WK vrouwen voetbal

11-06-2019 23:08 142 berichten
Ik kijk geen voetbal maar ik had het er vandaag met vrienden over dat het verschil wel erg groot is. Bij het WK voor mannen kleuren hele straten, winkels enzo oranje, gaat de vlag buiten, komen er grote schermen in kroegen en pleinen waarop iedereen de wedstrijd kan zien. Komt de AH, Jumbo etc weer met een of andere actie om mee te liften...

En nu is het WK vrouwen voetbal en je hoort er bijna niemand over. Geen vlaggen buiten, niks geen oranje en de enige winkel die er aandacht aan besteed is de Blokker zover ik weet.

Vrouwen voetbal is lang nog niet zo populair als mannen voetbal. En voor mij hoeft die hele gekte ook niet want het is maar voetbal...

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit WK ook volgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het er zondag om gaat hangen. Amerika is echt heel goed en is wereldkampioen dus zal er alles aan doen om dit te verdedigen.
Maar die Nederlandse dames zijn hongerig! Dus dat kan zomaar nog heel spannend worden denk ik?

Mijn grootste irritatie bij het wk voor vrouwen? Dat er zoveel wedstrijden ‘s middags gespeeld worden: dan werk ik, ook op zaterdag. Dus kan ik niet kijken en dat vind ik echt jammer...
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
04-07-2019 11:33
Supergaaf! Ik zat op het puntje van de bank gisteren. Ik vond het echt een leuke wedstrijd, lekker spannend, de energie van die meiden, Sari Veenendaal die gelukkig uitblonk.
En mensen (vaak (oudere) mannen trouwens) die gaan zitten zaniken over het niveau: ze spelen sowieso beter dan jij. En ze staan maar mooi in de finale.
Gisteren ook zo'n belegen collega die ik schamper hoorde kwetteren over het niveau. Die vent heeft zelf nog nooit een voetbal van dichtbij gezien, maar denkt wel een sportief, fanatiek, goed presterend damesvoetbalteam dat in de WK-finale staat de maat te kunnen nemen. Het zal de kift wel zijn. :roll:
Ik vond het super spannend en vind het echt knap van de meiden!
Ik was vanochtend RTL nieuws aan het kijken en toen was er een verslaggever (Marcel heet die volgens mij?) ze ook een beetje aan het afzeiken vond ik.
Beetje jammer vind ik dat dan
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal/lhb ... ~ae527024/

Ik vond dit ook een mooi artikel. Als men over lesbische vrouwen praat zijn het altijd of de lipstick lesbo's of de tuinbroek-geiten-wollensokken types. Maar nooit de leuke sportieve meiden zonder opsmuk.
Mooi dat deze dames nu zo in de picture komen. Ik hoop dat een hoop (lesbische)tienermeisjes er iets aan hebben om deze rolmodellen in de media te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ik niet zo van de voetbal, maar denk dat ik wel ga kijken zondag. Toch leuk.

Wat een gezeik om niveau, misschien spelen ze niet altijd fantastisch, doen de mannen vast ook niet altijd. Het gaat om de winst toch?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Dit weekend wordt er matig weer voorspeld dus misschien zet ik de tv wel aan. Voor Wimbledon of de Tour de France. Het WK vrouwenvoetbal is helemaal aan me voorbij gegaan en ik vind het prima zo.
LunchLover schreef:
04-07-2019 18:50
Wat een gezeik om niveau, misschien spelen ze niet altijd fantastisch, doen de mannen vast ook niet altijd.
Het is een beetje de Nederlandse 3e klasse vergelijken met de Premiere League. Moet je ook niet doen.
En in die 3e klasse gaat het er nog steeds veel sneller aan toe dan bij de dames.
Wel eens een damestennispartij gekeken en daarna een herenpartij? Je weet niet wat je meemaakt hoe snel, hard en langer het gaat. Maar dat betekent niet dat een damespartij niet leuk is om naar te kijken.
Boarn schreef:
04-07-2019 18:17
https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal/lhb ... ~ae527024/

Ik vond dit ook een mooi artikel. Als men over lesbische vrouwen praat zijn het altijd of de lipstick lesbo's of de tuinbroek-geiten-wollensokken types. Maar nooit de leuke sportieve meiden zonder opsmuk.
Mooi dat deze dames nu zo in de picture komen. Ik hoop dat een hoop (lesbische)tienermeisjes er iets aan hebben om deze rolmodellen in de media te zien.
En dit irriteert mij dus rondom het vrouwenvoetbal. We kunnen het niet gewoon bij voetbal houden. Nee, het voetbal zelf is maar een piepklein factortje om te gebruiken in een groot politiek geneuzel rondom feminisme, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en zelfs de lhbtabcdef groepering grijpt nu z'n kans. Als het zoals bij de mannen om voetbal moet draaien, ga dan ook gewoon alleen voetballen.
Snowpink schreef:
05-07-2019 10:26
En dit irriteert mij dus rondom het vrouwenvoetbal. We kunnen het niet gewoon bij voetbal houden. Nee, het voetbal zelf is maar een piepklein factortje om te gebruiken in een groot politiek geneuzel rondom feminisme, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en zelfs de lhbtabcdef groepering grijpt nu z'n kans. Als het zoals bij de mannen om voetbal moet draaien, ga dan ook gewoon alleen voetballen.
Precies. En daarmee dus alle vooroordelen bevestigen.
Snowpink schreef:
05-07-2019 10:26
En dit irriteert mij dus rondom het vrouwenvoetbal. We kunnen het niet gewoon bij voetbal houden. Nee, het voetbal zelf is maar een piepklein factortje om te gebruiken in een groot politiek geneuzel rondom feminisme, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en zelfs de lhbtabcdef groepering grijpt nu z'n kans. Als het zoals bij de mannen om voetbal moet draaien, ga dan ook gewoon alleen voetballen.
Precies dit dus. En als je het niet kijkt bent je niet feministisch, krijg je een berg gezeik over je heen dat je vrouwen niets gunt, dat het niveau wel goed is, etc. Wat een onzin. Ik vind het niks, klaar. Dat politiek correcte gezeik altijd.
Prima dat vrouwen ook voetballen in grote leagues tegenwoordig, fijn juist. Maar wat een heisa eromheen zeg. Als je zegt dat je er niets aan vindt krijg je toch een berg gezeik te horen.
Ik vind het niveau gewoon om te huilen, dat mag toch? Ik zet lekker de Copa America aan als ik goed voetbal wil zien.

Hartstikke leuk voor de dames dat ze de finale gehaald hebben hoor, ik hoop van harte dat ze winnen want ik haat Amerika als voetballand, maar ik ga er niet naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
05-07-2019 10:26
En dit irriteert mij dus rondom het vrouwenvoetbal. We kunnen het niet gewoon bij voetbal houden. Nee, het voetbal zelf is maar een piepklein factortje om te gebruiken in een groot politiek geneuzel rondom feminisme, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en zelfs de lhbtabcdef groepering grijpt nu z'n kans. Als het zoals bij de mannen om voetbal moet draaien, ga dan ook gewoon alleen voetballen.
Klopt maar dat is ook maar weer een klein groepje.
De speelsters & staf laten zich nauwelijks uit over feminisme etc.

En wees eerlijk, ze moeten van heel ver komen, tot 1971 was vrouwenvoetbal officieel verboden al werd dat niet echt gehandhaafd
en sinds 1971 mogen vrouwen ook lid van de KNVB worden (daarvoor niet)

Dan is het ook wel logisch dat er een beetje euforie is als het dames elftal het goed doet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde gisteren de kijkcijfers van die wedstrijd tegen Zweden. Op basis daarvan zouden de dames toch bijna net zoveel moeten verdienen als de heren. Er wordt immers andersom altijd gesteld dat vrouwelijke sporters minder verdienen omdat er minder naar gekeken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geweldig dat die vrouwen het zo ver gebracht hebben en respect daarvoor. Dat gezegd hebbende, voetbal interesseert me geen bal. Overhyped en overbetaalde sport. Dus ik word er niet warm of koud van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
05-07-2019 10:47
Precies. En daarmee dus alle vooroordelen bevestigen.
Ook eens. En dan zit Claudia de Breij ook opeens overal de ‘deskundige’ te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
05-07-2019 19:43
Ik hoorde gisteren de kijkcijfers van die wedstrijd tegen Zweden. Op basis daarvan zouden de dames toch bijna net zoveel moeten verdienen als de heren. Er wordt immers andersom altijd gesteld dat vrouwelijke sporters minder verdienen omdat er minder naar gekeken wordt.
Alleen levert het mannenvoetbal aanzienlijk meer op. Dat speelt natuurlijk ook mee bij de salarissen.

Bij dit vrouwen-WK (ja, een WK) zitten de stadions vaak maar half vol. En ik denk dat er ook niet zoveel merchandise verkocht wordt als bij de mannen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
05-07-2019 19:24
Klopt maar dat is ook maar weer een klein groepje.
De speelsters & staf laten zich nauwelijks uit over feminisme etc.

En wees eerlijk, ze moeten van heel ver komen, tot 1971 was vrouwenvoetbal officieel verboden al werd dat niet echt gehandhaafd
en sinds 1971 mogen vrouwen ook lid van de KNVB worden (daarvoor niet)

Dan is het ook wel logisch dat er een beetje euforie is als het dames elftal het goed doet.

Ik gun die meiden van harte hun succes. Maar feit is natuurlijk dat vrouwen die in "mannensporten" participeren, meestal op een lager niveau zitten dan de mannen. Behalve dan als het om bepaalde vormen van turnen gaat, of kunstschaatsen. Heeft niks met minderwaardig van vrouwen te maken, maar ze hebben gewoon minder kracht in hun lijf dan mannen vaak.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
05-07-2019 10:26
En dit irriteert mij dus rondom het vrouwenvoetbal. We kunnen het niet gewoon bij voetbal houden. Nee, het voetbal zelf is maar een piepklein factortje om te gebruiken in een groot politiek geneuzel rondom feminisme, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en zelfs de lhbtabcdef groepering grijpt nu z'n kans. Als het zoals bij de mannen om voetbal moet draaien, ga dan ook gewoon alleen voetballen.
Bij mannen wordt ook al tientallen jaren over 'jongensdroom' gesproken als het over voetbal gaat. Nu dit ook een meisjesdroom kan worden, dan is dat opmerkzaam, omdat dit iets nieuws is.

En bij mannen gaat het vaak ook niet alleen om voetbal, maar spelen er ook allerlei andere belangen en sociale kwesties mee.
Zijn jullie er klaar voor?!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk :cheer:
Ik hoop dat ze winnen, maar anders is het al een fantastische prestatie de finale bereiken!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te kijken
Alle reacties Link kopieren
Amerikaanse kennis appt me net dat ie ons spel heel goed vindt. Ik hoop echt dat we winnen.
Wat hebben we toch een geweldige keepster zeg. De 0 - 0 hebben we dankzij Van Veenendaal.
Alle reacties Link kopieren
Spannend spel word er gespeeld. Hulde aan de NL keepster
Alle reacties Link kopieren
Ik gun ons vrouwenteam de overwinning. Leuke wedstrijd. (Als ze winnen mag ik van mijzelf een klein glaasje Oranjebitter)
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Leuk :cheer:
Mijn dochter kijkt. Noem me maar pathetisch, maar ik vind het heel fijn dat een opgroeiend meisje ziet dat een vrouwenelftal in een wk-finale staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven