Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 19)

07-05-2020 13:02 3046 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 3,7 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 260.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 41.319 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18
Theamuts schreef:
19-05-2020 22:13
Er zijn nog genoeg lopende ouwlullenregelingen. Dat kost ze zeker geen extra geld.
O gaaf! Waar?
Theamuts schreef:
19-05-2020 22:13
Er zijn nog genoeg lopende ouwlullenregelingen. Dat kost ze zeker geen extra geld.
Dat valt vies tegen.
Eerder stoppen met werken kost je veel geld
Ab_Normaal schreef:
19-05-2020 22:18
Dat valt vies tegen.
Eerder stoppen met werken kost je veel geld
Klopt! Zowel bij de overheid als bij het bedrijfsleven .
Jammer dat er niet wordt gesproken over binnen activiteiten van kinderen zoals sport en clubjes.
Sophiever schreef:
19-05-2020 22:21
Jammer dat er niet wordt gesproken over binnen activiteiten van kinderen zoals sport en clubjes.
Het is nu toch zomer dus dan is er toch overal zomerstop? Heeft weinig zin om dat voor die 1,5 keer nog terug op te starten lijkt me.
Ik heb een nieuw topic gemaakt: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/462590

Toen ik voor het laatst keek was die nog niet vol en nu stroomt de topic alweer over hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
19-05-2020 22:14
O gaaf! Waar?
Bij de waterschappen. Op je 59e 50% gaan werken en 90% doorbetaald worden.
En mijn zwager die het ook nog de normaalste zaak van de wereld vindt.
Sophiever schreef:
Hebben alleen kinderen binnenactiviteiten?

Ik snap niet waar ineens al die leeftijdsindelingen vandaan komen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
TsumTsum schreef:
19-05-2020 22:24
Ik heb een nieuw topic gemaakt: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/462590

Toen ik voor het laatst keek was die nog niet vol en nu stroomt de topic alweer over hahaha.
Yay. :cheer:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
19-05-2020 22:10
Zeg schatten, ik ben 56 en het gaat nu dus al veel te lang niet over mij.
Graag weer ontopic. :roll:

Waar is Tsumtsum, die moet een nieuw topic openen.
Ik was wii-en, series kijken en ook nog een beetje springtouwen :hihi:
Sophiever schreef:
Hier is dat allemaal verplaatst naar buiten en ik moet zeggen dat de kinderen dit heel erg leuk vinden!
Solomio schreef:
19-05-2020 22:24
Hebben alleen kinderen binnenactiviteiten?

Ik snap niet waar ineens al die leeftijdsindelingen vandaan komen.
Nee natuurlijk hebben niet alleen kinderen binnenactiviteiten. Maar omdat zij als eerste doelgroep naar school mochten en dergelijke is het raar dat ze niet mogen starten met sporten, iets waarvan het toch al twijfelachtig is waarom sportcentra's gesloten moesten blijven en horeca wel open mag.
AnAppleADay dinsdag 19 mei 2020 om 16:28

neasoi schreef: ↑19-05-2020 16:26
wat vinden jullie hiervan?
een zuster die uitlegt waarom je eigenlijk geen masker zou moeten dragen

https://www.youtube.com/watch?v=_HekAqF ... e=youtu.be

Ze zegt volgens mij vooral dat het niet goed is om de hele dag te dragen, dat lijkt me logisch.
Maar als je hem alleen op doet voor een uurtje in de trein gaat dat niet op, lijkt me.

ik weet het niet, met dat hyperventileren, lijkt me toch niet zo gezond
GinnyJones schreef:
19-05-2020 16:28
Mijn hele tijdlijn staat hier vol mee... https://www.petities.com/einde_corona_c ... DZp5mt1evg

Is dit betekenisvol of gewoon een veredelde hoax?
al sinds dag 1 corona hebben ze het al over dat Hydroxychloroquine, vitamine D en C en extra Zink.

Heb sowieso wat extra zinktabletten in geslagen :)

Maar het is wel heel hardnekkig in de berichten dat Hydroxychloroquine
maar daar kan niemand goed geld aan verdienen ;)
neasoi schreef: ↑19-05-2020 16:26
wat vinden jullie hiervan?
een zuster die uitlegt waarom je eigenlijk geen masker zou moeten dragen

https://www.youtube.com/watch?v=_HekAqF ... e=youtu.be

Ze zegt volgens mij vooral dat het niet goed is om de hele dag te drag
Zazamaenade schreef:
19-05-2020 16:46
@Neasoi, ik vind het angstzaaierij.
hoezo dat? ze geeft gewoon rustig en duidelijk uitleg vind ik
ik vond het juist wel geruststellend eigenlijk

En het zoveelste in een hele rij video's van dubieuze herkomst. Kijk even naar de andere filmpjes op dit youtubekanaal.
Dit is een campagnefilmpje.
een campagne voor wat dan?

De vrouw die verpleegkundige zegt te zijn moet geschreven tekst of andere instructies raadplegen om te weten wat ze moet zeggen, ze heeft een anoniem badge op,
bij vrienden van mij op het bedrijf hebben ze zulke badges ook, zo een swipe kaart met je gegevens erin
ze lijkt me juist geen profi vlogger die alles uit zijn hoofd doet, ik vond het niet raar hoor

neasoi schreef:
19-05-2020 23:00
al sinds dag 1 corona hebben ze het al over dat Hydroxychloroquine, vitamine D en C en extra Zink.

Heb sowieso wat extra zinktabletten in geslagen :)

Maar het is wel heel hardnekkig in de berichten dat Hydroxychloroquine
maar daar kan niemand goed geld aan verdienen ;)
Ik krijg hartkloppingen van zink en chloroquine is ook niet goed voor je hart. En dan heb ik bij mijn weten geen hartziekte.
Zou me niet verbazen als Trump aan 'n hartaanval bezwijkt als hij die rommel preventief slikt eerlijk gezegd.
Solomio schreef:
19-05-2020 18:23
Juist wel. In Nederland is het er van jongs af aan ingestampt: pas als je deaud bent mag je thuisblijven.
Plus dat veel regelingen bij bedrijven daar ook nog een schepje bovenop doen door de eerste 1 a 2 dagen voor je eigen rekening te laten komen of na zoveel weken ziekte gaan korten op je salaris. Helaas vaak genoeg in dergelijke bedrijven gewerkt en ook vaak genoeg gezien dat collega's daarom stug doorwerken met een vette griep en sommigen daar ook nog prestige aan lijken te ontlenen.
redbulletje schreef:
19-05-2020 23:06
Ik krijg hartkloppingen van zink en chloroquine is ook niet goed voor je hart. En dan heb ik bij mijn weten geen hartziekte.
Zou me niet verbazen als Trump aan 'n hartaanval bezwijkt als hij die rommel preventief slikt eerlijk gezegd.
Zeker de cocktail hydroxychloroquine , zink en azitromycine die nu ook zo door die huisarts bij OP1 gepromoot wordt , waarbij alle 3 die ingrediënten hartritmestoornissen kunnen veroorzaken . Lijkt me een middel erger dan de kwaal ......
anoniem_369169 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 09:22
0.63% gewijzigd
-
anoniem_369169 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 09:21
Reden: dubbel
99.38% gewijzigd
De hele behandeling van die huisarts Rob Elens duurt vier! Dagen, dus maar een beperkt aantal pillen.

Mensen met reuma of malaria slikken het veel langer.
Nou ja , Trump slikt het langer dan 4 dagen en ook preventief .
Zijn arts zal ongetwijfeld hartfilmpjes hebben gemaakt , en die zijn vast in orde , anders was hij er niet mee doorgegaan.
Maar Trump ( en Elens ook denk ik ) hebben vast vele anderen op een idee gebracht. En al die anderen, die op eigen houtje gaan slikken en mogelijk risicofactoren hebben, staan vast niet onder permanente controle van een arts of cardioloog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven