WK vrouwen voetbal

11-06-2019 23:08 142 berichten
Ik kijk geen voetbal maar ik had het er vandaag met vrienden over dat het verschil wel erg groot is. Bij het WK voor mannen kleuren hele straten, winkels enzo oranje, gaat de vlag buiten, komen er grote schermen in kroegen en pleinen waarop iedereen de wedstrijd kan zien. Komt de AH, Jumbo etc weer met een of andere actie om mee te liften...

En nu is het WK vrouwen voetbal en je hoort er bijna niemand over. Geen vlaggen buiten, niks geen oranje en de enige winkel die er aandacht aan besteed is de Blokker zover ik weet.

Vrouwen voetbal is lang nog niet zo populair als mannen voetbal. En voor mij hoeft die hele gekte ook niet want het is maar voetbal...

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit WK ook volgen?
humanista schreef:
12-06-2019 21:12
ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor. Het zal me allemaal boeien verder of iemand wel of niet wil kijken. Maar ik vind wel dat er vreselijk overdreven gereageerd wordt.
Dat kan. Ik vind ze vreselijk om te zien, maar tegenwoordig moet je vooral politiek correct zijn over het presteren van vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 21:27
Dat kan. Ik vind ze vreselijk om te zien, maar tegenwoordig moet je vooral politiek correct zijn over het presteren van vrouwen.
Wat bedoel je dan, wat zou je niet mogen zeggen?
humanista schreef:
12-06-2019 22:07
Wat bedoel je dan, wat zou je niet mogen zeggen?
Dat het Nederlands vrouwenvoetbal slecht is. Bijvoorbeeld.
humanista schreef:
12-06-2019 21:12
ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor. Het zal me allemaal boeien verder of iemand wel of niet wil kijken. Maar ik vind wel dat er vreselijk overdreven gereageerd wordt.
Prima toch dat jij het wel leuk vindt. Ik vind het niet om aan te zien en daarmee overdrijf ik echt niet. Daarmee ben ik nog mild en behoorlijk vriendelijk ook.
Er zijn zoveel sporten waar ik niets aan vind, mag toch? Jij gaat lekker kijken en ik niet. En met mij heel veel mensen niet.
pamelacourson schreef:
12-06-2019 09:37
Behalve dat ze het natuurlijk wel goed gedaan hebben de laatste tijd, is het waarschijnlijk gewoon het gebrek aan een mannenelftal bij de afgelopen EK's en WK's waardoor de winkeliers het nu maar bij de vrouwen proberen met hun oranje spullen. Ook op tv wordt alles nu opeens uitgezonden (ook van de andere deelnemende landen), gewoon omdat de Nederlandse mannen niks gepresteerd hebben de afgelopen jaren.
Dat slaat echt nergens op.
2 jaar terug hebben de vrouwen het EK gewonnen. Heel normaal dat ze dan nu wat aandacht krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat echt niet om aan te zien is? Als ik ga voetballen, dàt is niet om aan te zien. Ik kan het namelijk niet, ik doe het nooit. Maar ik weet wel dat je met je voeten de bal in de goal van de tegenstander moet schoppen. Ik weet zelfs wat buitenspel is (knap he voor een vrouw :nut: )
Die vrouwen kunnen echt wel voetballen. Ze hebben spelinzicht en zijn behendig met de bal. Ze worden betaald omdat ze zo goed kunnen voetballen en spelen vaak bij internationale topclubs. Ja, als je het gaat vergelijken met de mannen omdat je niet in staat bent om die fictieve norm los te laten, dan vind je er misschien niets aan. Maar als je houdt van sport (kijken) en sportieve prestaties en van voetballen op zich, dan kan het heel leuk zijn om te kijken.

Voor heel veel dingen die vrouwen doen gaan sowieso de handjes niet zo snel op elkaar.
Mg jij allemaal vinden, ik vind het allemaal niet.
pipootje schreef:
13-06-2019 12:59
Dat slaat echt nergens op.
2 jaar terug hebben de vrouwen het EK gewonnen. Heel normaal dat ze dan nu wat aandacht krijgen.
Kan je nagaan. Dat wist ik dus niet eens, lang geleden en geen minuut van gezien. Geen haan die ernaar kraait in mijn omgeving. Ik ken ook maar een vrouwlijke voetbalster van NL en een van Brazilie ( Marta ) omdat ik die op het gouden bal gala voorbij zie komen.
Net onderweg op de fiets nog even op gelet of ik oranje vlaggetjes zag ofzo, ik heb bij vier huizen wat gezien, verder voornamelijk eindexamen vlaggen en tassen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 23:55
Dat het Nederlands vrouwenvoetbal slecht is. Bijvoorbeeld.
Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Veel mensen vinden het heerlijk om te brullen hoe slecht het wel niet is in vergelijking met het mannenvoetbal. Je kunt er ook voor kiezen om het te vergelijken met de andere vrouwenteams en dan is het natuurlijk verre van slecht, ze zijn wel Europees kampioen.

Vanmiddag om 3 uur zit ik voor de buis hoor!
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 23:55
Dat het Nederlands vrouwenvoetbal slecht is. Bijvoorbeeld.
Nederlands vrouwenvoetbal slecht? Ze zijn Europees Kampioen.
Sara9876 schreef:
15-06-2019 12:16
Nederlands vrouwenvoetbal slecht? Ze zijn Europees Kampioen.
Uhm ja. Als je tegen niveau F jes voetbalt lijk je al snel de beste. Dat wil alleen niet zeggen dat je goed bent.
Madrid87 schreef:
13-06-2019 16:43
Kan je nagaan. Dat wist ik dus niet eens, lang geleden en geen minuut van gezien. Geen haan die ernaar kraait in mijn omgeving. Ik ken ook maar een vrouwlijke voetbalster van NL en een van Brazilie ( Marta ) omdat ik die op het gouden bal gala voorbij zie komen.
Net onderweg op de fiets nog even op gelet of ik oranje vlaggetjes zag ofzo, ik heb bij vier huizen wat gezien, verder voornamelijk eindexamen vlaggen en tassen.
Niet iedereen hoeft er toch naar te kijken? Maar in dit topic wordt het compleet belachelijk gemaakt.
Ik vind het dan weer gek dat iedereen lyrisch wordt van Max Verstappen terwijl ze nooit eerder autoracen keken.
Van mij hoeft niemand iets te doen wat ze niet willen. Ik kijk overigens nooit Max Verstappen, dat gerace vind ik oersaai.
Enige sporten die ik kijk zijn voetbal, tennis en beachvolleybal. Ik maak het helemaal niet belachelijk, ik vind het niveau alleen heel laag. Mag toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het super leuk en vriend ook, dus wij zitten vanmiddag gewoon om 15.00 uur op de bank hoor!

Het niveau is nog laag omdat de sport nog in de kinderschoenen staat. Er is nog te weinig commercieel belang om flink te investeren in de opleiding. Waar heren goed kunnen leven van het voetbal, moeten de dames vaak nog een baan er naast doen. Nu ze af en toe wat winnen, krijgen ze meer aandacht, worden de sponsorcontracten lucratiever, het prijzengeld hoger en kunnen er betere coaches en trainers worden aangekocht. Dat levert weer een beter resultaat, en zullen ze weer meer winnen.

Over enkele decennia is het damesvoetbal net als het dameshockey minstens net zo goed als de heren, zo niet beter. Moeten we ze wel blijven supporten!
Ik kende als kind wel wat meisjes die op voetbal zaten en die werden toen soms echt ermee gepest want dat kon toch niet?! Als meisje op voetbal. Ik vond het zelf wel cool en stoer van die meiden maar ik vond er toen al niks aan, voetbal, en nu nog steeds niet. Maar ik vind het wel leuk dat er een WK is voor vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook te kijken, mèt man en dochters en mèt oranje koeken. Gewoon omdat het kan.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
15-06-2019 14:08
Niet iedereen hoeft er toch naar te kijken? Maar in dit topic wordt het compleet belachelijk gemaakt.
(...)
Eens. Totaal onnodig.
Als je het niks vindt, kijk je niet. Maar de grond intrappen is nergens voor nodig. En niet stoer of tof.
De grond intrappen omdat je het slecht voetbal vindt? Bizar.
Orișa schreef:
15-06-2019 16:27
De grond intrappen omdat je het slecht voetbal vindt? Bizar.
Het is niet slecht, maar anders dan mannenvoetbal. Wat me logisch lijkt.
Wat een azijngezeik hier. Blech.
pipootje schreef:
15-06-2019 17:16
Het is niet slecht, maar anders dan mannenvoetbal. Wat me logisch lijkt.
En de leeuwen hebben door de jaren heen ook net zo 'slecht' gevoetbald. Tenenkrommende wedstrijden en heel vaak ook. En soms hartstikke mooi.

En mooi voetballen bij zo'n hakwedstrijd door Cameroen? Ha.

Vind je het niks zet je de tv uit. Iedereen blij.
pipootje schreef:
15-06-2019 17:16
Het is niet slecht, maar anders dan mannenvoetbal. Wat me logisch lijkt.
Ik vind het wel slecht.
En ja, ook de heren hebben slecht gespeeld en ook dat is altijd gewoon gezegd.
Wat ik zeg, zuur azijngezeik.
Lucifer2018 schreef:
15-06-2019 17:26
Wat ik zeg, zuur azijngezeik.
Oja. We mogen alleen maar alles fantastisch vinden natuurlijk, want anders is het zuur.
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er? Spannend nu :) hoop dat ze winnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven