Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nog (steeds) geen corona gehad

05-01-2022 19:51 784 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we 2 jaar veder met het hele covid verhaal. En ons gezin is nog steeds covid vrij. Ik verbaas mij hierover.

Wie heeft er nog meer geen covid gehad?
rosanna08 schreef:
06-01-2022 11:29
er zijn in totaal 3,2 miljoen besmettingen geregistreerd, laten we even zeggen dat dat maar de helft is van het werkelijke aantal, kom je uit op 6,4. Dan hou je nog ruim 10 miljoen mensen over die geen besmetting hebben doorgemaakt. En dan zou het raar zijn dat je nog niet besmet bent?
Ik denk dat het werkelijke aantal nog vele, vele malen hoger ligt sinds Omicron. Hier in Amsterdam heeft op dit moment vrijwel iedereen (vooral jongeren, tenminste in mijn omgeving) Corona en ik hoor niet anders dan dat de GGD-test negatief was, waarna de thuistest kort erna toch positief aangaf. Kwestie van timing, kennelijk. Niemand gaat dan terug naar de GGD, dus al die besmettingen blijven ongeregistreerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
07-01-2022 09:47
Dat zag ik ook inderdaad. Misschien waren ze toen in Wuhan op vakantie?
Ik ken meerdere mensen die ziek zijn geweest rond het verschijnen van corona in Nederland.
Achteraf zijn ze er allemaal van overtuigd dat ze toen corona hadden.
Zelfs iemand die later onderzocht is op anitistoffen en geen antistoffen tegen corona bleek te hebben, blijft volhouden dat ofwel die antistoffentest niet deugt, ofwel zij toevallig iemand is die geen antistoffen heeft aangemaakt.

Psychologisch gezien een zeer interessant fenomeen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
07-01-2022 09:50
Ik heb onlangs nog aan de dokter gevraagd of ik kan laten testen of ik corona heb gehad en aangezien ik gevaccineerd ben is dat volgens haar niet meer te achterhalen.
Veel mensen blijven klachtenvrij na besmetting en er zouden ook mensen (door een bepaald eiwit als ik het me goed herinner) zijn die van nature beschermd zijn tegen het virus.
Velen hebben dus wel corona gehad maar weten het gewoon niet.
Dat klopt niet, ze kunnen aantonen of je alleen antistoffen hebt tegen het spike-eiwit (die je dus aanmaakt na infectie en na vaccinatie), of dat je ook antistoffen hebt tegen andere viruseiwitten (nucleopeptiden?), die je alleen aanmaakt na infectie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Pre-omicron kon ik me er nog over verbazen dat sommige mensen al 2x besmet zijn geweest aangezien niemand in mijn omgeving nog besmet is geraakt en wij echt geen kluizenaarsleven leiden.

Nu schat ik het in als een kwestie van dagen/weken, zeker nu de scholen weer open gaan..
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij en dat is puur op de eigen ervaringen is Corona krijg en een willekeur.

Of je nou strikt bent met de regels of niet..er zit geen vastigheid in.

Ken genoeg mensen die tegen het hysterische af waren en zelfs bijna niet meer buiten kwamen alleen met hond uitlaten en toch corona kregen.

En vele zoals in ons geval niet in huisisolatie ( uiteraard wel quarantaine) en dus naast een coronapatient leven en nergens last van hebben.

Het zegt dus allemaal niks...
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik*ben*ik schreef:
07-01-2022 14:09
Volgens mij en dat is puur op de eigen ervaringen is Corona krijg en een willekeur.

Of je nou strikt bent met de regels of niet..er zit geen vastigheid in.

Ken genoeg mensen die tegen het hysterische af waren en zelfs bijna niet meer buiten kwamen alleen met hond uitlaten en toch corona kregen.

En vele zoals in ons geval niet in huisisolatie ( uiteraard wel quarantaine) en dus naast een coronapatient leven en nergens last van hebben.

Het zegt dus allemaal niks...
En dit ook wel ja. Zeg het soms maar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
FemiTrut schreef:
06-01-2022 23:56
Ik ken dan weer weinig mensen/gezinnen waar niet iemand van hen corona heeft gehad.

Mijn dochter heeft het ook gehad, best naar ook, lange nasleep met moeheid en benauwd, is nu wel weer oke.
En rest van ons gezin dan weer niet.

Maar veel andere gezinnen om ons heen wel, ouderen die heel ziek zijn geworden en ook mensen die er aan gestorven zijn.

Vraag me af of de mensen die niemand kennen die corona hebben gehad, gewoon nooit verteld zijn door hun omgeving dat er misschien wel besmettingen hebben plaatsgevonden. Is toch in sommige kringen een taboe of ze vonden het gewoon niet zo nodig om aan iedereen te vertellen.

Ik had tot het afgelopen najaar 2021 helemaal niemand in mijn eerste kring van vrienden en familie die besmet waren geweest. Wel in een 2e kring kennissen via via. En dat weet ik zeker. Er is echt geen schaamte en de meeste mensen hebben zich veevuldig laten testen bij verkoudheidjes. Ik ben zelf wel 10+ keer GGD getest. Wij waren wel altijd heel voorzichtig, maar de meeste van mijn vrienden en familie zijn niet bijzonder voorzichtig. Allemaal Amsterdam, de meesten (klein)kinderen op de basisschool. Vraag me niet hoe het kan.

Pas afgelopen najaar kregen 2 gezinnen in mijn eerste kring het, via de kinderen op school. Toen dachten we: nu komt het, er komt een golf via de basisscholen. Maar toen volgde de lockdown. Weer de dans ontsprongen. Ik denk dat we het wel zullen krijgen als de scholen weer starten. In A'dam is het 100% Omikron nu.
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 07-01-2022 17:07
4.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons gezin is ook nog steeds coronavrij. Allemaal wel een paar keer getest wegens verkoudheid.

Puberzoon knuffelt niemand, al jaren niet. Vanwege de school- en scouting lockdowns vegeteert hij in zijn "man cave".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn nu ruim 3 miljoen positieve tests geregistreerd in Nederland sinds het begin van corona. Dat is slechts 18,7% van de bevolking.
Dat je (nog) niet besmet bent is dus niet zo vreemd.
Fairway schreef:
07-01-2022 11:58
Pre-omicron kon ik me er nog over verbazen dat sommige mensen al 2x besmet zijn geweest aangezien niemand in mijn omgeving nog besmet is geraakt en wij echt geen kluizenaarsleven leiden.

Nu schat ik het in als een kwestie van dagen/weken, zeker nu de scholen weer open gaan..
Die hebben vast elkaar staan aflikken dan he?

Bijzonder weer. :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook nog steeds corona-vrij. Ik heb geen kinderen en ken ook geen mensen met jonge kinderen, dat scheelt denk ik.
kerst wijzigde dit bericht op 07-01-2022 21:21
3.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook hier corona vrij.

Ik woon met twee kinderen en sta vier dagen in de week voor de klas, bovenbouw.

Op een gegegeven moment zat er een besmettingshaardje in mijn groep. Ook mijn oudste van elf kreeg het. Ze was er heel ziek van, hoge koorts, keelpijn, hoofdpijn, ijlen: je zag corona bijna met het blote oog. Echt niet dat ik dat arme hoopje geïsoleerd hield. Maar mijn jongste van één en ik hebben het niet gekregen. Bizar.

Dinsdag mijn booster.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden tot vorige week ook nog geen corona gehad. Nu helaas het hele gezin toch positief getest. Wel gevaccineerd maar toch flink ziek geweest. Het maakt denk ik niet uit hoe voorzichtig je bent want wij hebben ons ook altijd aan alle maatregelen gehouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elena_ schreef:
07-01-2022 23:40
Wij hadden tot vorige week ook nog geen corona gehad. Nu helaas het hele gezin toch positief getest. Wel gevaccineerd maar toch flink ziek geweest. Het maakt denk ik niet uit hoe voorzichtig je bent want wij hebben ons ook altijd aan alle maatregelen gehouden.
Ik denk dat voorzichtigheid wel degelijk de kans kleiner maakt: daarom hadden jullie het misschien nog niet gehad. Natuurlijk kun je ook gewoon stomme pech hebben en net één iemand treffen die Corona heeft. Ik denk dat dat ontzettend veel voorkomt. Maar hoe meer mensen je van dichtbij ziet, hoe groter de kans dat je iemand treft met Corona natuurlijk.

Ik zie in mijn omgeving dan ook vriendinnen die nu voor de derde en eentje zelfs voor de vierde keer besmet zijn geraakt en dat zijn niet per se de meest voorzichtige.
Alle reacties Link kopieren Quote
samarinde schreef:
07-01-2022 11:08
Ik denk dat het werkelijke aantal nog vele, vele malen hoger ligt sinds Omicron. Hier in Amsterdam heeft op dit moment vrijwel iedereen (vooral jongeren, tenminste in mijn omgeving) Corona en ik hoor niet anders dan dat de GGD-test negatief was, waarna de thuistest kort erna toch positief aangaf. Kwestie van timing, kennelijk. Niemand gaat dan terug naar de GGD, dus al die besmettingen blijven ongeregistreerd.
Klopt, bij ons is dit ook gebeurt. Mijn partner had 2 positieve zelftesten maar de pcr test bij de GGD was negatief. In principe is de uitslag van de GGD leidend dus had hij geen corona. 2 dagen later kreeg ik ook klachten. Positieve zelftest en positieve pcr. Hierop heeft mijn partner zich nogmaals bij de GGD laten testen en nu was zijn uitslag ook ineens positief. Ik denk dus dat zijn eerste 2 positieve zelftesten al klopten. Maar als hij niet terug had gegaan had hij inderdaad gewoon rondgelopen met corona. Zelftesten lijken betrouwbaarder..
Alle reacties Link kopieren Quote
eef-- schreef:
08-01-2022 00:03
Ik denk dat voorzichtigheid wel degelijk de kans kleiner maakt: daarom hadden jullie het misschien nog niet gehad. Natuurlijk kun je ook gewoon stomme pech hebben en net één iemand treffen die Corona heeft. Ik denk dat dat ontzettend veel voorkomt. Maar hoe meer mensen je van dichtbij ziet, hoe groter de kans dat je iemand treft met Corona natuurlijk.

Ik zie in mijn omgeving dan ook vriendinnen die nu voor de derde en eentje zelfs voor de vierde keer besmet zijn geraakt en dat zijn niet per se de meest voorzichtige.
Jeetje vier keer al. Misschien heb je gelijk ja :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben er ook verbaasd om. Altijd op locatie blijven werken met client contact, twee keer per dag met ov. Werk met cliënten die het niet altijd nauw nemen met de regels, bewust of onbewust. Sommige collega's hebben nu voor de tweede keer corona maar nog steeds de dans ontsprongen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook nog geen Corona gehad voor zover ik weet ondanks ik met verschillende mensen in aanraking ben geweest die Corona hadden (m’n partner, collega’s en een vriendin waar ik mee in de auto zat terwijl ze op dat moment ziek was, uiteraard wisten we niet dat het Corona was op dat moment) Ik ben niet gevaccineerd en spreek met iedereen af en hou geen afstand van mensen waarvan ik weet dat zij dat ook niet willen. Van onbekenden en in openbare ruimtes houd ik uiteraard wel veel afstand. Voorheen was ik wel erg voorzichtig maar ik laat m’n leven niet meer leiden door een virus wat nooit meer weg gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook nog geen corona. Twee van de vier reizen dagelijks met OV. Drie van de vier doen vrijwilligerswerk met kinderen. Intercontinentale vluchten gehad, bezoek van mensen die de dag erop positief op omicron testen. En nog steeds niks!
Allen volledig gevaccineerd, deze week twee geboosterd. En we testen veel, heel veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
08-01-2022 08:42
Hier ook nog geen corona. Twee van de vier reizen dagelijks met OV. Drie van de vier doen vrijwilligerswerk met kinderen. Intercontinentale vluchten gehad, bezoek van mensen die de dag erop positief op omicron testen. En nog steeds niks!
Allen volledig gevaccineerd, deze week twee geboosterd. En we testen veel, heel veel.
Hoe weet je dat het omicron was?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds de uitbraak niet eens verkouden geweest, niet hoeven testen want geen enkel symptoom gehad ondanks dat ik een contactberoep heb. Ik en m’n vriend waren wel voorzichtig, juist vanwege m’n beroep. Ik zei vorige week ook nog “goh misschien ben ik wel immuun” en een dag later werd m’n vriend ziek waarna ik ook ziek werd. Géén idee van wie we het gekregen hebben maar allebei positief.
Juist omdat ik niet weet van wie we hebben denk ik dat het omicron is aangezien die besmettelijker is. 3 dagen hoge koorts en nu alleen nog slapjes. We hadden beide voor deze week een afspraak staan voor de booster, volgens de GGD hadden veel mensen exact hetzelfde verhaal als wij.
Jammer dat we de “eindstreep” niet hebben gehaald maar het is wat t is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook (nog) niet gehad. Maar op zich verbaast me dat niet. Alle andere virussen passeren mij ook altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zullen ook heel veel mensen zijn die het wel hebben gehad maar het niet weten.
Genoeg mensen zonder klachten.

Dat zag je maar met testen voor toegang..mensen die zich kiplekker voelde maar toch positief getest werden.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
08-01-2022 09:07
Hoe weet je dat het omicron was?
Omdat dat uit de testuitslag bleek! (niet NL)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas me er soms ook nog over, afgelopen maandag testten een goede vriendin én schoonzus positief, wij hadden beiden gezien rond oud en nieuw (op 2 verschillende dagen). We hebben geen afstand gehouden, zeker onze kleine kinderen niet, die hebben geknuffeld, gekust en op schoot gezeten bij hun tantes. Maar wij volwassenen hebben beide keren nog de hele avond met vieren om de tafel gezeten en spellen gespeeld.

Dus afgelopen week in quarantaine en 2 keer via GGD getest, maar we zijn niet besmet geraakt. Had het nu eigenlijk wel verwacht, maar nog steeds niet. Man en ik zijn wel gevaccineerd, nog niet geboosterd (die moesten we hierdoor verzetten), maar de kinderen niet natuurlijk. Dit is nu eigenlijk al de 3e keer dat iemand echt dichtbij ons staat en waar we echt geen afstand hebben gehouden, corona bleek te hebben, maar wij toch echt geen van allen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven