Wat ga jij nu stemmen?
dinsdag 3 juni 2025 om 09:41
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 16:03
Ik vind het zo apart dat de PVV stemmers zich zo druk maken over de criminele vrouwonvriendelijk asielzoeker, maar tegelijkertijd geen probleem hebben met stemmen op politici van de PVV. Het aantal mensen met veroordelingen en misdaden is bij geen enkele groep zo hoog.ikbenhetzozat schreef: ↑04-06-2025 12:27Heb je enig idee hoe groot de instroom op bepaalde momenten is? Je geeft het zelf al aan, het is tijdelijke noodopvang. van daaruit gaan de mensen al snel naar andere locaties. Niet enkel AZC's maar velen verblijven ook in hotels. Hier in de het stadje waar ik momenteel woon zijn twee hotels voor ruim de helft gereserveerd voor asielzoekers. Dit is op meerdere plekken zo. Je moet ook niet vergeten dat Nederland een heel klein en dichtbevolkt land is, we hebben niet tig grote gebouwen om iedereen gelijk een fijne plek te geven. In theorie is het zeker geweldig dat iedereen gelijk een fijne en rustige plaats krijgt om bij te komen, in de praktijk is dit helaas niet haalbaar. Wanneer wij zouden moeten vluchten dan zou dit in andere landen niet anders zijn. Ze kiezen er daarbij ook zelf voor om naar Nederland te komen, ze hadden ook kunnen kiezen voor een land als Duitsland, Frankrijk, Italie en noem maar op. Al die landen hebben zij bewust gepasseerd. Wat een andere poster ook al zei, er zijn genoeg rustige en fijne plekken voor asielzoekers te vinden, velen willen hier niet naartoe en willen richting de grote steden.
Ik ben blij dat jij geen overlast hebt ervaren van het AZC bij jou in de buurt, ik zou willen dat dit overal zo was. Echter is dit gewoon niet zo en ervaren veel steden en dorpen wel degelijk overlast, met name wat betreft het lastig vallen van meisjes en winkeldiefstallen.
https://docs.google.com/spreadsheets/d ... ingle=true
Niet mijn regering
woensdag 4 juni 2025 om 16:05
"bezet houden" klinkt niet zo aardig, maar het is wel hoe veel mensen het zien.
Vluchtelingen van 20 jaar geleden hebben invloed op de woningvoorraad van nu.
woensdag 4 juni 2025 om 16:06
woensdag 4 juni 2025 om 16:06
Nog even een aanvulling op mijn laatste post…
Dit weten veel mensen niet…
Per PVV politicus zijn er een keer of ~vijftig méér vrouwenmeppers, meisjes-vanaf-14-jaar aanranders en cokeverslaafde bejaardenbedreigers + frauderende penningmeesters dan in welke politieke partij ooit. Inclusief de NSB
Per PVV politicus zijn er een keer of ~vijftig méér vrouwenmeppers, meisjes-vanaf-14-jaar aanranders en cokeverslaafde bejaardenbedreigers + frauderende penningmeesters dan in welke politieke partij ooit. Inclusief de NSB
Niet mijn regering
woensdag 4 juni 2025 om 16:07
Maar lieten ze hun piemel te pas en te onpas zien?Sun.lover schreef: ↑04-06-2025 16:03Ik vind het zo apart dat de PVV stemmers zich zo druk maken over de criminele vrouwonvriendelijk asielzoeker, maar tegelijkertijd geen probleem hebben met stemmen op politici van de PVV. Het aantal mensen met veroordelingen en misdaden is bij geen enkele groep zo hoog.
woensdag 4 juni 2025 om 16:09
Weet je wat zo bijzonder is?
Statushouders zijn gewoon mensen. Mensen die ook nog eens een asielstatus hebben gekregen omdat hun leven bedreigt wordt in hun thuisland. Een asielstatus krijgen in Nederland is best wel moeilijk: ze worden niet weggegeven bij een pakje boter.
Deze mensen verlaten huis en haard niet omdat ze het ergens beter willen krijgen economisch gezien, maar omdat de bommen om hun oren vallen of omdat ze op hetzelfde geslacht vallen en daar de doodstraf op staat.
Ook statushouders krijgen niet de dag nadat ze een status hebben een huis. Toevallig weet ik wat de achterstanden zijn bij gemeenten in het kunnen plaatsen van de hen toegewezen statushouders: er zijn simpelweg geen huizen. Niet voor statushouders, niet voor mensen die vanuit een inrichting weer zelfstandig mogen gaan wonen, niet voor vrouwen die uit de vrouwenopvang komen: er zijn geen woningen.
En sommige groepen krijgen voorrang. Vrouwen uit de vrouwenopvang krijgen voorrang. Mensen die uit de gevangenis komen krijgen voorrang. Statushouders krijgen voorrang. Dat komt niet omdat ze een voorrangsbehandeling krijgen, maar omdat er plek gemaakt moet worden in de weinige azc's die we hebben. Die hebben we namelijk wegbezuinigd.
Daarbij is de instroom op de woningmarkt 5-10%. Dat is niet significante.
Maar het gaat om mensen. Net als jij. Net als ik. Met dromen die in duigen zijn gevallen, met trauma's, met een overlevingsdrang, met hopen en wensen. Mensen die hun kinderen een betere toekomst willen geven dan eentje in oorlog.
Waarom is jouw plek hier zoveel meer waard? Alleen maar omdat je wieg hier gestaan heeft?
Ik snap ergens echt geen donder van.
Zet dan een rem op arbeidsmigratie. Maar dat kan niet, want we hebben te weinig mensen om hier het werk te doen.
Kun jij trouwens met volledige, 100% zekerheid zeggen dat jouw voorouders allemaal uit Nederland kwamen? Of ben jij ook een gevalletje "cumulatief"?
Statushouders zijn gewoon mensen. Mensen die ook nog eens een asielstatus hebben gekregen omdat hun leven bedreigt wordt in hun thuisland. Een asielstatus krijgen in Nederland is best wel moeilijk: ze worden niet weggegeven bij een pakje boter.
Deze mensen verlaten huis en haard niet omdat ze het ergens beter willen krijgen economisch gezien, maar omdat de bommen om hun oren vallen of omdat ze op hetzelfde geslacht vallen en daar de doodstraf op staat.
Ook statushouders krijgen niet de dag nadat ze een status hebben een huis. Toevallig weet ik wat de achterstanden zijn bij gemeenten in het kunnen plaatsen van de hen toegewezen statushouders: er zijn simpelweg geen huizen. Niet voor statushouders, niet voor mensen die vanuit een inrichting weer zelfstandig mogen gaan wonen, niet voor vrouwen die uit de vrouwenopvang komen: er zijn geen woningen.
En sommige groepen krijgen voorrang. Vrouwen uit de vrouwenopvang krijgen voorrang. Mensen die uit de gevangenis komen krijgen voorrang. Statushouders krijgen voorrang. Dat komt niet omdat ze een voorrangsbehandeling krijgen, maar omdat er plek gemaakt moet worden in de weinige azc's die we hebben. Die hebben we namelijk wegbezuinigd.
Daarbij is de instroom op de woningmarkt 5-10%. Dat is niet significante.
Maar het gaat om mensen. Net als jij. Net als ik. Met dromen die in duigen zijn gevallen, met trauma's, met een overlevingsdrang, met hopen en wensen. Mensen die hun kinderen een betere toekomst willen geven dan eentje in oorlog.
Waarom is jouw plek hier zoveel meer waard? Alleen maar omdat je wieg hier gestaan heeft?
Ik snap ergens echt geen donder van.
Zet dan een rem op arbeidsmigratie. Maar dat kan niet, want we hebben te weinig mensen om hier het werk te doen.
Kun jij trouwens met volledige, 100% zekerheid zeggen dat jouw voorouders allemaal uit Nederland kwamen? Of ben jij ook een gevalletje "cumulatief"?
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
woensdag 4 juni 2025 om 16:10
Totaal mee eens.MrsM schreef: ↑04-06-2025 15:57Ik weet ook niet goed wat ik lees, mensen uit willen sluiten van de democratie en hun democratisch recht om te kiezen of stemmen op de partijen omdat ze te weinig juiste kennis hebben... of omdat ze te "dom" zijn om de juiste feiten te kennen.
Ik stem rechts (is geen geheim) en daar wordt door velen (algemeen) al over geoordeeld, maaier is nog nooit in mij opgekomen om mensen het recht om te stemmen te ontzeggen.
Neem dan als overheid maatregelen tegen het verspreiden van desinformatie zou ik eerder zeggen.
En misschien moet "links" dan met een beter verhaal komen om meer kiezers te trekken?
Zelf stem ik ook rechts om de redenen die jij hier al noemde. Ik vind de scheiding links en rechts tussen verschillende gevestigde partijen helemaal niet meer zo hard. Sommige standpunten van links vind ik bijvoorbeeld ook erg goed en rechts heeft ook standpunten die je vroeger links zou noemen.
woensdag 4 juni 2025 om 16:12
Waar staat dat het hier om een pvv stemmer gaat?Sun.lover schreef: ↑04-06-2025 16:03Ik vind het zo apart dat de PVV stemmers zich zo druk maken over de criminele vrouwonvriendelijk asielzoeker, maar tegelijkertijd geen probleem hebben met stemmen op politici van de PVV. Het aantal mensen met veroordelingen en misdaden is bij geen enkele groep zo hoog.
woensdag 4 juni 2025 om 16:12
Maar er zijn dus genoeg mensen die onterecht toeslagen ontvangen en dan maar simpelweg niet gaan werken, omdat ze dan minder verdienen met werken. Ja ik vind dat toch wel een beetje van de zotten en storend als iemand die gewoon braaf werk en der belastingen betaald. Ook voor mij wordt het leven duur en ik krijg géén toeslagen. Snap je dan de wrang? Ik wens niemand de schuldsanering in, maar daar zitten ook types bij die gewoon niet met geld om kunnen gaan.M3LL0N4 schreef: ↑04-06-2025 15:57Het is niet zo dat als we asielzoekers wegsturen en de toeslagen afschaffen dat er dan opeens extra geld is. Er zijn dan ook niet miraculeus heel veel woningen extra en mensen gaan niet opeens braaf werken.
Zonder die toeslagen komen nog meer mensen in de schuldsanering en is er grotere armoede. Dat is het wrange. We zien liever arme mensen dan mensen die misschien ten onrechte een toeslag ontvangen.
De woningtekorten komen niet door de statushouders, maar door de woningbouwverenigingen die alle huurwoningen slopen of verkopen.
(want renoveren is te duur)
Wat is duurder: de mensen helpen die het nodig hebben waardoor ze een waardig leven hebben of mensen aan hun lot over laten als ze niet mee kunnen komen. Met verpaupering en gezondheidsproblematiek tot gevolg.
Sowieso moet de overheid het 'leven' in Nederland, dus boodschappen doen ect. 'goedkoper maken'. Ik woon aan de Duitse grens als je daar de boodschappen vergelijkt met hier bij één en dezelfde winkel...ja ik ga dan naar Duitsland...ik ben dan €20- tot €30,- goedkoper uit. Zelfde als met de verzorgingsproducten en dan denk ik 'Goh...waarom kan dat in NL niet?'.
woensdag 4 juni 2025 om 16:16
weet je hoe lastig is om niet met geld om te kunnen gaan? Daar hoef je iemand niet over te veroordelen toch? Er is vast iets waar jij niet zo goed in bent.Plasticss schreef: ↑04-06-2025 16:12Maar er zijn dus genoeg mensen die onterecht toeslagen ontvangen en dan maar simpelweg niet gaan werken, omdat ze dan minder verdienen met werken. Ja ik vind dat toch wel een beetje van de zotten en storend als iemand die gewoon braaf werk en der belastingen betaald. Ook voor mij wordt het leven duur en ik krijg géén toeslagen. Snap je dan de wrang? Ik wens niemand de schuldsanering in, maar daar zitten ook types bij die gewoon niet met geld om kunnen gaan.
Sowieso moet de overheid het 'leven' in Nederland, dus boodschappen doen ect. 'goedkoper maken'. Ik woon aan de Duitse grens als je daar de boodschappen vergelijkt met hier bij één en dezelfde winkel...ja ik ga dan naar Duitsland...ik ben dan €20- tot €30,- goedkoper uit. Zelfde als met de verzorgingsproducten en dan denk ik 'Goh...waarom kan dat in NL niet?'.
En wat betreft die toeslagen, er zijn genoeg redenen waarom mensen niet fulltime werken en dat is voor een hele grote groep niet luiheid.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 4 juni 2025 om 16:16
Heb je hier een bron van? Dat het wemelt van gespuis in de gelederen van de PVV is bekend.Sun.lover schreef: ↑04-06-2025 16:06Nog even een aanvulling op mijn laatste post…
Maar jij hangt er een cijfer aan.
Je NSB-vergelijking vind ik ook dubieus. Omdat de NSB aantoonbaar het genocidale antisemitisme van Hitler steunde.
woensdag 4 juni 2025 om 16:18
Waarom is dat belangrijk? Het interesseert me geen reet wat er in het partijprogramma van bv de SGP staat. En allemaal die verkiezingsprogramma's kunnen ook bol staan van valse beloftes.Tavistock schreef: ↑04-06-2025 15:58Oh oh, het gaat een beetje een eigen leven leiden. Want inderdaad, een groepje mensen die de informatie beheert lijkt me ook zeker niet wenselijk. Ik bedoelde meer een toets met wat er in de verkiezingsprogramma’s staat. Dat je dat in elk geval weet. Ik hoor soms de gekste dingen die men denkt dat in de programma’s staat, terwijl dat dan niet zo is.
Wil je dan iedereen die niet goed is in Nederlands buitensluiten van stemmen? En iedereen die op basis van opleiding of IQ de programma's minder goed begrijpt dan jij wil je dan ook uitsluiten? En dan ook gelijk iedereen die te druk is met bv mantelzorg of werk en geen tijd heeft om het goed te lezen. En natuurlijk de mensen die op basis van hun religie een keuze maken.
woensdag 4 juni 2025 om 16:21
Er zitten natuurlijk altijd rotte appels tussen en niet op iedere locatie zal het goed gaan. En ja ik vind het ook vervelend dat mensen die al jaren ingeschreven staan niet aan een huis komen omdat statushouders voor gaan. Dat vind ik echt balen en oneerlijk en moet echt anders. Maar ik vind wel dat er veel meer aandacht is voor al het negatieve en minder voor het positieve aspect. Ik geloof dat er ook een stad of dorp was waar ze gedemonstreerd hebben tegen de sluiting van een opvanglocatie omdat die mensen zo'n aanwinst waren voor de wijk of zoiets. Er zullen vast meer plekken zijn waar het heel goed gaat maar ook genoeg plekken waar het mis gaat.Lemon_Pledge schreef: ↑04-06-2025 14:46Hier kwam ineens een asielzoekerscentrum, waar wel wèl overlast van hebben. Maar dat mag je dus niet zeggen?
Ik ben naar de open dag geweest en was eerlijk gezegd enorm verbaasd dat zelfs op de toiletten plaatjes hingen met hoe je op een toilet moet zitten, en dat je de douche niet als toilet mag gebruiken.
En een bewoonster was enorm boos dat er geen taxi service voor haar kind die naar zwemles mocht was geregeld.(??)
Buiten het azc merkte ik dat ik met mijn hond niet meer in het naastgelegen losloopgebied kon lopen omdat daar vaak groepjes jonge mannen rondhingen die het leuk vonden om naar honden te trappenDat geeft echt een enorm onveilig gevoel, terwijl ik daar al jaren als vrouw alleen met de hond liep, ook in het donker.
Er liep ineens beveiliging in de nabijgelegen supermarkt, en als er een kleding inzamelingsactie was dan zag je grote groepen mensen met tassen vol richting het azc verdwijnen.
Maar wat ik persoonlijk het ergste vind is dat je dus nu (als vrouw) na een relatiebreuk of scheiding gewoon pech hebt en de gemeente ook doodleuk zegt 'ga maar bij je ouders wonen, want je hebt nergens recht op, ook al sta je al jaren ingeschreven bij de woningbouw' terwijl statushouders wel een huis toegewezen krijgen. (En nee, dit is geen vooroordeel, ik ben hier al een tijd mee bezig met maatschappelijk werk, praktijkondersteuner, woningbouwvereniging.. ze zeggen allemaal 'ik mag het niet zeggen, maar als je statushouders was geweest dan..' )
Er zitten natuurlijk altijd rotte appels tussen en niet op iedere locatie zal het goed gaan. En ja ik vind het ook vervelend dat mensen die al jaren ingeschreven staan niet aan een huis komen omdat statushouders voor gaan. Dat vind ik echt balen en oneerlijk en moet echt anders. Maar ik vind wel dat er veel meer aandacht is voor al het negatieve en minder voor het positieve aspect. Ik geloof dat er ook een stad of dorp was waar ze gedemonstreerd hebben tegen de sluiting van een opvanglocatie omdat die mensen zo'n aanwinst waren voor de wijk of zoiets. Er zullen vast meer plekken zijn waar het heel goed gaat maar ook genoeg plekken waar het mis gaat.Lemon_Pledge schreef: ↑04-06-2025 14:46Hier kwam ineens een asielzoekerscentrum, waar wel wèl overlast van hebben. Maar dat mag je dus niet zeggen?
Ik ben naar de open dag geweest en was eerlijk gezegd enorm verbaasd dat zelfs op de toiletten plaatjes hingen met hoe je op een toilet moet zitten, en dat je de douche niet als toilet mag gebruiken.
En een bewoonster was enorm boos dat er geen taxi service voor haar kind die naar zwemles mocht was geregeld.(??)
Buiten het azc merkte ik dat ik met mijn hond niet meer in het naastgelegen losloopgebied kon lopen omdat daar vaak groepjes jonge mannen rondhingen die het leuk vonden om naar honden te trappenDat geeft echt een enorm onveilig gevoel, terwijl ik daar al jaren als vrouw alleen met de hond liep, ook in het donker.
Er liep ineens beveiliging in de nabijgelegen supermarkt, en als er een kleding inzamelingsactie was dan zag je grote groepen mensen met tassen vol richting het azc verdwijnen.
Maar wat ik persoonlijk het ergste vind is dat je dus nu (als vrouw) na een relatiebreuk of scheiding gewoon pech hebt en de gemeente ook doodleuk zegt 'ga maar bij je ouders wonen, want je hebt nergens recht op, ook al sta je al jaren ingeschreven bij de woningbouw' terwijl statushouders wel een huis toegewezen krijgen. (En nee, dit is geen vooroordeel, ik ben hier al een tijd mee bezig met maatschappelijk werk, praktijkondersteuner, woningbouwvereniging.. ze zeggen allemaal 'ik mag het niet zeggen, maar als je statushouders was geweest dan..' )
Ze willen de zelfstandigenaftrek en MKB vrijstelling (verder) afbouwen.
De HRA volledig afschaffen en eigen woning belasten in Box 3.
De WOZ hervormen.
En bedreigen is wel een groot woord natuurlijk. Maar goedkoper gaat het voor mij zeker niet worden met SP.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 4 juni 2025 om 16:22
De PVV ondersteunt ook een genocidale mogendheid, dus ik snap die vergelijking wel.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
woensdag 4 juni 2025 om 16:22
Ja, dat is waar.Lady*Voldemort schreef: ↑04-06-2025 16:22De PVV ondersteunt ook een genocidale mogendheid, dus ik snap die vergelijking wel.
woensdag 4 juni 2025 om 16:23
Er kan in analyses door deze en gene best gshopt worden zoals bij Jan van der Beek die jij aanhaalde, zo zullen er interpretaties/analyses van diverse politieke signatuur zijn.
Maar de cijfers van Vluchtelingenwerk zijn kale cijfers, geen interpretatie. Verder is Vluchtelingenwerk geen ‘linkse hobby’, maar een organisatie die in opdracht van de overheid asielzoekers en statushouders begeleidt in nauwe samenwerking met IND en COA, twee overheidsorganisaties.
https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/nie ... gen-europa
Where is my mind?
woensdag 4 juni 2025 om 16:28
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik begrijp het sentiment wel. Er is minder identificatie met mensen die van ver komen.
In Amsterdam maken mensen zich druk dat geboren Amsterdammers lang op een woning moeten wachten, terwijl er ook instroom van mensen buiten de stad is. Dat is vergelijkbaar denk ik.
woensdag 4 juni 2025 om 16:28
En qua woningnood, ik las vandaag weer een artikel over een leegstaand huis:
https://www.ad.nl/woerden/marcel-verkoc ... ~ac0f160e/
In Woerden staan 457 huizen leeg, een groot deel is van de woningbouw en moet gerenoveerd worden of worden gebruikt als tussenwoningen. Ze hebben de eigenaren van al de leegstaande huizen een brief gestuurd. 82% reageerde en de redenen waren : sloop, renovatie, nog geen huurder kunnen vinden, eigenaar naar het buitenland vertrokken en huis aangehouden voor als men terugkeert naar Nederland. En dan is er ook nog een groep waarvan de eigenaar naar een verzorgingshuis is gegaan en het huis dus leegkomt.
Het schijnt dat de totale leegstand in Nederland nu lager is dan normaal maar ik vind het nog steeds belachelijk veel gezien de woningnood. Denk dat de regering daar ook eens naar moet kijken. Zonde als gewoon nette woningen waar zo iemand in kan leeg blijven.
https://www.ad.nl/woerden/marcel-verkoc ... ~ac0f160e/
In Woerden staan 457 huizen leeg, een groot deel is van de woningbouw en moet gerenoveerd worden of worden gebruikt als tussenwoningen. Ze hebben de eigenaren van al de leegstaande huizen een brief gestuurd. 82% reageerde en de redenen waren : sloop, renovatie, nog geen huurder kunnen vinden, eigenaar naar het buitenland vertrokken en huis aangehouden voor als men terugkeert naar Nederland. En dan is er ook nog een groep waarvan de eigenaar naar een verzorgingshuis is gegaan en het huis dus leegkomt.
Het schijnt dat de totale leegstand in Nederland nu lager is dan normaal maar ik vind het nog steeds belachelijk veel gezien de woningnood. Denk dat de regering daar ook eens naar moet kijken. Zonde als gewoon nette woningen waar zo iemand in kan leeg blijven.
woensdag 4 juni 2025 om 16:31
Ik zeg ook onterechte toeslagen, want die zijn er dus ook zat hier in NL en dat zijn niet alleen de buitenlanders maar genoeg Nederlanders die daar gebruik van maken. Ik werk niet fulltime maar krijg géén toeslagen en als ik dan zie dat mensen die géén ruk uitvoeren en wel overal hun handje voor open houden. Ja dat vind ik wrang ja....rosanna08 schreef: ↑04-06-2025 16:16weet je hoe lastig is om niet met geld om te kunnen gaan? Daar hoef je iemand niet over te veroordelen toch? Er is vast iets waar jij niet zo goed in bent.
En wat betreft die toeslagen, er zijn genoeg redenen waarom mensen niet fulltime werken en dat is voor een hele grote groep niet luiheid.
En wat betreft niet om kunnen gaan met geld, ik scheer natuurlijk niet iedereen over één kam. Er zullen er inderdaad bij zijn die niet geleerd hebben om daar mee om te gaan. Toch zijn er ook die meer uitgeven dan ze kunnen een dingen die niet nodig zijn.
woensdag 4 juni 2025 om 16:31
Ik weet ook niet precies wat in de partijprogramma's staat van partijen waar ik op stem. Ik vertrouw hun leiders en lees via kranten wel of partijen hele gekke dingen zeggen.Tavistock schreef: ↑04-06-2025 15:58Oh oh, het gaat een beetje een eigen leven leiden. Want inderdaad, een groepje mensen die de informatie beheert lijkt me ook zeker niet wenselijk. Ik bedoelde meer een toets met wat er in de verkiezingsprogramma’s staat. Dat je dat in elk geval weet. Ik hoor soms de gekste dingen die men denkt dat in de programma’s staat, terwijl dat dan niet zo is.
Stemmen gebeurt ook op basis van emotie.
woensdag 4 juni 2025 om 16:32
Statushouders zijn gewoon mensen en tegelijkertijd wil ik veel minder migratie. En velen met mij. Zo zit een groot deel van de Europese bevolking erin. Hebben we al niet genoeg opgevangen? Wanneer is het genoeg? En wat is het met die statushouders die in het thuisland op vakantie gaan?
Zo ver ik mijn stamboom na kan gaan komen ze allemaal uit Nederland. Het voelt egoïstisch, maar ik maak me oprecht zorgen over de toekomst van mijn kinderen als die migratie maar door en door gaat. Hoelang is Nederland nog Nederland?
Een land als Australië is op een gegeven moment veel strenger geworden en dat zou mij heel veel rust geven.
woensdag 4 juni 2025 om 16:32
Ik denk dat Amsterdam meer last heeft van de airbnb's dan van de instroom van statushouders....Paradise schreef: ↑04-06-2025 16:28Ik ben het helemaal met je eens, maar ik begrijp het sentiment wel. Er is minder identificatie met mensen die van ver komen.
In Amsterdam maken mensen zich druk dat geboren Amsterdammers lang op een woning moeten wachten, terwijl er ook instroom van mensen buiten de stad is. Dat is vergelijkbaar denk ik.
Maar nee, daar snap ik ook geen hol van. Mag je dan alleen maar in je geboorteplaats blijven wonen?
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in