WK vrouwen voetbal

11-06-2019 23:08 142 berichten
Ik kijk geen voetbal maar ik had het er vandaag met vrienden over dat het verschil wel erg groot is. Bij het WK voor mannen kleuren hele straten, winkels enzo oranje, gaat de vlag buiten, komen er grote schermen in kroegen en pleinen waarop iedereen de wedstrijd kan zien. Komt de AH, Jumbo etc weer met een of andere actie om mee te liften...

En nu is het WK vrouwen voetbal en je hoort er bijna niemand over. Geen vlaggen buiten, niks geen oranje en de enige winkel die er aandacht aan besteed is de Blokker zover ik weet.

Vrouwen voetbal is lang nog niet zo populair als mannen voetbal. En voor mij hoeft die hele gekte ook niet want het is maar voetbal...

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit WK ook volgen?
Alle reacties Link kopieren
Jammer die penalty
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-07-2019 18:16
Mijn dochter kijkt. Noem me maar pathetisch, maar ik vind het heel fijn dat een opgroeiend meisje ziet dat een vrouwenelftal in een wk-finale staat.
Precies!
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-07-2019 18:16
Mijn dochter kijkt. Noem me maar pathetisch, maar ik vind het heel fijn dat een opgroeiend meisje ziet dat een vrouwenelftal in een wk-finale staat.
:-D. Nichtje is vooral teleurgesteld. Zat klaar met popcorn voor de televisie met zoon en man. Na vijf minuten: “Maar waar zijn de dames tante Lemoos?”. Nou, die staan op het veld. “Nee dat zijn gewone mevrouwen! Dit is net zo stom als het andere gevoetbal!”

Ze blijft nu maar bij het oorspronkelijke plan om coureur te worden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-07-2019 18:16
Mijn dochter kijkt. Noem me maar pathetisch, maar ik vind het heel fijn dat een opgroeiend meisje ziet dat een vrouwenelftal in een wk-finale staat.
Niks pathetisch aan. Helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat nu wel helemaal de verkeerde kant op, balen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Geen Oranjebittertje dus. Maar wel een geweldige keepster!!
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
07-07-2019 19:30
Geen Oranjebittertje dus. Maar wel een geweldige keepster!!
Kom maar naar mij hoor want ik heb het in huis. Goed idee , ik neem er zo eentje. Maar dan geen gelul over voetbal en zeker niet over vrouwenvoetbal. Gewoon lekker een neut.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk zelden naar voetbal, maar bij het dames WK maakte ik een uitzondering.
Natuurlijk is het van een ander niveau dan de heren, maar dat maakt de spanning niet minder. Je kijkt er eigenlijk anders naar, althans zo ervaar ik het.

In tegenstelling tot het heren voetbal, gaat het bij de dames een stuk sportiever, minder theatraal gedoe en bovendien zie ik daar een hechter team dan ik in jaren bij de heren heb gezien.

Wat dat betreft kunnen de mannen daar nog wat van leren. Als je het één op één gaat vergelijken met herenvoetbal dan zakt het niveau, het tempo en de kracht een heel stuk onderuit, maar hé ...dat maakt de prestatie niet minder!

Je moet er gewoon met een andere blik naar kijken en dan is het echt de moeite van het kijken waard! Een topprestatie!
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Op de 2e plaats! Op jullie gezondheid dames!
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Echt balen dit.
Ik vond de aandacht voor die Amerikaanse, Rapinoe, behoorlijk irritant. Arrogant stuk vreten. Tof lopen doen en geen aandacht voor Sari van Veenendaal die er ook aankwam met een terechte prijs.
En Pierre van Hooijdonk ben ik klaar mee. Zelf nooit een finale gehaald met Oranje en wel commentaar leveren op de dames. Rot op man.
Op Facebook tuimelen de middelbare mannen over elkaar heen om commentaar te leveren op de tweede plaats. Thanks god voor hen dat Oranje niet gewonnen heeft, dat hadden die egootjes allemaal niet aangekund.
Trots op de Oranje Leeuwinnen!
Alle reacties Link kopieren
Het is bij voetbal zo jammer dat een tweede plek als verliezen voelt.
Bij de Olympische spelen bijv, is zilver een winnaarsgevoel en bij voetbal voelt het zo als verliezen.... terwijl het natuurlijk een onwijze goede prestatie is om 2e te worden op een WK. Ik ben trots!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
05-07-2019 10:26
En dit irriteert mij dus rondom het vrouwenvoetbal. We kunnen het niet gewoon bij voetbal houden. Nee, het voetbal zelf is maar een piepklein factortje om te gebruiken in een groot politiek geneuzel rondom feminisme, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en zelfs de lhbtabcdef groepering grijpt nu z'n kans. Als het zoals bij de mannen om voetbal moet draaien, ga dan ook gewoon alleen voetballen.
Dat kan.
En ik vind het gewoon mooi dat de LHBTI gemeenschap weer een mooi aantal rolmodellen heeft. Ik wou dat in mijn tijd er van die leuke sportieve dames als rolmodellen waren. Zodat mijn ouders begrepen dat het normaal is dat een meisje op voetbal wil. En mijn omgeving snapt dat je niet altijd een lipstick lesbo of tuinbroeklesbo hoeft te zijn. En ik vind het fantastisch dat deze vrouwen openly gay kunnen zijn in een voetbalwereld die zelfs in 2019 nog doorspekt is met homofobie.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap al die kritiek niet.

Afbeelding

Tweede van de wereld is toch grandioos :cheer:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
nessemeisje schreef:
07-07-2019 19:55
En Pierre van Hooijdonk ben ik klaar mee. Zelf nooit een finale gehaald met Oranje en wel commentaar leveren op de dames. Rot op man.
Hij heeft eigenhandig een Europese beker gewonnen. Beetje respect voor de sporter Van Hooijdonk zou geen kwaad kunnen.

Geen idee wat zijn commentaar was maar hem kennende was het inhoudelijk en niet afkrakend vanwege het ontbreken van een piemel. De VS hebben in het vrouwenvoetbal zo'n brede basis (bijna 10 miljoen meisjes spelen voetbal) dat daar altijd een topelftal uit zal rollen. Het niveauverschil met de rest is enorm. Maar het lijkt er meer op dat je als vrouw geen kritiek van mannen kunt verdragen en dan houdt alles op natuurlijk.
Ik ken eigenlijk niemand die het heeft gevolgd en ik werk achter de bar in een voetbalkantine. Wat ik dan gehoord heb van mensen die het wel een beetje gevolgd hebben hoor ik van traumatisch voetbal wat ze geen echt voetbal noemen. Dus ze keken niet meer .
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
07-07-2019 20:19
Hij heeft eigenhandig een Europese beker gewonnen.
Goh, 1 tegen 11 gespeeld? Dat is zeker knap van Pierre!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik best jammer vind is de poule, hadden we de USA gelijk getroffen waren we waarschijnlijk nooit zo ver gekomen, dat zou anders moeten. Beetje als met een darttoernooi gelijk tegen van Gerwen moeten...maar mooie tweede plek.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
07-07-2019 20:22
Ik ken eigenlijk niemand die het heeft gevolgd en ik werk achter de bar in een voetbalkantine. Wat ik dan gehoord heb van mensen die het wel een beetje gevolgd hebben hoor ik van traumatisch voetbal wat ze geen echt voetbal noemen. Dus ze keken niet meer .
Dat kinderachtige gedoe hoorde ik op mijn werk ook.
Moet wel zeggen dat iedereen keek maar gezeur over het niveau en dat hun FC verwegindepolder beter is :blabla:

Kan daar niet zo goed tegen.
Maaaaaaaaar dat is haan-mannen eigen, een ander geen krediet gunnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
nessemeisje schreef:
07-07-2019 20:24
Goh, 1 tegen 11 gespeeld? Dat is zeker knap van Pierre!
Als je een beetje verstand van voetbal had, dan had had je geweten dat dit inderdaad zo was.
hollebollegijs schreef:
07-07-2019 20:29
Dat kinderachtige gedoe hoorde ik op mijn werk ook.
Moet wel zeggen dat iedereen keek maar gezeur over het niveau en dat hun FC verwegindepolder beter is :blabla:

Kan daar niet zo goed tegen.
Maaaaaaaaar dat is haan-mannen eigen, een ander geen krediet gunnen.
Als er nou één eigenschap typisch vrouwelijk is..
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
07-07-2019 20:29
Dat kinderachtige gedoe hoorde ik op mijn werk ook.
Moet wel zeggen dat iedereen keek maar gezeur over het niveau en dat hun FC verwegindepolder beter is :blabla:

Kan daar niet zo goed tegen.
Maaaaaaaaar dat is haan-mannen eigen, een ander geen krediet gunnen.
Inderdaad he? Wees gewoon trots en hou anders gewoon lekker je mond. Maar al die mannetjes maar op hun borst kloppen dat het niveau echt wel heel dlecht is. Nou Frits, ik weet wel zeker dat een Miedema of van der Sanden rondjes om je heen voetballen.
Dit is een enorme opsteker voor het vrouwenvoetbal. Enorm leuk voor al die meisjes die voetbal (willen) spelen.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
07-07-2019 20:33
Als er nou één eigenschap typisch vrouwelijk is..
Echt waar o_o
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Blondie456 schreef:
07-07-2019 20:22
Ik ken eigenlijk niemand die het heeft gevolgd en ik werk achter de bar in een voetbalkantine. Wat ik dan gehoord heb van mensen die het wel een beetje gevolgd hebben hoor ik van traumatisch voetbal wat ze geen echt voetbal noemen. Dus ze keken niet meer .
Nou fijn he meid!!
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
07-07-2019 20:34
Inderdaad he? Wees gewoon trots en hou anders gewoon lekker je mond. Maar al die mannetjes maar op hun borst kloppen dat het niveau echt wel heel dlecht is. Nou Frits, ik weet wel zeker dat een Miedema of van der Sanden rondjes om je heen voetballen.
Dit is een enorme opsteker voor het vrouwenvoetbal. Enorm leuk voor al die meisjes die voetbal (willen) spelen.


Dat is natuurlijk onzin. Mensen die het steeds relateren aan mannenvoetbal en dan met opmerkingen komen als 'daar had mijn cafe-elftal ook nog van gewonnen' zijn vervelend, maar inhoudelijke kritiek hoort bij volwassen topsport en je mag best analyserend tot de conclusie komen dat de opbouw van achteruit te wensen overliet, het middenveld bijna niet bestaand was en de aanval (behalve Miedema) uit vorm. Pierre van Hooijdonk was heel redelijk.

Neemt niet weg dat het een erg knappe prestatie was om de finale te halen, Van Der Gragt zich een beestachtige verdedigster heeft getoond, Van Veenendaal de beste keeper op het toernooi was en het elftal over een bewonderenswaardige teamgeest en mentale veerkracht beschikt.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven