Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe omgaan met advies tot beperking visite

20-01-2021 15:46 446 berichten
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het advies om niet meer dan 1 persoon als bezoek te ontvangen. En dan vooral hoe gaan jullie om met bezoek aan (schoon)ouders.

Ga je met de nieuwe maatregel nog naar je (schoon)ouders samen met je partner?

Totaal aantal stemmen: 560

Ja (28%)
Nee (72%)
anoniem_371618 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:14
Reden: Onduidelijkheid
30.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen zijn eigen afweging maakt. Wij blijven sowieso zo veel mogelijk thuis en nodigen ook geen visite uit. Een familielid is terminaal ziek. Daar gaan we wel met meerdere mensen langs.
fluttershy schreef:
20-01-2021 15:54
#danmaareenschaap
kamp #danmaareenschaap
Alle reacties Link kopieren
Vind dit wel een vervelende regeling eerlijk gezegd. Wat is nu 1 persoon. Je kan dus geen bevriend stel uitnodigen ofzo. Goed, dat is zo, hou ik me echt wel aan. Maar vind het lastiger met mijn moeder. Ze is nog redelijk jong (onder de 70), fit, actief, past nog op mijn kinderen. En ze is alleen, nog niet zo lang, dus daar heeft ze het moeilijk mee, zeker in deze tijden. Normaal gesproken gaan man en ik, en de kinderen, op zondag even een uurtje op visite. Niet elke week, zeg om de week. Zondag is een dag waarop ze weinig te doen heeft, alleen thuis zit. Ik vind het dan wel jammer dat ik dan nu blijkbaar alleen, zonder partner, op visite moet gaan. Kijk, als mn moeder dat zelf wil, dan is dat prima, heb haar nog niet gesproken maar denk dat zij ons liefst gewoon als gezin op de koffie krijgt, op afstand. Natuurlijk kan ik ook haar hier thuis vragen, dan nodig ik 1 gast uit, heb je wel hetzelfde gezelschap bij elkaar. Dus dat maakt natuurlijk niks uit. Ze past ook nog gewoon op de kinderen, dus ons contact onderling is er toch wel. Als ik door mn moeder besmet raakt, dan zal mn man dat ook snel van mij overnemen, zoals montblanc ook zegt. Dan kan ik netjes in mn eentje op bezoek gaan, de dag erna brengt mn man de kinderen naar haar toe en hebben zij dus ook contact. En als man of ik al iets onder de leden heeft, kan ze het ook krijgen via onze kinderen.

Ik hou me echt wel heel goed aan de regels vind ik, maar of ik deze regel zo nauw ga opvolgen, in het geval van mn moeder dus, verder heb ik eigenlijk geen contacten thuis op het moment, dat weet ik nog niet.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:10
10.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee. De enige ‘uitzondering’ die ik maak is als de schoonmaakster hier is en dezelfde dag een familielid komt helpen met onze verbouwing.

Schoonmaakster kan niet op een andere dag en familielid ook niet en ik houd ruim afstand met haar. Met familielid lukt dat ivm bepaalde kluswerkzaamheden minder goed. Maar aangezien er wat voorbereid moet worden voordat er professionals komen is het even niet anders.

Verder zal ik af en toe alleen of met de kinderen naar mijn ouders gaan en mijn man naar de zijne. Afspreken met vrienden doen we even niet.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
20-01-2021 15:52
Ehm wat is er zo moeilijk aan 1 persoon? Partner gaat naar zijn moeder en ik naar de mijne. Of we nodigen een van hen hier uit. 1 persoon is duidelijk toch?!
ja, maar het is wel een beetje gek.
Mijn moeder mag in haar eentje wel bij ons komen, dan zijn we met z'n 4en, maar wij mogen niet naar haar, dan zijn we ook met z'n 4en.
Op haar verjaardag moet ze maar naar ons komen ofzo?

Ik zal maar niet die gekke situatie vertellen waar mijn oom nu in zit, want dat is zo'n rare uitzondering dat daar helemaal geen beleid op gemaakt kan worden. Hoewel ik ook wel geloof dat er heus wel meer mensen in zo'n situatie zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanaf nu alleen oppassen op kleinkind. Mijn kind is erg strikt. Hij werkt op de IC dus ziet al een jaar genoeg ellende. Zal dus ook niet meer met zn partner op visite komen voorlopig. Maar ze zijn sowieso al vanaf het begin erg terughoudend op dat gebied.
Andere kind is alleenstaand. Die kan hier dus gewoon komen als ze dat wil. En wij gaan voorlopig niet samen naar haar toe.
elizabethie wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:06
12.01% gewijzigd
montblanc schreef:
20-01-2021 15:54
Ja, als ik alleen zou gaan en mijn ouder besmet mij besmet ik mijn man zo gauw ik thuis ben. En als hij wat heeft heb ik het ook gezien we dagelijks zoenen en in een bed liggen en 24/7 samen zijn.
Zal daarentegen niet meerdere vrienden uit aparte huishoudens tegelijk bij ons uitnodigen.
Maar andersom werkt het wel he. Een van jullie heeft het maar heeft nog geen symptomen. In plaats van allebei bij beide (schoon)ouders op visite te gaan, ga je allebei alleen naar je eigen ouders. Lopen er dus sowieso alweer 2 oudere mensen minder gevaar.

Hou je nou gewoon even aan de regels in plaats van voor jezelf ingewikkelde uitzonderingen te bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen schoonouders meer en mijn man is denk ik alllang blij dat ik alleen ga ;-)

Ik vind het wel een beetje aparte maatregel, het idee van max 1 a 2 bubbels lijkt mij beter.

Er staat ook max 1 x bezoek per dag.. ik zie sommige ervoor aan om bijv. `s middags te lunchen bij Piet, `s avonds een borrel bij Henk en dat het hele weekend zo door... ik zie momenteel samen met mijn partner maar 1 ander stel ( en andersom zien zij ook alleen ons) , dat mag dus feitelijk niet meer maar klinkt mij feitelijk veiliger dan wisselende contacten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een lastige. Ik heb mijn schoonmoeder de afgelopen 10 maanden 1x gezien toen ze op bezoek kwam en ik ook bij mijn vriend was. Bezoek aan onze ouders doen we sowieso al gescheiden.

Naar mijn eigen moeder vind ik lastig want ik rijd dan mee met mijn zus (1x in de 6 weken of zo. Als ik alleen moet zit ik meer dan 2 uur in treinen en bussen want ik heb geen auto en moet ik voor half 9 thuis zijn.

Als het maar 3 weken duurt is het te overzien.
Rosalind schreef:
20-01-2021 15:56
Dat hoeft toch ook niet?
Alleen kun je niet samen op bezoek.
M’n ouders wonen ver weg en ik rijd geen auto, dus voor ons geldt dat helaas wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, al verandert dit in de praktijk niets voor ons. Ik kom alleen nog regelmatig bij mijn vader of hij hier. Verder zie ik al een paar weken eigenlijk niemand anders privé.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:08
2.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, nog even bedenken hoe. We hebben eigenlijk alleen live contact met schoonouders momenteel. Laatste tijd ging man alleen met de kinderen (12 en 13), nu mag dat niet meer. Dus of man zet kinderen voor een middag bij schoonouders af, of hij bezoekt ze alleen..
Schoonouders kwamen ook wel samen hier, maar dat verwacht ik nu niet meer omdat ze door omstandigheden zelden alleen op pad gaan.
We (of eigenlijk man en kinderen) zien ze nu ongeveer een dagdeel per week.

Ik vraag me ook wel af of het in ons geval zinvol is, want inderdaad, als onze kinderen ziek worden, worden wij het waarschijnlijk ook. Door om de beurt (man of kinderen in plaats van man en kinderen) te gaan zal er in de praktijk niet veel veranderden.
Ik hoop zo dat iedereen er zich nu gewoon eens aan gaat houden. Hoe strenger iedereen zich er aan houdt, hoe eerder we er van af zijn. Heel veel contact is gewoon niet noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2021 15:58
Natuurlijk gaan we ons eraan houden, vooral om de kans dat ik mijn ouders besmet zo klein mogelijk te houden.

Vrijdag komt mijn vader hier eten en zaterdag mijn moeder, de ander eet dan maar gezellig alleen thuis...... :lol:
Zaterdag de week daarna? Een dag na elkaar verkleint de besmettingskans toch niet? Stel dat jij zaterdag niet meer besmettelijk bent, kun je evengoed vrijdag je vader toch besmet hebben? Die dan je moeder weer besmet?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze maatregel ook het lastigste tot nu toe.
Voor nu zeg ik: we zien iedereen gewoon een tijdje helemaal niet. De meeste mensen (ouders, broer, vriendin) hebben we wel nog recent gezien, dus dat vind ik een kleine moeite om een tijdje vol te houden.

Ik kan me voorstellen dat ik daar over een aantal weken wel anders over ga denken.
simbalabimba schreef:
20-01-2021 16:03
Zaterdag de week daarna? Een dag na elkaar verkleint de besmettingskans toch niet? Stel dat jij zaterdag niet meer besmettelijk bent, kun je evengoed vrijdag je vader toch besmet hebben? Die dan je moeder weer besmet?

Het was een grapje. De uitnodiging stond er echt al voor vrijdag en dit was net het voorstel van mijn vader.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2021 15:58
Natuurlijk gaan we ons eraan houden, vooral om de kans dat ik mijn ouders besmet zo klein mogelijk te houden.

Vrijdag komt mijn vader hier eten en zaterdag mijn moeder, de ander eet dan maar gezellig alleen thuis...... :lol:
Dan is er toch nog steeds een kans dat je ze beide besmet, of dat ze elkaar besmetten? Ik zal het wel niet begrijpen hoor... maar deze redenering vind ik zo krom.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2021 15:58
Natuurlijk gaan we ons eraan houden, vooral om de kans dat ik mijn ouders besmet zo klein mogelijk te houden.

Vrijdag komt mijn vader hier eten en zaterdag mijn moeder, de ander eet dan maar gezellig alleen thuis...... :lol:

Oh grapje dus, lees ik.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:12
51.41% gewijzigd
madamecannibale schreef:
20-01-2021 16:01
Ik denk dat iedereen zijn eigen afweging maakt. Wij blijven sowieso zo veel mogelijk thuis en nodigen ook geen visite uit. Een familielid is terminaal ziek. Daar gaan we wel met meerdere mensen langs.

Dat is hier in NL nou net het probleem........
Ik ken overigens ondertussen meerdere gezinnen waar corona was, maar niet het gehele gezin ziek geworden is.
Dus ik vind het vreemd om hier te lezen: oh als een van ons gezin het krijgt dan krijgen we het dus allemaal. Dat hoeft niet als je dan ook goed de regels volgt, afstand houdt, schoonmaakt en handenwast.
Andersom schreef:
20-01-2021 15:58
Natuurlijk gaan we ons eraan houden, vooral om de kans dat ik mijn ouders besmet zo klein mogelijk te houden.

Vrijdag komt mijn vader hier eten en zaterdag mijn moeder, de ander eet dan maar gezellig alleen thuis...... :lol:
Maar welk nut heeft dit dan als je ze beiden toch ziet een dag achter elkaar? Kans is misschien juist wel groter om een van beide te besmetten over twee dagen verspreid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonvader woont alleen in een heel groot ruim huis. Ik vind het nogal krom dat hij wel hier mag komen en wij niet daar. Daar gaan we ons dus niet aan houden. Met andere mensen (die 2 stellen die we dan nog zagen en af en toe een speelafspraakje van de kinderen) wel.

Meerdere vrienden uit aparte huishoudens deden we al niet.
kleinezon wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:11
14.58% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Yoginica schreef:
20-01-2021 16:06
Dan is er toch nog steeds een kans dat je ze beide besmet, of dat ze elkaar besmetten? Ik zal het wel niet begrijpen hoor... maar deze redenering vind ik zo krom.

Je miste de smiley?

Het was een grapje, want dan zit de ander dus alleen thuis.
ClumsyNinja schreef:
20-01-2021 16:07
Ik ken overigens ondertussen meerdere gezinnen waar corona was, maar niet het gehele gezin ziek geworden is.
Dus ik vind het vreemd om hier te lezen: oh als een van ons gezin het krijgt dan krijgen we het dus allemaal. Dat hoeft niet als je dan ook goed de regels volgt, afstand houdt, schoonmaakt en handenwast.
Ja dat is zo verschillend. In China zijn hele families overleden aan corona maar er zijn ook genoeg verhalen waar maar 1 of 2 personen het hadden gehad en de rest niet terwijl er geen afstand was bewaard of wat dan ook. Er valt gewoon niet zoveel over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja op de poll is anders dan ja op je vraag in de OP :proud:

Ja ik neem het zo strikt op dus Nee ik ga niet meer mee helaas.
We zouden volgende week daar gaan eten voor verjaardagen dus nu even kijken of man alleen gaat of dat we gaan skypen.
Naar mijn ouders ga ik sowieso meestal alleen, dus dat maakt geen verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven