WK vrouwen voetbal

11-06-2019 23:08 142 berichten
Ik kijk geen voetbal maar ik had het er vandaag met vrienden over dat het verschil wel erg groot is. Bij het WK voor mannen kleuren hele straten, winkels enzo oranje, gaat de vlag buiten, komen er grote schermen in kroegen en pleinen waarop iedereen de wedstrijd kan zien. Komt de AH, Jumbo etc weer met een of andere actie om mee te liften...

En nu is het WK vrouwen voetbal en je hoort er bijna niemand over. Geen vlaggen buiten, niks geen oranje en de enige winkel die er aandacht aan besteed is de Blokker zover ik weet.

Vrouwen voetbal is lang nog niet zo populair als mannen voetbal. En voor mij hoeft die hele gekte ook niet want het is maar voetbal...

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit WK ook volgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vanavond ook te kijken. Verlenging nu. Spannend.

Verbaas me over hoe hard er wordt gevoetbald, ze doen zeker niet onder voor de mannen. Soms gaan ze echt snoeihard neer. Maar geen gejank en drama, gewoon weer opstaan en je paardestaart weer rechttrekken. Zijn gewoon meiden die keihard knokken om te winnen. Vind het beslist niet slecht.
Ooeh, hopen dat ze dit kunnen vasthouden!
Alle reacties Link kopieren
BAM! Finale :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Yes!! :cheer:
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind veel speelsters technisch helemaal niet zo slecht. Het gaat wat trager en veel zaken, zoals een flink niveauverschil tussen landen dat was vroeger ook bij de mannen. Je moet het wel wat tijd gunnen.

Ik vind het ook een verademing dat ze ook echt superfanatiek zijn, iets wat ik bij veel profs ver te zoeken vind.

Champions league is de poulewedstrijden doodsaai, resultaatvoetbal, bewust verzaken als ze de coach niet meer gewenst is. Misplaatste ego's,

Ik vergelijk het mannenvoetbal met de economie waar de inkomensongelijkheid aan het toenemen is. Uiteindelijk maakt de voorspelbaarheid van 4 clubs die het sterkst zijn alles kapot.

Dan is het leuk om zo'n vrouwentournooi te zien. Ik gun het ze van harte en ik hoop dat ze de Amerikaansen verslaan, dan kunnen zij in ieder geval zeggen dat ze wel wereldkampioen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Shit wat was de verlenging spannend! Ongelooflijk dat ze maar de finale gaan. Echt knap!

:cheer2:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in dit team geen ego'tjes, alleen maar fanatieke meiden die het samen doen. Er zitten een paar bikkels tussen hoor.
Ook al is het niveau lager dan bij mannen, het is toch leuk voor onze meiden. Ik heb toch alle wedstrijden gekeken terwijl ik dat niet van plan was. Maar ik moet zeggen dat er verder ook geen ruk aan was op tv.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
enn wijzigde dit bericht op 04-07-2019 00:12
24.24% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
spell68 schreef:
03-07-2019 23:58
Ik vind veel speelsters technisch helemaal niet zo slecht. Het gaat wat trager en veel zaken, zoals een flink niveauverschil tussen landen dat was vroeger ook bij de mannen. Je moet het wel wat tijd gunnen.

Ik vind het ook een verademing dat ze ook echt superfanatiek zijn, iets wat ik bij veel profs ver te zoeken vind.

Champions league is de poulewedstrijden doodsaai, resultaatvoetbal, bewust verzaken als ze de coach niet meer gewenst is. Misplaatste ego's,

Ik vergelijk het mannenvoetbal met de economie waar de inkomensongelijkheid aan het toenemen is. Uiteindelijk maakt de voorspelbaarheid van 4 clubs die het sterkst zijn alles kapot.

Dan is het leuk om zo'n vrouwentournooi te zien. Ik gun het ze van harte en ik hoop dat ze de Amerikaansen verslaan, dan kunnen zij in ieder geval zeggen dat ze wel wereldkampioen zijn.
Dit jaar met Ajax was het eindelijk weer eens spannend in de CL.
Enn schreef:
04-07-2019 00:10
Afbeelding
:cheers: :yes: :shout:
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
04-07-2019 00:11
Dit jaar met Ajax was het eindelijk weer eens spannend in de CL.
Ja dat klopt. Die hebben dan met Real Madrid en Juventus dan ook twee van de gedoodverfde favorieten verslagen met sprankelend en ongedwongen voetbal. Soms gebeurt het gelukkig nog dat een groep jonge honden met talent die nog niet geconditioneerd zijn zover komt. Het voetbal kan het gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
*Kettricken* schreef:
12-06-2019 09:49
DeMessias, dat heb ik ook gedacht. Vooral een kleiner doel. Dan staat er zo'n keeper van 1.70 meter te verdwalen in dat grote doel, dan kun je de helft van de ballen niet eens tegenhouden, al zou je nog zo goed zijn.
Even deze reactie van een tijdje geleden gequoot. Lachen hè!
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
04-07-2019 00:01
Ik zie in dit team geen ego'tjes, alleen maar fanatieke meiden die het samen doen. Er zitten een paar bikkels tussen hoor.
Dit dus. Bloedfanatieke meiden die niet afgunstig zijn. En geen mieperds. Als er al eens eentje blijft liggen, dan is er echt wat aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
En wat een conditie hebben die vrouwen, ook in de verlenging nog gewoon voluit! Ik vond het geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat maakt het uit of het goed voetbal is of niet: we staan in de finale! :cheer2:

Ik heb 0 verstand van voetbal, maar ik zie zelfs dat het niveau vergelijkbaar is met een potje amateur voetbal van het dikke-mannen-team op een zondagmiddag....wat een lange zit zeg en dan ook nog verlenging...poeh, maar goed - we zijn door en dat telt!
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
04-07-2019 10:45
Tja, wat maakt het uit of het goed voetbal is of niet: we staan in de finale! :cheer2:

Ik heb 0 verstand van voetbal, maar ik zie zelfs dat het niveau vergelijkbaar is met een potje amateur voetbal van het dikke-mannen-team op een zondagmiddag....wat een lange zit zeg en dan ook nog verlenging...poeh, maar goed - we zijn door en dat telt!
Ja joh, doe jij ook lekker mee met het vrouwenvoetbal-bashen. Je hoort er helemaal bij! Grote meid hoor (ondanks dat je maar een klein vrouwtje bent).
Alle reacties Link kopieren
Supergaaf! Ik zat op het puntje van de bank gisteren. Ik vond het echt een leuke wedstrijd, lekker spannend, de energie van die meiden, Sari Veenendaal die gelukkig uitblonk.
En mensen (vaak (oudere) mannen trouwens) die gaan zitten zaniken over het niveau: ze spelen sowieso beter dan jij. En ze staan maar mooi in de finale.
Gisteren ook zo'n belegen collega die ik schamper hoorde kwetteren over het niveau. Die vent heeft zelf nog nooit een voetbal van dichtbij gezien, maar denkt wel een sportief, fanatiek, goed presterend damesvoetbalteam dat in de WK-finale staat de maat te kunnen nemen. Het zal de kift wel zijn. :roll:
Alle reacties Link kopieren
🎉
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
nessemeisje schreef:
04-07-2019 11:33
Supergaaf! Ik zat op het puntje van de bank gisteren. Ik vond het echt een leuke wedstrijd, lekker spannend, de energie van die meiden, Sari Veenendaal die gelukkig uitblonk.
En mensen (vaak (oudere) mannen trouwens) die gaan zitten zaniken over het niveau: ze spelen sowieso beter dan jij. En ze staan maar mooi in de finale.
Gisteren ook zo'n belegen collega die ik schamper hoorde kwetteren over het niveau. Die vent heeft zelf nog nooit een voetbal van dichtbij gezien, maar denkt wel een sportief, fanatiek, goed presterend damesvoetbalteam dat in de WK-finale staat de maat te kunnen nemen. Het zal de kift wel zijn. :roll:
Yup. Sneue mensen zijn dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel leuk om te zien dat de Nederlandse vrouwen het goed doen, ik volg de wedstrijden van de Oranjevrouwen wel. Ik ben een enorme voetbalfan en kijk ook vaak wedstrijden van clubs of landen waar ik verder niks mee heb, maar waarvan ik weet dat er een goede kans is dat het een mooie wedstrijd wordt.

Dit doe ik bij het vrouwen WK dan weer niet, enige andere wedstrijd die ik deels heb gezien was de andere halve finale. Vrouwenvoetbal kan zeker spannend en dus interessant zijn, maar het niveau is gewoon echt totaal niet te vergelijken met de mannen. En ik moet zeggen dat ik tot nu toe ook teleurgesteld ben in de Oranjevrouwen qua spel, 2 jaar geleden was een stuk beter allemaal. Uiteraard hoop ik dat ze de finale gaan winnen (al acht ik die kans erg klein), maar dit is niet te vergelijken voor mij als wanneer de mannen zouden winnen. Waarom precies weet ik niet, want zowel de mannen als de vrouwen spelen op het voor hun hoogste niveau. Misschien moet dit nog groeien, misschien gebeurd dit nooit....

Dat het minder leeft onder de bevolking heeft er simpelweg mee te maken dat het niet zo populair is bij het grote publiek. Je zou misschien verwachten dat er meer vrouwen naar vrouwenvoetbal kijken dan mannen, maar die blijkt niet zo te zijn...

Zou wel te gek zijn als de vrouwen het wel in 1 keer flikken, daar waar we als mannen al 3 keer in de finale gefaalt hebben....
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Het leeft minder? Er waren 5 miljoen kijkers! Het stadion zat bomvol. Paginagrote reportages in de krant.
Alleen zit een deel van de bevolking (wat ik zal zei voornamelijk (oudere) mannen en nog een handjevol zure vrouwen) in een hoekje met hun vingers in hun oren te lalala-en omdat ze niet gewoon blij kunnen zijn dat er eindelijk weer voetbal is waar je gewoon lekker naar kunt kijken, omdat er sportief gevochten en gestreden wordt.
En weetje, godzijdank ís het vrouwenvoetbal anders dan dat van de mannen. Het is sfeervol, het publiek doet waanzinnig mee, geen gedoe, spelers zijn sportief en blijven gaan, er zijn relatief weinig overtredingen, geen gezeik op de scheids en geen matennaaijerij op het veld. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
04-07-2019 11:33
Supergaaf! Ik zat op het puntje van de bank gisteren. Ik vond het echt een leuke wedstrijd, lekker spannend, de energie van die meiden, Sari Veenendaal die gelukkig uitblonk.
En mensen (vaak (oudere) mannen trouwens) die gaan zitten zaniken over het niveau: ze spelen sowieso beter dan jij. En ze staan maar mooi in de finale.
Gisteren ook zo'n belegen collega die ik schamper hoorde kwetteren over het niveau. Die vent heeft zelf nog nooit een voetbal van dichtbij gezien, maar denkt wel een sportief, fanatiek, goed presterend damesvoetbalteam dat in de WK-finale staat de maat te kunnen nemen. Het zal de kift wel zijn. :roll:
Helemaal mee eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
04-07-2019 14:36
Het leeft minder? Er waren 5 miljoen kijkers! Het stadion zat bomvol. Paginagrote reportages in de krant.
Alleen zit een deel van de bevolking (wat ik zal zei voornamelijk (oudere) mannen en nog een handjevol zure vrouwen) in een hoekje met hun vingers in hun oren te lalala-en omdat ze niet gewoon blij kunnen zijn dat er eindelijk weer voetbal is waar je gewoon lekker naar kunt kijken, omdat er sportief gevochten en gestreden wordt.
En weetje, godzijdank ís het vrouwenvoetbal anders dan dat van de mannen. Het is sfeervol, het publiek doet waanzinnig mee, geen gedoe, spelers zijn sportief en blijven gaan, er zijn relatief weinig overtredingen, geen gezeik op de scheids en geen matennaaijerij op het veld. :cheer2:
Tja, als je niet van voetbal houdt dan zal het je weinig uitmaken of er mannen of vrouwen spelen toch, dus dat zal het verschil in oranjegekte niet kunnen verklaren. Maar goed, ik vind het leuk om Nederland te zien spelen, vond het gister ook weer erg spannend. Maar het is een stuk minder spectaculair en qua aanstellerij kunnen de vrouwen er wat mij betreft ook wat van. Die Beerensteyn ging ook 2 keer liggen om niks om een penalty te versieren, dat hoort denk ik een beetje bij het spelletje jammer genoeg.

hoe groot achtten jullie de kans dat NL de finale gaat winnen?
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven