Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nog (steeds) geen corona gehad

05-01-2022 19:51 784 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we 2 jaar veder met het hele covid verhaal. En ons gezin is nog steeds covid vrij. Ik verbaas mij hierover.

Wie heeft er nog meer geen covid gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook (nog) COVID vrij gebleven, net als de rest van ons gezin. Wel allemaal keurig gevaccineerd en geboosterd. (Of een afspraak ingepland) Bovendien hebben we ons, gedurende de hele pandemie aan de basisregels gehouden. Zou het dan toch helpen?
Zelf zou ik best immuun kunnen zijn want, ook al heeft het wellicht niet veel met elkaar te maken, ik heb nog nooit griep gehad en ben echt zelden verkouden. Maar partner heeft bijna elk jaar weleens griep en een paar keer per jaar verkouden, maar ook zij is Covid-vrij gebleven tot nu toe. NB sinds het begin van de pandemie is zij ook gevrijwaard gebleven van griep en verkoudheidjes, dus kennelijk zorgt het opvolgen van de basisregels ervoor dat je met geen enkel virus in aanraking komt. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit dacht ik 2 weken terug nog, tot man vorige week toch positief testte, ik ook maar een test gedaan en ja hoor positief, onze 2 kinderen ook.
Denk dat meeste er wel aan zullen gaan geloven, vroeg of laat.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren Quote
Wilhetnietweten schreef:
06-01-2022 12:35
Ook (nog) COVID vrij gebleven, net als de rest van ons gezin. Wel allemaal keurig gevaccineerd en geboosterd. (Of een afspraak ingepland) Bovendien hebben we ons, gedurende de hele pandemie aan de basisregels gehouden. Zou het dan toch helpen?
Zelf zou ik best immuun kunnen zijn want, ook al heeft het wellicht niet veel met elkaar te maken, ik heb nog nooit griep gehad en ben echt zelden verkouden. Maar partner heeft bijna elk jaar weleens griep en een paar keer per jaar verkouden, maar ook zij is Covid-vrij gebleven tot nu toe. NB sinds het begin van de pandemie is zij ook gevrijwaard gebleven van griep en verkoudheidjes, dus kennelijk zorgt het opvolgen van de basisregels ervoor dat je met geen enkel virus in aanraking komt. ;-)


Zal best schelen, maar met 2 kinderen onder de 5 jaar die naar kdv gaan, spelen etc is dat niet te doen. Zoals bij mij het geval.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren Quote
wished- schreef:
06-01-2022 12:42
[/b]

Zal best schelen, maar met 2 kinderen onder de 5 jaar die naar kdv gaan, spelen etc is dat niet te doen. Zoals bij mij het geval.
Zeker. Gelukkig geven zulke jonge kinderen het veel minder door en worden ze veel minder ziek dan pubers, waar wij er twee van hebben lopen. En probeer pubers maar eens anderhalve meter afstand te laten houden, ook als we er niet bij zijn…. :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook (nog) niet gelukkig.
Ik ben absoluut aan de voorzichtige kant.
Ik doe wel regelmatig boodschappen, maar met FFP2-masker.
Ik werk wel, en zie daarbij ook wel aardig wat mensen maar ik probeer zoveel mogelijk afstand te houden en draag daar ook regelmatig een FFP2-masker.

Ik denk wel dat met de Omicron-variant de kans een stuk groter is om besmet te raken. Ik zit wel in een risico-groep maar ik probeer verder zo gezond mogelijk te leven en ik ben uiteraard geboosterd. 💪💉 Dus ik hoop er maar het beste van. ;)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
DingDong schreef:
06-01-2022 10:40
Gelukkig, wij hebben het ook (nog) niet gehad en dat verbaast me eigenlijk wel. Ja, ik ben gevaccineerd, draag keurig een mondkapje en sta zonder niet bij mensen in de buurt.

Aan de andere kant heb ik, toen het mocht, zonder mondkapje, diverse mensen omhelst, kleine feestjes gehad, op vakantie geweest met vliegtuig, kortom, naar de supermarkt geweest en restaurants bezocht. Ik heb zelfs nog nooit een test hoeven halen vanwege verkoudheidsverschijnselen (wel voor reis)

Ik vraag me nu af of ik één van die mensen ben die nergens last van heeft, een super spreader ben, immuun en waarom dat niet te testen is.
Ik heb precies hetzelfde, en heb me echt niet aan extra regeltjes enzo gehouden... Houden zo voor ons :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wilhetnietweten schreef:
06-01-2022 12:53
Zeker. Gelukkig geven zulke jonge kinderen het veel minder door en worden ze veel minder ziek dan pubers, waar wij er twee van hebben lopen. En probeer pubers maar eens anderhalve meter afstand te laten houden, ook als we er niet bij zijn…. :@@:
Zij kunnen zich wel aan de basis regels houden, dat ze dat niet doen is wat anders. En ik snap ze ook wel, voor de jeugd is het ook allemaal lastig genoeg.
Het enige wat ik met mijn post wilde benoemen is dat jonge kinderen het niet eens snappen en het dus ook niet kunnen doen, ik heb nooit gedacht dat wij het niet zouden krijgen, ik vroeg me alleen af wanneer. Ergens wel prima, komende tijd hoeven wij niet te testen of in quarantaine. Geeft ook wel een soort rust.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wij hebben het ook nog niet gehad. Ondanks 1 kind op de basisschool en BSO en 1 op de kinderopvang. Ook zijn er speeldates en sport met weer andere kinderen dan van school.

Verder werken we wel beiden al 2 jaar thuis en hebben we geen grotere sociale bijeenkomsten dan af en toe een etentje met een ander stel. Ik ga wel veel om met iemand die zich nergens aan houdt, maar die is ook nog nooit besmet geweest. Als wij het van iemand krijgen dan denk ik van deze persoon of via de kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij testen ons suf, maar krijgen geen corona....man en kind niet gevaccineerd, ik 1 prik janssen en geen boosters.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
06-01-2022 13:13
Wij testen ons suf, maar krijgen geen corona....man en kind niet gevaccineerd, ik 1 prik janssen en geen boosters.
Oh, ik ga gewoon naar werk, elke dag, maar daar zie ik geen mensen. Of ik moet ze echt opzoeken, maar dat doe ik bijna nooit.
Man werkt thuis (kantoor) en op locatie, reist alleen en per auto en houdt op locatie afstand...

We testen minstens 1 keer per week, hebben veel mensen in onze omgeving, maar voor bezoek van/aan mensen die wij kwetsbaar achten of die erom vragen, testen wij even (allemaal).
Ik heb het voor zover ik weet nog niet gehad. Ondanks het feit dat we het gewoon in huis hadden en wel als gezin geïsoleerd waren, maar we de persoon die corona had niet binnenshuis extra geïsoleerd hebben. We deden gewoon alles samen, binnen.

Uit een test is in elk geval gebleken dat ik het tot oktober 2021 in zijn geheel niet gehad heb. Dat was een jaar nadat mijn kind het had gehad. Ik ben regelmatig getest bij verkoudheidsklachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook nog nooit positief getest, ook niet toen ik milde klachten had (inmiddels een keer of drie om die reden getest). Wel zijn diverse familieleden en ik allemaal tegelijk ziekig geweest in maart 2020, na een verjaardag van een van de kinderen. Er waren mensen bij die direct in de eerste brandhaard werkten, maar er werd toen nog niet getest en het eerste ernstige geval kwam net die week in het ziekenhuis terecht. Ik vraag me dus nog steeds af of ik een van de eersten ben geweest die het gehad heeft, maar dat is niet meer te achterhalen. Inmiddels gevaccineerd en geboosterd, dus ik hoop er ook geen last meer van te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook niet. Laatste keer verkouden geweest in maart 2019. Wel een GGD-test tegen kerst 2020 gedaan toen ik dacht beginnende keelpijn te hebben door een aanhoudende kriebel in m'n keel. Ik woon alleen en werk thuis, maar daarbuiten heb ik mezelf niet bepaald geïsoleerd. Ik reis regelmatig met het OV, heb een paar keer gevlogen (zomer 2020 en 2021), mensen ontmoet (wel voornamelijk in de buitenlucht of i.i.g. niet in grote groepen binnen* op een keer bowlen na), gedate en nieuwe relaties aangegaan, uit logeren geweest en mensen te logeren gehad, regelmatig in de horeca geweest enz. Natuurlijk ook boodschappen gedaan, maar denk sowieso dat je geen Corona in de supermarkt oploopt of iemand moet echt in je gezicht hoesten/niezen. Ik heb alleen geen contact met kinderen, want die heb ik niet in mijn omgeving of sociale kring. Tsja, ik zou toch denken dat ik inmiddels op zijn minst in aanraking moet zijn gekomen met het virus. Wel gevaccineerd. Maar ik ben me er ook wel van bewust dat ik het nog steeds zou kunnen krijgen op enig moment. Ik ken wel meer mensen die het nog niet hebben gehad trouwens.

*Toch wel; diverse groepslessen sport waaronder dans binnen gevolgd, dat was ik even vergeten.
liliane13 wijzigde dit bericht op 06-01-2022 16:09
19.85% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot voor kort hadden wij ook allemaal nog geen corona gehad, maar de Omikronvariant is wel heel verraderlijk. Nu is hier iedereen aan de beurt.

Ik denk dat heel veel mensen niet eens weten dat ze besmet zijn, want zelf had ik niet eens duidelijke verschijnselen. Een dagje een paar kuchjes (heb ik ook wel vaker zonder corona) en dat was het. Verder nergens last van. Omdat er een nauw contact besmet was, heb ik mij laten testen. Ik bleek toen ook positief te testen.

Mensen die gevaccineerd zijn, zeker als ze ook nog de booster hebben gehad, zullen niets of nauwelijks iets van een besmetting merken. Ik voorspel nu al dat volgende week als de scholen opengaan de besmettingen los zullen gaan. Al voorspel ik ook dat er heel veel ouders zijn die hun kind en ook zichzelf niet zullen gaan testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij ook nog niet.
Ik werk in het speciaal voortgezet onderwijs en reis iedere dag met het ov, maar tot nu toe niemand van mijn naasten.

Wel regelmatig getest uiteraard
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Fizz schreef:
06-01-2022 13:54
Tot voor kort hadden wij ook allemaal nog geen corona gehad, maar de Omikronvariant is wel heel verraderlijk. Nu is hier iedereen aan de beurt.

Ik denk dat heel veel mensen niet eens weten dat ze besmet zijn, want zelf had ik niet eens duidelijke verschijnselen. Een dagje een paar kuchjes (heb ik ook wel vaker zonder corona) en dat was het. Verder nergens last van. Omdat er een nauw contact besmet was, heb ik mij laten testen. Ik bleek toen ook positief te testen.

Mensen die gevaccineerd zijn, zeker als ze ook nog de booster hebben gehad, zullen niets of nauwelijks iets van een besmetting merken. Ik voorspel nu al dat volgende week als de scholen opengaan de besmettingen los zullen gaan. Al voorspel ik ook dat er heel veel ouders zijn die hun kind en ook zichzelf niet zullen gaan testen.
Dat bedacht ik me ook net. De kans is best aanwezig dat ik een asymptomatische infectie heb doorgemaakt of krijg. Voordat ik een kwestbaar persoon bezoek, doe ik wel altijd een zelftest, voor wat het waard is.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken echt zoveel gezinnen waar (gelukkig) geen covid is binnengekomen! Tot 2 weken geleden hoorden wij daar ook bij.
Deden voorzichtig, braaf aan maatregelen houden en ging goed! Tot het dus via opvang, waar kids met snotneus naar toe mogen, binnen sneakte. En nu doen we estafette :)
Gelukkig bij de andere gezinnen nog steeds niet :)
Een baksteen is nooit alleen
Vorige week voor het eerst positief getest. Tot die tijd nooit Corona gehad. Dat heeft me altijd verbaasd want ik werk in de psychiatrie en zie dus veel patiënten. En afstand houden kan daar lang niet altijd vanwege medicatie geven of tijdens een noodsituatie.

Ik ben wel opgelucht dat ik het een keer heb gehad, ofzo. Dan heb je het maar gewoon gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou dat je verbazen?

Hier heeft ook nog steeds niemand binnen ons gezin Corona gehad. In de familie evenmin, bij onze vrienden ook niet en in onze naaste kennissenkring ook niet. Wij moeten al naar verdere kennissen of collega's gaan, om de eerste gevallen tegen te komen, en qua doden is het overlijden van een ex-collega van intussen al zowat 8 jaar geleden het meeste nabije geval.

En dat is niet omdat we ons allemaal angstvallig opsluiten. In tegendeel.
bumblebijtje schreef:
06-01-2022 20:01
Waarom zou dat je verbazen?

Hier heeft ook nog steeds niemand binnen ons gezin Corona gehad. In de familie evenmin, bij onze vrienden ook niet en in onze naaste kennissenkring ook niet. Wij moeten al naar verdere kennissen of collega's gaan, om de eerste gevallen tegen te komen, en qua doden is het overlijden van een ex-collega van intussen al zowat 8 jaar geleden het meeste nabije geval.

En dat is niet omdat we ons allemaal angstvallig opsluiten. In tegendeel.

Omdat ik 23 jaar oud ben, in de zorg werk, aan de universiteit doorstudeer, een teamsport doe en in een grote stad woon die bij hoge besmettingscijfers vaak een grote brandhaard is. Dus dat ik nu pas corona heb gekregen verbaasde me wel echt ja. Ik houd me prima aan de maatregelen maar toch regelmatig om mij heen uitbraken gehad. Pas nu mijn huisgenoot het kreeg was ik zelf ook de sjaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook (nog) geen covid gehad. Op mijn werk zijn wel al besmettingen geweest. Dinsdag mijn booster gekregen. Had daar gisteren wel flink spierpijn van en was hangerig. Maar vandaag was de pijn veel minder en ik voelde me ook fitter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons hele gezin is ook nog COVID-vrij. En dat van mijn vriend (waar ik ben sinds Kerst) ook.

Mijn vriend heeft de grootste kans op besmetting vanwege werk in de horeca. Vaste gasten laten soms een dag of 2 na hun bezoek weten dat ze intussen helaas klachten en een positieve test hebben gekregen, of iemand in hun gezin/kring, dat is dan elke keer even angst. Maar gelukkig is het bij vriend nog altijd niet raak geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
chaoticinternetnerd schreef:
06-01-2022 20:08
Omdat ik 23 jaar oud ben, in de zorg werk, aan de universiteit doorstudeer, een teamsport doe en in een grote stad woon die bij hoge besmettingscijfers vaak een grote brandhaard is. Dus dat ik nu pas corona heb gekregen verbaasde me wel echt ja. Ik houd me prima aan de maatregelen maar toch regelmatig om mij heen uitbraken gehad. Pas nu mijn huisgenoot het kreeg was ik zelf ook de sjaak.
De vraag was eigenlijk aan OP gericht, maar goed, kon ook aan jou zijn uiteraard aangezien je net boven me stond ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook nog steeds geen corona gehad allemaal. Zoontje in de klas al 5x een besmetting en ik heb ook al 2x in quarantaine gezeten vanwege een contact.

Man heeft de booster inmiddels binnen, ik krijg hem zondag en ons zoontje heeft zijn eerste prik een paar weken geleden gehad.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik niet, voor zover ik weet. Ook niet besmet toen mijn partner het had, zonder isolatie/quarantaine etc. (we kwamen er pas later achter dat hij corona had gehad). En ik ben ook niet extreem voorzichtig.
Sterker nog, ik ben zelfs nog nooit getest, simpelweg al die tijd geen klachten gehad. Nou ben ik in normale tijden ook nooit verkouden of grieperig, zelfs als half Nederland plat ligt. Ik vraag me wel eens af of dat ook betekent dat je dan immuun bent voor corona.
Nothing happens for a reason

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven