Zelfmoord na Vechtscheiding

27-09-2016 13:32 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
" Op 1 april vorig jaar krijgt journalist Ton Lankreijer midden in de nacht een e-mail van Frank. Hij is wanhopig omdat het hem niet lukt om na zijn scheiding een omgangsregeling met zijn dochter te krijgen.



Lankreijer is op dat moment in Thailand en stuurt een korte mail terug. Tegen de tijd dat hij weer in Nederland is leeft Frank niet meer. Op het strand van Bloemendaal heeft hij een punt achter zijn leven gezet. Hij schreef:



Jullie hebben mij ondanks mijn moeilijke karakter altijd ondersteund. Dank je wel. Ik stap eruit. Een leven zonder het liefste meisje van de wereld heeft voor mij geen enkele waarde.



In een allerlaatste e-mail heeft Frank Lankreijer gevraagd of hij zijn verhaal wil vertellen. En dat doet de journalist dan ook in het boek Zwartboek Frank - Zelfmoord na Vechtscheiding dat vandaag uitkomt."





Ik kan me niet voorstellen dat je een andere ouder zo haat dat je hem of haar het contact met zijn eigen kind onthoud....

Ik geef toe, heb geen kids dus geen referenties....



Jullie wel wellicht?



Kennen jullie dit soort situaties van dichtbij en wat zit daar dan achter? Dat je diegene van wie je ooit zo veel gehouden hebt tot zelfmoord kan drijven door bijvoorbeeld het weghouden van zijn bloedeigen kind....



Hoe harteloos kan je zijn??
quote:nessemeisje schreef op 27 september 2016 @ 14:43:

Hier ook.

Zelfmoord na vechtscheiding

Er vallen me enkele dingen op:

"Een scherpe man, niet op zijn mondje gevallen, soms een beetje dwingend, met een sterk karakter. Daarom had hij niet iedereens sympathie. Maar Frank stond volop in het leven. Alleen was hij 24 uur per dag bezig met zijn dochter, met Anna zien. Het werd een obsessie voor hem. Na zijn dood vonden we heel veel folders over echtscheiding, en de instanties waar hij dag en nacht mee bezig was."



en:

"Frank is door de onverzettelijke houding van zijn ex tot wanhoop gedreven. Hij voelde zich in de steek gelaten. Dan kun je van een superzacht persoon een hatelijk persoon worden. Zijn ex hield zijn dochter van hem weg, omdat ze geen confrontatie meer met hem wilde. Ze had zelfs een Aware-systeem geïnstalleerd; dan komt de politie komt als je op de knop drukt."



De politie komt echt niet zomaar als iemand op een willekeurige knop drukt. Ik denk dat het echt te simpel gesteld is dat de exvrouw de kwade genius is. Waar twee kijven hebben twee schuld. En degene die zelfmoord pleegt is niet per definitie het slachtoffer.https://www.blijfgroep.nl/aware-alarmsysteem
quote:godfried schreef op 27 september 2016 @ 14:05:

[...]

Aan de andere kant. Het liefste meisje groeit op en zou na een aantal jaren al in de situatie komen dat ze zelf misschien een stem heeft in een omgangsregeling. Zeker als vader het na een periode van rust zou proberen en ook zou zorgen dat hij in een situatie zit waarin een rechter een omgang vanzelfsprekend zit. Daar had hij blijkbaar niet de kracht voor, om daar aan te gaan werken, met dat doel in de toekomst.



Jij denkt dat als dit meisje jarenlang geindoctrineerd wordt door haar moeder over wat een lul haar vader wel niet is ze op haar 12e vrolijk besluit weer bij pappa te gaan wonen?





Nee dat zeg ik niet, dat het meisje dan op haar 12e vrolijk besluit om bij papa te wonen. Je stelt het erg zwart-wit.

Wat ik bedoel is dat het meisje een heel leven voor zich heeft, waarbij ze meer jaren als volwassen "kind" van deze vader een band zou kunnen opbouwen dan jaren als klein beïnvloedbaar kind.

De druk en ellende die de het moeten missen van een deel van haar jeugd op vader drukte, zal hebben bijgedragen aan het feit dat vader dit lange termijn perspectief niet zag of dat het niet voldoende was om zijn wanhoop te temperen.



Echter, als vader besloot door te leven en zoals ik ook zei zijn eigen situatie op een rijtje zou krijgen, dan zouden er toch echt wel mogelijkheden kunnen ontstaan. Nu was er een vechtscheiding, vechten doe je samen, maar als hij een periode van rust zou inlassen dan had de moeder door die rust misschien toch ook een ander iets perspectief kunnen krijgen. En zelfs als dat niet zo was dan had de dochter ooit een leeftijd gekregen waarop ze niet alles meer klakkeloos aanneemt van moeder en haar eigen waarheid wil ontdekken.



Al veronderstel ik dat het voor iemand haast onmogelijk is om zonder enige zekerheden zo'n afwachtende houding aan te nemen, terwijl je dagelijks verdriet hebt van het moeten missen van je kind. Het is zeer triest voor vader, maar met name dochter is het grote slachtoffer.
Alle reacties Link kopieren
quote:1234512345 schreef op 27 september 2016 @ 14:53:

[...]

https://www.blijfgroep.nl/aware-alarmsysteem"Voor wie is AWARE bedoeld?



AWARE is voor iedereen die, als gevolg van huiselijk geweld, ernstig wordt bedreigd of mishandeld door een ex-partner of iemand uit huiselijke kring.



De belangrijkste voorwaarden voor deelname aan AWARE zijn:

je bent minimaal 18 jaar;

je hebt de relatie met degene die jou bedreigt, beëindigd;

er is sprake van geweld of een ernstige dreiging daarvan;

je bent bereid aangifte te doen tegen de pleger van het geweld als je het alarm gebruikt;

je bent bereid individuele hulpverlening te accepteren."



Lijkt me een duidelijk verhaal. Zo lief en onschuldig zal Frank niet geweest zijn.
Kennelijk waren ze allebei agressief richting elkaar en sloegen ze elkaar. Dat wordt verteld in het stukje op eenvandaag.
Hoe exen op elkaar reageren zegt op zichzelf niets over de opvoedcapaciteiten van beiden.



Stel je eens voor wanneer je ex het systeem gebruikt om je met succes (tijdelijk) de toegang tot je eigen kind te ontzeggen (want regels, zorgvuldigheid, blablabla). Er zijn voor minder (zelf) moorden gepleegd.
quote:clubmedfan schreef op 27 september 2016 @ 14:11:

[...]



Ik vind dit wel zo'n gemene opmerking. Je kent hem helemaal niet. Misschien was het wel een hartstikke lieve vader die zijn kind nooit kwaad zou doen, waarom zou je daar aan twijfelen?



Feit is dat vader én moeder gefaald hebben, en dat moeder de strijd gewonnen heeft want zij heeft haar zwaarste troef ingezet.hij had de ultieme troef, Vader dood moeder de schuld en het kind is de klos
quote:strikjemetstippels schreef op 27 september 2016 @ 14:58:

Kennelijk waren ze allebei agressief richting elkaar en sloegen ze elkaar. Dat wordt verteld in het stukje op eenvandaag.

Dit, er lagen aangiftes van beide partijen. Beide hadden losse handjes.

Ex werkt niet mee aan het onderzoek.
quote:S-Meds schreef op 27 september 2016 @ 15:03:

[...]



hij had de ultieme troef, Vader dood moeder de schuld en het kind is de klosMisschien moet je de uitzending eens gaan bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt de reacties niet dat de man zielig zou zijn.

Kind alleen onder begeleiding zien en de vrouw die direct contact met de politie heeft. Kom op nou, dan is er toch iets goed mis met die man hoor.
Wat ik wel lastig vind is de bias. Ik bedoel, ze waren dus allebei agressief naar elkaar, er lagen aangiftes tegen elkaar wegens mishandeling, en toch is de ene ouder wel geschikt bevonden en de andere niet. En ik denk dat dat wel degelijk te maken heeft met geslacht, en het idee dat de moeder toch geschikter is dan de vader.



Als ik dan hier lees van een moeder dat het kind bij haar beter kan wonen om dat zij part time werkt en de vader 40 uur per week, dan denk ik meteen 'sja hoe is die regeling dan mogelijk, want kennelijk kan zij het wel veroorloven zo weinig te werken en moet hij daar kennelijk deels voor op draaien door veel meer te werken'.
quote:strikjemetstippels schreef op 27 september 2016 @ 15:07:

Wat ik wel lastig vind is de bias. Ik bedoel, ze waren dus allebei agressief naar elkaar, er lagen aangiftes tegen elkaar wegens mishandeling, en toch is de ene ouder wel geschikt bevonden en de andere niet. En ik denk dat dat wel degelijk te maken heeft met geslacht, en het idee dat de moeder toch geschikter is dan de vader.



Als ik dan hier lees van een moeder dat het kind bij haar beter kan wonen om dat zij part time werkt en de vader 40 uur per week, dan denk ik meteen 'sja hoe is die regeling dan mogelijk, want kennelijk kan zij het wel veroorloven zo weinig te werken en moet hij daar kennelijk deels voor op draaien door veel meer te werken'.





Ho ho ho. Ik ontvang geen cent alimentatie. Vader verdient bakken met geld en snapt niet dat er bij rechten ook plichten horen zoals dokterafspraken, voorstellingen , sport e.d. . Dat mag ik dan wel weer doen want daar heeft hij geen tijd voor.

Vader had ook kunnen kiezen om minder te werken, alsnog boven modaal verdienen en op die manier wel uitvoering kan geven aan het co-ouderschap en daadwerkelijk iets meemaken van zijn kind.



Wel de lusten (op papier een super papa zijn) maar niet de lasten (verantwoordelijkheid nemen)
Alle reacties Link kopieren
Bij dat Aware-systeem gaan bij mij alle alarmbellen af. Die kun je niet zomaar installeren en kun je alleen krijgen als je echt serieus gevaar loopt, en dan hebben we het dus niet over het vermoeden dat iemand een paar klappen uit kan delen. Dan gaat het echt over een reëele dreiging dat het leven van die vrouw gevaar liep. Ik kan me idenken dat als justitie vreest voor je leven je je kind weg wil houden bij de persoon die die dreiging vormt.
quote:zusters schreef op 27 september 2016 @ 15:18:

[...]





Ho ho ho. Ik ontvang geen cent alimentatie. Vader verdient bakken met geld en snapt niet dat er bij rechten ook plichten horen zoals dokterafspraken, voorstellingen , sport e.d. . Dat mag ik dan wel weer doen want daar heeft hij geen tijd voor.

Vader had ook kunnen kiezen om minder te werken, alsnog boven modaal verdienen en op die manier wel uitvoering kan geven aan het co-ouderschap en daadwerkelijk iets meemaken van zijn kind.



Wel de lusten (op papier een super papa zijn) maar niet de lasten (verantwoordelijkheid nemen)OK sorry,het was mijn eerste ingeving om dat dit vaak gebeurt, maar bij jou is het dus helemaal anders, stom idd dat hij dan er liever voor kiest om zo weinig zijn kind te zien terwijl hij juist de mogelijkheid heeft financieel gezien om ook actief zijn kind op te voeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 september 2016 @ 15:07:

Ik snap echt de reacties niet dat de man zielig zou zijn.

Kind alleen onder begeleiding zien en de vrouw die direct contact met de politie heeft. Kom op nou, dan is er toch iets goed mis met die man hoor.



Of met de vrouw.

Ik heb dit zelf zien gebeuren dat een vrouw maar iets hoeft te roepen en de man al direct benadeeld is ondanks of het klopt of niet.

Vrouw heeft zelf genoeg gedaan tegen haar man maar zij was zo slim zijn fouten op te nemen en die van haar niet..

en dit waren echt geen hele rare heeft erge fouten maar wel een paar waarbij man uit de slof geschoten is, juist Door wat zij daarvoor deed en riep.



Hoe kan jij het als moeder verantwoorden dat je 12 jaar samen bent, 2 kinderen hebt, tijdens de relatie beide werkten en beide de kinderen verzorgden.

Maar als je uit elkaar bent is de vader ineens geen goede vader ?

Om redenen die de moeder uit haar dikke duin zuigt.
Alle reacties Link kopieren
Bah. Een boek achterlaten waarvan de zus van de vader zegt dat zijn kind nou tenminste altijd kan teruglezen hoeveel haar vader van haar hield.



Welja. Haar vader, die liefhebbende vent met een pistool op een strand. Die vader die ervoor zorgde dat ze hem nooit meer zou zien.



Hoe wreed kan je zijn!



Ook geen goed woord voor deze journalist - toevallig de man achter 'Stichting Dwaze Vaders'. Waar is het belang van het kind?



Wat is de bedoeling van zo'n boek? Dat het arme kind leest dat haar moeder schuld heeft aan de dood van haar vader? Je zal het maar als kind voor je kiezen krijgen. Eerst je ouders uit elkaar, dan je vader dood en tot slot nog eens een trap na: door de enige ouder die je nu nog hebt, schoot je vader zich door zijn hoofd.



Ik vind het misselijk makend. Van die vader èn van die journalist van Dwaze Vaders.



Blègh!



(om nog maar te zwijgen over het feit dat die 'lieve vader' een pistool had)
quote:zusters schreef op 27 september 2016 @ 14:01:

Super triest maar wat ik niet snap en mij zelfs aan begin te irriteren is dat vaders stellen achtergesteld te worden in voogdijzaken. Dat is zo pertinent onwaar!!! Je gaat naar een rechter en het is geregeld. Ik en meerdere in mijn omgeving kunnen er over meepraten. Mijn kind groeit op in co-ouderschap, het werkt totaal niet en kind is er ongelukkig onder maar vader wilt niet anders dus thats it.



En zo ken ik nog wel meerdere voorbeelden.





Hier ben ik het helemaal mee eens. Je kunt je kind niet bij de andere ouder weghouden, als die andere ouder naar de rechtbank stapt kan de ouder die weigert het kind naar de andere ouder te laten gaan, flink gestraft worden.



Verder is er sprake van "een moeilijk karakter". En de vader benadrukt dat hij niet depressief is maar er toch uitstapt vanwege zijn dochter? Dit riekt naar "moeder een schuldgevoel geven". Sommige mensen gaan daar heel ver in als ze een "moeilijk karakter" hebben. Liever de andere ouder op deze manier kapot maken, desnoods met hun eigen leven als prijs, dan naar de rechter stappen en langs legale weg je recht krijgen.



Zelf zie ik graag meer aandacht voor kinderen die verplicht naar de andere ouder moeten op straffe van dwangsommen en zo, terwijl die andere ouder diezelfde kinderen meesleept in zijn/haar destructieve levensstijl.



Ik kan daar een heel schrijnend verhaal over vertellen m.b.t. mijn kinderen en hun andere ouder. De tijd heeft bewezen dat ik toch niet zo'n overbezorgde moeder of wraakzuchtige (h)ex was... Maar de schade was toen al onomkeerbaar.
quote:yette schreef op 27 september 2016 @ 15:31:

Bah. Een boek achterlaten waarvan de zus van de vader zegt dat zijn kind nou tenminste altijd kan teruglezen hoeveel haar vader van haar hield.



Welja. Haar vader, die liefhebbende vent met een pistool op een strand. Die vader die ervoor zorgde dat ze hem nooit meer zou zien.



Hoe wreed kan je zijn!



Ook geen goed woord voor deze journalist - toevallig de man achter 'Stichting Dwaze Vaders'. Waar is het belang van het kind?



Wat is de bedoeling van zo'n boek? Dat het arme kind leest dat haar moeder schuld heeft aan de dood van haar vader? Je zal het maar als kind voor je kiezen krijgen. Eerst je ouders uit elkaar, dan je vader dood en tot slot nog eens een trap na: door de enige ouder die je nu nog hebt, schoot je vader zich door zijn hoofd.



Ik vind het misselijk makend. Van die vader èn van die journalist van Dwaze Vaders.



Blègh!



(om nog maar te zwijgen over het feit dat die 'lieve vader' een pistool had)





Precies dit.



Pappa met zijn moeilijke karakter en zijn pistool. Wat zal zijn ex angsten hebben uitgestaan!
quote:Roeiboot schreef op 27 september 2016 @ 15:19:

Bij dat Aware-systeem gaan bij mij alle alarmbellen af. Die kun je niet zomaar installeren en kun je alleen krijgen als je echt serieus gevaar loopt, en dan hebben we het dus niet over het vermoeden dat iemand een paar klappen uit kan delen. Dan gaat het echt over een reëele dreiging dat het leven van die vrouw gevaar liep. Ik kan me idenken dat als justitie vreest voor je leven je je kind weg wil houden bij de persoon die die dreiging vormt.





Juist.



Ik krijg altijd een heel naar gevoel bij dit soort vaders. Mijn ervaring is dat niet de vaders, maar de moeders machteloos staan. Want moeder zal wel een vechtscheiding willen over de rug van de kinderen, terwijl pa in werkelijkheid steeds gestoorder gedrag vertoont waar de kinderen bij zijn, maar dit mooi kan maskeren naar de buitenwereld.



Deze zielige papa kon zelfs dat niet meer, anders was dat Awaresysteem er nooit gekomen. Dan moet je als papa toch wel een paar keer de grenzen hebben overschreden. Bewezen overschreden.



Maar voor je zoiets überhaupt bewezen hebt... Er zijn al heel wat kinderen het slachtoffer geworden van gestoorde ouders (ja, ook moeders), terwijl de andere ouder machteloos staat.
Een omgangsregeling onder begeleiding komt er ook niet zomaar hoor.

Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Uit dat interview met de zus van Franck schijnt ook wel door dat het geen hele leuke man was en dat de relatie met de ex gekenmerkt werd door agressie.



https://vrouw.nl/artikel/ ... ren_zijn_geen_wapen_tegen



' Een scherpe man, niet op zijn mondje gevallen, soms een beetje dwingend, met een sterk karakter. Daarom had hij niet iedereens sympathie'



en ' Zijn ex hield zijn dochter van hem weg, omdat ze geen confrontatie meer met hem wilde. Ze had zelfs een Aware-systeem geïnstalleerd; dan komt de politie komt als je op de knop drukt.'



en



'Er was veel ruzie. Ze zijn uit elkaar gegroeid. Er zijn niet zulke leuke momenten geweest, het escaleerde soms. '



Als de zus dit al zegt dan zal er wel wat meer aan de hand zijn geweest.



En met zijn zelfmoord levert hij in feite het ultieme bewijs dat zijn ex gelijk om zich zorgen te maken.



Hier komt duidelijk het beeld naar voren van een manipulerend persoon die bereid is om heel ver te gaan om zijn strijd te voeren. ten koste van zijn eigen dochter die hier voor altijd mee verder moet leven.
quote:nessemeisje schreef op 27 september 2016 @ 14:16:

[...]



Ook dát weet je niet. Ja, voormalige partners gaan soms erg ver als de relatie eenmaal over is.

Ik vind het niet per definitie de schuld van de moeder dat de vader zelfmoord heeft gepleegd. Hij is niet per definitie slachtoffer omdat hij ervoor koos om eruit te stappen en zijn dochter vaderloos te maken.Bij een vechtscheiding zijn er alleen maar slachtoffers......achteraf
Alle reacties Link kopieren
Tja schijnt best veel voor te komen dat de vrouw in gelijk word gesteld.

Dat verhaal van die man die zijn twee kinderen vermoorde en daarna zichzelf was er ook een.

Moeder speelde vermoorde onschuld maar later bleek dat het een gigantisch sekreet was die haar ex man kapot wou maken.



Dat hij zijn zoontjes vermoorde is natuurlijk totaal fout maar hij is wel eerst helemaal kapot gemaakt door zijn ex waardoor die psychisch doordraaide.
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 15:47:

Tja schijnt best veel voor te komen dat de vrouw in gelijk word gesteld.

Dat verhaal van die man die zijn twee kinderen vermoorde en daarna zichzelf was er ook een.

Moeder speelde vermoorde onschuld maar later bleek dat het een gigantisch sekreet was die haar ex man kapot wou maken.



Dat hij zijn zoontjes vermoorde is natuurlijk totaal fout maar hij is wel eerst helemaal kapot gemaakt door zijn ex waardoor die psychisch doordraaide.En dat zegt wie?
De grootste verliezer van dit drama is het kind,meer heb ik er eigenlijk niet op te zeggen.

In en in triest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 27 september 2016 @ 15:51:

[...]





En dat zegt wie?dat kwam later naar buiten maar toen was het al niet een hot item in het nieuws meer.

http://www.ad.nl/binnenla ... niet-mishandeld~a9e77208/

http://www.adospeelgoed.e ... -kelder-doet-haar-verhaal



Schijnt veel vaker te gebeuren waarbij de man minder vaak in het gelijk word gesteld.

Ook walgelijk om zowel kinderen als vader zo dwars te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven