Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 30)

14-10-2020 19:00 3021 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 38 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 201.000 mensen positief getest en ruim 6.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-10-2020 20:08
Echt hoor, je loopt hier te blazen tegen vrijwel iedereen en domineert het topic daarmee terwijl je geen flauw idee hebt van de discussies die hier al 8 maanden gevoerd worden. De arrogantie.
:worship:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:10
Ja, dat moet inderdaad zolang corona niet onder controle is.

Dat is dus even niet anders.
lekker makkelijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-10-2020 20:08
Echt hoor, je loopt hier te blazen tegen vrijwel iedereen en domineert het topic daarmee terwijl je geen flauw idee hebt van de discussies die hier al 8 maanden gevoerd worden. De arrogantie.
Volgens mij is dit nog altijd een openbaar forum en mag ik reageren waar ik wil. Over arrogantie gesproken dat jij denkt te kunnen bepalen waar ik mag reageren.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:10
Ja, dat moet inderdaad zolang corona niet onder controle is.

Dat is dus even niet anders.
Mss moet je idd die eerste 29 delen even teruglezen, zodat we niet álle discussies opnieuw hoeven te voeren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ieman die het coronadebat volgt?
Zazamaenade schreef:
14-10-2020 20:08
Echt hoor, je loopt hier te blazen tegen vrijwel iedereen en domineert het topic daarmee terwijl je geen flauw idee hebt van de discussies die hier al 8 maanden gevoerd worden. De arrogantie.
:lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
14-10-2020 20:10
lekker makkelijk
Goh, voor mensen die zich zo perfect aan de regels houden hebben jullie allemaal anders verdomd veel moeite met basisregel 1. Beperk sociale contacten en blijf thuis bij milde klachten.

Oh nee, niet als je in dit topic meedoet, dan geldt die regel niet.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 14-10-2020 20:12
1.29% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
CharlotteCcc schreef:
14-10-2020 20:07
Dit was inderdaad mijn vraag. Ik nies vaak, maar eigenlijk alleen buiten (door licht). Kan moeilijk bij elke nies een test aanvragen. Bij andere klachten doe ik dit uiteraard wel.
Normaal heb ik hooikoorts en kan dan nogal niezen. Zo blij dat ik uitgerekend dit jaar nauwelijks klachten heb gehad. Dat hoor ik trouwens van meer mensen, dat ze geen last hebben van hooikoorts dit jaar.
Een vriend van mij moet soms drie keer achter elkaar niezen (met veel geluid). Vaak bij een kriebel. Dat heeft hij altijd al gehad. Nou, dan zou hij niet naar buiten mogen. Elke keer probeert hij het nu in te houden omdat mensen ervan schrikken. We zeggen er maar heel snel ‘kriebel’ achteraan.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:10
Volgens mij is dit nog altijd een openbaar forum en mag ik reageren waar ik wil. Over arrogantie gesproken dat jij denkt te kunnen bepalen waar ik mag reageren.
Je mag inderdaad reageren waar je wil, maar ik vind het topic onderhand wel danig verziekt door de toon waarop je dat doet.

Maar goed, veel plezier ermee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:11
Goh, voor mensen die zich zo perfect aan de regels houden hebben jullie allemaal anders verdomd veel moeite met basisregel 1. Beperk sociale contacten en blijf thuis bij milde klachten.

Oh nee, niet als je in dit topic meedoet, dan geldt die regel niet.
Ik begin het echt vervelend te vinden dat je dit steeds zegt. Je bent zelf niet beter, al draag je 100 redenen aan waarom jouw horecabezoekje anders was.
StardustZiggy schreef:
14-10-2020 20:12
Normaal heb ik hooikoorts en kan dan nogal niezen. Zo blij dat ik uitgerekend dit jaar nauwelijks klachten heb gehad. Dat hoor ik trouwens van meer mensen, dat ze geen last hebben van hooikoorts dit jaar.
Een vriend van mij moet soms drie keer achter elkaar niezen (met veel geluid). Vaak bij een kriebel. Dat heeft hij altijd al gehad. Nou, dan zou hij niet naar buiten mogen. Elke keer probeert hij het nu in te houden omdat mensen ervan schrikken. We zeggen er maar heel snel ‘kriebel’ achteraan.
Natuurlijk ga je/gaat hij daar de teststraten niet extra mee belasten!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-10-2020 20:13
Je mag inderdaad reageren waar je wil, maar ik vind het topic onderhand wel danig verziekt door de toon waarop je dat doet.

Maar goed, veel plezier ermee.
Ik vind jullie anders ook niet al te vriendelijk en ik mag het toch gewoon heel bijzonder vinden dat mensen die met de mond belijden het allemaal zo serieus te nemen alleen maar schrijven hoe ze alle regels aan hun laars lappen of waarom die regels niet voor hen gelden?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:09
Echt, hoe moeilijk is het? Test je gewoon, ook al denk je dat het hooikoorts is. Blijf gewoon thuis, ook al is het maar een kriebeltje in de keel of een loopneus. Doe niet overal zo moeilijk over.
Ook al is het maar een kriebeltje?

Jongens, de testcapaciteit moet nu wel heel erg omhoog en overal beschikbaar zijn want we moeten ons laten testen bij elke kriebeltje. Niet zo moeilijk doen, gewoon doen! Sarcasme modus uit.
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:15
Ik vind jullie anders ook niet al te vriendelijk en ik mag het toch gewoon heel bijzonder vinden dat mensen die met de mond belijden het allemaal zo serieus te nemen alleen maar schrijven hoe ze alle regels aan hun laars lappen of waarom die regels niet voor hen gelden?
Hier schrijft (vrijwel) niémand die de regels aan zijn laars lapt.
Lacuba schreef:
14-10-2020 20:14
Natuurlijk ga je/gaat hij daar de teststraten niet extra mee belasten!
Nee inderdaad, te idioot voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:11
Goh, voor mensen die zich zo perfect aan de regels houden hebben jullie allemaal anders verdomd veel moeite met basisregel 1. Beperk sociale contacten en blijf thuis bij milde klachten.

Oh nee, niet als je in dit topic meedoet, dan geldt die regel niet.
jullie? Ik zit thuis, ik doe 1 x in de week boodschappen met mondkapje en heb me inmiddels al voor de 4e keer laten testen, juist omdat ol geen risico wil lopen anderen te besmetten. Het enige waar ik naar toe ga, is 3 x in de week groepstherapie alwaar wij in een grote ruimte zitten, minimaal 2 meter uit elkaar. Dus kom niet bij mij aan met dit gezeik over jullie!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:15
Ik vind jullie anders ook niet al te vriendelijk en ik mag het toch gewoon heel bijzonder vinden dat mensen die met de mond belijden het allemaal zo serieus te nemen alleen maar schrijven hoe ze alle regels aan hun laars lappen of waarom die regels niet voor hen gelden?
Ten eerste, stop met dat 'jullie' en ten tweede, wie lapt de regels aan zijn of haar laars?

Stop toch eens met elkaar te beschuldigen. Dat helpt toch niet?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:10
Ja, dat moet inderdaad zolang corona niet onder controle is.

Dat is dus even niet anders.
Van de site van het Rivm:

Ik heb hooikoorts of een allergie. Mag ik naar buiten of naar mijn werk?

In principe wel. Als je hooikoorts hebt, heb je elk jaar dezelfde klachten in ongeveer dezelfde periode. Je kan dan goed aanvoelen of het ‘die klachten van de hooikoorts’ zijn. Hetzelfde geldt voor klachten die typisch passen bij een allergie. Bij twijfel of als de klachten anders aanvoelen: laat je testen en blijf thuis tot de uitslag bekend is.



Dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:15
Ik vind jullie anders ook niet al te vriendelijk en ik mag het toch gewoon heel bijzonder vinden dat mensen die met de mond belijden het allemaal zo serieus te nemen alleen maar schrijven hoe ze alle regels aan hun laars lappen of waarom die regels niet voor hen gelden?
Nee, nadat mensen een aantal keer voor debiel, dom volk, verwende Nederlander, et cetera, zijn uitgemaakt, reageren ze meestal niet meer zo vriendelijk, dat klopt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
14-10-2020 20:16
Hier schrijft (vrijwel) niémand die de regels aan zijn laars lapt.
Ik lees anders alleen op deze pagina's al meerdere mensen die met lichte klachten zich niet laten testen en ook niet thuisblijven.

En het RIVM heeft vandaag nog gezegd dat 90% van de besmettingen daardoor ontstaat.

Dus hoe kan je dat rijmen met elkaar?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:11
Goh, voor mensen die zich zo perfect aan de regels houden hebben jullie allemaal anders verdomd veel moeite met basisregel 1. Beperk sociale contacten en blijf thuis bij milde klachten.
En waaruit blijkt dat dan? Uit dat “ we” er anderen niet hard genoeg om uitschelden?
Susan schreef:
14-10-2020 19:58
Ik denk eerlijk gezegd dat alle maatregelen die nu genomen zijn wel de volle vier weken van kracht blijven, inclusief de sluiting van de restaurants.

Ik kijk nu het debat, ze hebben het al steeds wel over dat we er over 4 weken nog niet zijn.
Solomio schreef:
14-10-2020 20:18
Van de site van het Rivm:

Ik heb hooikoorts of een allergie. Mag ik naar buiten of naar mijn werk?

In principe wel. Als je hooikoorts hebt, heb je elk jaar dezelfde klachten in ongeveer dezelfde periode. Je kan dan goed aanvoelen of het ‘die klachten van de hooikoorts’ zijn. Hetzelfde geldt voor klachten die typisch passen bij een allergie. Bij twijfel of als de klachten anders aanvoelen: laat je testen en blijf thuis tot de uitslag bekend is.



Dus.
Dank! Helder, duidelijk en vooral logisch.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
14-10-2020 20:20
Ik kijk nu het debat, ze hebben het al steeds wel over dat we er over 4 weken nog niet zijn.
Nee, dat las ik al, dat we waarschijnlijk sowieso wel tot in december of januari bezig zijn. Zal een zware dobber zijn voor de horeca.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
14-10-2020 20:20
Dank! Helder, duidelijk en vooral logisch.
Fijn dat je em ff quoot, dan leest FV em mss ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven