Ik denk echt niet dat al die airlines zo makkelijk met de veiligheid omspringen. De woordvoerder van de KLM zei gisteren dat een speciale afdeling hier dagelijks mee bezig is.

Bericht is van de Dailymail...Onbetrouwbaar bedoel je?
quote:Noesa schreef op 18 juli 2014 @ 12:30:

[...]

Ja mensen zeiden zomaar dingen, vroegen zich zomaar dingen af. Hela hola, waar záten ze met hun gedachten? Dat gaat zomaar niet. Wat waren zij denkende? Te paard meds!Ik heb ook van alles gedacht en mij afgevraagd en dat bewust niet hier allemaal opgeschreven. Omdat ik weet dat hier mensen meelezen die geliefden en bekenden hebben verloren en dat pijnlijk kan zijn. Dan hou ik mijn gedachten gewoon voor mezelf of deel ze op een andere manier, met mensen die niet rechtstreeks betrokken zijn. Ik gun het degenen die iemand hebben verloren dat ze hier, zonder angst gruwelbeelden voorgeschoteld te krijgen, gesteund kunnen worden in hun verdriet.
Ga in therapie!
quote:elninjoo schreef op 18 juli 2014 @ 12:35:

[...]

De oplossing is dus dat mensen die dit topic niet trekken, hier gewoon niet meer lezen. Ze hebben de vrijheid dit topic niet meer te openen tenslotte. Als ze een speciaal nabestaandentopic willen kunnen ze dat zelf openen.Wat onbeschoft en harteloos van je Nien. De mensen die iemand hebben verloren weten niet waar ze met zichzelf heen moeten en jij zet ze gewoon keihard aan de kant. Kan het wat minder?
quote:polydox schreef op vrijdag 18 juli 2014 12:19 @ nummerzoveel Ik vraag me af of dat zo is, als je op de website van KLM kijkt zie je landen/gebieden die ze vermijden. Ook andere vliegmaatschappijen geven aan bepaalde gebieden of routes te vermijden.

<a href="https://twitter.com/KLM" class="link">https://twitter.com/KLM</a>

<a href="http://www.bloomberg.com/news/2014-07-1 ... siana.html" class="link">http://www.bloomberg.com/ ... ded-by-qantas-asiana.html</a>

quote ander artikel:

<i>Korean Air Line also said it had rerouted cargo and passenger flights in early March amid the worsening situation over the Crimean peninsula. Likewise, Australia's Qantas stopped flying over Ukraine several months ago and shifted its London-Dubai route 645 kilometers (400 miles) to the south.

Air China changed its route for flights between Beijing and Rome to avoid Ukrainian airspace following Thursday's incident, according to an employee of the airline's publicity department, who would give only his surname, Xu. Xu said the airline has several possible routes for each flight and removed the one that passed through Ukraine from its list of options for Rome flights.

A statement from Hong Kong's Civil Aviation Department said local "airlines do not use air routes that cross Ukrainian airspace."</i>

Je zegt dat nu wel zo stellig, maar ik vind weinig wat dat onderbouwt. Je kunt hier meer over lezen op www.eurocontrol.int
quote:Noesa schreef op 18 juli 2014 @ 12:30:

[...]

Ja mensen zeiden zomaar dingen, vroegen zich zomaar dingen af. Hela hola, waar záten ze met hun gedachten? Dat gaat zomaar niet. Wat waren zij denkende? Te paard Meds!
Dailymail is een sensatiekrant.
quote:Cadou schreef op 18 juli 2014 @ 12:46:

Net bijgelezen, moest vanmorgen werken. Toch het aantal Nederlanders naar boven bijgesteld hè

En die 3 baby's, afschuwelijk!

Jammer dat er hier nu onderling ruzie wordt geschopt over wat er wel of niet gezegd mag worden.

Hoorde op de radio dat Putin ook voor een onafhankelijk onderzoek is. Dan mag hij wel als de donder die zwarte dozen in gaan leveren!Ja die drie baby's raakte mij ook, ik wist dat niet maar las het hier ergens. Ik moet vooral denken aan de keer dat ik met mijn baby naar KUL ben gevlogen en wat als ik in dat toestel had gezeten...totaal niet helpend natuurlijk. Het maakt me opeens weer zo bewust hoe kwetsbaar een mens is.
quote:Emma95 schreef op 18 juli 2014 @ 12:44:

Bericht is van de Dailymail...Dat klopt daar wordt wel dagelijks naar gekeken, ken iemand die dat werk doet.
.
quote:dubiootje schreef op 18 juli 2014 @ 12:48:

[...]

Ik heb ook van alles gedacht en mij afgevraagd en dat bewust niet hier allemaal opgeschreven. Omdat ik weet dat hier mensen meelezen die geliefden en bekenden hebben verloren en dat pijnlijk kan zijn. Dan hou ik mijn gedachten gewoon voor mezelf of deel ze op een andere manier, met mensen die niet rechtstreeks betrokken zijn. Ik gun het degenen die iemand hebben verloren dat ze hier, zonder angst gruwelbeelden voorgeschoteld te krijgen, gesteund kunnen worden in hun verdriet.alles mag gezegd worden (vrijheid van) en alles wordt dus gezegd. Ammehoela empathie en rekening houden met anderen. Een crisissituatie brengt de minst fraaie kant van de mens naar voren blijkt maar weer. Kijk ook even naar de voorpagina's van de kranten en berichtgeving van bepaalde media. Zum Kotzen
Op CNN zag ik net beelden van koffers die zijn leeggeroofd. Daar zijn toch geen woorden voor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:isa__88 schreef op 18 juli 2014 @ 12:51:

[...]

Dat klopt daar wordt wel dagelijks naar gekeken, ken iemand die dat werk doet.

Blijkbaar maken vliegtuigmaatschappijen toch ook dagelijks de afweging om waarschuwingen naast zich neer te leggen. I.v.m tijdgebrek, geld etc.

Ik geloof stuk in Dailymail in dit geval wel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 juli 2014 @ 12:55:

[...]

alles mag gezegd worden (vrijheid van) en alles wordt dus gezegd. Ammehoela empathie en rekening houden met anderen. Een crisissituatie brengt de minst fraaie kant van de mens naar voren blijkt maar weer. Kijk ook even naar de voorpagina's van de kranten en berichtgeving van bepaalde media. Zum Kotzen

Je draaft enorm door. En nota bene door die draverij van jou is er gebakkelei ontstaan binnen dit topic.

Dat van die fraaie kant... betrek dat ook op jezelf.

Ga ik nu hetzelfde doen
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juli 2014 @ 12:56:

Op CNN zag ik net beelden van koffers die zijn leeggeroofd. Daar zijn toch geen woorden voor.Ik las dat de Ukrainse rebellen helpen met het opruimen van brokstukken.

[...]

alles mag gezegd worden (vrijheid van) en alles wordt dus gezegd. Ammehoela empathie en rekening houden met anderen. Een crisissituatie brengt de minst fraaie kant van de mens naar voren blijkt maar weer. Kijk ook even naar de voorpagina's van de kranten en berichtgeving van bepaalde media. Zum KotzenGelukkig kan je er voor kiezen om de betreffende nieuwswebsites niet te openen
Bizar Nien dat je die verbale diarree uit je toetsenbord krijgt!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juli 2014 @ 12:56:

Op CNN zag ik net beelden van koffers die zijn leeggeroofd. Daar zijn toch geen woorden voor.

Schandelijk! Wat bezielt mensen? Op zoek naar een iPad ofzo?

Bah, bah, bah!
quote:Cateautje schreef op 18 juli 2014 @ 12:48:

[...]

Wat onbeschoft en harteloos van je Nien. De mensen die iemand hebben verloren weten niet waar ze met zichzelf heen moeten en jij zet ze gewoon keihard aan de kant. Kan het wat minder?

Ik vind het eigenlijk helemaal niet onbeschoft. Er is nu ook een nabestaanden topic geopend, hier worden nieuwsfeiten geplaatst en er wordt (logisch!) gespeculeerd, want een forum staat voor discussies..

Iedereen weet dat er op fora wordt gespeculeerd en iedereen weet ook dat er verschrikkelijke foto's op Twitter/Facebook/etc. geplaatst worden. Als je daar niet tegen kan (wat ontzettend begrijpelijk is!), moet je er niet op klikken. Je kunt niet verwachten dat de hele wereld rekening met jou houdt, niet speculeert, geen foto's plaatst, hoe hard dat ook klinkt..
quote:dubiootje schreef op vrijdag 18 juli 2014 12:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Noesa in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">Noesa schreef op 18 juli 2014 @ 12:30</a>:</b>

[...]

Ja mensen zeiden zomaar dingen, vroegen zich zomaar dingen af. Hela hola, waar záten ze met hun gedachten? Dat gaat zomaar niet. Wat waren zij denkende? Te paard meds!</div></blockquote>Ik heb ook van alles gedacht en mij afgevraagd en dat bewust niet hier allemaal opgeschreven. Omdat ik weet dat hier mensen meelezen die geliefden en bekenden hebben verloren en dat pijnlijk kan zijn. Dan hou ik mijn gedachten gewoon voor mezelf of deel ze op een andere manier, met mensen die niet rechtstreeks betrokken zijn. Ik gun het degenen die iemand hebben verloren dat ze hier, zonder angst gruwelbeelden voorgeschoteld te krijgen, gesteund kunnen worden in hun verdriet. Sorry Dubiootje, maar diezelfde gedachten hebben de nabestaanden ook. En dan lezen ze dat hier, of in de krant of ze horen op hun werk of waar dan ook. Nogmaals, als er zoiets schokkends gebeurd dan heeft iedereen daar gedachten en vragen over. Daar is niks respectloos aan.
Onze MP op Facebook. Als de speculaties over betrokkenheid van Rusland blijken te kloppen, gaat Nederland dan inderdaad een serieuze poging doen om Putin voor het internationale gerechtshof te krijgen?

‘Het zwartste scenario is werkelijkheid geworden. We zijn getroffen door een van de grootste vliegrampen in de Nederlandse geschiedenis. Heel Nederland is geschokt door deze dramatische gebeurtenis. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden, die met een intens verdriet worden geconfronteerd. Wij leven zeer met hen mee. Alles wordt in het werk gesteld om de overledenen zo snel mogelijk te repatriëren en de nabestaanden zo goed mogelijk te ondersteunen. Er is nog steeds veel onduidelijkheid over de precieze toedracht van de ramp. We doen alles om de toedracht zo snel mogelijk te achterhalen. Ik heb inmiddels met een aantal andere regeringsleiders gesproken en wij delen de opvatting dat alles in het werk gesteld moet worden om ervoor te zorgen dat hier de onderste steen bovenkomt. Wij willen weten wat hier gebeurd is. Mocht het zo zijn dat hier intenties achter zitten van wie dan ook, dat men dit echt bewust heeft gedaan, dan willen wij dat er alles aan wordt gedaan om deze mensen voor het gerecht te brengen. Zij zullen wat mij betreft hun gerechte straffen niet ontlopen.’ – MinPres

Nabestaanden en familie van slachtoffers kunnen bij een speciaal nummer van Buitenlandse Zaken terecht. Het nummer is: 070- 3487770

[...]

alles mag gezegd worden (vrijheid van) en alles wordt dus gezegd. Ammehoela empathie en rekening houden met anderen. Een crisissituatie brengt de minst fraaie kant van de mens naar voren blijkt maar weer.Er is hier ook een nabestaande die zich stoort aan jou. Aan je gevingerwapper. Maar daar heb je dan weer geen boodschap aan. Je gaat gewoon door. Sterker nog, je adviseert die nabestaande om dan maar een ander topic te openen. Over empathie en respect gesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven