Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Yavanna schreef op 19 juli 2014 @ 03:19:

[...]

Is dat zo?Naja, dat klopt wel. er worden vaak genoeg Nederlandse experts naar het buitenland gestuurd bij humanitaire rampen.
quote:Cadou schreef op 19 juli 2014 @ 03:22:

[...]

Naja, dat klopt wel. er worden vaak genoeg Nederlandse experts naar het buitenland gestuurd bij humanitaire rampen.Oké, nou ben benieuwd naar wat er zal gebeuren dan. Als we er niet bij mogen zal het moeilijk gaan in ieder geval.
quote:Yavanna schreef op 19 juli 2014 @ 03:24:

[...]

Oké, nou ben benieuwd naar wat er zal gebeuren dan. Als we er niet bij mogen zal het moeilijk gaan in ieder geval.Dat bedoel ik, er wordt in feite gezegd, zoek het zelf maar uit hoe je de lichamen terugkrijgt.
quote:Cadou schreef op 19 juli 2014 @ 03:26:

[...]

Dat bedoel ik, er wordt in feite gezegd, zoek het zelf maar uit hoe je de lichamen terugkrijgt. Je kunt het ook interpreteren als: Nederland heeft het grootste verlies geleden in deze ramp, dus laten we NL de ruimt geven om beslissing over de aanpak etc te nemen. Als de USA inspringt en van alles gaat regelen, is het namelijk ook niet goed. Bemoeienis etc.
quote:Friezin71 schreef op 19 juli 2014 @ 08:08:

[...]

Je kunt het ook interpreteren als: Nederland heeft het grootste verlies geleden in deze ramp, dus laten we NL de ruimt geven om beslissing over de aanpak etc te nemen. Als de USA inspringt en van alles gaat regelen, is het namelijk ook niet goed. Bemoeienis etc.Zo kijk ik er ook naar Friezin.
Gelukkig, ben ik niet de enige die een positief mensbeeld in stand wil houden
quote:Yavanna schreef op 19 juli 2014 @ 03:19:

[...]

Is dat zo?Ja Blijmerramp, Faro, SLM-ramp, die van Tenerife ook (toen wilden NLD en USA zelfs dat Spanje zich er buiten liet), etc. Ja Nld heeft zijn portie ervaring wel opgedaan.
quote:Yavanna schreef op 19 juli 2014 @ 03:13:

[...]

Weet je, ergens ben ik er 'blij' om dat dat vliegtuig niet vol Amerikanen zat. Dat was meteen vlam in de pan geweest. Ik begrijp de mensen die hier roepen om actie ook niet. Dat is toch het laatste wat je wil?

Ik snap best dat je niet alles toe kan laten en dat sommige mensen/groeperingen gestopt moeten worden. Maar op een internationaal conflict zit toch niemand te wachten.Heel cru, maar dat dacht ik ook. Deze ramp kan zo de uitkomst wijzigen van de situatie daar en dan denk ik dat het 'beter' is geweest dat het een vliegtuig vol Nld's is geweest dan met Armerikanen, Fransen, etc. Persoonlijk denk ik dat Poetin ook opgelucht adem heeft gehaald toen hij vernam dat het vliegtuig met voornamelijk Nlds slachtoffers zat.
quote:Friezin71 schreef op 19 juli 2014 @ 08:13:

Gelukkig, ben ik niet de enige die een positief mensbeeld in stand wil houden Ik kom oorspronkelijk ook uit Friesland.
Ik lees net dat de lijken "geplunderd" zijn, stond in Trouw, horloges, sieraden, geld enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Friezin71 schreef op 19 juli 2014 @ 08:08:

[...]

Je kunt het ook interpreteren als: Nederland heeft het grootste verlies geleden in deze ramp, dus laten we NL de ruimt geven om beslissing over de aanpak etc te nemen. Als de USA inspringt en van alles gaat regelen, is het namelijk ook niet goed. Bemoeienis etc.

Dan hou ik mijn hart vast voor de nabestaanden.

Nederland is zo'n ukkie, Putin lacht ons uit als we gaan vragen of hij alsjeblieft de weg vrij wil maken(als die namelijk echt zo betrokken was als hij zei gisteren, dan hadden die seperatisten gisteren niet geschoten, hij heeft echt wel invloed op ze). En dan? Nederland die altijd braaf de regeltjes volgt, gaat dan een EU spoedzitting aanvragen voor steun voor sancties tegen Rusland ofzo, om ze dwingen? We zijn nu al 2 dagen verder. Als dit nog veel langer gaat duren, wat denk je dat dat doet met die lichamen, die nu al 2 dagen in open veld in de zon liggen? Het is hartje zomer..
Triest, Hollebollegijs.
quote:hollebollegijs schreef op 19 juli 2014 @ 08:50:

Ik lees net dat de lijken "geplunderd" zijn, stond in Trouw, horloges, sieraden, geld enz.Tja, als je kijkt naar het soort figuren dat daar rond loopt, dan is dat niet raar.
quote:Cadou schreef op 19 juli 2014 @ 08:57:

[...]

Dan hou ik mijn hart vast voor de nabestaanden.

Nederland is zo'n ukkie, Putin lacht ons uit als we gaan vragen of hij alsjeblieft de weg vrij wil maken(als die namelijk echt zo betrokken was als hij zei gisteren, dan hadden die seperatisten gisteren niet geschoten, hij heeft echt wel invloed op ze). En dan? Nederland die altijd braaf de regeltjes volgt, gaat dan een EU spoedzitting aanvragen voor steun voor sancties tegen Rusland ofzo, om ze dwingen? We zijn nu al 2 dagen verder. Als dit nog veel langer gaat duren, wat denk je dat dat doet met die lichamen, die nu al 2 dagen in open veld in de zon liggen? Het is hartje zomer..Minder dan je denkt. Putin heeft daar een soort doos van Pandora geopend.

http://www.newyorker.com/online/blogs/c ... entry-more

Uit bovenstaand artikel:

"What’s far more certain is that Vladimir Putin, acting out of resentment and fury toward the West and the leaders in Kiev, has fanned a kind of prolonged political frenzy, both in Russia and among his confederates in Ukraine, that serves his immediate political needs but that he can no longer easily calibrate and control."
quote:Pompiedoe schreef op 19 juli 2014 @ 08:24:

[...]

Heel cru, maar dat dacht ik ook. Deze ramp kan zo de uitkomst wijzigen van de situatie daar en dan denk ik dat het 'beter' is geweest dat het een vliegtuig vol Nld's is geweest dan met Armerikanen, Fransen, etc. Persoonlijk denk ik dat Poetin ook opgelucht adem heeft gehaald toen hij vernam dat het vliegtuig met voornamelijk Nlds slachtoffers zat.Persoonlijk vind ik het zeer jammer dat het vliegtuig niet vol Amerikanen en Fransen zat,de hel had voor mij voor Poetin mogen losbreken.Hetzelfde voor daders en lijkenpikkers.
"Rutte, word eens woest op die MH17 terroristen"

http://www.geenstijl.nl/m ... isten_houden_knuffel.html
quote:lechatrose schreef op 19 juli 2014 @ 09:10:

[...]

Minder dan je denkt. Putin heeft daar een soort doos van Pandora geopend.

http://www.newyorker.com/online/blogs/c ... entry-more

Uit bovenstaand artikel:

"What’s far more certain is that Vladimir Putin, acting out of resentment and fury toward the West and the leaders in Kiev, has fanned a kind of prolonged political frenzy, both in Russia and among his confederates in Ukraine, that serves his immediate political needs but that he can no longer easily calibrate and control."

Dat vermoedelijke wapen ging anders gisteren wel de grens over richting Rusland.

Ze willen toch bij Rusland horen? Hij kan gewoon tegen ze zeggen dat als ze door blijven gaan met het frustreren van onderzoek, hij ze niet eens bij Rusland wil.

Zal echt niet gebeuren.
quote:Noesa schreef op 19 juli 2014 @ 09:22:

http://www.geenstijl.nl/m ... isten_houden_knuffel.htmlDit is een momentopname, de video laat juist zien dat ze persoonlijke spullen van de overledenen aan de pers lieten zien.
quote:Ikhierhuh schreef op 19 juli 2014 @ 09:30:

[...]

Dit is een momentopname, de video laat juist zien dat ze persoonlijke spullen van de overledenen aan de pers lieten zien.

Feit blijft dat die persoonlijke spullen van overledenen daar helemaal niet hadden moeten liggen, op dat veld.

Comment op GeenStijl:

"Ja nee we moeten natuurlijk niet te voorbarig conclusies gaan trekken. We kunnen nog steeds niet uitsluiten dat het kabouters zijn geweest. Ik snap dat onze premier terughoudend is.

VanBukkem | 19-07-14 | 09:08"
quote:Noesa schreef op 19 juli 2014 @ 09:22:

"Rutte, word eens woest op die MH17 terroristen"

[img]https://pbs.twimg.com/media/Bs2VS6HIcAA2Vl8.jpg:large[/img]

http://www.geenstijl.nl/m ... isten_houden_knuffel.htmlWie zegt dat zei dat gedaan hebben? zou ook bv net zo goed Kiev kunnen zijn. Ook al die Nederlandse journalisten die meteen die kant uitwijzen. Ik geloof de media zoiezo niet, gecondoleerd aan de nabestaanden en waar ze recht op hebben is om de waarheid te weten.
Beste forummers,

We krijgen veel berichten van mensen binnen die dit topic het liefste willen gebruiken om hun verdriet of steun te uiten over het ongeluk. Er zijn echter ook forummers die deze plek willen gebruiken om te speculeren over de oorzak en de mogelijke gevolgen van deze ramp.

Wij zijn van mening dat dit allebei moet kunnen, als het maar op een respectvolle manier gaat. We begrijpen ook dat het vervelend is dat deze twee verschillende discussies door elkaar lopen. Voor wie steun wil betuigen aan de nabestaande is er het topic 'sterke aan de nabestaande vliegtuigcrash'.

Wie toch graag verder wil praten over het neergestorte vliegtuig zonder speculatie raden we aan daarvoor een nieuw topic aan te maken.

De discussie over wat hier wel en niet geplaatst zou moeten worden willen we hierbij dan ook sluiten.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:goudsekaas schreef op 19 juli 2014 @ 09:47:

[...]

Wie zegt dat zei dat gedaan hebben? zou ook bv net zo goed Kiev kunnen zijn. Ook al die Nederlandse journalisten die meteen die kant uitwijzen. Ik geloof de media zoiezo niet, gecondoleerd aan de nabestaanden en waar ze recht op hebben is om de waarheid te weten.Dat zal in dit geval wel heel lastig worden. Er moet echt NU grote, dwingende druk worden gezet om gedegen onderzoek te doen en de slachtoffers naar hun thuislanden te halen. (want niet alleen Nederlanders)
quote:mienbillekesjeuken schreef op 19 juli 2014 @ 09:52:

[...]

Dat zal in dit geval wel heel lastig worden. Er moet echt NU grote, dwingende druk worden gezet om gedegen onderzoek te doen en de slachtoffers naar hun thuislanden te halen. (want niet alleen Nederlanders)In ieder geval gecondoleerd, knuffel.
quote:Noesa schreef op 19 juli 2014 @ 09:38:

[...]

Feit blijft dat die persoonlijke spullen van overledenen daar helemaal niet hadden moeten liggen, op dat veld.

Comment op GeenStijl:

"Ja nee we moeten natuurlijk niet te voorbarig conclusies gaan trekken. We kunnen nog steeds niet uitsluiten dat het kabouters zijn geweest. Ik snap dat onze premier terughoudend is.

VanBukkem | 19-07-14 | 09:08"

Waarheid, daar gaat het om. We hebben niks aan haatdragend berichten die niet waar zijn.

Wij zijn toch niet zo?
Ik heb een filmpje gezien van een vliegtuig dat uit de lucht neervalt, er staat volgens mij onder dat het de mh17 betreft (het staat er in een andere taal). Ik meen echter ook ergens gelezen te hebben dat locals hebben gezien dat het toestel in de lucht explodeerde. Ik kan het alleen niet meer terug vinden. Weet iemand dit?

Het filmpje is te zien op de fb pagina van Sehening Salju (ik weet even niet hoe te linken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven