Mensen uit Emmeloord?

06-09-2009 19:22 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, Ik woon sinds 2 maanden in Emmeloord samen met mijn vriend. Ik zou het leuk vinden om mensen uit Emmeloord te leren kennen om samen leuke dingen te doen. Gewoon een kopje thee drinken, winkelen of samen sporten e.d. Woon je in Emmeloord en wil je contact, dan hoor ik graag van je.
Mijn schoonmoeder gaat op dinsdag oppassen en mijn moeder op vrijdag. Ik ga dus twee dagen werken (te beginnen met morgen), met een uitloop naar drie dagen indien nodig. Het is voor ons wel prettig dat ze bij bekenden is, voelt wel fijn. En de oma's vinden het helemaal geweldig, dus dat zit wel goed. Eén dag in de week is natuurlijk ook nog wel te doen.

Ik was de eerste keer ook na één keer proberen zwanger. Dat het niks zegt over het uiteindelijke verloop, daar ben ik het levende voorbeeld van. (Tussen de eerste en de tweede keer zwangerschap heeft negen maanden gezeten, bijna weer een ander uiterste. Tussen de tweede en de derde keer zwangerschap zat vier maanden, waaronder drie maanden wachttijd voor het chromosomenonderzoek.) Maar inderdaad, je leest ook zo vaak verhalen van mensen die door de pil heen zwanger worden en dat ook blijven... Apart he?

Omdat we allebei het voortraject als heftig hebben ervaren zien we niet voor ons (op dit moment) dat we meer dan één kind zullen krijgen. We zijn er nu wel aardig klaar mee, het circus rondom zwangerschap. Terwijl we vroeger altijd voor meer dan één kindje wilden gaan, we zijn wat dat betreft 180 graden gedraaid in onze mening. Nu prijs ik me gelukkig met onze 'Miep.' Het is zo'n lief meisje, wat wil je nog meer?

En: komt tijd, komt raad he?

Silvy, dat lijkt me echt een nachtmerrie dat je vriend er vandoor gaat in jouw zwangerschap met een ander. Hoe heb je dat ervaren? Het lijkt me dat de grond onder je voeten wegzakt. Of heb je op een rare manier steun gehad aan je ongeboren kind?
Jeetje meiden, wat een vervelende verhalen over de zwangerschappen. Hier was het totaal tegenovergesteld, van de oudste was ik vrij snel zwanger en de jongste was zo fanatiek dat ze door de (mini)pil heen kwam (ik ben dus een van die 1%) Ik gaf toendertijd zelfs nog borstvoeding. Maar ik ben me altijd bewust geweest van ons geluk, want je hoort zoveel nare verhalen. Het is ook heel oneerlijk allemaal...en Elmie, het is misschien een cliché, maar ik sluit me aan bij Ring's raad; Komt tijd komt raad. Je bent ook nog helemaal niet oud, dus je weet nooit wat de tijd brengt.

We zijn van het weekend op kraamvisite geweest bij een heeeel klein jongetje van 3 weken oud, al was hij voor zijn leeftijd al heel flink haha. Maar in vergelijk met die reusjes van mij....We zijn lekker met zn allen uit gaan waaien op het strand na de beschuit met muisjes. Dat was echt heerlijk. Dan vind ik het soms zo jammer dat de kust zo'n eind rijden is.

Gisteren hadden we echt een domper hier...het putje in de tuin liep niet meer door. In combi met een dochter die haar kleren en bedje steeds onderspuugde....dus veel was, hebben we de riool-reinigingsman maar gebeld. Kostte wel het weekendtarief natuurlijk, maar dan kon ik wel weer gewoon wassen.

Nou ik ga mijn les voor vanavond voorbereiden...vanavond weer naar school. Fijne middag allemaal! En Ring succes morgen met je eerste werkdag!
Bedankt voor jullie lieve reacties! Komt tijd komt raad. Zo is het ook. Je weet nooit wat het leven voor je in petto heeft en ik ben ook (nog maar 31) maar soms voelt het ook aan als al 31. Bovendien is mijn vriend bijna 42 en een oude papa is ook niet zo leuk. Jeetje Ring, bij jou ging het inderdaad niet van een leien dakje. Wat heerlijk dat je nu een lief meisje hebt. O en ik lees dat je vandaag je eerste werkdag weer hebt. Ik ben benieuwd!

Emmetje, ja het gesprek met de bedrijfsarts ging goed. Het was het laatste gesprek met haar en ze heeft me enorm geholpen en ik heb haar dus bedankt daarvoor. Ik hoop nu zo snel mogelijk vrijwilligerswerk te kunnen gaan doen.

Door de pil heen zwanger, ja dat kan ook. En je hebt ook mensen die bij één keer de pil vergeten zwanger zijn. Het is ook een kwestie van geluk.

Wat heftig dat je partner bij je weg ging toen je zwanger was Silvy! En dat inderdaad na zo veel moeite.

En hebben jullie nog gezwommen? Je dochter is dan wel vroeg met haar diploma.

Ik heb vanmorgen voor de 2e keer aquarobics gedaan en weet nog niet of ik dit blijf doen. Ik heb nijet echt het gevoel iets gedaan te hebben als ik klaar ben. Mezelf in de hete kleedkamer in mijn kleren wurmen, kost me meer moeite Maar goed, er is genoeg te doen daar dus ik zie wel.

Ik ga zo even strijken.....
Ik hoop voor je dat je wens snel in vervulling mag gaan. Helaas kan je nooit van te voren zeggen hoe het zal gaan he? Misschien maar beter ook... Mijn eerste werkdag ging prima. Mijn stoel was versierd, en over hingen posters met 'welkom terug!' Nou, dat is toch wel heel leuk hoor. Ik voelde me echt gewenst. Kolven op het werk is even wennen. Maar ik zal m'n weg er wel in vinden. Het duurt gelukkig niet heel lang per keer, wat dat betreft ben ik blij dat het zo soepel gaat verder.

Jammer is dat inderdaad, dat de kust zo'n eind weg is. Ik hou ook heel erg van strand/duinen/zee. Sommige mensen nemen in de zomer genoegen met het Ketelmeerstrand, ik word er alleen maar droevig van. Zo'n schamel strandje bij de snelweg. Niks an.

Wat een drukte afgelopen weekend op de snelweg! Wij gingen zaterdag naar Emmeloord, de A6 was afgesloten na de afrit Swifterbant richting Lelystad. Er stond een file van Nagele tot aan de Ketelbrug. Gelukkig zagen we het op tijd, en hebben we de parallelweg over de Ketelbrug genomen. Zo'n drukte had ik in ieder geval nog nooit gezien daar.
Na lange tijd en veel drukte weer een reactie van mij.

Ik ben in Ens gaan wonen omdat mijn vriend daar al een huis had gekocht voor hij mij kende..

Dus was dat de makkelijkste optie en hij kreeg ook werk ind e buurt ( in dronten), daardoor was het ook praktischer om in ens te blijven dan om naar mijn voormalige woonplaats zutphen te verhuizen.

Ik kom gelukkig wel in de omliggende plaatsen (Emmeloord, Kampen Dronten etc) dus gelukkig zit ik niet helemaal aan Ens vast hoewel het wel lastiger is zonder rijbewijs.. Maar ook daar word hard aan gewerkt, want die heb je echt wel nodig in de polder :D

@ Silvy waar sport je? ik sport ook in Emmeloord ;)
Wat een leuk welkom Ring. En mooi dat het kolven redelijk goed verloopt. Het lijkt me ook wel een gedoe om dat op je werk te moeten doen.

Ik heb dicht bij de kust gewoond. Maar ja, maar tot mijn 6e. En toen gingen we helemaal niet vaak heen zeggen mijn ouders.

Phong, ik sport ook in Emmeloord. Wat doe je voor sport?

Ik ga mij woensdag voor vrijwilligerswerk inschrijven. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat ik het in etappes op kan bouwen dus maar even vraagt hoe of wat. Dan heb ik lekker weer wat om handen!

Hoe is het met Emmetje en Silvy?
Ik heb het ervoor over. Stoppen omdat kolven niet leuk is, vind ik geen optie. Ik vind het belangrijk dat ik 'Miep' borstvoeding kan blijven geven, want het loopt gewoon goed. Zelf ben ik heel erg allergisch (onder andere voor steenvruchten, noten, graspollen, voorjaarsbomen, zomerkruiden, wol en honden) en ik wil graag alles eraan doen om het risico op een allergie voor 'Miep' zo laag mogelijk te houden.

Dus: dan maar kolven. Moehoe! (Doet even een koe na.)

Ik hoop voor je dat je leuk vrijwilligerswerk vindt!
Ik sport bij fitfun, voornamelijk gewoon een beetje de standaard dingen

crosstrainer, loopband etc

en jij?

niet te lastig enzo he
Hey hallo,

Sorry, het was even stil van mijn kant maar ben er weer . Die renovatie is zo irritant :( Gelukkig ga ik binnenkort met dochter een lang weekendje naar Limburg. Even er lekker samen uit, denk dat dat wel goed is voor mijn humeur . Verder loopt het op mijn werk ook niet altijd heel erg soepel. Ik weet niet wie er allemaal hier meelezen maar het komt er op neer dat ik het idee heb voor een aantal mensen een praatpaal te zijn en hoor dus van tig kanten gezeur. Veelal dingen die ik niet eens wil weten.....

@ Phong, ik sport niet in Emmeloord maar in het dorp waar ik woon. Ja zowaar hebben we hier een sportschool! Aanstaande donderdag begin ik met Zumba. Ben benieuwd. Verder probeer ik 3x per week hard te lopen en doe ik 1x per week een lesje (Club Power, met gewichten op muziek). Oh het klinkt nu heel fanatiek allemaal maar valt reuze mee hoor haha.

@Elmie, ik moest erg lachen om jouw aqua-robic ervaring Ik vind zwemmen op zijn tijd wel leuk maar idd dat aankleden, wat een drama in zo'n klein warm hokje.

Fijn trouwens dat het gesprek bij de bedrijfsarts goed is gegaan. Op wat voor gebied zoek je vrijwilligerswerk?

@ Ring, je eerste werkdag viel dus mee, gelukkig!
Oh ja, de volgende keer zal ik eens wat sneller reageren....
Goeiemorgen allemaal vanuit de ziekenboeg....Pfff

We zitten allemaal te griepen hier thuis, gelukkig is het einde in zicht, het gaat alweer wat beter.

Ring, fijn dat je eerste werkdag leuk was. Kolven zal ook nooit mijn hobby worden, bij de jongste heb ik 5 maanden bijna full-time gekolft. Heb je een prettige ruimte om te kolven? Dat scheelt ook al natuurlijk.

Elmie, voor wat voor vrijwilligerswerk ga je je inschrijven? Of is het een algemene inschrijving? Je zocht iets in de zorgrichting toch?

Phong, Lekker aan het sporten, goed bezig Ik kom er slecht aan toe voor mezelf...ik werk thuis en moet regelmatig s avonds nog wat dingetjes doen die overdag zijn blijven liggen ivm de kinderen. We doen hier grandslam tennis op de Wii, is ook leuk haha

Silvy, Hoe staat het met de verbouwing? Kan me voorstellen dat je er aardig zat van bent. We gaan hier maandag aan de slag met een dakkapel. Of eigenlijk het bouwbedrijf...wij mogen de rotzooi opruimen. Maar dat is gelukkig maar 1 dagje.

Lekker dat je een weekendje weg in het verschiet hebt, heerlijk.

Ik ga weer even aan de slag, ik loop hopeloos achter in huis e.d.
Prettig is een groot woord... Maar ik heb een ruimte op de poli gevonden waar ik kan gaan zitten. Gewoon, echt zo'n behandelkamer. Maar ja, het is heel wat beter dan wat ik soms hoor van anderen. Bezemkasten, archiefruimtes, invalidentoiletten, enzovoorts.

Beterschap Emmetje.

Ik ga vanavond naar Emmeloord, of al places. Mijn schoonzus geeft een Tupperware party. Eigenlijk hou ik daar helemaal niet van. Maar ik heb nog een broodtrommel nodig en m'n schoonzus heeft me gechanteerd: als ik kom, mag iets uitzoeken voor 'Miep' van Baby Gap. Ze is namelijk stewardess, en moet binnenkort weer naar New York. Wel handig hoor, iemand die overal ter wereld voor je kan shoppen...

Silvy, lijkt me inderdaad ook niks aan, zo'n renovatie. Het resultaat wordt vast heel prachtig, maar de weg ernaar toe he? Niks aan!!!
Een tupperware party, dan begin je toch wel echt burgelijk te worden hoor Nee hoor, ik laat me ook altijd overhalen tot dat soort dingen. Kan de tupperware, speelgoed, kinderkleding en make-up party's niet meer tellen. Het enige wat ik wel ooit écht leuk vond was een lingerie-party.

Geloof trouwens dat ik het ergste van de renovatie gehad heb! Morgen moeten ze nog 1 kozijn verven maar daarna hoeven ze bijna niet meer binnen te zijn. Alleen nog een keer mijn stoppenkast vernieuwen. Neem tenminste aan dat ze voor nieuwe dakpannen niet binnen hoeven te zijn . Was vandaag al wezen kijken voor leuke nieuwe dingen op de vensterbank (als we het dan toch over burgelijk hebben hahaha). Ben er alleen nog niet uit wat ik voor mijn ramen wil. Heb kantel/kiep ramen (ook in de badkamer) en wil er eigenlijk niet enorm veel geld aan uitgeven. Zag al wel iets van luxaflex maar dat kan dan weer niet beneden gemonteerd worden, alleen op de slaapkamers.

Zal binnenkort wel een middagje Ikea worden om inspiratie op te doen.....
Ring, doe mij zo'n schoonzus! Gap is natuurlijk wel errug leuk!
Gap (L)

je zou eventueel ook online kunnen winkelen via Ebay of via iOffer. die is ook geweldig.
Phong, ik doe dus aquarobics. Best grappig. Ik ga t.z.t. ook nog wel iets anders erbij doen. Yoga of Zumba ofzo.

Silvy, o lekker er even tussen uit. Ik ga eind oktober ook met mijn vriend een midweek weg. Heerlijk. Door mijn burn out hebben we een weekendje weg met familie en onze vakantie moeten cancelen dus er even tussen uit is erg welkom. In februari gaan we waarschijnlijk ook nog naar Lanzarote. Nu blijven we in Nederland.

En hoe beviel Zumba? Aan hardlopen heb ik ook gedaan, bij een club, totdat ik instorte. In de tussentijd ben ik verhuisd en nu ben ik dus lekker wat anders aan het doen. Het lopen komt misschien wel weer. Ik zie wel.

Lekker dat de verbouwing opschiet.

En Ring, ben je geslaagd voor 'Miep' en jezelf gisteren tijdens de tupperwareparty?!

Beterschap Emmetje!

Ik heb twee vacatures voor vrijwilligerswerk gevonden. Op een peuterspeelzaal hier een half uur met de bus vandaan en nog kinderoppas hier in Emmeloord. Het eerste voor twee ochtenden in de week en het laatste voor een middag per week. Ik hoop vandaag gebeld te worden. Het leuke is dat ik dit soort werk altijd heb willen doen maar dat het er door mijn studiekeuze nooit van gekomen is. Voor betaald werk heb je dan toch echt andere diploma's nodig en wie weet rol ik er op deze manier wel in en ga ik alsnog de diploma's halen als ik het echt heel leuk vind. Nou maar eerst hopen dat ze bellen en dat het door gaat!

Ik vind het trouwens echt leuk om met jullie zo hier op het topic te schrijven. Ik hoop jullie ook en misschien dat we elkaar wel een keer gaan ontmoeten om elkaar nog beter te leren kennen.

Tot later...
Ja ik heb een broodtrommel hoor! En een spatel. Maar that's all.

Man o man, wat een (pardon my french) kloteweer gisteren. Bij Silvydorp was er vreselijke aquaplaning op de weg. En op de snelweg was het al niet veel beter. Pas bij Emmeloord ging het weer een beetje, daar was het wegdek nog nieuw. Op de terugweg heb ik er bijna een uur over gedaan... Ik moest mijn schoonmoeder afzetten in Lowlandsdorp. Maar daarvoor moest ik via Silvydorp, en daar bleek alles omgeleid te zijn vanwege de trein. Op de terugweg uit Lowlandsdorp naar huis moest ik ook al omrijden, via allerlei boerenweggetjes. En mijn vriend maar wachten met 'Miep.' Want ik had gezegd dat ik er bijna was, en zij had net honger. Dus ik wilde haar zelf voeden.

Ach ja. Het is allemaal goed gekomen.

Fijn dat je mogelijk iets hebt gevonden, Elmie. Klinkt goed! Yoga lijkt me trouwens heerlijk. Maar ik ben vrij lomp en volslank, ik vrees dat ik er belachelijk ga uitzien op de yogamat. En dat houdt me tegen... Toen ik zwanger was vond ik het trouwens wel erg lekker. Al was dat natuurlijk heel erg toegepast en misschien niet te vergelijken.

Lekker al die vakanties in het vooruitzicht! Wij gaan ook, begin november een weekje naar België, waarschijnlijk. En met oudjaar gaan we met vrienden uit Silvydorp een week naar Zeeland, met de kinderen. Naar een huisje wat van alle gemakken is voorzien. Joehoe!
PS. Nu klink ik natuurlijk helemaal burgerlijk, met m'n huisjes in België en Zeeland. Haha.

Volgend jaar zomer willen we in ieder geval weer lekker naar Italië of Frankrijk. Dat zijn echt mijn favoriete vakantielanden. In Italië zijn we in Lido di Jesolo (bij Venetië), San Bartolomeo al Mare (bij San Remo), Bassano del Grappa (uitloper van de Dolomieten), Pescia (Toscane) en in Fiano Romano (bij Rome) geweest. Van daaruit hebben we ook de Vesuvius en Pompeji bezocht. In Frankrijk zijn we in Locquemeau (Bretagne), Pommeuse (bij Parijs), Sables 'd Olonne (Vendeé), Lacanau-Ocean (Aquitaine) en Omaha Beach (Normandië) geweest. Dat wil ik weer! Maar ja, met een kleintje werkt het toch net weer even anders he?
Silvy, fijn dat de verbouwing er binnen bijna opzit. Ze moeten alleen nog het dak op? En een verbouwing vráágt natuurlijk om mooie nieuwe dingetjes voor in huis, heel logisch

Ring goed geslaagd dus op je party haha. Nou is tupperware wel altijd heel goed spul, maar je trendy hippe imago kun je wel vergeten natuurlijk Wat een toestand op de wegen hier he? Hier ligt ook alles open richting het centrum, een grote modderpoel, bah (als er nou een leuke band zou spelen, dan neem ik die modder voor lief net als op Lowlands)

Ik ben nog nooit op een tupperwareparty geweest, alleen sieradenparty's of ladies night parties.

Hier krijg ik zometeen nog een buurvrouw op kraamvisite, kan nog net...de jongste wordt volgende week een jaar.
Ohja over vakanties...wij zijn afgelopen jaar naar Noord Frankrijk geweest aan de kust in een luxe stacaravan. Dat is ons echt supergoed bevallen met 2 kleintjes, je hebt alles bij de hand, het is niet tever reizen en je hebt toch een vakantiegevoel.
Ring, klinkt juist lekker al die weekendjes weg. Waar in Zeeland ga je naartoe?

Hoe is/was jullie weekend? Wij zouden gisteren visite krijgen maar dat ging niet door. Toen zijn we naar Wolvega geweest. Daar haalt mijn vriend altijd zijn kleding en daarna doorgereden naar de woonboulevard om nogmaals naar een bank te kijken en we hebben er waarschijnlijk één gevonden. Nu nog even maten opnemen om te kijken of alles past.

Vandaag is een echte zondag voor ons. We waren pas 11 uur uit bed en nu zijn we wat aan het rommelen in huis.

Groetjes,

Elmie
Hey hallo,

Jaaaa zumba was helemaal leuk! Het begon wat rustig en toen dacht ik even, waar ben ik aan begonnen. Maar later in de les ging het tempo er flink in en vond ik het hartstikke leuk. Hoop nou maar dat de oppas donderdag weer wil oppassen. Die deed namelijk een beetje twijfelachtig......

@Ring, ik ben toch wel benieuwd wie die vrienden uit 'mijn' dorp zijn ben verder niet nieuwsgierig haha.

@Elmie, wat voor bank hebben jullie gezien? Stof, leer, groot, klein??

@Emmetje, via welke organisatie zijn jullie vorig jaar in Frankrijk geweest? Ik wilde met dochter ook naar Frankrijk, had vanalles uitgezocht en toen lukte het boeken niet. Dus nog even op zoover gekeken naar de recenties en die waren zo slecht dat ik blij was dat het boeken niet gelukt was. Ik weet niet meer precies maar het was dichtbij Parijs en volgens mij via VacanSoleil. Italie is bij mij favoriet (en de USA) maar vind dat allebei nog even te ver om alleen heen te rijden/vliegen met die smurf van me. Dit jaar was Drenthe ook leuk

Jullie nog leuke dingen gedaan dit weekend? Wij hadden een druk weekend met bezoekjes en een verjaardag. Maar goed dat is natuurlijk ook wel heel gezellig. Helaas dat ik morgen weer moet werken haha.
Hmmm. (Weer verwijderd in verband met mogelijke herkenbaarheid!)

Was die camping van Vacansoleil 'Le Chêne Gris' in Pommeuse? Dat was echt geen leuke camping, vond ik. Het regende de hele week. Nou kan je daar natuurlijk niks aan doen. Maar het sanitair was dramatisch. Voor de hele camping twee koude douches met pis straal. En vier toiletten. Brrr. Gelukkig waren Disney en Parijs in de buurt (Disney een half uur, Parijs een uur) waardoor we daar veel te vinden waren.

Elmie, in Zeeland gaan we naar een Landal park in Burgh-Haamstede. Volgens mij is het wel leuk. Vlakbij de Oosterscheldekering, nou maar hopen op een flinke storm!
Goeiemorgen allemaal.

We hebben hier het hele weekend de zolder leeggemaakt. De mannen van het bouwbedrijf staan met 4 man sterk te klussen. En dat voor waarschijnlijk 3 dagen. Dus nu zijn de dames naar oma en loop ik de cateringdame uit te hangen haha. Lekker een balletje pinda voor de mannen tussen de middag. Ik had gedacht dat ze maar 1 dag bezig zouden zijn, dus nu zijn voor de rest van de week de culinaire verwachtingen hoog gespannen. Morgen maar een lekker soepje maken ofzo.

Silvy, wij zijn met Eurocamp gegaan in een stacaravan. Ik ging als kind met mijn ouders ook altijd met Eurocamp. Nog nooit problemen gehad, altijd super verzorgde campings. En je kunt rondreizen zonder extra kosten (en zonder steeds je tent of caravan opnieuw neer te zetten) Het kost wel wat, maar ik ben echt fan van deze organisatie (bij de reisbescheiden zat ook een heel leuk pakket voor de kinderen met als hoogtepunt een rupsje nooitgenoeg kleurboek, echt heel leuk, maarja, dat gaf niet de doorslag )

Elmie, zijn jullie naar dat homecenter in Wolvega geweest? Dat schijnt wel heel leuk te zijn.
Hmm, ring ik weet zo even niet wat je bedoelt maar ik ga er nog over nadenken Kom er vast nog wel achter!

Het was inderdaad die camping die jij noemt! Had gelezen dat er veel kei-grond was en idd slecht sanitair.

Emmetje, Eurocamp is misschien wel het proberen waard als ik dat zo lees! Ga ik me binnenkort eens in verdiepen.

Jij zit dus nu ook in de zooi ;) Ik leef met je mee haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven