Wij vrouwen?

20-09-2020 23:46 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor mijn gevoel 50 jaar terug in de tijd......

https://www.viva.nl/sex-en-liefde/vrouw ... begrijpen/


"15x dingen die wij vrouwen (wie? Ik??) fijn vinden maar mannen nóóit zullen begrijpen (die domme mannetjes toch...)
door Macy - op 20 september 2020 in SEKS & LIEFDE

Er zijn heel veel dingen die mannen van vrouwen niet begrijpen. Waarom we zo lang nodig hebben om ons klaar te maken of een goedemorgen-en-slaap-lekker-appje willen. Naar dezé 15 fijne dingen kijken wij vrouwen enorm uit.

En mannen snappen er helemaal niets van… mannen zijn blijkbaar heel dom en begrijpen weinig van ons koddige vrouwengedrag

Eindelijk je elastiekje uit mogen doen na een lange werkdag. Iedereen herkent het wel, je wilt er super classy en sassy uitzien met een mooie paardenstaart of een strak knotje op de werkvloer. Máár na een lange dag je haar los gooien voelt het als een échte verademing! (want álle échte vrouwen hebben uiteraard een zware bos lang haar en willen er sassy classy bijlopen, want vinden 'wij' belangrijk)

In je bed kruipen met glad geschoren benen. Wij vrouwen houden van het verzorgen van ons uiterlijk, (denk erom, als je je benen niet scheert ben je dus niet verzorgd.... We doen níets zo graag als onszelf verzorgen)en niks is fijner dan het genieten van je gladgeschoren benen in bed waar je ze heerlijk over elkaar kunt wrijven. (ik doe niet anders, jullie?)
Een good hairday hebben zonder dat je iets hoeft te doen. Wij vrouwen zijn in de ochtend altijd gestresst. Je moet je haar en je make-up doen, ook nog een outfit kiezen en eten. Hoe fijn is het dan wel niet, als je één keer opstaat met perfect haar? (oh god wat hebben we het toch druk met al deze moeilijke taakjes, daar hebben onze vrouwen-hersentjes het maar zwaar mee)

.....en zo gaat het nog een poosje door, te erg dit Viva!



Je bh uittrekken na een lange werkdag. Ahh! Wat een opluchting. De hele dag zorgt je bh ervoor dat alles op z’n plek blijft zitten, maar hoe heerlijk is het niet om aan het eind van de dag dat ding een slinger richting de wasmand te geven?
Je skinny jeans verruilen voor je pyjamabroek. Je herkent het vast wel, de hele dag zie je er perfect uit met je mooie skinny jeans, blouse en blazer. Maar aan het eind van de dag heb je het helemaal gehad met die strakke broek. Je kunt niet wachten totdat je in je super zijdezachte pyjamabroek mag springen.
In je ogen wrijven als je geen make-up op hebt. Overdag kunnen wij dit vaak niet, want we komen gelijk voor de dag als een pandabeer. Niet echt charmant. Hoe lekker is het dan wel niet dat we éindelijk in onze ogen mogen wrijven als onze make-up eraf is.
Nagellak van je nagels krabben. We steken zoveel tijd en energie in ons uiterlijk en tegelijkertijd verpesten we dat ook weer. Ik snap waarom mannen dan denken ‘jullie vrouwen zijn gek’, maar het is toch heerlijk om te doen, ladies?
Je puistje of mee-eter uitknijpen én het fijn vinden als die in één keer popt. Tja, het is gewoon een enorme opluchting als die ‘lelijke’ puist van ons gezicht af is.
Uren kunnen doorbrengen in een winkel. Ja, wij vrouwen houden nou eenmaal van winkelen. Dat is niks voor niks onze cardio! We willen de leukste en beste kledingstukken scoren en daar hebben we nou eenmaal dé tijd voor nodig.
Je helemaal zelfverzekerd voelen in je nieuwe outfit. ‘Heb je niet genoeg kleding?’ is wat mannen altijd vragen. En ons antwoord: Nee! Jij voelt je helemaal confident in je nieuwe outfit.
Altijd samen met anderen naar de wc gaan. Wij vrouwen hebben nou eenmaal veel te bespreken met elkaar en dan moet je elke minuut goed besteden.
Je net gescrubd hebben en de hele avond aan je huid willen zitten. Zeg eerlijk, niks is toch lekkerder dan een babyhuidje? Wil jij ook voelen?
Strak geëpileerde en geverfde wenkbrauwen hebben. Ohh, hoe fijn is het als al die ongewenste haartjes weg zijn en jij de volgende dag kunt shinen met je perfect eyebrows. Je voelt je op en top vrouw.
Eten en drinken met lippenstift op, en dan erachter komen dat het er nog steeds op zit. Wat goéeeeed!
Niet zeggen wat we écht bedoelen. ‘Veel plezier vanavond met je vrienden!’ staat synoniem aan ‘Vergeet me dat slaap lekker-appje niet te sturen, vlerk’."
Is Macy dezelfde schrijfster als die van de roze glitter planeet waar Justin Bieber en Idris Elba president zijn? :bonk:
Ik heb op basis van viva (zowel de artikelen als gemiddelde opmerkingen op het forum overigens) al lang geconcludeerd dat ik geen vrouw ben. Ik kan er niet mee zitten.
flipje2 schreef:
21-09-2020 06:37
ik doe ook echt vrijwel al door dingen zo ongeveer tegenovergesteld.

Speak for yourself, Macy
Ik haakte al af met dat elastiekje.
S ochtends een bos natte krullen.
Onderweg naar weg droogt dat soms leuk, soms minder leuk op. Bij leuk opdrogen loop ik een aantal uren op het werk rond met een grote bos krullen.
Bij minder leuk een staart.
In alle gevallen heb ik rond een uur of half 5 ineens last van kriebel en moet het haar in een staartje.
Kinderen, de schoonmaker op het werk, en ouders van school en bso, en man zien door de week of een bosje nat haar, of een, lees ik nu, ongelofelijk sassy staartje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het stukje niet echt grappig. Ik denk dat deze schrijfster echt oprecht is over deze 15 punten. Wat erg zeg... Ik herken me hierin ook totaal niet. Het is dat ik beter weet, maar jonge meiden kunnen hier echt onzeker van worden en denken dat dit normaal is/de norm voor vrouwen. Hallo viva... het is 2020!
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
20-09-2020 23:51
Gewoon freebleeden op dit soort vrouwomlaagtrappende teksten van lege dozen.
:rofl:

Ik vraag me wel altijd af wie deze teksten schrijft.
madamecannibale schreef:
21-09-2020 07:16
:rofl:

Ik vraag me wel altijd af wie deze teksten schrijft.
Macy :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik herken me wel in bijna alle punten en kan hierom lachen. :lol:
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
20-09-2020 23:51
Gewoon freebleeden op dit soort vrouwomlaagtrappende teksten van lege dozen.
:worship:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom koop je geen goede bh als je dat ding na werktijd direct uit wil trekken. Ik draag de mijne tot bedtijd zonder problemen. Zelfde voor de Skinny jeans.

Ik snap dat echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Over Viva artikelen gesproken, dat artikel van Zoe vind ik ook best schokkend. Vooral om ik haar jaren gevolgd heb op haar website incl haar vriend, die ze nu zwart zit te maken o_o
Voor iedereen een groene tuin
HoleyMalonely schreef:
21-09-2020 06:48
Het

Is

Schadelijk

Punt

.
Waarom

Lees

Je

Dan

Die

Bullshit

Het klopt wel hoor, ik ben het er ook wel mee eens, het is nogal generaliserend.
MJah dat is viva he...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 17:01
3.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De meeste dingen kloppen wel, voor veel vrouwen is het een ontspanning om een avond te tutten aan zichzelf. Maar als je wat dichter bij de middelbare leeftijd komt dan hoef je je niet druk meer te maken om de mannen te bekoren dus dan ga je liever chips eten dan epileren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
21-09-2020 07:33
De meeste dingen kloppen wel, voor veel vrouwen is het een ontspanning om een avond te tutten aan zichzelf. Maar als je wat dichter bij de middelbare leeftijd komt dan hoef je je niet druk meer te maken om de mannen te bekoren dus dan ga je liever chips eten dan epileren.

Jezelf verzorgen doe je toch voor jezelf? Ik doe dat niet om mannen in het algemeen te bekoren, maar het oog van mijn eigen vent wil ook wat en zelf wil ik er ook goed uitzien gewoon voor mezelf.

Waar ik dan niet zo veel werk van maak als in de OP hoor, gewoon normaal is goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2020 07:39
Jezelf verzorgen doe je toch voor jezelf? Ik doe dat niet om mannen in het algemeen te bekoren, maar het oog van mijn eigen vent wil ook wat en zelf wil ik er ook goed uitzien gewoon voor mezelf.

Waar ik dan niet zo veel werk van maak als in de OP hoor, gewoon normaal is goed genoeg.
Ja, dat hoor je vaker. Maar het uiterlijk is (anders dan men zou willen) voor veel vrouwen cruciaal om een goede baan te krijgen, geliefd te zijn en een gevoel van zelfrespect uit te stralen. Een goede positie in de maatschappij is veel makkelijker te krijgen als je uiterlijk meezit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-09-2020 07:33
De meeste dingen kloppen wel, voor veel vrouwen is het een ontspanning om een avond te tutten aan zichzelf. Maar als je wat dichter bij de middelbare leeftijd komt dan hoef je je niet druk meer te maken om de mannen te bekoren dus dan ga je liever chips eten dan epileren.
De meeste dingen kloppen absoluut niet hoor.
Life is short. Eat dessert first.
retrostar schreef:
21-09-2020 07:55
Ja, dat hoor je vaker. Maar het uiterlijk is (anders dan men zou willen) voor veel vrouwen cruciaal om een goede baan te krijgen, geliefd te zijn en een gevoel van zelfrespect uit te stralen. Een goede positie in de maatschappij is veel makkelijker te krijgen als je uiterlijk meezit.

En waarom blijven we daar dan in meegaan? Aan wie is het om dat te doorbreken?
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-09-2020 07:58
De meeste dingen kloppen absoluut niet hoor.
Nou een spa kan me absoluut niet bekoren als ik ook andere keuzen heb voor een avondje ontspannen maar ze bestaan dus heel veel vrouwen vinden het heerlijk. Ik verveel me dan kapot maar ik heb te vaak gehoord dat andere vrouwen dit een topvrijetijdsbesteding vinden om dat maar te negeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2020 08:04
En waarom blijven we daar dan in meegaan? Aan wie is het om dat te doorbreken?
Mooie mensen hebben nu eenmaal een streepje voor. We betalen flink voor een bioscoopkaartje om mooie filmsterren te zien. De evolutie heeft bepaald dat mooie mensen aantrekkelijker en beter gevonden worden denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-09-2020 07:55
het uiterlijk is (anders dan men zou willen) voor veel vrouwen cruciaal om een goede baan te krijgen, geliefd te zijn en een gevoel van zelfrespect uit te stralen. Een goede positie in de maatschappij is veel makkelijker te krijgen als je uiterlijk meezit.
O_O

Dit is dus precies waar dit soort artikelen aan bijdraagt. Dat je een (lege) mooie huls moet zijn om een goede baan te krijgen of geliefd te zijn.

Dat is helemaal niet essentieel, dat dènken vrouwen/jonge meiden door dit soort onzin te verkondigen, waardoor het een selffulfilling prophecy wordt.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dom stuk. Het allerergste vind ik eigenlijk punt 15: "Niet zeggen wat we écht bedoelen". Ja natuurlijk, dat doen "wij vrouwen" allemaal. :facepalm:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
21-09-2020 08:14
O_O

Dit is dus precies waar dit soort artikelen aan bijdraagt. Dat je een (lege) mooie huls moet zijn om een goede baan te krijgen of geliefd te zijn.

Dat is helemaal niet essentieel, dat dènken vrouwen/jonge meiden door dit soort onzin te verkondigen, waardoor het een selffulfilling prophecy wordt.
Het erge is, dat mooie vrouwen tegenwoordig helemaal niet meer leeg hoeven te zijn. Ze zijn dus heel slim, intelligent, kundig in hun vak én ook nog mooi; grrrr! ;-) Ze hebben alles dus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Doet me denken aan de Fancy.
Ik herken me wel in een paar dingen. Maar toch vind ik het een stom stuk. Dat ik me in een paar dingen herken wil niets zeggen over andere vrouwen.
retrostar schreef:
21-09-2020 08:11
Mooie mensen hebben nu eenmaal een streepje voor. We betalen flink voor een bioscoopkaartje om mooie filmsterren te zien. De evolutie heeft bepaald dat mooie mensen aantrekkelijker en beter gevonden worden denk ik.

Wat mooi is bepalen we zelf. Wat in de middeleeuwen mooi werd gevonden is dat nu niet meer. En die filmsterren zijn echt niet allemaal mooi. Ze hebben uitstraling, ze geloven in zichzelf en wat ze doen. Daardoor lijken ze mooi en willen wij op ze lijken. Zonder hun uitstraling lijken we niet op die filmsterren.

Goed zelfbeeld, uitstralen dat je jezelf iets waard vindt en bijna iedereen kan mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik begon het hardop voor te lezen aan mijn 15jarige dochter
ben er mee opgehouden, werd te genant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven