Mensen uit Emmeloord?

06-09-2009 19:22 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, Ik woon sinds 2 maanden in Emmeloord samen met mijn vriend. Ik zou het leuk vinden om mensen uit Emmeloord te leren kennen om samen leuke dingen te doen. Gewoon een kopje thee drinken, winkelen of samen sporten e.d. Woon je in Emmeloord en wil je contact, dan hoor ik graag van je.
Lijkt mij ook leuk! Heb jij ook Haaifs?
Elmie, fijn dat je weekje weg geslaagd was. Klinkt echt super allemaal. Waar was je ook al weer geweest?

Vervelend dat je vrijwilligerswerk niet zo van de grond komt, maar als het eenmaal loopt, dan zal het wel gaan denk ik.

En ik ben ook altijd in voor een drankje!
Echowowow....(wie is de koning van weeeezel.....;-))

Hoe is het met iedereen? Alle ziektekiemen nog buiten de deur?
Nee, Ring ik heb geen hyves.

Emmetje, ik was in Zutphen geweest.

En met mij is het goed. Gelukkig nog geen griep gehad en merk ik wel dat veel mensen om mij heen snotteren dus veel de handen wassen dan maar.

Hoe is het met de verbouwingsperikelen?

Zullen we elkaar dan in januari meeten. Na de drukke tijd zeg maar. We kunnen wel alvast een plaats en datum prikken. Wanneer kunnen jullie? En zullen we het bij het Voorhuys in Emmeloord doen? Ik hoor het wel.

Tot later...
Hey

Wat zijn we toch lekker aan het schrijven allemaal haha. Ik moet zeggen dat ik regelmatig op het forum lees maar dan vergeet om hier een berichtje achter te laten.

Hier ook nog geen griepverschijnselen. Twee weken terug griepprik gehad en morgen de eerste voor de mex. griep. Ik heb dus goeie hoop dat ik dit jaar gewoon zonder griep door kom.

Elmie, ik las net een topic wat je geopend hebt. Heftig hoor! Ik heb jaren geleden aan de AD gezeten en wilde toen ook heel graag zwanger worden. Moest toen van mezelf eerst een half jaar eraf zijn voordat we gingen 'proberen'.

Meeting is wat mij betreft oké in het nieuwe jaar. Ik word momenteel een beetje gestoord van alle afspraken/verplichtingen die ik nog dit jaar heb. Volgend jaar is het vast minder druk haha.

Is iemand al naar 'terug naar de kust' geweest? Ik ga vrijdag misschien met 2 vriendinnen maar we twijfelen nog.....

Oh de verbouwing bij mij Elmie? Het is erg mooi geworden!

Bezoek.... Sint Maarten hier en we gaan met een heel stel lopen
Yes, ik ga straks voor het eerst naar de peuterspeelzaal om vrijwilligerswerk te doen! Het is nog wel invalwerk. Verder heb ik ingeschreven om hier in het verzorgingstehuis te gaan werken maar dat moet ik nog even afwachten.

Net lekker gezwommen en gisteren Zumba gedaan. Ik vond Zumba leuker dan vorige keer. Toen was het veel te druk en kende ik de pasjes natuurlijk nog helemaal niet.\

Is het bij jullie ook van dat rotweer? Balen want ik moet er straks met de fiets doorheen. En ik heb geen zin om daar helemaal nat aan te komen.

Nee, ik ben nog niet naar de film geweest maar mijn ouders wel en die vonden hem goed. Heb je het boek gelezen?
O jammer Elmie! Silvy, Emmetje en ik hebben elkaar daar namelijk al gevonden.

Ik ben weer terug van vakantie, het was heerlijk. Het beviel prima, mijn ouders waren ook mee. Iedereen blij: wij omdat we oppas mee hadden (handig!), mijn ouders omdat ze een week lang met Miep konden knuffelen wanneer ze wilden en Miep omdat ze een week lang de volle aandacht kreeg.

We hebben wat uitstapjes gemaakt. Naar De Haan, Blankenberge, Wenduine, Oostende en Brugge (zo mooi, we waren er al twee keer eerder geweest maar het blijft leuk). We zijn met de kusttram geweest (Miep voor het eerst met het openbaar vervoer), we hebben voor het eerst gezwommen (Miep voor het eerst in het zwembad met veel te grote 'small' zwemluier en zwembroekje, haha). Miep heeft voor het eerst gespeeld, met de 'Nijntjes' boven haar reiswieg. Ik heb haar lekker veel in de draagdoek meegenomen (ideaal, nu ik eindelijk een goeie makkelijke knoop onder de knie heb ). Borstvoeding geven in het openbaar was nog even zoeken, want hoe werkt dat in België (waar je geen 'La Place' met donkere hoekjes hebt, haha). Maar ook dat ging goed en discreet, met een shawl was ik keurig bedekt in de McDonalds, de auto of waar dan ook.

Nog wat typische dingen die we hebben meegemaakt...

In het huisje ('luxe villa') zat een DVD speler van het merk Lenco (Wat? Nooit van gehoord...) Deze begon na een half uurtje draaien zwarte rook uit te scheiden. Affijn, ik naar de receptie, er zou een mannetje van de technische dienst komen. Zijn conclusie: het was een bekend probleem, niks bijzonders. Gewoon de DVD speler voor het kastje zetten, want dan kon het apparaat 'ademen en koelen.' Huh-huh. Ik: 'geen smoesjes, we willen gewoon een oplossing want met zo'n kleintje wil ik absoluut geen risico lopen op brand!' Affijn, we kregen een nieuwe, de volgende dag uit een ander park. De man gaf het ding alleen maar aan mij: 'Allez, ik kom niet binnen want er zit slijk aan mijn schoen!'

Die avond weer DVD's kijken. Helaas, na een kleine drie kwartier weer zwarte rook. Ik weer naar de receptie. Een diepe zucht van de receptiedame, maar er stond wel weer gelijk een nieuwe technische Belg op de stoep. Dit was net Urbanus. 'Maar madam, rook is toch geen brand! Niks aan de hand hoor. Er zit een powerknop op het apparaat, deze gaat vanzelf uit bij brand. En bovendien, als hij eenmaal gerookt heeft is de lak dusdanig verbrand dat het niet meer zal gebeuren erna...'

Ik heb ook een hele verwarrende discussie gehad met een aardige maar stellige meneer in de tram. Die zei: 'wat een koddig jongske heeft u daar.' Ik: 'het is een meisje, ziet u de roze mouwtjes niet?' Meneer: 'amai! Roze is toch bij uitstek een kleur voor jongskes, en toch niet voor kleine madammekes?' Ik: 'ik weet niet beter dan dat blauw voor jongetjes is, en roze voor meisjes.' Meneer: 'ach ja, in Holland draaien jullie alles gewoon om! Vreselijk onduidelijk!'

Rookmelders zijn trouwens niet verplicht in België. Lekker gevaarlijk, met rokende DVD spelers. (Of overdrijf ik? Rokende DVD spelers branden immers niet!) Maar een klacht indienen kon niet, dan moesten we maar een brief sturen naar Center Parcs, de overkoepelende organisatie... (Dat gaat mijn vader nu ook doen, want we hadden ook een waterkoker met eigen wil: die ging aan- en uit op de gekste momenten wanneer de waterkoker er zin in had. Spooky!)

Wat me trouwens verder is opgevallen: oudere Belgen zijn ontzettend vriendelijk en heel beleefd. Zo prettig. Zo gingen we in de spits met de kusttram van Oostende naar Wenduine. Maar het was zo druk, dat mijn vriend en ik besloten de volgende te nemen. Een Belgische oudere dame stak daar een stokje voor, ze maande iedereen plaats te maken zodat wij met 'het schattige jongske (bareuh! ) erbij konden. Zo aardig, maar we voelden ons wel opgelaten. Want de jongeren zijn net als in Nederland: hard zuchten als ze het niet zint. En geërgerd kijken!

Kortom: ik heb weer heel wat meegemaakt, haha.

O ja, morgen krijg ik de Mexicaanse griepvaccinatie op mijn werk. Ik kreeg van de week al een email (maar zag hem net pas, in verband met mijn vakantie) dat de vaccinaties vervroegd zijn op mijn werk omdat er een uitbraak is onder personeel en patiënten. Eng vind ik dat. Gelukkig mag ik morgen (mijn eerste werkdag) gelijk al voor de vaccinatie. En verder maar hopen dat het ons niet treft. Gelukkig hoef ik nog maar zeven dagen te werken dit jaar, dus ik ben niet heel veel in het ziekenhuis. Wat toch een bron kan zijn van besmetting.

Miep heeft de derde serie vaccinaties met 'Pneu' erin ongeveer tegelijk gehad met de overleden kindjes. Het enge hieraan vind ik ook nog eens dat twee van de drie kindjes sowieso uit mijn werkplaats kwamen, waar ik dus op school heb gezeten, nu dus werk en waar ik veel mensen ken. Ik hoop niet dat het iemand heeft getroffen die ik ken uit het ziekenhuis of via mijn vriend zijn werk ofzo. Bah.

(Niet dat het minder erg is als de kindjes uit Maastricht of Groningen zouden komen, maar die plaats klinkt voor mij zo 'thuis.') Verder ben ik heel blij dat Miep er niks van heeft gekregen, het RIVM zei namelijk dat je ervan uit kan gaan dat het om dezelfde serie prikken gaat als je kindje in dezelfde tijd ook de derde Pneu heeft gehad.
Leuk zeg Elmie, nog wat dingen op stapel. Ik ben benieuwd hoe het vrijwilligerswerk je bevalt. Wat is Zumba trouwens precies? Een soort aerobics/body fit of zeg ik nu iets heel belachelijks?

Ik heb je topic trouwens niet gelezen... Gaat het niet zo goed met je?

Ik ben voor een meeting in januari, maakt me niet uit waar. Emmeloord is goed te doen. (Mits het lekker weer is, ik moest een laatst een keer die kant op met heftige regen. Toen werd ik gillend gek van de aquaplaning!)
Heb net even bijgelezen en duik nu mijn bedje in (eindelijk een keer écht op tijd). Zal morgen even reageren
quote:Elmie schreef op 10 november 2009 @ 11:23:

Zullen we elkaar dan in januari meeten.

Wat een leuk idee! Ik woon sinds drie maanden in Emmeloord. Ik woonde hier voor 10 jaar in Rotterdam. Nogal een overgang, maar over het geheel genomen vind ik het heerlijk hier. Ik ben hier gekomen voor de liefde maar mis vriendinnen om me heen. Het lijkt me dus super om mee te gaan naar de meet!

Ik ben 30 jaar, geen kinderen, werk full-time in Lelystad. In m'n vrije tijd hou ik me vooral bezig met sporten en internet. Verder hou ik van uit eten gaan, sauna, gezellig een stukje wandelen, languit op de bank met een filmpje of een keer naar de bioscoop.

Nou ik hoop dat de meeting door gaat want ik sta te springen om mensen te ontmoeten.

xxx

ris
Sorry, mocht weer even duren Maar jullie zijn (gelukkig) ook niet zo vlot.

Hier is het zo vreselijk druk en chaotisch dat ik er vorige week even helemaal doorheen zat. De renovatie is nog steeds niet voorbij en was het ineens zo zat dat er steeds mensen door mijn huis lopen. Vrijdag kon ik alleen nog maar op de bank zitten, verder was alles 'bezet'. Kon niet eens meer bij de voor of achterdeur komen.

Verder is dochter ziek (oorpijn) dus vandaar dat ik nu even thuis ben. Zo naar de dokter en daarna werken gelukkig kan dochter kan bij mijn ouders terecht. Nou ja, nog 4 weken en dan lekker anderhalve week vrij

Hoe is het verder met jullie? Die meeting in januari lijkt me een leuk plan!

Groetjes.
Daar ben ik ook weer even om het topic omhoog te gooien

Zit midden in de Sinterklaas voorbereidingen, vind het altijd zo'n leuk feest. We(of eigenlijk Ik) zitten hier al de hele week uit volle borst Sinterklaasliedjes te zingen, samen met een zijig (zeiig?) kinderkoor van een cd. En dochter blijft het leuk vinden

Meeten in januari lijkt mij ook leuk! Of had ik dat al gezegd...

Fijne Sinterklaas iedereen!
Wij vieren vanmiddag sinterklaas maar heb dochter nog niets verteld Wilde even voorkomen dat ze al dagen staat te stuiteren.....

Gister naar 'er komt een vrouw bij de dokter' geweest. Was wel een goeie film! Nu wil ik nog 2012 en 'terug naar de kust' zien. Iemand al 1 van die twee gezien??

Een meeting in januari lijkt me gezellig!

Fijne sinterklaas allemaal
Ik zal ook weer even een teken van leven geven. Ik ben nog steeds bezig met vrijwilligerswerk. Van de week voor het eerst bij de oudjes geweest maar was een beetje overbodig. Ze konden zich prima zelf redden. Ik zit nu te denken om misschien post rond te gaan brengen. Ik zit veel te veel (alleen) thuis en daar word ik niet blij van.

En hoe was het Sinterklaasfeest bij jullie? Bij ons gezellig samen met ouders, schoonzusje, broer en kinderen gevierd.

Ik ben nog niet naar die films geweest Silvy maar wil ook nog graag naar terug naar de kust.

Zullen we dan een datum prikken om te meeten? In het weekend of door de weeks?

Groetjes!
Elmie, post rondbrengen is misschien wel een leuk idee? Kom je lekker buiten en je verdient ook nog wat. Ik weet niet of je van dieren houdt, maar je zou misschien ook honden uit kunnen laten ofzo. Lekker buiten uitwaaien (of verregenen,das dan weer minder)

Heb je soms een beetje moeite om structuur aan je dag te geven? (sorry dit klinkt misschien heel bemoeierig, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) Ik kan me dat wel voorstellen als je alleen thuis bent, maar feit is wel dat je er weer uit wilt (om vrijwilligerswerk e.d. te doen) dus je gaat denk ik wel de goede kant op.

Over uitwaaien gesproken, ik ben deze week begonnen met start2run en ik moet zeggen dat het best wel gaat, de eerste 2 lessen zitten erop. Hierachter huis zit een parkje en daar loop ik de rondjes langs het water.

We hebben hier ook lekker Sinterklaas gevierd, eerst bij man op het werk en daarna thuis. Oudste is nog steeds van slag, maar ze heeft het wel heel leuk gevonden. Dus nu is het weer lastig om de boel weer in het gareel te krijgen thuis...pff voel me echt een politieagentje af en toe. We hebben ook weer contact gehad met bureau vroeghulp over de oudste, alles staat nu op papier en in januari wordt alles besproken met een team van deskundigen. Tis wel zwaar op het moment met haar, maar dat zal ook aan de tijd van het jaar liggen, alle decemberstress Nog een dikke week en dan heeft man kerstvakantie. Dus dan kunnen we lekker bijkomen met zn allen.

Over de meeting, het maakt mij niet uit wanneer, maar wel graag op een avond ofzo. Dat maakt het voor mij wat makkelijker, maar als ik de enige ben die dat handig vind, dan pas ik me aan (zo lekker flexibel )
Ohja Silvy, ik heb beide films niet gezien, maar man is 2012 aan het kijken in gedeeltes (omdat ik het niet zo leuk vind, al die rampenfilms haha, hij kijkt als ik ga lopen) en hij vindt het nu al een goeie film, en als ik zo stiekem mee kijk spelen er goeie acteurs in. Special effects zijn ook heel goed (maar dat vinden mannen altijd interessant volgens mij )
quote:emmetje81 schreef op 10 december 2009 @ 08:21:

Over de meeting, het maakt mij niet uit wanneer, maar wel graag op een avond ofzo. Dat maakt het voor mij wat makkelijker, maar als ik de enige ben die dat handig vind, dan pas ik me aan (zo lekker flexibel )Ik kan ook geen voorkeur aangeven. Ik werk onregelmatig dus daar valt haast geen rekening mee te houden. Als ik niet kan dan schuif ik gewoon de volgende keer aan.
Ja was ik ook weer

De sinterklaas was bij ons erg leuk. We hadden niet heel veel kadootjes maar wel nuttige/mooie dingen. Ik heb een bedeltje (voor mijn pandora) gekregen en een boek.

Een meeting het liefst op een avond. Ik werk 3 dagen per week en in het weekend is het voor mij moelijk om overdag een oppas te krijgen.

2012 is dus wel een aanrader....?? Hij duurt zo ellendig lang. Denk dat ik die maar een keer op dvd ga kijken.

Elmie, post rond brengen is helemaal niet verkeerd zeg! Geloof dat het ook nog best redelijk verdient. Hoop dat je snel iets vindt wat je een beetje leuk lijkt/vindt.

Hier verder alles rustig. Deze week nog werken en volgende week 2 dagen en dan lekker vakantie. Ben er aan toe

Emmetje, wat heftig zeg met jullie oudste. Kan me voorstellen dat deze tijd van het jaar onrust brengt. Hoop dat er snel wat 'hulp' komt.

Ik ga even de kat van de buren eten geven, mijn goeie daad voor vandaag

Groetjes!
Emmetje, je klinkt helemaal niet bemoeierig hoor. Ik vind het soms inderdaad moeilijk om de dag door te komen als ik weinig om handen heb. Daarom ook dat baantje bij de post. Ik heb helaas nog niets gehoord en ik ben een beetje ongeduldig.

Stoer hoor dat je aan het rennen bent!

Silvy, lekker hoor dat je bijna vakantie hebt.

Sneeuwt het bij jullie ook zo? Hier ligt al best een pakje en het is nog altijd aan het sneeuwen.

Over de meeting. Ik zet gewoon even wat data neer zodat we kunnen kiezen anders blijft het zo vaag:

do. 7 januari

wo. 13 januari

ma. 18 januari

Welke tijd komt jullie uit als we het 's avonds doen? Half 8/8 uur?

Elmie
Elmie, ik kan in principe elke datum die je noemt. En de tijd komt mij ook wel goed uit, tegen 20 is voor mij het handigst. Dan kan ik voor die tijd het kroost op bed leggen

Het lopen gaat best wel goed, ben al eens eerder begonnen met lopen, maar toen kreeg ik last van 1 knie. Maar nu gaat het best soepel, vooral conditioneel is het goed te doen, dus dat valt al weer mee. En het loopt heerlijk met dit koude weer, al hoop ik niet dat deze sneeuw blijft liggen, wat dat loopt echt verschrikkelijk. Ben dan als de dood dat ik uitglij ofzo.
Uurtje of 8 is voor mij ook het handigst. Kan ik dochter zelf op bed leggen (net zoals Emmetje dus )

Zijn jullie nog een beetje van het weer aan het genieten??
hallo!

ben compleet nieuw op het viva forum ( dit is mijn eerste post ooit hier)

hoop niet dat ik teveel inbreek in jullie topic, maar waag toch de kans om me voor te stellen...

ik ben maaole, geboren en getogen emmeloordse, werk in de zorg, en woon samen, heb geen kinderen.

ik hou van reizen, fotografie en "buiten zijn"...dit weer is dan ook een van mijn favoriete, camera op de rug, stevige stappers aan, het polderlandschap is zooO mooi nu! ook het kuinrebos is geweldig....

( whahah alleen jammer van die ingesneeuwde auto, en ik wil hem wel uitgraven, maar waar laat ik die sneeuw? achter de auto van de buurvrouw....mwah....)
Hebben jullie een goeie eerste kerstdag gehad??
Hoe is het met iedereen?

Koudwatervrees voor de meeting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven