Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nog (steeds) geen corona gehad

05-01-2022 19:51 784 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we 2 jaar veder met het hele covid verhaal. En ons gezin is nog steeds covid vrij. Ik verbaas mij hierover.

Wie heeft er nog meer geen covid gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
ca726647543 schreef:
08-01-2022 10:47
Ik heb het ook (nog) niet gehad. Maar op zich verbaast me dat niet. Alle andere virussen passeren mij ook altijd.
Hier idem.

Ik ben geloof ik al 20 jaar niet meer getroffen door welk virus dan ook.
Zelfs de 'onvermijdelijke' verkoudheden als je kinderen naar de crèche gaan zijn hier nauwelijks geweest.

Ik heb echt een prima werkend immuunsysteem.

Wat ook blijkt uit de reactie op de vaccins: nauwelijks klachten, wel afweerstoffen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
09-01-2022 08:24
Zelfs de 'onvermijdelijke' verkoudheden als je kinderen naar de crèche gaan zijn hier nauwelijks geweest.
Oh nou, die heb ik toch wel telkens te pakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn gezin ook. Tot gisteren.
Gister positief getest op Covid...

Had eigenlijk gedacht dat ik het veel eerder zou krijgen met een contact beroep, kind op de crech en dagelijks reizen met het ov.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren Quote
Zover ik weet nog niet gehad. Probeer me wel aan de verplichte maatregelen te houden, kan ook bijna niet anders. Maar ik ben niet voorzichtiger dan normaal. Wel 3x gevacineerd.
Familie en bekenden hebben het ook nog niet gehad.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog steeds niets, toch de booster maar gehaald want het Deltavirus is nog steeds dominant. In mijn omgeving ook nog steeds niets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zover ik weet nog geen corona gehad, 3x negatief getest. Vriend heeft het wel gehad, want had halverwege 2020 antistoffen bij een GGD-onderzoek waar hij aan meedeed. Hij is enkele weken voor de eerste lockdown een paar dagen ziek geweest, dat is hij bijna nooit. Dus we denken dat het toen geweest is. Ik heb me een aantal dagen wat minder fit gevoeld daarna, maar niks noemenswaardigs. Kan dus niet met zekerheid zeggen dat ik het niet gehad heb, maar áls dan in elk geval niet echt iets gemerkt.
Afstand houden tot vreemden vind ik wel prettig maar ben niet heel strikt hierin met vrienden of familie (mits zij daar oké mee zijn), werk op locatie met klantcontact (waar mogelijk met afstand maar lukt vaak niet 100%), kom overal waar toegestaan in de dan geldende maatregelen, enige dat ik uit mezelf vermeden heb is vliegen en niet omdat ik bang ben besmet te raken maar omdat ik bang ben niet op tijd terug te komen om weer te gaan werken.
Tot een paar maanden terug kende ik nauwelijks mensen die corona hadden gehad, en al helemaal weinig die er ook flinke klachten bij hadden. Maar sinds een maand of 2 is dat aantal toch flink vermeerderd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook niet, terwijl ik dagelijks vrij veel patiënten zie en daar ook lichamelijk contact mee heb (zo klinkt het opeens heel fout :lol: ) en het eerste halfjaar werkten we onbeschermd (toen deden we nog niet aan mondkapjes). Echt onbegrijpelijk dat ik de dans ben ontsprongen en mijn collega's ook!
Ik weet het zeker omdat ik meedeed aan een onderzoek waarbij je ook periodiek werd getest op antistoffen.
Heb gelukkig weinig verkoudheidjes gehad, dus heb me niet vaak hoeven testen, maar as we speak heb ik iets van keelontsteking, dus vandaag getest en weer negatief :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mutsje78 schreef:
09-01-2022 18:49
Zover ik weet nog niet gehad. Probeer me wel aan de verplichte maatregelen te houden, kan ook bijna niet anders. Maar ik ben niet voorzichtiger dan normaal. Wel 3x gevacineerd.
Familie en bekenden hebben het ook nog niet gehad.
Ik zie toch wel steeds meer en meer die het een keer hebben gehad. November en December heeft het virus in onze bekendengroep stevig huisgehouden. Wij zijn de dans ontsprongen tot nu toe. Dit najaar wel weer gewone verkoudheden.. ondanks dat wij nog steeds aan afstand houden, ventileren en weinig mensen zien doen. Thuiswerken doen we zoveel mogelijk. Kantoor doen we op de woensdag en vrijdag (kleinst mogelijke bezetting want dan zijn alle ouders sowieso afwezig) ik ben vaker buiten kantoortijd aanwezig voor wat echt niet thuis kan. (Als mij dan toch van 7 tot 22 werk kan ik prima om 19 uur binnenlopen.) Ik denk dat 80% van de mensen die ik ken die het durven zeggen inmiddels 1 of meer keren besmet is geweest. Ruim de helft pas sinds oktober.

Er is een kleine groep die bijna elke golf positief is. Een deel van hen is wel voorzichtig maar werkt in de zorg of kan absoluut niet thuiswerken.
Een ander deel doet helemaal niets om besmetting te bemoeilijken. Die blijven ook gerust naar de winkel gaan. Die laten zich alleen testen voor het vinkje.

Wat mij betreft. Het is geen schande om corona te hebben. Het is wel asociaal om niets te doen om verspreiding te bemoeilijken. En het is wel een schande als je weet dat je besmettelijk bent gewoon naar winkels, werk, sportschool en een feestje te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor zover ik weet heb ik het in deze twee jaar niet gehad. Wel eens een verkoudheid, maar dat is bijna het hele jaar door. Ik test me constant, maar iedere keer negatief. In mijn werk kom ik bijna non-stop met mensen in aanraking, dus ik had het al lang een keer verwacht. We zullen zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig niet en ben ook blij dat ik nu mijn booster heb gehaald. Misschien gaat het aan me voorbij maar zo niet dan voel ik me toch veiliger gevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar wat ik weet ook nog geen corona gehad. Maar zeker weten doe je dat nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het nog steeds niet gehad. :hyper:
Ben vandaag wel naar de kerk geweest, maar netjes op afstand en met mondkapje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap ook niet dat ik het nog niet heb gehad. Zelfs toen er een uitbraak was in de klas van mijn kind, en hij hoestte als een zeehond en ik daarna ook.. Samen naar de ggd, maar beiden negatief.
Ik laat me bij klachten testen, en heb vorig jaar 1 a 2x per week met testen voor toegang getest, maar geen enkele positieve test.

Ik werk thuis, maar doe gewoon boodschappen, ik kom in winkels, spreek met familie af. Maar wel allemaal volgens de regels. Is het dan gewoon "geluk" hebben? Of juist doordat ik me er aan houd? Als je de cijfers en de voorspellingen ziet (Rutte zei: na deze winter ben je of genezen of overleden), dan is het zo gek dat ik het niet gehad heb. De winter is nog niet over, maar we zijn al een eind op weg..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook hier zijn we nog corona vrij gebleven (gevaccineerd en geboosterd). Ook in mijn naaste omgeving heeft nauwelijks iemand corona gehad. Alleen mijn nichtje van 8 en een oom van mij. Ik vind het ook best gek, drie kinderen die op de basisschool zitten en allerlei sporten doen, man die buitenshuis werkt en overal en nergens komt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat we ons lang niet altijd aan de 1,5 meter afstand houden op sommige plekken (wij hebben bijvoorbeeld een eigen paard en op stal merk je niet dat er corona is), zijn naar concerten geweest toen het weer mocht, op vakantie geweest waar we drukke markten hebben gezocht. Ik vind het dus wel gek dat niemand het nog opgepikt heeft (afkloppen!!). Ik heb zelfs nog nooit hoeven testen, ben de afgelopen 2 jaar volledig klachtenvrij geweest. Man en kinderen hebben wel regelmatig getest.

Ik verwacht wel dat we er binnenkort aan moeten geloven met omicron. We wachten af!
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
09-01-2022 08:24
Hier idem.

Ik ben geloof ik al 20 jaar niet meer getroffen door welk virus dan ook.
Zelfs de 'onvermijdelijke' verkoudheden als je kinderen naar de crèche gaan zijn hier nauwelijks geweest.

Ik heb echt een prima werkend immuunsysteem.

Wat ook blijkt uit de reactie op de vaccins: nauwelijks klachten, wel afweerstoffen.
Ja dit is wel herkenbaar, mijn immuunsysteem werkt ook heel goed, ik pak nooit wat mee. Maar ook man en kinderen zijn nauwelijks ziek. Dat is wel fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk in een winkel en mijn vriend in het onderwijs, dus ik verbaasde me er ook al over dat we nog nooit besmet waren geraakt of in quarantaine moesten. Maar nu is het toch raak, besmet met omikron door een collega die al positief was getest. Mijn vriend is al geboosterd en heeft niet zo veel klachten, ik voel me toch vrij miserabel.
Alle reacties Link kopieren Quote
ninika schreef:
17-01-2022 12:47
Mosterd.

Beterschap!
kerst wijzigde dit bericht op 17-01-2022 14:39
77.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
kerst schreef:
17-01-2022 12:54
Jouw vriend heeft toch ook geen contact gehad met jouw collega?
Volgens mij hoeft jouw vriend ook niet in quarantaine als hij zijn booster heeft gehad?
Zou voor zover mogelijk uit de buurt van mijn vriend blijven, misschien ffp2 masker kopen

Beterschap!
Dankje! Nee, hij is ook positief getest en heeft ook klachten maar veel minder last dan ik. Dus we zitten samen thuis :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb het bijna twee jaar kunnen vermijden maar heb het nu sinds vorige week.
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook nog niet gehad. Verbaasd me wel want ik ben nog vrij jong en ga nog regelmatig op stap en bevind me op drukke plekken. Wel heb ik het vermoeden dat ik hoogstwaarschijnlijk niets merk bij besmetting. Ben sowieso nooit ziek en toen mijn vader besmet raakte had hij ook totaal geen symptomen, dus zou zomaar kunnen dat ik het onbewust wel gehad heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot vorige week waren wij ook coronavrij maar dat omikronvirus houdt flink huis. De halve school lijkt inmiddels thuis te zitten en mijn dochter ook. We kregen op dezelfde dat klachten maar mijn zelftesten en de GGD-test zijn tot nu toe nog negatief. Ik denk dat de booster het virus heeft aangepakt voor ik positief kon testen. Dochter was nog niet geboosterd want ze is nog geen 18. Het lullige is dat ze de enige van haar gevaccineerde vrienden is met Corona. De overige zieken in haar vriendengroep zijn allemaal ongevaccineerd.
Hier ook de halve school besmet en thuis. Behalve de klas van mijn dochter. Haar bff (zit op andere school) is nu ook besmet. Wij testen tot nu toe negatief maar dat kan niet lang meer duren,
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog geen Corona gehad en me ook nog nooit laten testen. Ben sws haast nooit ziek.
Man en ik ook nog niet gehad terwijl we allebei veel contacten hebben. Ik heb een contactberoep, gaan uit eten en de kroeg in als het open is en begin oktober een groot festival gehad.
Op wintersport geweest in Frankrijk afgelopen kerst waar het echt hutje mutje was... ik heb wel altijd verkoudheidsklachten na een vakantie of als iemand in mijn buurt verkouden is krijg ik het ook. Maar corona (nog) niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zoon en ik ook nog steeds niet, op dit moment zijn er flink wat besmettingen in de klas van zoon. Eigenlijk hoop ik dat hij ook positief test en we onze geplande trip naar Italië in de voorjaarsvakantie daardoor niet af hoeven zeggen (2G en laatste vaccinatie mag daar binnenkort max 6 maanden oud zijn maar kinderen krijgen hier in NL nog steeds geen booster).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven