Werkt Angela vanavond

02-09-2019 21:33 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is Angela vragen jullie je af en waar werkt zij? Omdat er hier vast veel leden zijn die van uitgaan houden en ik nog geen topic over kon vinden, besloot ik om er een te maken.

Werkt Angela vanavond is een code die ontstaan is, vanuit het buitenland en werkt als volgt:

Stel je bent een avondje uit met een date of je komt op de uitgaansplek iemand tegen. Deze persoon valt je lastig (raakt je bijv. aan op plekken waar je niet aangeraakt wilt worden of gooit iets in je drankje) dan kun je naar de bar gaan en vragen naar Angela (Werkt Angela hier?). Het personeel zal ervoor zorgen dat je veilig bent, zonder dat de 'dader het merkt. Desnoods bestellen ze een taxi voor je.

Als je zoekt op YouTube op: werkt Angela hier, dan zie je de reclame voor de campagne.

Ik vind het een erg goede code, denk dat er vele zijn die niets durven te zeggen en zich erg onveilig voelen. Wat ik mij wel afvraag: wat gebeurt er met de dader?

Dus dames en heren, mochten jullie ooit onveilig voelen, gebruik deze code en zegt het voort in de uitgaansgelegenheden 😊
himalaya schreef:
02-09-2019 21:57

En heeft het bedienend personeel in een drukke kroeg tijd/gelegenheid om de vraagsteller onder zijn/haar hoede te nemen en naar een veilige plek te brengen/de politie te bellen/een praatgroep op te starten?
Ja hoor. Ben jaren bartender geweest in een drukke club. Als we zagen dat een vrouw lastig werd gevallen dan grepen we in. Soms direct door de man aan te spreken en er uit te zetten, maar ik heb ook wel eens een vrouw naar de toiletten gestuurd om daar even rustig met haar te kunnen praten en er achter te komen hoe het zat.
Ik heb taxi's gebeld en tampons, paracetamols, deo's en zakdoeken uitgedeeld. Ik heb ruzies gesust en heb grote bekken gegeven, of gedaan alsof ik een vrouw die werd lastig gevallen nog van vroeger kende. Vrouwen hebben ook wel eens tot na sluit bij mij aan de bar gezeten omdat ze niet alleen naar huis wilden en dan fietste ik even mee (liet ik ze meestal wel vegen - quid pro quo). Barpersoneel ziet echt veel van wat er aan de andere kant van de bar gebeurt en ze zullen er meestal wel op reageren ook.

Ik heet overigens geen Angela en heb ook nooit gehad dat iemand deze code gebruikte. Maar ik vind het een prima initiatief. Misschien handig om de reclame hiervoor alleen op het damestoilet te hangen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van zo omslachtig te doen zouden vrouwen beter kunnen leren steviger in hun schoenen te gaan staan. Met zelfvertrouwen kom je verder. En als het je date is weet hij waarschijnlijk meer van jou (waar je woont, werkt etc).
En er gaat op eengegeven moment toch echt wel een belletje rinkelen bij de 'daders'.

Wat wordt dan de volgende code?
Er is zelfs een campagne? Posters, reclame? En deze worden alleen gezien of gelezen door vrouwen?

Vroeger idd de portier inseinen of bij een groepje gaan staan en uit die groep aan iemand uitleggen wat er loos was zodat er in ieder geval 1 persoon was die het met jou en voor je ide gaten hield en als het moest meerderen uit zo een groep laten weten dat er iets niet in de haak was.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:50
Reden: privacy
99.11% gewijzigd
Ik heb hulp nodig. Ik word lastig gevallen. Kunnen jullie een taxi bellen?

Lijkt me allemaal duidelijker en effectiever dan een of andere code-zin.
Sterker nog, ik vind het juist zorgen dat vrouwen minder weerbaar en afhankelijk worden.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
02-09-2019 21:39
En dan komt Angela Groothuizen je redden?
Let maar op: er komt een nieuw programma. 'Waar is Angela' waarbij Angela Groothuizen op bezoek gaat bij mensen die ooit zijn lastig gevallen in het uitgaansleven en hun verhaal mogen doen 😂
Alle reacties Link kopieren
En als je dan iets treft die die hele code niet kent. “Werkt Angela vanavond?”
Nee er werkt hier geen Angela.
En dan??
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
03-09-2019 07:26
En als je dan iets treft die die hele code niet kent. “Werkt Angela vanavond?”
Nee er werkt hier geen Angela.
En dan??
Ja dan ben je natuurlijk aan de goden overgeleverd want we kunnen niet meer zeggen wat we echt nodig hebben blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Dit is in een aflevering van “make Holland great Again” naar voren gebracht..
en het is overgewaaid uit Engeland.

Ik schopte iemand vroeger in zijn kruis, schold hem uit, duwde hem van me af...
Ook vroeg ik personeel erbij maar deden in mijn tijd niet erg veel eerlijk gezegd.
Ik vind het een goed initiatief. Ik kende het nog niet, maar hoop dat het onder de vrouwen bekend wordt.
Natuurlijk kan je er voor zorgen dat je weerbaarder en assertiever wordt, maar als ik voor mezelf spreek, is dat ook gewoon soms moeilijk.
leolux schreef:
03-09-2019 08:36
Ik vind het een goed initiatief. Ik kende het nog niet, maar hoop dat het onder de vrouwen bekend wordt.
Natuurlijk kan je er voor zorgen dat je weerbaarder en assertiever wordt, maar als ik voor mezelf spreek, is dat ook gewoon soms moeilijk.
En dat echt iedereen weet wat je bedoelt met dat zinnetje, dus ook de man in kwestie, maakt het ineens makkelijker?
Net zoiets als poesje i.p.v. kutje zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier dat dat men denkt, dat het vooral voor vrouwen/meiden bedoelt is, maar er zijn ook wel eens mannen/jongens die zich niet veilig voelen, ook zij kunnen dan uiteraard deze code gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Want gewoon om hulp vragen kan niet meer ? Ik vind het heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-09-2019 21:37
Want het is geen optie om degene die overlast veroorzaakt of mensen lastig valt eruit te bonjouren?
Dan kan zo'n eikel je op gaan staan te wachten buiten.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
02-09-2019 22:24
In plaats van zo omslachtig te doen zouden vrouwen beter kunnen leren steviger in hun schoenen te gaan staan. Met zelfvertrouwen kom je verder. En als het je date is weet hij waarschijnlijk meer van jou (waar je woont, werkt etc).
Ja hoor, vrouwen met zelfvertrouwen worden nooit lastiggevallen/gestalkt. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heel goed initiatief.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
02-09-2019 22:04
Ben ik nou zo ouderwets? Vroeger, in mijn tijd, liep je naar het damestoilet en vroeg de toiletjuf of een andere dame of ze de portier wilde inseinen/halen. Paar jaar later belde je zelf een taxi vanuit het toilet (lang leve de mobiel).;En als je niet bij het toilet geraakte dan stapte je af op de meest luidruchtige groep vrouwen of breedste gozer die je kon bereiken en zei: “Mag ik even bij jou/jullie staan? Ik moet de portier zien te bereiken, iemand valt mij lastig”.
Niet elk café heeft een toiletjuffrouw of een portier.
Dat laatste is een optie, maar moet je ook maar net durven.
Robinson schreef:
03-09-2019 07:26
En als je dan iets treft die die hele code niet kent. “Werkt Angela vanavond?”
Nee er werkt hier geen Angela.
En dan??

Of je krijgt als antwoord “ ja die werkt hier maar ze is vandaag vrij, dus kom morgen maar terug” .....
Fluffy85 schreef:
03-09-2019 09:05
Ik lees hier dat dat men denkt, dat het vooral voor vrouwen/meiden bedoelt is, maar er zijn ook wel eens mannen/jongens die zich niet veilig voelen, ook zij kunnen dan uiteraard deze code gebruiken.
Waarom een code? Wat is de meerwaarde van een code waarvan iedereen weet wat het betekent?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van. Wat is er mis met opstaan, je glas drinken in het gezicht van je date/het betreffend manspersoon gooien, en hard roepen: "He, klootzak, hou je handen thuis!" ? En daarna tegen een willekeurige vent of vrouw in de buurt: "Die gast zat aan me, hou hem bij me weg!".

Ik ben echt bang dat je bij de bar alleen maar een 'Angela, die ken ik niet', terugkrijgt. En k snap niet waarom zo iets in code moet.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Doet me een beetje denken aan dat verhaal van vrouwen die tegen hun wil vastgehouden werden , maar dan wel om een pizza mochten bellen. Die belde dan naar 112, vroegen om een pizza, en dan werd er een script gevolgd met logische antwoorden zodat de politie een inval kon doen.
Als je naar 112 belt, dan vragen ze of je politie, ambulance of brandweer nodig hebt en als je dan zegt dat je een pizza wil hebben dan gooien ze volgens mij gelijk de hoorn erop.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ronduit belachelijk.
Waarom is het nodig om het "slachtoffer" snel weg te moffelen en de overlast bezorgers gewoon lekker hun gang te laten gaan??
Echt, bezopen.
Vroeger als je als vrouw lastig gevallen werd EN de portier of barkeeper zag het toevallig niet (snel genoeg) dan hoefde je maar een kik te geven en JIJ bleef lekker waar je was en de lastige werd er uit gegooid.

Maar ik snap het wel. Nu kun je als portier een gast die vrouwen betast er niet meer zomaar uitgooien. DISCRIMINATIE wordt er dan geroepen. Want helaas, kun je als linksgedraaidewollensokkendrager wel roepen dat het niet zo is, zjin het vaak mannen/jongens van allochtone afkomst eh andere cultuur.

Maar ik vind het dus kolder. De overlast veroorzaker moet er gewoon uit. Ongeacht kleur of herkomst en niet de vrouw die wordt lastig gevallen. Punt.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
02-09-2019 22:04
Ben ik nou zo ouderwets? Vroeger, in mijn tijd, liep je naar het damestoilet en vroeg de toiletjuf of een andere dame of ze de portier wilde inseinen/halen. Paar jaar later belde je zelf een taxi vanuit het toilet (lang leve de mobiel).;En als je niet bij het toilet geraakte dan stapte je af op de meest luidruchtige groep vrouwen of breedste gozer die je kon bereiken en zei: “Mag ik even bij jou/jullie staan? Ik moet de portier zien te bereiken, iemand valt mij lastig”.
Dit dus.
Maar ja, wat ik eerder schreef. Sinds mensen met een kleurtje en gebroken Nederlands er niet meer uitgezet mogen worden....
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
02-09-2019 22:24
In plaats van zo omslachtig te doen zouden vrouwen beter kunnen leren steviger in hun schoenen te gaan staan. Met zelfvertrouwen kom je verder. En als het je date is weet hij waarschijnlijk meer van jou (waar je woont, werkt etc).
En dan ook dit.
Wat is dat tegenwoordig. Onze moeders/omas (ligt er aan hoe oud je bent) hebben zo hun best gedaan om vrouwen uit hun 50er jaren stramien te krijgen. Kruipen die dozen er nu weer in.
Wat is er toch gebeurt met het knietje, de klap, het voor jezelf opkomen.

Meiden ga op zelfverdediging en vraag de leraar om gerichte bewegingen om een belager af te weren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven