Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 30)

14-10-2020 19:00 3021 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 38 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 201.000 mensen positief getest en ruim 6.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd dat alle maatregelen die nu genomen zijn wel de volle vier weken van kracht blijven, inclusief de sluiting van de restaurants.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
14-10-2020 19:56
ja tuurlijk, omdat je het een erg vindt, betekent dat dat het andere je niet boeit...
Ik lees toch echt vooral geluiden over waarom de regels niet deugen, waarom je je er niet aan hoeft te houden en allerlei psychologie van de kouwe grond over de mensen die wel de noodzaak inzien van strenger voor onszelf zijn.

Misschien had ik dan de tig delen hiervoor moeten lezen maar in dit deel van dit topic wat ik vandaag heb gevolgd lees ik zo goed als niks waaruit blijkt dat de deelnemers aan dit topic corona serieus nemen, integendeel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
14-10-2020 19:47
Iedereen ziet zichzelf als dé uitzondering. Ikke, ikke, ikke,,,, Het was daar natuurlijk nét even anders!
Ja, 6 mensen in een dorp en alleen eigen huishouden, begrijp ik. Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
14-10-2020 19:57
O, dat hoop ik ook zo!!!
Ja misschien ben ik weer eens te optimistich, maar toen ik hoorde dat het OMT ook alleen café sluiting had voorgesteld kreeg ik wel dat idee.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-10-2020 19:58
Ik denk eerlijk gezegd dat alle maatregelen die nu genomen zijn wel de volle vier weken van kracht blijven, inclusief de sluiting van de restaurants.
ik denk zelfs dat we over 2 weken een volledige lockdown krijgen. Rutte heeft al aangekondigd dat over 2 weken de thermometer erin moet, ik verwacht zeker geen kentering in de besmettingen, alleen een toename.
Am Yisrael Chai!
AnAppleADay schreef:
14-10-2020 19:53
Ik verwacht ook dat als de besmettingen nu stabiel blijven dat de restaurants over 2 weken weer open mogen terwijl de cafés pas weer open gaan als het echt ruim gedaald is.
Daar dacht ik ook aan, zou wel een logische zijn. Vind het erg voor de ondernemers die hun best doen. Nu maar blijven afhalen.
Toen de kappers dicht moesten, hebben ook veel mensen de kapper gesteund door tegoedbonnen en extra producten te kopen. Dat vond ik mooi te zien. Elkaar steunen daar waar het kan.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-10-2020 19:58
Ik denk eerlijk gezegd dat alle maatregelen die nu genomen zijn wel de volle vier weken van kracht blijven, inclusief de sluiting van de restaurants.
Ik ook. Ik denk dat ze niet snel weer het verwijt willen dat ze alles te snel hebben opgengegooid.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 19:59
Ik lees toch echt vooral geluiden over waarom de regels niet deugen, waarom je je er niet aan hoeft te houden en allerlei psychologie van de kouwe grond over de mensen die wel de noodzaak inzien van strenger voor onszelf zijn.

Misschien had ik dan de tig delen hiervoor moeten lezen maar in dit deel van dit topic wat ik vandaag heb gevolgd lees ik zo goed als niks waaruit blijkt dat de deelnemers aan dit topic corona serieus nemen, integendeel.
en daar concludeer jij uit dat mensen het niet boeit dat anderen sterven?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:00
ik denk zelfs dat we over 2 weken een volledige lockdown krijgen. Rutte heeft al aangekondigd dat over 2 weken de thermometer erin moet, ik verwacht zeker geen kentering in de besmettingen, alleen een toename.
Zo ver zou ik persoonlijk niet willen gaan. Het kan beide kanten op. Ik zie er weinig in om nu al te gaan roepen dat het toch allemaal niet gaat helpen. Dat zullen we moeten afwachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
14-10-2020 19:56
Dank je wel . Deze bewaar ik even .
Had laatst op mijn werk een discussie met iemand die zei dat niezen en loopneus bij corona hoorde. :mrgreen:
Je moet thuisblijven bij klachten als niezen en een loopneus, en je op corona laten testen.

Het eerste moet al sinds maart, het tweede sinds we kunnen testen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
14-10-2020 20:01
Ik ook. Ik denk dat ze niet snel weer het verwijt willen dat ze alles te snel hebben opgengegooid.
Nou ja, dan inderdaad misschien vier weken.
Maar in ieder geval dat de restaurants weer eerder open mogen dan de cafés en feestzalen.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
14-10-2020 20:02
en daar concludeer jij uit dat mensen het niet boeit dat anderen sterven?
Als het je niet boeit dat je anderen wellicht besmet, dan boeit het je inderdaad niet dat mensen kunnen sterven. Dat is nu eenmaal een potentieel direct gevolg van die besmetting die je veroorzaakt.
Am Yisrael Chai!
CharlotteCcc schreef:
14-10-2020 19:54
Ik vind mensen die continu met modder gooien naar anderen en dan uit verhalen laten blijken dat ze zelf ook dingen doen die volgens hen niet binnen de regels passen behoorlijk hypocriet.

Ik probeer mijn best te doen en ik kan ook niet garanderen dat dat altijd goed gaat (helemaal in het VO waar ik werk niet). Dan staat er ineens een kind te dichtbij en dan denk je: dit is te dichtbij, naar achteren. Ik let op mijn eigen gedrag en als mensen echt ver de lijn over gaan zal ik er zeker wat van zeggen. Maar ik ga niet als een bezetene op alle mensen om me heen commentaar lopen leveren.
Eens. Iedereen laat wel wat steken vallen. De meesten doen gewoon hun best en proberen er wat van te maken.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:03
Als het je niet boeit dat je anderen wellicht besmet, dan boeit het je inderdaad niet dat mensen kunnen sterven. Dat is nu eenmaal een potentieel direct gevolg van die besmetting die je veroorzaakt.
tja....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
14-10-2020 19:59
Ja, 6 mensen in een dorp en alleen eigen huishouden, begrijp ik. Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere.
Nee, helemaal niet. Ik had ook niet uit eten moeten gaan. En ik ben nu ook niet uit eten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Maar ik moet zeggen, ik zie hier in de stad ook geregeld groepjes waarvan ik denk: als dàt een huishouden is, dan mogen ze er wel een tv-serie over maken.
Alle reacties Link kopieren
Meine gute, wat een kudt-topic met al dat vingerwijzen. Bah.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:04
Nee, helemaal niet. Ik had ook niet uit eten moeten gaan. En ik ben nu ook niet uit eten.
Sorry, ik wou niet doordrammen. Ik typ alleen nogal langzaam.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:02
Je moet thuisblijven bij klachten als niezen en een loopneus, en je op corona laten testen.

Het eerste moet al sinds maart, het tweede sinds we kunnen testen.
Niezen is in zoverre ‘gevaarlijk’ dat als je Corona hebt je het makkelijk verspreid en bovendien komt het vaak in combinatie met andere klachten maar het is geen typisch symptoom voor corona.
Susan schreef:
14-10-2020 19:58
Ik denk eerlijk gezegd dat alle maatregelen die nu genomen zijn wel de volle vier weken van kracht blijven, inclusief de sluiting van de restaurants.
Ja, ik verwacht het ook. Niets aan te doen. We houden ons uiteraard gewoon aan alle regels.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-10-2020 20:06
Niezen is in zoverre ‘gevaarlijk’ dat als je Corona hebt je het makkelijk verspreid en bovendien komt het vaak in combinatie met andere klachten maar het is geen typisch symptoom voor corona.
Dit was inderdaad mijn vraag. Ik nies vaak, maar eigenlijk alleen buiten (door licht). Kan moeilijk bij elke nies een test aanvragen. Bij andere klachten doe ik dit uiteraard wel.
fashionvictim schreef:
14-10-2020 20:02
Je moet thuisblijven bij klachten als niezen en een loopneus, en je op corona laten testen.

Het eerste moet al sinds maart, het tweede sinds we kunnen testen.
Nou dan kan ik het hele jaar wel thuisblijven en me elke dag laten testen , want huisstofmijt allergie en hooikoorts ...
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-10-2020 19:59
Ik lees toch echt vooral geluiden over waarom de regels niet deugen, waarom je je er niet aan hoeft te houden en allerlei psychologie van de kouwe grond over de mensen die wel de noodzaak inzien van strenger voor onszelf zijn.

Misschien had ik dan de tig delen hiervoor moeten lezen maar in dit deel van dit topic wat ik vandaag heb gevolgd lees ik zo goed als niks waaruit blijkt dat de deelnemers aan dit topic corona serieus nemen, integendeel.

Echt hoor, je loopt hier te blazen tegen vrijwel iedereen en domineert het topic daarmee terwijl je geen flauw idee hebt van de discussies die hier al 8 maanden gevoerd worden. De arrogantie.
nounou
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-10-2020 20:06
Niezen is in zoverre ‘gevaarlijk’ dat als je Corona hebt je het makkelijk verspreid en bovendien komt het vaak in combinatie met andere klachten maar het is geen typisch symptoom voor corona.
Maar dat is toch juist waar we de hele dag al over discussiëren? Het boeit niet of het wel of geen symptoom van corona is, de opdracht vanuit de overheid is dat je met die klachten thuis moet blijven en je moet laten testen. Doe dat dan ook gewoon in plaats van over elk ding te gaan emmeren zoals kleine kinderen doen.

Echt, hoe moeilijk is het? Test je gewoon, ook al denk je dat het hooikoorts is. Blijf gewoon thuis, ook al is het maar een kriebeltje in de keel of een loopneus. Doe niet overal zo moeilijk over.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
14-10-2020 20:08
Nou dan kan ik het hele jaar wel thuisblijven en me elke dag laten testen , want huisstofmijt allergie en hooikoorts ...
Ja, dat moet inderdaad zolang corona niet onder controle is.

Dat is dus even niet anders.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven