Zelfmoord na Vechtscheiding

27-09-2016 13:32 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
" Op 1 april vorig jaar krijgt journalist Ton Lankreijer midden in de nacht een e-mail van Frank. Hij is wanhopig omdat het hem niet lukt om na zijn scheiding een omgangsregeling met zijn dochter te krijgen.



Lankreijer is op dat moment in Thailand en stuurt een korte mail terug. Tegen de tijd dat hij weer in Nederland is leeft Frank niet meer. Op het strand van Bloemendaal heeft hij een punt achter zijn leven gezet. Hij schreef:



Jullie hebben mij ondanks mijn moeilijke karakter altijd ondersteund. Dank je wel. Ik stap eruit. Een leven zonder het liefste meisje van de wereld heeft voor mij geen enkele waarde.



In een allerlaatste e-mail heeft Frank Lankreijer gevraagd of hij zijn verhaal wil vertellen. En dat doet de journalist dan ook in het boek Zwartboek Frank - Zelfmoord na Vechtscheiding dat vandaag uitkomt."





Ik kan me niet voorstellen dat je een andere ouder zo haat dat je hem of haar het contact met zijn eigen kind onthoud....

Ik geef toe, heb geen kids dus geen referenties....



Jullie wel wellicht?



Kennen jullie dit soort situaties van dichtbij en wat zit daar dan achter? Dat je diegene van wie je ooit zo veel gehouden hebt tot zelfmoord kan drijven door bijvoorbeeld het weghouden van zijn bloedeigen kind....



Hoe harteloos kan je zijn??
Soms ben je moe gestreden, moe van alles er om heen, moe van de ex, de instanties, moe van alles en iedereen. Soms kan je er niet meer tegen. Je wilt zo graag, maar je kan niet meer. Dan ben je geestelijk op, kapot.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 27 september 2016 @ 14:43:

Hier ook.

Zelfmoord na vechtscheiding

Er vallen me enkele dingen op:

"Een scherpe man, niet op zijn mondje gevallen, soms een beetje dwingend, met een sterk karakter. Daarom had hij niet iedereens sympathie. Maar Frank stond volop in het leven. Alleen was hij 24 uur per dag bezig met zijn dochter, met Anna zien. Het werd een obsessie voor hem. Na zijn dood vonden we heel veel folders over echtscheiding, en de instanties waar hij dag en nacht mee bezig was."



en:

"Frank is door de onverzettelijke houding van zijn ex tot wanhoop gedreven. Hij voelde zich in de steek gelaten. Dan kun je van een superzacht persoon een hatelijk persoon worden. Zijn ex hield zijn dochter van hem weg, omdat ze geen confrontatie meer met hem wilde. Ze had zelfs een Aware-systeem geïnstalleerd; dan komt de politie komt als je op de knop drukt."



De politie komt echt niet zomaar als iemand op een willekeurige knop drukt. Ik denk dat het echt te simpel gesteld is dat de exvrouw de kwade genius is. Waar twee kijven hebben twee schuld. En degene die zelfmoord pleegt is niet per definitie het slachtoffer.



Dit dus, toen ik het verhaal las op vrouw.nl wist ik al dat hier sprake is van 2 sterke partijen.

Deze vader kan duidelijk niet zo goed tegen zijn verlies
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:1234512345 schreef op 27 september 2016 @ 19:07:

Soms ben je moe gestreden, moe van alles er om heen, moe van de ex, de instanties, moe van alles en iedereen. Soms kan je er niet meer tegen. Je wilt zo graag, maar je kan niet meer. Dan ben je geestelijk op, kapot.

En in de schuldsanering wegens de advocaatkosten om mee te mogen doen in een rechtssysteem dat uitsluitend een 'ons valt niets te verwijten'-koers vaart, waarbij die schuldsanering je overigens geen recht geeft om op toevoeging verder te procederen.



Feit is dat geen enkele ambtenaar zich interesseert voor de kinderen of de beschuldigde ouder, maar dat ambtenaren zich uitsluitend inspannen om de regels te volgen en handhaven. Dat is namelijk exact waar ze voor betaald worden.
Dan nog vermoord je kinderen niet.
quote:Knuffelheks schreef op 27 september 2016 @ 19:16:

Dan nog vermoord je kinderen niet.Ik had het over de openingspost.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 19:07:

[...]



Waarom?Omdat hij de beslissing om zijn leven te nemen, in andermans schoenen schuift.
quote:Miskotto schreef op 27 september 2016 @ 19:09:

[...]





Dit dus, toen ik het verhaal las op vrouw.nl wist ik al dat hier sprake is van 2 sterke partijen.

Deze vader kan duidelijk niet zo goed tegen zijn verlies

Nou nee idd, want hij heeft zelfmoord gepleegd. Wat hem niet automatisch gelijk geeft, maar wanhopig was hij wel. En ik snap ook niet helemaal wat je er mee wil zeggen, want het is vrij logisch dat je niet tegen je verlies kunt als dat in houdt dat je je kind niet mag zien.



Kennelijk zijn beide partijen agressief naar elkaar geweest, en hebben beide partijen aangifte tegen elkaar gedaan. Waar om zou dan 1 van die partijen wel volledig gezag krijgen? En waar om heeft die partij wel zo'n knop, en de andere niet? Men zegt wel dat je niet zo maar zo'n alarm knop krijgt, maar het lijkt me dat dat volgt uit de liggende aangifte wegens mishandeling. Die zij ook tegen háár had.



Zo als ik het lees waren ze beiden niet echt makkelijk, of brachten ze iig het slechtste in elkaar naar boven. Een moeilijk karakter of zelfs een rond uit kut karakter hoort geen criterium te zijn om je eigen kind niet meer te mogen zien. Anders kunnen we half Nederland wel uit de ouderlijke macht ontzetten.
quote:1234512345 schreef op 27 september 2016 @ 19:19:

[...]



Ik had het over de openingspost.Ik reageerde op Amand, sorry, ik had even moeten quoten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 27 september 2016 @ 19:19:

[...]



Omdat hij de beslissing om zijn leven te nemen, in andermans schoenen schuift.

?



Snap ik ff niet
quote:strikjemetstippels schreef op 27 september 2016 @ 19:22:

[...]



Nou nee idd, want hij heeft zelfmoord gepleegd. Wat hem niet automatisch gelijk geeft, maar wanhopig was hij wel. En ik snap ook niet helemaal wat je er mee wil zeggen, want het is vrij logisch dat je niet tegen je verlies kunt als dat in houdt dat je je kind niet mag zien.



Kennelijk zijn beide partijen agressief naar elkaar geweest, en hebben beide partijen aangifte tegen elkaar gedaan. Waar om zou dan 1 van die partijen wel volledig gezag krijgen? En waar om heeft die partij wel zo'n knop, en de andere niet? Men zegt wel dat je niet zo maar zo'n alarm knop krijgt, maar het lijkt me dat dat volgt uit de liggende aangifte wegens mishandeling. Die zij ook tegen háár had.



Zo als ik het lees waren ze beiden niet echt makkelijk, of brachten ze iig het slechtste in elkaar naar boven. Een moeilijk karakter of zelfs een rond uit kut karakter hoort geen criterium te zijn om je eigen kind niet meer te mogen zien. Anders kunnen we half Nederland wel uit de ouderlijke macht ontzetten.Daar weten we de ins en outs dus niet van. Wellicht was hij agressiever dan zij, of heeft er iets plaatsgevonden tov het kind, waardoor er omgang onder toezicht kwam.
quote:Knuffelheks schreef op 27 september 2016 @ 19:22:

[...]





Ik reageerde op Amand, sorry, ik had even moeten quoten.

En ik had het antwoord al gegeven:



Amand in "Zelfmoord na Vechtscheiding"
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 19:07:

[...]



Soldaten met ptss zitten vaak ook niet meer in oorlogsgebied maar hebben wel heel veel problemen en kunnen jaren later doordraaien.

Ik zeg ook niet dat dit altijd gebeurd maar het gebeurd in extreme situaties als oorlog.



Men denkt hier nogal makkelijk over de psyche van de mens, heel zwart wit.

Is extreem complex iets waarbij enerzijds genetische aanleg kan meespelen maar ook factoren gedurende het leven.



Stel je voor dat deze ouders gelukkig bij elkaar zouden blijven dan kan het zomaar zijn dat het de beste vader van de wereld zou zijn geweest.

Je vergelijking met zwaar getraumatiseerden door oorlogsgeweld slaat echt nergens op.



En of die Frank nou ook best een leuke pa kon zijn of niet, doet er niet meer toe: die ene klote-daad van hem was misschien wel het ergste dat je een kind kan aandoen.
quote:Amand schreef op 27 september 2016 @ 19:24:

[...]



En ik had het antwoord al gegeven:



Amand in "Zelfmoord na Vechtscheiding"Ik vroeg ook niets, ik zei dat wat mij betreft er geen enkel excuus is voor het vermoorden van je eigen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 19:24:

[...]



?



Snap ik ff nietIk heb het over die Frank. Jezelf door je hoofd schieten en zeggen dat dat komt omdat je je kind niet mag zien. Tien keer raden naar wie hij wijst als schuldige voor zijn zogenaamd uitzichtloze situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 27 september 2016 @ 17:47:

Hoe erg je je ex ook haat, denk aan je kinderen. Doe het dan als ze allemaal volwassen zijn ofzo, dan komt de klap wat minder hard aan. .LOL, wat een ontzettend domme onzin. Maar inderdaad, ik voelde me gezegend dat m'n moeder zich pas van kant maakte toen ik 25 was. Een cadeautje, kan ik toch wel zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 27 september 2016 @ 19:25:

[...]



Je vergelijking met zwaar getraumatiseerden door oorlogsgeweld slaat echt nergens op.



En of die Frank nou ook best een leuke pa kon zijn of niet, doet er niet meer toe: die ene klote-daad van hem was misschien wel het ergste dat je een kind kan aandoen.

Waarom niet?

Een psychische stoornis kan tal van oorzaken hebben. Oorlog, vechtscheiding, sexueel geweld, mishandeling, etc.

Dan gebeurd er iets in de hersenen waardoor men hele rare/wrede daden kan begaan.



Men verwacht dus van mensen met ernstige psychische problematiek dat ze nog rationeel kunnen denken en handelen.

Als dat zo zou zijn zouden er niet dit soort zaken gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 27 september 2016 @ 19:31:

[...]



Ik heb het over die Frank. Jezelf door je hoofd schieten en zeggen dat dat komt omdat je je kind niet mag zien. Tien keer raden naar wie hij wijst als schuldige voor zijn zogenaamd uitzichtloze situatie.

Hij schreef zelf al over zijn moeilijke karakter. Misschien verweet hij het zichzelf.

Als zijn dochter het enige lichtpuntje was in zijn leven en dat hem ontnomen werd of zou kunnen. Waarom zou die dan verder willen of moeten leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 19:33:

[...]



Waarom niet?

Een psychische stoornis kan tal van oorzaken hebben. Oorlog, vechtscheiding, sexueel geweld, mishandeling, etc.

Dan gebeurd er iets in de hersenen waardoor men hele rare/wrede daden kan begaan.



Men verwacht dus van mensen met ernstige psychische problematiek dat ze nog rationeel kunnen denken en handelen.

Als dat zo zou zijn zouden er niet dit soort zaken gebeuren.

Niemand verwacht dat en iedereen weet dat doorgedraaide mensen rare dingen doen. Helaas wordt niet iedereen die doordraait op tijd behandeld.



Verder is het niet aan leken om te beoordelen of deze vader nooit zou zijn doorgedraaid als zijn leven rozengeur en maneschijn was geweest. Het overgrote merendeel van de mensen in vergelijkbare of nog moeilijker situaties, zal nooit overwegen eruit te stappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:welcomehome schreef op 27 september 2016 @ 15:27:

[...]





Of met de vrouw.

Ik heb dit zelf zien gebeuren dat een vrouw maar iets hoeft te roepen en de man al direct benadeeld is ondanks of het klopt of niet.

Vrouw heeft zelf genoeg gedaan tegen haar man maar zij was zo slim zijn fouten op te nemen en die van haar niet..

en dit waren echt geen hele rare heeft erge fouten maar wel een paar waarbij man uit de slof geschoten is, juist Door wat zij daarvoor deed en riep.



Hoe kan jij het als moeder verantwoorden dat je 12 jaar samen bent, 2 kinderen hebt, tijdens de relatie beide werkten en beide de kinderen verzorgden.

Maar als je uit elkaar bent is de vader ineens geen goede vader ?

Om redenen die de moeder uit haar dikke duin zuigt.

Zo'n noodknop krijg je echt niet omdat je het uit je dikke duim zuigt en ook niet als je man een harde stem heeft. Daar moeten echt bewijsbare agressie sporen (blauwe ogen, breuken etc) aan te pas gekomen zijn.

Aan een "hij slaahaahaat meeeee" heeft de politie echt geen boodschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 27 september 2016 @ 19:41:

[...]



Niemand verwacht dat en iedereen weet dat doorgedraaide mensen rare dingen doen. Helaas wordt niet iedereen die doordraait op tijd behandeld.



Verder is het niet aan leken om te beoordelen of deze vader nooit zou zijn doorgedraaid als zijn leven rozengeur en maneschijn was geweest. Het overgrote merendeel van de mensen in vergelijkbare of nog moeilijker situaties, zal nooit overwegen eruit te stappen.

Idd, maar recent nog bericht dat aantal zelfmoorden stijgt en vooral bij mannen



Complexe materie waarvan ik denk dat men er hier te makkelijk over denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 27 september 2016 @ 15:31:

Bah. Een boek achterlaten waarvan de zus van de vader zegt dat zijn kind nou tenminste altijd kan teruglezen hoeveel haar vader van haar hield.



Welja. Haar vader, die liefhebbende vent met een pistool op een strand. Die vader die ervoor zorgde dat ze hem nooit meer zou zien.



Hoe wreed kan je zijn!



Ook geen goed woord voor deze journalist - toevallig de man achter 'Stichting Dwaze Vaders'. Waar is het belang van het kind?



Wat is de bedoeling van zo'n boek? Dat het arme kind leest dat haar moeder schuld heeft aan de dood van haar vader? Je zal het maar als kind voor je kiezen krijgen. Eerst je ouders uit elkaar, dan je vader dood en tot slot nog eens een trap na: door de enige ouder die je nu nog hebt, schoot je vader zich door zijn hoofd.



Ik vind het misselijk makend. Van die vader èn van die journalist van Dwaze Vaders.



Blègh!



(om nog maar te zwijgen over het feit dat die 'lieve vader' een pistool had)

Ah die moest zijn minuutje in de media weer hebben natuurlijk.

Riool journalistiek noemen we dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 19:35:

[...]



Hij schreef zelf al over zijn moeilijke karakter. Misschien verweet hij het zichzelf.

Als zijn dochter het enige lichtpuntje was in zijn leven en dat hem ontnomen werd of zou kunnen. Waarom zou die dan verder willen of moeten leven?

Omdat zijn situatie niet uitzichtloos was. Hij mocht zijn kind zien. Welliswaar onder toezicht, maar hij zag haar. Hij had nog een leven voor zich. Een leven vol kansen. Kansen om de situatie te verwerken. Kansen om elkaar ooit op een normale manier te zien.



Hij besefte dat blijkbaar niet omdat hij niet in staat was om normaal te denken. Als je om zo'n irreële reden zelfmoord overweegt, heb je hulp nodig.



De enige die ervoor heeft gezorgd dat hij zijn kind nooit meer ziet, is hijzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 15:47:

Tja schijnt best veel voor te komen dat de vrouw in gelijk word gesteld.

Dat verhaal van die man die zijn twee kinderen vermoorde en daarna zichzelf was er ook een.

Moeder speelde vermoorde onschuld maar later bleek dat het een gigantisch sekreet was die haar ex man kapot wou maken.



Dat hij zijn zoontjes vermoorde is natuurlijk totaal fout maar hij is wel eerst helemaal kapot gemaakt door zijn ex waardoor die psychisch doordraaide.Ja en die man die die juwelier neerschoot had een slechte jeugd, die vent die de supermarkt medewerker neerschoot had geld nodig. Zoooo zielig allemaal en het is noooooit hun schuld , het ligt altijd aan een ander.
quote:nina1966 schreef op 27 september 2016 @ 19:50:

[...]



Zo'n noodknop krijg je echt niet omdat je het uit je dikke duim zuigt en ook niet als je man een harde stem heeft. Daar moeten echt bewijsbare agressie sporen (blauwe ogen, breuken etc) aan te pas gekomen zijn.

Aan een "hij slaahaahaat meeeee" heeft de politie echt geen boodschap.De politie heeft geen enkele rol in het al of niet plaatsen van zo'n noodknop. Je praat poep.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 september 2016 @ 19:54:

[...]



Ja en die man die die juwelier neerschoot had een slechte jeugd, die vent die de supermarkt medewerker neerschoot had geld nodig. Zoooo zielig allemaal en het is noooooit hun schuld , het ligt altijd aan een ander.

Dat is weer anders.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat de black box in menselijke hersenen nogal complexe materie is als het op emotionele problemen aan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven