WK vrouwen voetbal

11-06-2019 23:08 142 berichten
Ik kijk geen voetbal maar ik had het er vandaag met vrienden over dat het verschil wel erg groot is. Bij het WK voor mannen kleuren hele straten, winkels enzo oranje, gaat de vlag buiten, komen er grote schermen in kroegen en pleinen waarop iedereen de wedstrijd kan zien. Komt de AH, Jumbo etc weer met een of andere actie om mee te liften...

En nu is het WK vrouwen voetbal en je hoort er bijna niemand over. Geen vlaggen buiten, niks geen oranje en de enige winkel die er aandacht aan besteed is de Blokker zover ik weet.

Vrouwen voetbal is lang nog niet zo populair als mannen voetbal. En voor mij hoeft die hele gekte ook niet want het is maar voetbal...

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit WK ook volgen?
Er zullen meer meisjes gaan voetballen. Dat is een aanwinst voor de noodlijdende amateurscene, die de laatste jaren alleen maar krimpen. Kunnen ze beter meisjes krijgen, heb je ook een stuk minder last mee...
Aanhettypen schreef:
07-07-2019 19:41
Ik kijk zelden naar voetbal, maar bij het dames WK maakte ik een uitzondering.
Natuurlijk is het van een ander niveau dan de heren, maar dat maakt de spanning niet minder. Je kijkt er eigenlijk anders naar, althans zo ervaar ik het.

In tegenstelling tot het heren voetbal, gaat het bij de dames een stuk sportiever, minder theatraal gedoe en bovendien zie ik daar een hechter team dan ik in jaren bij de heren heb gezien.

Wat dat betreft kunnen de mannen daar nog wat van leren. Als je het één op één gaat vergelijken met herenvoetbal dan zakt het niveau, het tempo en de kracht een heel stuk onderuit, maar hé ...dat maakt de prestatie niet minder!

Je moet er gewoon met een andere blik naar kijken en dan is het echt de moeite van het kijken waard! Een topprestatie!
De mannen hebben Oranje ook niet als hun prioriteit. Het zijn gewoon een stel egootjes bij elkaar die meer met hun (buitenlandse) clubvoetbal bezig zijn.

Vond de keepster van Nederland supergoed! Terechte prijs gewonnen. Onsportieve houding van die Amerikaanse drama queen met d'r paarse haar.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
07-07-2019 20:55
'daar had mijn cafe-elftal ook nog van gewonnen'
Voor de gein zou het vrouwenteam zo'n cafe-elftal eens uit moeten nodigen voor een wedstrijd. Ik denk dat de bierbuiken daarna wel anders piepen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-07-2019 21:51

Vond de keepster van Nederland supergoed! Terechte prijs gewonnen. Onsportieve houding van die Amerikaanse drama queen met d'r paarse haar.
Ja dat vond ik ook.

Ze stonden hun Amerikaanse feestje te vieren en o ja, die Hollander moet er ook ff bij ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
07-07-2019 22:06
Ja dat vond ik ook.

Ze stonden hun Amerikaanse feestje te vieren en o ja, die Hollander moet er ook ff bij ofzo.
https://www.nu.nl/wk-vrouwenvoetbal/596 ... peler.html
De foto bij dit artikel is ook wel heel treffend :nut:
Alle reacties Link kopieren
Ikweet niet hoe het kan.maar vond die met dat roze haar al onsympathiek toen ze het veld opkwam,
De oranje dames hebben het heel goed gedaan, tweede is ook geweldig.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 08-07-2019 04:39
1.20% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Nou voor mij waren het al winnaars toen ze de finale hadden gehaald. Had nooit verwacht dat ze zo ver zouden komen.

En ik denk dat het voor jonge meiden gewoon eens goed is om dit ook te zien. Dat je ook stoer mag zijn, dat make up niet hoeft, dat je geen model hoeft te zijn zoals in de bladen en dat je gewoon moet doen wat je leuk vind ook al is dat dan volgens velen niet echt iets voor meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
07-07-2019 22:06
Ja dat vond ik ook.

Ze stonden hun Amerikaanse feestje te vieren en o ja, die Hollander moet er ook ff bij ofzo.
De Amerikanen zijn slechte winnaars.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een leuk toernooi, hoewel ik alleen maar wedstrijden van Nederland heb gezien.
Wel jammer dat iedereen verwacht dat dit op dezelfde manier wordt gevierd en beleefd als het mannen kampioenschap.
Ik kan ook niet verklaren wat het verschil is, maar een aanwijsbaar verschil is wel het feit dat goede amateurclub gehakt zou maken van eender welk vrouwenelftal.
Maar als je de achtergrond verhalen hoort en leest zie je dat heel veel dames in dit elftal begonnen zijn bij een club daar niet eens een vrouwenelftal was, en dat ze als ze dan moesten uitwijken naar een hele grote regionale club om zich überhaupt te kunnen ontwikkelen...
Dan hoop ik dat dit toernooi een enorme impuls heeft gegeven aan meisjes die ook gaan voetballen. Daar wordt niemand minder van.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet zo vreemd dat bepaalde (vrouwen)sport niet goed van de grond komt. Als prof voetballer verdien je snel en veel.

Andere sporten en andere sexe word betaald in de topsport op bijstandsniveau. de meesten hebben dan ook noodlottig een extra baan om de kosten te dekken en fulltime te moeten trainen om wat te bereiken in de sport (tenzij je een sponsor vind in je eentje bij bv zwemmen of schaatsen)

Topsport is hierdoor een ondergeschoven kindje. Je verdiend er niks mee dus vele stoppen om dan maar “gewoon” te gaan werken en hierdoor verlies je talent.
Vind de bedragen die de mannen verdienen met een potje voetbal echt absurd.
Alle reacties Link kopieren
Viel me niet tegen vandaag op het werk (veel mannen)
Ze hadden allemaal gekeken en inderdaad een houten klaas die nog geen strafschop raak zou schieten in een leeg doel had wat kritiek.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
12-06-2019 08:15
Laat ik dan even een tegengeluid geven en zeggen dat ik het WEL leuk vind, dat ik ze prima vind spelen, en dat de meeste mensen in mijn omgeving er ook naar kijken. Ik vind die Blokker-actie juist wel goed. Het vrouwenvoetbal mag best gestimuleerd worden en er mag ook best een signaal afgegeven worden dat dit ook meetelt, al was het maar voor alle voetballende meiden in Nederland.

Met dat geklaag over 'het is geen mannenvoetbal' kan ik niet zo veel. Mwet een financiering die ongeveer 5-10% is van die van de mannen is dat ook niet zo gek. En trouwens, je hóeft er niet naar te kijken.
Eens! Ik vond het wel leuk. Niet super goed, maar ik kijk wel en steun ze ook. Heb alleen inderdaad nu niks aan oranje gedaan qua versiering, doe ik anders altijd wel.
Het is niet hetzelfde als de mannen, maar ik ben wel trots op "onze" vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
07-07-2019 23:52
Ikweet niet hoe het kan.maar vond die met dat roze haar al onsympathiek toen ze het veld opkwam,
De oranje dames hebben het heel goed gedaan, tweede is ook geweldig.
ik ook, meteen een hekel aan haar.

En onze keepster: welverdiende prijs, zij heeft het echt goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-07-2019 18:20
Vind de bedragen die de mannen verdienen met een potje voetbal echt absurd.
Ja natúúrlijk, dat is toch ook ronduit belachelijk. :nut:
Jee, ik zie dit topic nu pas!
Ik heb het hele toernooi gevolgd, en vond het fantastisch! Vrouwenvoetbal is gelukkig helemaal opkomend. Wat mij betreft gaat daar heel veel meer aandacht aan besteed worden.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
08-07-2019 21:58
Jee, ik zie dit topic nu pas!
Ik heb het hele toernooi gevolgd, en vond het fantastisch! Vrouwenvoetbal is gelukkig helemaal opkomend. Wat mij betreft gaat daar heel veel meer aandacht aan besteed worden.
Ja, vond het ook erg leuk.

En knap gedaan van de Nederlandse dames!
TsumTsum schreef:
07-07-2019 23:57
Nou voor mij waren het al winnaars toen ze de finale hadden gehaald. Had nooit verwacht dat ze zo ver zouden komen.

En ik denk dat het voor jonge meiden gewoon eens goed is om dit ook te zien. Dat je ook stoer mag zijn, dat make up niet hoeft, dat je geen model hoeft te zijn zoals in de bladen en dat je gewoon moet doen wat je leuk vind ook al is dat dan volgens velen niet echt iets voor meisjes.
Eens :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven