Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bereiden jullie je voor?

27-07-2020 15:14 514 berichten
Ik zit me dat zo eens af te vragen. Niemand weet wat we nog gaan krijgen met de hele coronacrisis. Komt er nog een tweede golf of valt het allemaal mee? uiteraard hopen we massaal het laatste.

Toch ben ik er zelf niet zo gerust op en ik merk dat me dat stress geeft. Vorige keer (in maart) waren mensen volledig losgeslagen en waren schappen leeg. Bepaalde producten zijn heel lang niet of nauwelijks verkrijgbaar geweest. Denk aan paracetamol, neusspray en handzeep. Zelfs mijn incontinentieverband (gebruik ik als maandverband) was overal uitverkocht.

Deze keer ben ik beter voorbereid en ben ik de afgelopen maanden bezig geweest om langzaamaan een voorraad aan te leggen.

25 liter handzeep
10 flesjes neusspray
20 pakken incontinentieverband
25 flessen douchegel
pijnstilling is een ding, die is nog steeds verkrijgbaar met een maximum en aangezien ik het dagelijks gebruik (zetpilvorm) is mijn voorraad hiervan niet zo heel groot.

Ik heb geen enkel schap leeg gekocht maar steeds overal wat meegenomen of meebesteld. Qua eten kan ik een goede week vooruit, dit wil ik nog gaan aanpakken maar ik loop tegen kastruimtegebrek op.

Mij geeft het rust, wetende dat je voorbereid bent. Het zijn ook allemaal producten die jaren houdbaar zijn dus op komt het altijd wel. Ik heb bewust een grote voorraad ingeslagen, ook om familie te kunnen helpen indien nodig die mij nu voor gek verklaren.

Hoe doen jullie dat? Zijn jullie voorbereid of wachten jullie het af?

Voorbereid?

Totaal aantal stemmen: 281

Jazeker! (7%)
Nee, loopt allemaal wel los (85%)
Anders.. (8%)
:rofl: Alsof de wereld vergaat :rofl:

Heb je je schuilkelder ook al gebouwd?
Cookielover schreef:
27-07-2020 15:18
25 liter handzeep??
Jemig, ik had een grote anderhalve literverpakking en die is met 4 net op na een paar maanden.
Heb je niet geleerd van de vorige hamsterperiode? Gewoon niet doen, dan is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Bepaalde producten waren heel lang niet verkrijgbaar?

Ik hem werkelijk maar niets mis gegrepen.

Nou ja misschien een keer naar wc papier en een keer naar zeep. Maar dat was er dan de dagen erna wel weer.

Ik vind dat je vreselijk doorslaat.
Hier niets meer dan de standaard voorraad
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb allemaal inpertinente vragen over de incontinentie luiers en de dagelijkse pijnstilling.
Pindakaasjes schreef:
27-07-2020 15:23
Hoezo 'alle respect?'

Ik heb voor dit soort idioterie 0,0 respect hoor!
Ik vind het ook overdreven allemaal maar om nou maar meteen geen respect meer te hebben is nou ook weer zoiets. Ik gok erop dat TO niet voor haar lol zo angstig is.
Ik denk dat het goed zou zijn je angsten eens met je huisarts te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn keukenflesje handzeep was begin maart halfvol en is nu een kwart vol. Nou vooruit, zeg dat er een derde uit is in plaats van een kwart.

Wat moet iemand die veel thuisblijft nou met 25 liter? Je hoeft immers alleen te wassen als je weer thuiskomt.
Alle reacties Link kopieren
Ach ergens is het wel sneu eigenlijk, heb je iemand om mee over je angst te praten? Lijkt me naar als je zoveel stress ervaart van iets waar je geen invloed op hebt en ook niet weet of het wel of niet gaat gebeuren.
Wat betreft voorraad doe ik niets bijzonders,
Ik probeer wel bepaalde dingen, die ik normaal misschien nog even zou hebben uitgesteld, eerder te regelen,
Bijv. klussen, of toch maar eens naar de tandarts, voor wat achterstallig onderhoud, voor het geval dat straks misschien weer een stuk lastiger wordt.
Verder laat ik het wel op me afkomen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
27-07-2020 15:27
Ik vind het ook overdreven allemaal maar om nou maar meteen geen respect meer te hebben is nou ook weer zoiets. Ik gok erop dat TO niet voor haar lol zo angstig is.
Helemaal mee eens.
Het lijkt me zinniger dat de zorg zich goed voorbereidt.
Het-groepje schreef:
27-07-2020 15:26
Ik heb allemaal inpertinente vragen over de incontinentie luiers en de dagelijkse pijnstilling.
Vooral de dagelijkse pijnstilling, en dan ook nog in zetpilvorm, baart me zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de blikken soep van de vorige keer nog staan
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
27-07-2020 15:26
Heb je niet geleerd van de vorige hamsterperiode? Gewoon niet doen, dan is er niks aan de hand.
Wel. 25 liter handzeep.
Honey, you should see me in a crown
herfstappeltaart schreef:
27-07-2020 15:28
Het lijkt me zinniger dat de zorg zich goed voorbereidt.
Nou, als de zorg handzeep tekort komt weten ze nu waar ze terecht kunnen :proud:
Summerdance schreef:
27-07-2020 15:26
Bepaalde producten waren heel lang niet verkrijgbaar?

Ik hem werkelijk maar niets mis gegrepen.

Nou ja misschien een keer naar wc papier en een keer naar zeep. Maar dat was er dan de dagen erna wel weer.

Ik vind dat je vreselijk doorslaat.
Hier niets meer dan de standaard voorraad
Ik heb letterlijk een week geen wc papier kunnen kopen. That's it.
Zelfs handgel nog kunnen kopen na een week en eerlijk gedeeld met een dame, 4 flesjes op het schap en ieder 2 gepakt. Die gebruik ik nu nog.
Wauw, je slaat door.... Wat een bizar belachelijke aantallen....
Lady*Voldemort schreef:
27-07-2020 15:29
Nou, als de zorg handzeep tekort komt weten ze nu waar ze terecht kunnen :proud:

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een beetje doorgeslagen bent.....

Dat je wat flesjes handsanitizer inslaat, of een voorraadje mondkapjes (als je bijvoorbeeld tijdens een lockdown nog veel moet reizen ivm 'noodzakelijk beroep') ok....maar dit is echt overdreven.......

De douchegel helemaal, dat is toch nooit niet meer op voorraad geweest?
Corona of geen corona, ik heb altijd zoveel in huis dat áls ik ziek word, ik pas na een week een beroep moet gaan doen op mijn omgeving.
Stamt nog uit de tijd dat ik een alleenstaande moeder met kleine kinderen was. Inmiddels kunnen mijn kinderen ook prima bodschappen doen maar mochten we toevallig in isolatie moeten dan kunnen we een week vooruit.
PietjeBello schreef:
27-07-2020 15:26
:rofl: Alsof de wereld vergaat :rofl:
Maar hé, dan ga je wel ten onder mét schone handen! haha


Nee, hier geen hamsterpraktijken. Als ik kijk naar de afgelopen Coronagolf en hoe alles toen beschikbaar was (soms met even een uitstapje van vertrouwd merk naar een ander merk) dan vind ik het niet nodig om te hamsteren. Wel heb ik mondkapjes gekocht terwijl we de afgelopen 10 jaar niet één keer met het OV gereisd hebben. Stel dat de regels aangescherpt worden á la België en Duitsland dan zijn we daarop voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
27-07-2020 15:27
Ik vind het ook overdreven allemaal maar om nou maar meteen geen respect meer te hebben is nou ook weer zoiets. Ik gok erop dat TO niet voor haar lol zo angstig is.

Respect betekend volgens mij dat je ergens begrip, eerbied en vooral waardering voor hebt.
Nou sorry.. heb ik hiervoor dus niet!
Zarah schreef:
27-07-2020 15:31
Ik denk dat je een beetje doorgeslagen bent.....

Dat je wat flesjes handsanitizer inslaat, of een voorraadje mondkapjes (als je bijvoorbeeld tijdens een lockdown nog veel moet reizen ivm 'noodzakelijk beroep') ok....maar dit is echt overdreven.......

De douchegel helemaal, dat is toch nooit niet meer op voorraad geweest?

Daar komt bij dat ik me in geval van nood een jaar kan wassen met 1 stukje handzeep.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
27-07-2020 15:19
Mijn eerste verbazing is incontinentiemateriaal als maandverband. Mag ik vragen waarom?
Doe ik ook! Neemt gewoon veel meer op dan maandverband. Als je met gewoon maandverband toe kunt is dat niet nodig natuurlijk, maar als je heel veel bloed verliest is het erg fijn.

On topic: ik bereid me mentaal wel voor op een tweede golf, maar ik ben niet aan het hamsteren. Ik had bij de eerste golf genoeg op voorraad, en ga ervan uit dat het voor een tweede golf ook genoeg zal zijn. En als je iets een tijdje even niet kunt krijgen is dat ook niet zo heel erg, heb ik van de eerste golf geleerd. Er is altijd wel een alternatief, of een andere oplossing te bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven