Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
23-07-2021 14:54
Goed he!
Ik ben ook 2x gevaccineerd inmiddels, wat me echt opviel was hoe gestroomlijnd het allemaal ging. Snel, niets geen gedoe, vriendelijke mensen, ik weet nog dat ik thuis tegen mijn man zei hoe knap ik het toch vind dat ze het zo voor elkaar hebben gekregen.
Echt wel: duidelijk, snel, aardige mensen. Ik hoor dat van iedereen. Petje af hoor. Want het is een meer dan giga-operatie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelooflijke planning is dit allemaal idd. Je moet het maar doen hoor. Hier wordt alles geregistreerd in één centraal systeem, alles verloopt zo vlot, petje af!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De daling neemt weer meer toe dan gisteren. En vanaf vandaag is ook het 14-daags gemiddelde (het cijfer waar de ECDC mee rekent) lager dan gisteren!
De oranje lijn is het aantal wat we moeten halen om in de volgende rij te komen (oranje of rood afhankelijk van het percentage positief)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb deze ook weer afgestoft aangezien we weer in de juiste range komen. De ziekenhuisbezetting groeit dus nog door maar zoals eerder geplaatst lijkt die ook af te remmen dus hopelijk komt hij gauw weer in het vizier:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
6453 besmettingen. Lijkt mij heel mooi!
Hopelijk in het weekend verder omlaag.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Percentage positief kruipt ook weer richting de 10%

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Daling van 18% :cheer2:
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
pff ik heb dit topic hard nodig om positief te blijven, baal van het hele donkerrood gedoe van NL, terwijl we al aan het dalen zijn weer
Alle reacties Link kopieren
Komt echt goed, Florence! Jullie stegen enorm en toch valt de ziekenhuisbezetting heel erg mee toch?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier zo graag gemeld dat mijn zoon een geel pixeltje was, maar de vaccinatie is helaas niet gelukt. Twee medewerkers hebben het geprobeerd, maar ondanks het kalmerende pilletje was er toch teveel weerstand en liet hij het echt niet toe. De GGD heeft beide afspraken geannuleerd. Maandag dus maar weer overleggen wat nu.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
He wat rot Susan.. Hopelijk dat er toch een oplossing gevonden kan worden zodat hij gevaccineerd kan worden. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-07-2021 20:18
Ik had hier zo graag gemeld dat mijn zoon een geel pixeltje was, maar de vaccinatie is helaas niet gelukt. Twee medewerkers hebben het geprobeerd, maar ondanks het kalmerende pilletje was er toch teveel weerstand en liet hij het echt niet toe. De GGD heeft beide afspraken geannuleerd. Maandag dus maar weer overleggen wat nu.
Wat naar voor jullie en hem :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik hoop dat er nog een oplossing is. Ik word er een beetje verdrietig van als het bij sommige groepen zo ongeveer op een fluwelen kussentje achter hun kont aan wordt gedragen zodat ze het vaccin please please pretty please maar willen nemen, maar dat wij per se gewoon naar de priklocatie moeten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan, is de priklocatie het probleem? Dat zoon het dan te snel doorheeft?
Want dan zou dat toch op te lossen moeten zijn. Ik weet niet precies op welk niveau zoon zit, kun je hem uitleggen wat er gaat gebeuren (en waarom), of is het beter om het gewoon maar te doen? Ik kan me voorstellen dat dat laatste zeker niet altijd wenselijk is, maar soms werkt het wel beter. Ik zag laatst iemand zijn driejarige uitgebreid inlichten wat er ging gebeuren en vragen of ze er al klaar voor was (dat ging om een test, geen vaccinatie, maar toch). Dat leek mij niet de meest effectieve aanpak bij zo’n kleintje, dan ben ik meer van doorpakken. Maar jouw zoon is een stuk ouder, en dan kan dat ook volkomen averechts werken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij het doel van vaccineren zal begrijpen, ik denk dat hij sowieso het concept "corona", of elkaar besmetten met een virus en dat je je daartegen kan beschermen zal begrijpen. Voor hem is het gewoon vervelend gefrunnik aan zijn lichaam en dat vindt hij sowieso verschrikkelijk, dat is echt niet op te lossen met praten. Doorpakken werkt bij hem ook niet, dan zou je hem echt tegen de grond moeten drukken of zo, maar dat zie ik ook niet echt voor me. Hij gaat bijvoorbeeld naar een speciale tandarts waar hij onder narcose gaat, alleen de prik onder narcose is dan weer niet mogelijk.

De noodmedicatie voor als hij epileptische aanvallen heeft is een optie, dat mogen we gebruiken voor dit doel, maar dat is een neusspray en als hij gewoon alert is, geeft dat ook een gevecht, dan verschuif je het probleem alleen maar.

Wellicht zou het schelen als de prikker naar buiten zou komen, naar de auto. Of als het thuis kon. Ik weet niet eens of dat zou werken, maar ik zou het al fijn vinden als het geprobeerd kon worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Er komt niet toevallig een prikbus in jullie buurt Susan? Dat lijken me nou echt mensen die blij zijn met iedere prik die gezet kan worden, en denken in mogelijkheden.
Heeft overleg met de huisarts nog zin, omdat die eerder ook prikken zetten?
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
23-07-2021 21:44
Er komt niet toevallig een prikbus in jullie buurt Susan? Dat lijken me nou echt mensen die blij zijn met iedere prik die gezet kan worden, en denken in mogelijkheden.
Heeft overleg met de huisarts nog zin, omdat die eerder ook prikken zetten?
Er is wel een prikbus, maar die is alleen voor studenten. Ik weet ook niet of dat wel gaat. Hij liep heel lief mee de locatie in, alleen toen hij de prik zag was het klaar.

De huisarts zet in principe geen Pfizer, maar ik hoorde van mijn man dat het soms wel gebeurt dat de huisarts een Pfizerprik ophaalt en thuis komt zetten, ik weet alleen niet of dat bij ons ook gebeurt (hij hoorde het op de priklocatie en die was niet in onze gemeente).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat stom zeg, dat zou toch moeten kunnen! Buiten of aan huis. Mss eens informeren bij de huisarts of het toch mogelijk is om het thuis te komen zetten?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-07-2021 20:18
Ik had hier zo graag gemeld dat mijn zoon een geel pixeltje was, maar de vaccinatie is helaas niet gelukt. Twee medewerkers hebben het geprobeerd, maar ondanks het kalmerende pilletje was er toch teveel weerstand en liet hij het echt niet toe. De GGD heeft beide afspraken geannuleerd. Maandag dus maar weer overleggen wat nu.
Ow, wat naar.
Heeft ie erg veel last van alle gedoe?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
23-07-2021 22:44
Ow, wat naar.
Heeft ie erg veel last van alle gedoe?
Nee hoor, hij was het volgens mij al vrij snel weer vergeten. Kalmeringspil is ook uitgewerkt (volgens mij al heel snel) dus hij liep alweer te zingen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-07-2021 23:22
Nee hoor, hij was het volgens mij al vrij snel weer vergeten. Kalmeringspil is ook uitgewerkt (volgens mij al heel snel) dus hij liep alweer te zingen.
Ah gelukkig, dat is wel fijn.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-07-2021 18:31
Komt echt goed, Florence! Jullie stegen enorm en toch valt de ziekenhuisbezetting heel erg mee toch?
dat vind ik juist het frustrerende. Er wordt nu zo gefocust ineens op de besmettingen, terwijl het al die tijd om de opnames gaat. En nu zijn wij de sjaak, omdat er hier zoveel getest wordt. Ik heb niet de indruk dat het elders in Europa heel veel beter gaat. Maar dat is compleet off topic.

Het positieve is dat we maandag al naar Duitsland gaan, dus niks aan de hand en dat ik hoop omdat Nederland zo'n koploper was in de besmettingen, dat wij dalijk ook als eerste weer terugkeren naar groen
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-07-2021 23:22
Nee hoor, hij was het volgens mij al vrij snel weer vergeten. Kalmeringspil is ook uitgewerkt (volgens mij al heel snel) dus hij liep alweer te zingen.
Ah, fijn. Hoewel...... kan ie een beetje zingen? :sarcastic:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
24-07-2021 07:17
dat vind ik juist het frustrerende. Er wordt nu zo gefocust ineens op de besmettingen, terwijl het al die tijd om de opnames gaat. En nu zijn wij de sjaak, omdat er hier zoveel getest wordt. Ik heb niet de indruk dat het elders in Europa heel veel beter gaat. Maar dat is compleet off topic.

Het positieve is dat we maandag al naar Duitsland gaan, dus niks aan de hand en dat ik hoop omdat Nederland zo'n koploper was in de besmettingen, dat wij dalijk ook als eerste weer terugkeren naar groen
Ik denk dat het hier echt even veel slechter is door teveel versoepelingen op 26 juni, maar ook dat is speculeren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-07-2021 08:10
287
83 IC

Hier stijgen de besmettingen wel nog steeds, maar niet enorm snel ofzo. Reproductiegetal ook boven 1.

Als het zo blijft, prima!
273
84 IC

Ze verwachten hier geen problemen in de ziekenhuizen omdat het duidelijk zou zijn dat de vaccins ontzettend goed werken. 2 op 3 besmettingen zijn twintigers en het percentage besmettingen van 60 plussers is heel laag.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-07-2021 07:31
Ik denk dat het hier echt even veel slechter is door teveel versoepelingen op 26 juni, maar ook dat is speculeren.
Yep vooral het openen van de clubs lijkt de oorzaak geweest te zijn. Positief, België weet nu dat dat testen voor toegang nog even te vroeg is. Anders zou pukkelpop Mss wel doorgegaan zijn. Ze hebben naar jullie gekeken.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven