Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nog (steeds) geen corona gehad

05-01-2022 19:51 784 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we 2 jaar veder met het hele covid verhaal. En ons gezin is nog steeds covid vrij. Ik verbaas mij hierover.

Wie heeft er nog meer geen covid gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig, wij hebben het ook (nog) niet gehad en dat verbaast me eigenlijk wel. Ja, ik ben gevaccineerd, draag keurig een mondkapje en sta zonder niet bij mensen in de buurt.

Aan de andere kant heb ik, toen het mocht, zonder mondkapje, diverse mensen omhelst, kleine feestjes gehad, op vakantie geweest met vliegtuig, kortom, naar de supermarkt geweest en restaurants bezocht. Ik heb zelfs nog nooit een test hoeven halen vanwege verkoudheidsverschijnselen (wel voor reis)

Ik vraag me nu af of ik één van die mensen ben die nergens last van heeft, een super spreader ben, immuun en waarom dat niet te testen is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier idem. Ik ben wel voorzichtig, sprak lamge tijd met mensen buiten af. Kinderen gaan tijdelijk niet naar de BSO. Maar natuurlijk wel naar school, sport, vriendjes.
We spreken niet veel met anderen af, en afgelopen vakantie werd er steeds getest door ons en het gezin dat langs kwam of dat wij bezochten.
Man werkt thuis, maar ik werk in het onderwijs, zonder afstand, met een loeiende CO2-meter.
Ik test mezelf zeer regelmatig, ook in het begin al, ging ik gewoon steeds naar de teststraat.
Maar tot nu toe nog niks. Ik vind het heel bijzonder. Mijn dochter zat nota bene tussen de 2 positief geteste kinderen uit de klas, maar ook zij: niks.

Ik ben benieuwd of Omikron daar verandering in gaat aanbrengen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter en ik ook niet, terwijl we gewoon werken en naar school gaan.
Wel in quarantaine geweest omdat we anderen in de buurt hadden met een besmetting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook nog geen Corona, tot mijn verbazing. Tot afgelopen zomer stond ik voor de klas, o.a. tussen de kleuters, waar er ook een paar besmettingen waren. Onze kinderen gaan naar het voortgezet, clubjes en sport.
We zijn wel inmiddels alle 4 gevaccineerd, maar pas vlak voor/ in de zomervakantie waren we aan de beurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik ook niet, ook al werkte ik in de zorg.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook wij hebben geen Corona gehad.
Wij leven wel voorzichtiger, geen feestjes en derg, maar wel naar de supermarkt, bieb.
Ik werk nog tijdelijk op de vaccinatiepost,kom met veel mensen in aanraking, ik laat mij ook regelmatig testen.
Wel zijn wij gevaccineerd en horen wij bij de kwetsbare ouderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook nog niet! En probeer het ook nog zo te houden met hopelijk binnenkort mijn booster. Hou nu ook wel even meer afstand, vooral van kinderen. Ik ben weliswaar niet bang voor corona, maar als het niet hoeft, toch ook liever niet. Bovendien vind ik het nu een sport om te kijken hoe lang we het volhouden zonder.

Wel al 10x ofzo getest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik en man ook nog steeds niet. Ben wel heel voorzichtig, omdat mijn vader ernstig ziek is geweest met Corona (met ziekenhuisopname). Maar het verbaast me toch. We hebben een kleine bubbel, maar 1 daarvan werkt in de zorg. En uiteraard doen we ook gewoon boodschappen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik heb nog geen corona gehad. Ik ben wel gevaccineerd en we testen regelmatig (thuis en/of bij GGD). Ik heb 2 jonge kinderen op de opvang waar ook al af en toe besmettingen zijn geweest, maar tot nu toe zijn wij kennelijk steeds op tijd in quarantaine gegaan. Wel werk ik thuis en laten we boodschappen thuisbezorgen. Ook is de oudste naar sportclubjes geweest en spreken we af en toe met mensen (maar wel binnen de richtlijnen qua aantallen) af binnen en komen we bij speeltuinen en winkels. Maar eerlijk gezegd verbaast het me dat we het nog niet hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige mensen lijken er immuun voor te zijn. Ik ken genoeg mensen die het (nog) niet opgelopen hebben ondanks dat partner/kinderen wel positief waren en er geen afstand gehouden is. Mijn man was daar een van. Was want laatst was hij toch positief. Ik denk dat het de omikron variant was want eerder is hij regelmatig in contact geweest met mensen die positief waren en is hijzelf nooit positief getest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook heel lang, tot 6 weken terug. Een routinetest voor werk was ineens positief. Vrijwel geen last gehad gelukkig en de rest van het gezin (2 kinderen zonder vaccinatie en gevaccineerde man) niet aangestoken. Ik ken overigens heel veel mensen die het (nog) niet hebben gehad. Er zijn vast cijfers van hoeveel mensen er besmet zijn geraakt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik vermoeden dat we het beide voor de golven al hebben gehad, dus ruim 2 jaar geleden. Beide nooit griep oid, man is zelfs nooit echt verkouden, ik regelmatig. Heb 1 keer een zelftest gedaan, negatief. Beide kinderen niet gevaccineerd, ben er wel eens een beetje huiverig voor als ze wel corona krijgen, maar hoop dat het voor hun ook niet meer dan een verkoudheid zal zijn. Eigenlijk het enige wat we op hebben gegeven is grote feestjes, alhoewel maat van ons er binnenkort eentje geeft en we gewoon gaan...
die ik wilde bestaat al...
Miek_ schreef:
06-01-2022 11:17
Sommige mensen lijken er immuun voor te zijn. Ik ken genoeg mensen die het (nog) niet opgelopen hebben ondanks dat partner/kinderen wel positief waren en er geen afstand gehouden is. Mijn man was daar een van. Was want laatst was hij toch positief. Ik denk dat het de omikron variant was want eerder is hij regelmatig in contact geweest met mensen die positief waren en is hijzelf nooit positief getest.
Hier ook zo'n verhaal bij goede vrienden van ons. 1 van de volwassenen heeft Corona gehad maar had alleen lichte verkoudheidsklachten. Ze zaten met het hele gezin in quarantaine, niet in isolatie ivm hele jonge kinderen, maar de rest van het gezin is niet besmet geraakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoon heeft eind '20 corona gehad, gelukkig met mild verloop. Man en ik helemaal niks bleek uit testen. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en had ik ook wel verwacht besmet te raken. Werk op een school dus had me niet verbaasd, maar (nog) niks tot dusver. Ook man werkt buitenshuis en komt met god weet wie allemaal in aanraking, maar heeft ook nog geen besmetting gehad gelukkig.
Zijn wel allemaal ingeënt en mijn boost zit er inmiddels ook in.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 06-01-2022 14:02
0.45% gewijzigd
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren Quote
er zijn in totaal 3,2 miljoen besmettingen geregistreerd, laten we even zeggen dat dat maar de helft is van het werkelijke aantal, kom je uit op 6,4. Dan hou je nog ruim 10 miljoen mensen over die geen besmetting hebben doorgemaakt. En dan zou het raar zijn dat je nog niet besmet bent?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook nog geen Corona gehad, man niet, ouders niet, schoonouders niet. Allemaal gevaccineerd. Bij ons op het werk is in december een behoorlijke uitbraak geweest, maar ik ben toen ook niet ziek geworden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niemand in mijn directe omgeving heeft Corona gehad. Alleen de zus van mijn ex en mijn nicht en neef.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
06-01-2022 11:29
er zijn in totaal 3,2 miljoen besmettingen geregistreerd, laten we even zeggen dat dat maar de helft is van het werkelijke aantal, kom je uit op 6,4. Dan hou je nog ruim 10 miljoen mensen over die geen besmetting hebben doorgemaakt. En dan zou het raar zijn dat je nog niet besmet bent?
Zó gek is dat nou ook weer niet om verbaasd te zijn. Is het niet omdat je een beroep hebt waarin het onvermijdelijk is met (veel) mensen in contact te zijn, of als je een gezinslid besmet en wel thuis hebt zitten die je niet totaal uit de weg kunt gaan, dan zijn het wel alle dagcijfers met geregistreerde besmettingen. Dus ja, ik verbaas me idd dat ik nog niks heb opgelopen.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook nog niet gehad. Althans, niet dat ik weet. Ik ben gevaccineerd, de booster heb ik nog niet gehaald. Ik hou me aan de regels voor zover mogelijk. En nog los van corona, ik ben ook nauwelijks verkouden geweest de afgelopen twee jaar. Dat is normaal ook wel anders.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor zover wij weten hebben wij het ook alle 4 nog niet gehad. In feb 2020 zijn er 3 om de beurt ziek geweest, waarvan 2 met een dag of twee verhoging en daarna wekenlang hoesten. Maar toen kon je nog niet laten testen. Sinds die tijd zjin er alleen maar kleine verkoudheden geweest waarvoor niemand meer dan een zelftest heeft gedaan. Ook in de omgeving viel het mee, want we hebben nooit in quarantaine gehoeven en zijn nooit nauw in contact geweest met iemand net voor/tijdens/net na dat die het had.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
06-01-2022 11:29
er zijn in totaal 3,2 miljoen besmettingen geregistreerd, laten we even zeggen dat dat maar de helft is van het werkelijke aantal, kom je uit op 6,4. Dan hou je nog ruim 10 miljoen mensen over die geen besmetting hebben doorgemaakt. En dan zou het raar zijn dat je nog niet besmet bent?
en van die besmettingen is een aantal ook 2x besmet geweest.
hoi
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben het ook nog niet gehad. Al zijn de kids echt nog klein, dus die zouden het kunnen hebben gehad zonder symptomen. Wij zijn regelmatig getest, dus ik ben vrij zeker van het feit dat we het echt niet hebben gehad.

Beide deze week booster gehad, dus nu vraag ik me af of we het nog gaan krijgen en in welke mate.

Oh en in onze familie (13 volwassenen) heeft maar 1 iemand het gehad (20er). Ongeveer de helft is echt strak in het volgen van de maatregelen, maar de andere helft neemt het niet zo nauw en is dus wel in contact met mensen. Wel allemaal volledig gevaccineerd, nu aan de boosters en laten zich bij klachten testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook nog geen corona gehad, gelukkig. Best bijzonder omdat ik toch met veel mensen in aanraking kom (zorg).

Ik krijg zondag mijn booster.
Niet zover ik weet, zelfs niet toen mijn partner het had. Maar ik geloof er niets van, ik denk dat ik een keer a symptomatisch ben geweest, of dat het met een test niet is opgepikt. Ben namelijk wel een paar keer ziek geweest. Misschien heeft het zich bij mij geuit in buikgriep?
Hoe kan je er nou in al die tijd helemaal niet door geraakt worden, terwijl ze toch zeggen dat het zo besmettelijk is?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven