Zelfmoord na Vechtscheiding

27-09-2016 13:32 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
" Op 1 april vorig jaar krijgt journalist Ton Lankreijer midden in de nacht een e-mail van Frank. Hij is wanhopig omdat het hem niet lukt om na zijn scheiding een omgangsregeling met zijn dochter te krijgen.



Lankreijer is op dat moment in Thailand en stuurt een korte mail terug. Tegen de tijd dat hij weer in Nederland is leeft Frank niet meer. Op het strand van Bloemendaal heeft hij een punt achter zijn leven gezet. Hij schreef:



Jullie hebben mij ondanks mijn moeilijke karakter altijd ondersteund. Dank je wel. Ik stap eruit. Een leven zonder het liefste meisje van de wereld heeft voor mij geen enkele waarde.



In een allerlaatste e-mail heeft Frank Lankreijer gevraagd of hij zijn verhaal wil vertellen. En dat doet de journalist dan ook in het boek Zwartboek Frank - Zelfmoord na Vechtscheiding dat vandaag uitkomt."





Ik kan me niet voorstellen dat je een andere ouder zo haat dat je hem of haar het contact met zijn eigen kind onthoud....

Ik geef toe, heb geen kids dus geen referenties....



Jullie wel wellicht?



Kennen jullie dit soort situaties van dichtbij en wat zit daar dan achter? Dat je diegene van wie je ooit zo veel gehouden hebt tot zelfmoord kan drijven door bijvoorbeeld het weghouden van zijn bloedeigen kind....



Hoe harteloos kan je zijn??
Dat is het verhaal van vaders vriendin.....



Als jij je kinderen met je blote handen vermoord én verstopt ben je gestoord.

Moeder had dus gewoon al die tijd gelijk.
quote:Knuffelheks schreef op 27 september 2016 @ 16:06:

Dat is het verhaal van vaders vriendin.....



Als jij je kinderen met je blote handen vermoord én verstopt ben je gestoord.

Moeder had dus gewoon al die tijd gelijk.Dit!
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 16:01:

[...]





dat kwam later naar buiten maar toen was het al niet een hot item in het nieuws meer.

http://www.ad.nl/binnenla ... niet-mishandeld~a9e77208/

http://www.adospeelgoed.e ... -kelder-doet-haar-verhaal



Schijnt veel vaker te gebeuren waarbij de man minder vaak in het gelijk word gesteld.

Ook walgelijk om zowel kinderen als vader zo dwars te zitten.



Euh, dit is een man die zijn eigen kinderen heeft vermoord! En ze daarna in een rioolbuis heeft gepropt!

Die moeder heeft hierdoor wat mij betreft 100% gelijk gekregen. Wat zij ook gedaan heeft, als je je kinderen vermoordt, dan ben je toch wel het laagste soort mens of compleet gestoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 16:01:

[...]





dat kwam later naar buiten maar toen was het al niet een hot item in het nieuws meer.

http://www.ad.nl/binnenla ... niet-mishandeld~a9e77208/

http://www.adospeelgoed.e ... -kelder-doet-haar-verhaal



Schijnt veel vaker te gebeuren waarbij de man minder vaak in het gelijk word gesteld.

Ook walgelijk om zowel kinderen als vader zo dwars te zitten.



geen objectieve bronnen he.



Maar zelfs al is de ex een enorm vervelend mens (wat natuurlijk best kan) dan is er geen enkel mogelijk excuus denkbaar voor het vermoorden van je kinderen. De zorgen die de ex had blijken hierdoor wel degelijk gegrond zijn.

Overigens mocht deze vader zijn kinderen wel gewoon zien en had blijkbaar zeer regelmatig contact met ze.

Het zal vast een rotscheiding zijn geweest en misschien zat de ex er te veel bovenop bij de instanties maar dat is allemaal geen enkel excuus.

Bovendien blijkt uit de acties van zijn vader dat ex wel degelijk gelijk had. Die man was volkomen gestoord en onstabiel en de kinderen waren bij hem dus absoluut niet veilig.
Volgens de voormalige vriendin van mijn ex was ik ook een gestoord kutwijf. Totdat zij zelf wekelijks de politie op de stoep had wegens ruzie e.d. en zij, toen ze hem het huis uit geschopt had, eens contact opnam omdat ze graag eens wilde weten hoe het met kind ging aangezien ze een tijdje stiefmoeder was.



Toen kwam ze erachter dat ex dus glashard gelogen had en ik eigenlijk een hele leuke vrouw bleek te zijn . Oh en ik was verbaasd dat de relatie al een half jaar over was. Volgens ex was het nog aan en hij ging zelfs zo ver dat mijn kind voor hem moest liegen daarover....die vertelde namelijk dat het zo gezellig was met de vriendin van papa...
quote:yette schreef op 27 september 2016 @ 15:31:

Bah. Een boek achterlaten waarvan de zus van de vader zegt dat zijn kind nou tenminste altijd kan teruglezen hoeveel haar vader van haar hield.



Welja. Haar vader, die liefhebbende vent met een pistool op een strand. Die vader die ervoor zorgde dat ze hem nooit meer zou zien.



Hoe wreed kan je zijn!



Ook geen goed woord voor deze journalist - toevallig de man achter 'Stichting Dwaze Vaders'. Waar is het belang van het kind?



Wat is de bedoeling van zo'n boek? Dat het arme kind leest dat haar moeder schuld heeft aan de dood van haar vader? Je zal het maar als kind voor je kiezen krijgen. Eerst je ouders uit elkaar, dan je vader dood en tot slot nog eens een trap na: door de enige ouder die je nu nog hebt, schoot je vader zich door zijn hoofd.



Ik vind het misselijk makend. Van die vader èn van die journalist van Dwaze Vaders.



Blègh!



(om nog maar te zwijgen over het feit dat die 'lieve vader' een pistool had)Nou, dit dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 27 september 2016 @ 15:31:

Bah. Een boek achterlaten waarvan de zus van de vader zegt dat zijn kind nou tenminste altijd kan teruglezen hoeveel haar vader van haar hield.



Welja. Haar vader, die liefhebbende vent met een pistool op een strand. Die vader die ervoor zorgde dat ze hem nooit meer zou zien.



Hoe wreed kan je zijn!



Ook geen goed woord voor deze journalist - toevallig de man achter 'Stichting Dwaze Vaders'. Waar is het belang van het kind?



Wat is de bedoeling van zo'n boek? Dat het arme kind leest dat haar moeder schuld heeft aan de dood van haar vader? Je zal het maar als kind voor je kiezen krijgen. Eerst je ouders uit elkaar, dan je vader dood en tot slot nog eens een trap na: door de enige ouder die je nu nog hebt, schoot je vader zich door zijn hoofd.



Ik vind het misselijk makend. Van die vader èn van die journalist van Dwaze Vaders.



Blègh!



(om nog maar te zwijgen over het feit dat die 'lieve vader' een pistool had)





Maar dat is nu typisch voor een vechtscheiding hé.

2 fronten en op de een of andere manier is alle nuance verdwenen en kan de ander enkel zeer slecht afgeschilderd worden. Zo'n boek als 'bewijs' is daarvan een goed voorbeeld.

Op een of andere wijze voelen mensen zich dan ook gedwongen om partij te kiezen of worden meegezogen in de extreem negatieve spiraal.



Dit schrijf ik overigens zonder inhoudelijk op deze zaak in te gaan.
Er bestaan gewoon gestoorde mensen, en dat zijn helaas soms ook ouders.

Dat wil niet zeggen dat de andere ouder daarvoor te blameren is.
Enkel OP gelezen en daarop reageer ik.



Wanneer ik tijd/zin heb zal ik reacties lezen en misschien daarop reageren of misschien zal ik reeds mosterd na de maaltijd zijn.





Ik ken mensen die nav een verbroken relatie waarbij kinderen betrokken zijn (dus wel of geen huwelijk, samenwonend is voor mij gelijk aan gehuwd) niet met elkaar kunnen overeenkomen het belang van het kind of de kinderen voorop te plaatsen.

Wrevel en wroeging ten aanzien van elkaar blijft een heikel punt en blijft aanzetten tot ekel-gedrag ten aanzien van elkaar.



Soms is het besef dat het kind of de kinderen niet de dupe mogen worden van een verstoorde relatie tussen de volwassen ouders wel aanwezig, echter verwatert dat besef op het moment de suprème als sneeuw voor de zon.



Ik heb 1 situatie meegemaakt waarbij het beide ouders, ondanks wrokgevoelens ten aanzien van elkaar, lukte om met elkaar door 1 deur te kunnen daar waar het hun gezamenlijke kind betrof.

Gezamenlijk verjaardagen vieren, gezamenlijk ouderavond op school bezoeken, gezamenlijke opvoedtaak bespreken, voor dreigden en uitvoeren etc. Dit ging ondanks dat het voor beiden moeilijk was boven verwachting goed. Ik vond het ontzettend lovenswaardig van beiden, hoe zeer ze hun best deden voor hun kind.



Ik ken ook een vrouw die omwille van eigen frustraties alles doet om de vader tegen te werken daar waar mogelijk. Elke millimeter die ze hem kan verbieden, tegenwerken en lastig vallen grijpt ze met veel voldoening aan. Zo ken ik eveneens een man die dat bij de moeder doet. Twee afzonderlijke situaties dus.

Het lijkt alsof deze mensen er genoegen uit weten te filteren om een ander uit te knijpen, ongelukkig te maken en tegen te werken.



He is mijns inziens dus echt niet geslachtsgebonden. Zowel man als vrouw kan dit gedrag vertonen. Zowel de persoon die zich te kort gedaan voelt als de persoon die te kort gedaan heeft.

Zowel daar waar het co-ouderschap betreft als daar waar het bezoekregeling betreft.





Een actie waarbij je een ander een levenslange "straf" en schuldgevoel denkt op te leggen door jezelf van kant te maken, en dan heb ik het nog niet eens over hetgeen een ouder zijn eigen kind aandoet en meegeeft voor het leven, is verre van acceptabel of lovenswaardig.

Ik kan daarvoor geen enkel respect opbrengen. Ook geen sympathie. Zelfs niet vanuit een gevoel van medelijden.
Nee he. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik boos word op die man. Want juist omdat ie zo van zijn dochter hield, maakte hij zich van kant. Ergo, dat is dus eigenlijk haar schuld. Tenminste, dat kan dat kind nu denken he. Hoe erg je je ex ook haat, denk aan je kinderen. Doe het dan als ze allemaal volwassen zijn ofzo, dan komt de klap wat minder hard aan. Nu is dat meisje een lot toegeschreven wat niemand benijdt. Dat is geen liefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 27 september 2016 @ 16:06:

Dat is het verhaal van vaders vriendin.....



Als jij je kinderen met je blote handen vermoord én verstopt ben je gestoord.

Moeder had dus gewoon al die tijd gelijk.

Dat papa de kinderen mishandelde was verhaal van moeder.

In het eerste artikel dat ik poste staan de uitslagen van de onderzoeken waarin juist geen bewijs voor de beweringen van moeder zijn maar dat dit vanwege de vechtscheiding is.



Dat andere verhaal was van de vriendin idd. Dat geeft een ander beeld wat door eerste bron ook word ondersteund.



Die moeder had geen gelijk.

Ze heeft die ex ws tot die wanhoopsdaad gebracht.

Psychische stoornissen als narcisme kunnen aangeboren zijn maar ook heel veel stoornissen door omgeving zoals bijvoorbeeld ptss.



Ik keur zijn daad af maar de info toont wel aan wat de oorzaak is waarom die compleet doordraaide.
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 18:04:

Ze heeft die ex ws tot die wanhoopsdaad gebracht.Niemand is verantwoordelijk behalve degene die de (zelf)moord pleegt. Deze vader heeft zelf besloten tot die vreselijke daad over te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 27 september 2016 @ 18:12:

[...]





Niemand is verantwoordelijk behalve degene die de (zelf)moord pleegt. Deze vader heeft zelf besloten tot die vreselijke daad over te gaan.



Stel dat in een gezin de vrouw elke dag word geslagen en verkracht door de man.

Na jaren ellende ziet ze haar enige uitweg in zelfmoord.

Dus vrouw is zelf verantwoordelijk .....?
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 18:14:

[...]





Stel dat in een gezin de vrouw elke dag word geslagen en verkracht door de man.

Na jaren ellende ziet ze haar enige uitweg in zelfmoord.

Dus vrouw is zelf verantwoordelijk .....?Ja.
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 18:14:

[...]





Stel dat in een gezin de vrouw elke dag word geslagen en verkracht door de man.

Na jaren ellende ziet ze haar enige uitweg in zelfmoord.

Dus vrouw is zelf verantwoordelijk .....?Voor haar zelfmoord wel ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 18:04:

[...]



Dat papa de kinderen mishandelde was verhaal van moeder.

In het eerste artikel dat ik poste staan de uitslagen van de onderzoeken waarin juist geen bewijs voor de beweringen van moeder zijn maar dat dit vanwege de vechtscheiding is.



Dat andere verhaal was van de vriendin idd. Dat geeft een ander beeld wat door eerste bron ook word ondersteund.



Die moeder had geen gelijk.

Ze heeft die ex ws tot die wanhoopsdaad gebracht.

Psychische stoornissen als narcisme kunnen aangeboren zijn maar ook heel veel stoornissen door omgeving zoals bijvoorbeeld ptss.



Ik keur zijn daad af maar de info toont wel aan wat de oorzaak is waarom die compleet doordraaide.



Onzin, hij draaide door omdat ie ze niet alle twaalf in het kratje had. Er is geen enkel excuus voor het vermoorden van je kinderen, ze vervolgens verstoppen (in een rioolbuis nota bene) en daarna zelfmoord plegen zodat moeder en andere familie (dsus ook je eigen ouders, de opa en oma) de kinderen niet kon vinden. Dan ben je gewoon een grenzeloze schoft en verdien je een plekje vooraan in de hel. Hou toch op met die excuses verzinnen. Natuurlijk zegt die vriendin dat, het is nogal moeilijk toegeven dat je vriend/zoon/broer gewoon een gestoorde klootzak was.

Die vent in Dordrecht die zijn zoontje verdronk in de badkuip, kwam dat ook door zijn ex? Die vrouw die haar kinderen opsloot in een schuurtje en die vervolgens in de fik stak? Ook door de ex? Soms zijn mensen gewoon gemeen en kwaadaardig. De redenatie om je kinderen mee te nemen in het graf is gewoonweg kwaadaardig. Wat een kreng je ex ook is, kinderen zijn beter af bij hun andere ouder dan dood (en achtergelaten als vuil).
Mensen houden altijd hun eigen verantwoordelijkheid. Het is echter niet vreemd dat mensen die zich in een hoek gedreven voelen rare dingen doen.



Excuses zoeken voor extreem gedrag en de aanleiding zoeken voor dat dat extreme gedrag zijn twee verschillende dingen en elke vergelijking van die twee dingen vergiftigt alleen maar de discussie over waarom mensen overgaan tot extreem gedrag.



Er zijn genoeg uitspraken van ambtenaren te vinden waarin letterljk staat 'wanneer er meldingen van geweld of misbruik zijn, nemen we geen risico en kiezen we voor het kind', waarbij de betreffende ambtenaar echt wel weet dat hij of zij daarmee uitsluitend cover-your-ass politiek ter meerdere eer en glorie van zichzelf bedrijft, aangezien het dwingend opleggen van beperkte omgang naar aanleiding van zo'n melding niets met de veiligheid van het kind te maken heeft, maar met het naleven van regels die iemand verzonnen heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 27 september 2016 @ 13:48:

Ik heb het boek hier liggen, moet er nog aan beginnen.

Blijkbaar mocht hij zijn kind alleen onder toezicht zien, en had zijn ex ook een aware-systeem (met één druk op de knop komt dan de politie).



Ergens denk ik dat ex niet voor niks zo'n systeem had, en dat hij ook niet voor niks het kind alleen in een omgangshuis mocht zien.



Van de andere kant kan een rancuneuze ex ook dingen verzinnen.



Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal van de ex, hoewel ik ook weer denk dat beiden hun eigen waarheid hebben/hadden.Waarom wil je zo'n boek lezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 27 september 2016 @ 18:26:

[...]





Onzin, hij draaide door omdat ie ze niet alle twaalf in het kratje had. Er is geen enkel excuus voor het vermoorden van je kinderen, ze vervolgens verstoppen (in een rioolbuis nota bene) en daarna zelfmoord plegen zodat moeder en andere familie (dsus ook je eigen ouders, de opa en oma) de kinderen niet kon vinden. Dan ben je gewoon een grenzeloze schoft en verdien je een plekje vooraan in de hel. Hou toch op met die excuses verzinnen. Natuurlijk zegt die vriendin dat, het is nogal moeilijk toegeven dat je vriend/zoon/broer gewoon een gestoorde klootzak was.

Die vent in Dordrecht die zijn zoontje verdronk in de badkuip, kwam dat ook door zijn ex? Die vrouw die haar kinderen opsloot in een schuurtje en die vervolgens in de fik stak? Ook door de ex? Soms zijn mensen gewoon gemeen en kwaadaardig. De redenatie om je kinderen mee te nemen in het graf is gewoonweg kwaadaardig. Wat een kreng je ex ook is, kinderen zijn beter af bij hun andere ouder dan dood (en achtergelaten als vuil).

Nogmaals ik zoek geen excuses ik probeer te zeggen dat omgeving en omstandigheden mensen tot bepaalde daden kunnen drijven. Daarmee praat ik de daad niet goed.

De eerste bron die ik gaf toont aan dat vele beschuldigingen onterecht waren.

Natuurlijk zeg die moeder dat....eenzijdig verhaal dat WEL ontkracht is.

En je kunt heel veel gevallen opnoemen maar elk verhaal zal een andere achtergrond hebben.

Dat er van nature gestoorde idioten bij zitten ontken ik niet. Maar er zijn dus ook mensen die door wanhoop en ellende op dit soort acties over gaan.



Nog een ander voorbeeld. In oorlogen komt het soms voor dat ouders hun kinderen vermoorden en daarna zichzelf. Dit om hun marteling/verkrachting te besparen.

Zijn deze ouders dan ook gestoord en verdienen plekje in de hel?
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 18:14:

[...]





Stel dat in een gezin de vrouw elke dag word geslagen en verkracht door de man.

Na jaren ellende ziet ze haar enige uitweg in zelfmoord.

Dus vrouw is zelf verantwoordelijk .....?



Ja, uiteraard is ze daar zelf verantwoordelijk voor.



maar verder is de situatie niet te vergelijken:

a) deze man pleegde niet alleen zelfmoord maar vermoorde ook doelbewust twee onschuldige kinderen

b) uit alles blijkt dat hij dit uitgebreid gepland heeft (inclusief het verbergen van de lichamen van de kinderen)

c) deze man werd niet mishandelt/verkracht. Ik wil best geloven dat hij zijn kinderen niet mishandelt heeft en dat de beschuldigingen onterecht waren maar je kan gedoe met instanties niet vergelijken met dagelijke mishandeling.

d) hij zag zijn kinderen regelmatig, ging zelfs weekendjes met ze weg dus het enige probleem was het gedoe met instanties. Dat wil ik verder niet onderschatten maar het is niet te vergelijken met wat jij schetst.



Maar zelfs die vrouw is uiteindelijk verantwoordelijkheid voor haar eigen zelfmoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 27 september 2016 @ 18:55:

[...]



Nog een ander voorbeeld. In oorlogen komt het soms voor dat ouders hun kinderen vermoorden en daarna zichzelf. Dit om hun marteling/verkrachting te besparen.

Zijn deze ouders dan ook gestoord en verdienen plekje in de hel?



Deze man zat niet in een oorlogsgebied. Hij zag zijn kinderen regelmatig. De situatie zal niet altijd leuk zijn geweest maar ze zaten ook niet midden in een oorlogsgebied.

Overigens vermoorden ook in oorloogsgebieden de meeste ouders hun kinderen niet. Er is namelijk meestal hoop op een betere toekomst, op een uitweg, op iets anders...

Deze man was gestoord. ik weet niet hoe je het anders zou kunnen uitleggen.

Postuum bleken de zorgen van moeder dus behoorlijk terecht te zijn. Niet de mishandeling misschien maar wel dat deze man een gevaarlijke vader was.
Alle reacties Link kopieren
D

Dat bezoekrecht zou volgensmij in gevaar zijn. Weet ik niet zeker meer maar staat mij iets van bij.



A en b is zeker zo maar c is geen fysieke mishandeling.

Echter zou hem het recht kunnen worden ontnomen om zijn kinderen te zien.

Werd beschuldigd van alles en nog wat. Extreme vorm van pesten en laster.

Mentale mishandeling kan mensen ook kapot maken. Zie bijvoorbeeld zaak Tim Ribberink.



Je kunt een dergelijke zaak vaak niet zo zwart wit zien, groot grijs gebied.

En nogmaals zijn daad om zijn kinderen te vermoorden is verwerpelijk.

Maar het gaat er mij om hoe een ogenschijnlijk normaal persoon tot die daad word gedreven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ultieme lul zeg
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 27 september 2016 @ 19:01:

[...]





Deze man zat niet in een oorlogsgebied. Hij zag zijn kinderen regelmatig. De situatie zal niet altijd leuk zijn geweest maar ze zaten ook niet midden in een oorlogsgebied.

Overigens vermoorden ook in oorloogsgebieden de meeste ouders hun kinderen niet. Er is namelijk meestal hoop op een betere toekomst, op een uitweg, op iets anders...

Deze man was gestoord. ik weet niet hoe je het anders zou kunnen uitleggen.

Postuum bleken de zorgen van moeder dus behoorlijk terecht te zijn. Niet de mishandeling misschien maar wel dat deze man een gevaarlijke vader was.

Soldaten met ptss zitten vaak ook niet meer in oorlogsgebied maar hebben wel heel veel problemen en kunnen jaren later doordraaien.

Ik zeg ook niet dat dit altijd gebeurd maar het gebeurd in extreme situaties als oorlog.



Men denkt hier nogal makkelijk over de psyche van de mens, heel zwart wit.

Is extreem complex iets waarbij enerzijds genetische aanleg kan meespelen maar ook factoren gedurende het leven.



Stel je voor dat deze ouders gelukkig bij elkaar zouden blijven dan kan het zomaar zijn dat het de beste vader van de wereld zou zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 27 september 2016 @ 19:04:

Wat een ultieme lul zegWaarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven