Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nog (steeds) geen corona gehad

05-01-2022 19:51 784 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we 2 jaar veder met het hele covid verhaal. En ons gezin is nog steeds covid vrij. Ik verbaas mij hierover.

Wie heeft er nog meer geen covid gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
attribuutje schreef:
06-01-2022 11:20
Man en ik vermoeden dat we het beide voor de golven al hebben gehad, dus ruim 2 jaar geleden. Beide nooit griep oid, man is zelfs nooit echt verkouden, ik regelmatig. Heb 1 keer een zelftest gedaan, negatief. Beide kinderen niet gevaccineerd, ben er wel eens een beetje huiverig voor als ze wel corona krijgen, maar hoop dat het voor hun ook niet meer dan een verkoudheid zal zijn. Eigenlijk het enige wat we op hebben gegeven is grote feestjes, alhoewel maat van ons er binnenkort eentje geeft en we gewoon gaan...
Ruim 2 jaar geleden? :sarcastic:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier ook geen corona gehad.
In mijn omgeving ook niet veel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Werkzaam in basisonderwijs en voorzichtig.
Mondkapje/niet omhelzen/uit elkaars buurt blijven/ afstand houden etc. Check.

Zo’n 80 zelftests gedaan ivm besmettingen in de klas.

3x ggd.

Geen covid. Check.
Afkloppen. Check.

Niemand in onze familie trouwens. Vriendengroep ook niet. Werkgerelateerd wel.
Hier ook nog niet. Twee van ons gezin wel, twee niet. Ondanks dat ik fulltime op locatie werk en oudste in haar eindexamenjaar zit dus gewoon naar school moet. Misschien zijn sommige mensen ook meer immuun dan andere
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben al regelmatig wezen testen, met klachten, maar tot nu toe nooit positief. Ik was in het late voorjaar na de 1e golf wel flink ziek, maar toen werd je alleen nog getest als je in het ziekenhuis kwam, dus daar kwam ik niet voor in aanmerking. Maar achteraf bleek dat toch wat anders, want ik had geen antistoffen > bleek toen ik meedeed met een onderzoek.

Mijn man, 2 zonen, meerdere keren getest, elke keer negatief. Ben benieuwd hoe lang we dat nog zo houden met Omikron. :|
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook niet en dat met 4 schoolgaande kinderen. Al veel getest, maar nog geen corona gehad. Wel gevaccineerd en geboosterd.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verwacht overigens wel dat het een dezer dagen raak is. Kan haast niet anders als ik de berichten over omicron lees.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Grobbekuiken_ schreef:
06-01-2022 11:51
Zó gek is dat nou ook weer niet om verbaasd te zijn. Is het niet omdat je een beroep hebt waarin het onvermijdelijk is met (veel) mensen in contact te zijn, of als je een gezinslid besmet en wel thuis hebt zitten die je niet totaal uit de weg kunt gaan, dan zijn het wel alle dagcijfers met geregistreerde besmettingen. Dus ja, ik verbaas me idd dat ik nog niks heb opgelopen.

Same here. Ik werk op een plek waar het als wildvuur doorheen ging, ik ben de enige van de collega's die het nog niet gehad heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel een paar ooms en tantes die corona hebben gehad. Verder niemand in de familie, voor zover ik weet.
Werkgerelateerd heb ik er helaas wel te maken mee gehad afgelopen weken, waarvan 1 iemand is overleden. De andere had godzijdank lichte klachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als enige in het gezin heb ik het nog niet gehad. Bij man was het een kwestie van tijd in de begindagen (zorg), zoon besmet op basisschool waar iedere week wel een groep in quarantaine ging tussen de sluitingen in en werk zelf op een middelbare school. Veel van mijn collega’s hebben het wel gehad (in de tijd dat we allemaal nog zaten te wachten op een oproep dat we konden gaan voor vaccinatie).

Ik heb ook nog nooit de gewone griep gehad.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook niet, en dat verbaasd me. Ik werk op locatie in de zorg, afstand houden doe ik niet met familie/vrienden, toen het mocht ben ik in de kroeg/groot evenement geweest, op vakantie in het buitenland geweest.

Wel al een aantal keer getest maar telkens was het een gewone verkoudheid. Woon alleen, dus geen huisgenoten. Wel mensen in mijn omgeving die het hebben gehad. En gevaccineerd.
Ik ken dan weer weinig mensen/gezinnen waar niet iemand van hen corona heeft gehad.

Mijn dochter heeft het ook gehad, best naar ook, lange nasleep met moeheid en benauwd, is nu wel weer oke.
En rest van ons gezin dan weer niet.

Maar veel andere gezinnen om ons heen wel, ouderen die heel ziek zijn geworden en ook mensen die er aan gestorven zijn.

Vraag me af of de mensen die niemand kennen die corona hebben gehad, gewoon nooit verteld zijn door hun omgeving dat er misschien wel besmettingen hebben plaatsgevonden. Is toch in sommige kringen een taboe of ze vonden het gewoon niet zo nodig om aan iedereen te vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
FemiTrut schreef:
06-01-2022 23:56
Ik ken dan weer weinig mensen/gezinnen waar niet iemand van hen corona heeft gehad.

Mijn dochter heeft het ook gehad, best naar ook, lange nasleep met moeheid en benauwd, is nu wel weer oke.
En rest van ons gezin dan weer niet.

Maar veel andere gezinnen om ons heen wel, ouderen die heel ziek zijn geworden en ook mensen die er aan gestorven zijn.

Vraag me af of de mensen die niemand kennen die corona hebben gehad, gewoon nooit verteld zijn door hun omgeving dat er misschien wel besmettingen hebben plaatsgevonden. Is toch in sommige kringen een taboe of ze vonden het gewoon niet zo nodig om aan iedereen te vertellen.
Volgens mij verschilt het plaatselijk toch ook? En hebben in het noorden en oosten minder besmettingen plaatsgevonden tov het westen en zuiden.

Ik denk ook altijd dat er een bubbel is van erg voorzichtige mensen die boodschappen laten bezorgen en weinig contacten hebben die sowieso weinig kans hebben om het op te lopen. Daarnaast is er een sociaal zeer actieve groep van 20-29 jarigen die Corona misschien wel twee keer krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook geen Covid gehad, terwijl ik voortdurend op de IC met covid patiënten heb gewerkt. In mijn gezicht gespat, gehoest, fluimen om de oren gekregen. Maar nope. Terwijl, een schatting > 80% van collegae wel ooit een keer positief getest is in deze periode.
Blijkbaar toch een goede weerstand.
Ook geen last gehad van vaccinaties trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
FemiTrut schreef:
06-01-2022 23:56


Vraag me af of de mensen die niemand kennen die corona hebben gehad, gewoon nooit verteld zijn door hun omgeving dat er misschien wel besmettingen hebben plaatsgevonden. Is toch in sommige kringen een taboe of ze vonden het gewoon niet zo nodig om aan iedereen te vertellen.
Als je veel met iemand omgaat dan wéét je toch of die wel of niet besmet/geïsoleerd/gequarantained is?

Het is niet zo dat mensen helemaal niemand kennen die het heeft gehad, alleen dat die besmettingen iets verder van hen vandaan stonden. En dat je daar in je eigen leven geen effect van hebt gehad, omdat je die personen niet hebt gezien tijdens hun besmettelijke periode. Omdat je ze wel kent, maar bijvoorbeeld alleen van het sporten.

Dat kan gewoon zonder dat het een taboe is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fizz schreef:
06-01-2022 13:54
Tot voor kort hadden wij ook allemaal nog geen corona gehad, maar de Omikronvariant is wel heel verraderlijk. Nu is hier iedereen aan de beurt.

Ik denk dat heel veel mensen niet eens weten dat ze besmet zijn, want zelf had ik niet eens duidelijke verschijnselen. Een dagje een paar kuchjes (heb ik ook wel vaker zonder corona) en dat was het. Verder nergens last van. Omdat er een nauw contact besmet was, heb ik mij laten testen. Ik bleek toen ook positief te testen.

Mensen die gevaccineerd zijn, zeker als ze ook nog de booster hebben gehad, zullen niets of nauwelijks iets van een besmetting merken. Ik voorspel nu al dat volgende week als de scholen opengaan de besmettingen los zullen gaan. Al voorspel ik ook dat er heel veel ouders zijn die hun kind en ook zichzelf niet zullen gaan testen.
Ik ken genoeg mensen die gevaccineerd zijn die recent ziek zijn geweest. Toevallig veel mensen rond de kerst en waarschijnlijk allemaal via de kinderen. Ziektebeeld varieerden van enkel hoesten tot echt goed ziek. 🤷‍♀️

Ook gevaccineerd ben je niet onaantastbaar, het is juist gevaarlijk om dat te denken, want ik heb gemerkt dat sommigen dat klachten wegwuiven; want het kan geen covid zijn. En vervolgens anderen wel aansteken. Ook als het wel een onschuldig verkoudheidje is, dan moet die ander ook weer testen en in quarantaine bij een vals positief.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
06-01-2022 21:04
Ruim 2 jaar geleden? :sarcastic:
Dat zag ik ook inderdaad. Misschien waren ze toen in Wuhan op vakantie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb onlangs nog aan de dokter gevraagd of ik kan laten testen of ik corona heb gehad en aangezien ik gevaccineerd ben is dat volgens haar niet meer te achterhalen.
Veel mensen blijven klachtenvrij na besmetting en er zouden ook mensen (door een bepaald eiwit als ik het me goed herinner) zijn die van nature beschermd zijn tegen het virus.
Velen hebben dus wel corona gehad maar weten het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens on topic: mijn man heeft geen Corona gehad, ondanks dat onze zoon het 2 maal gehad heeft en we geen afstand van hem gehouden hebben. De tweede keer testte ik positief op de 5 dagen test. Ik had geen klachten en ik zou behalve door die testuitslag ook denken dat ik geen Corona heb gehad. Ik ben toen wel in isolatie gegaan, maar ik had daarvoor ook geen afstand gehouden van man, dus van mij en zoon heeft hij het niet gekregen. Dat was overigens vlak voor we gevaccineerd werden. Gezien de hoeveelheid normale verkoudheden die mijn man oploopt vind ik het extra bijzonder, want dat is best regelmatig.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn eigen gezin niet. Maar een aangetrouwde neef en nicht wel. Een vriendin van mij is een jaar geleden overleden aan corona, 53 jaar. De broer van een vriendin van mij is afgelopen voorjaar overleden aan corona. Onze buurman heeft corona gehad en heeft maanden moeten revalideren. Het peutertje van een kennis heeft begin vorig jaar corona gehad en heeft weken in het ziekenhuis gelegen. Beste vriendin van dochter heeft corona gehad(daar was het hele gezin ziek en moeder heeft nu long-covid). Wij leven op zo'n manier dat we het tot nog toe buiten de deur hebben kunnen houden. Volwassen kinderen wonen uit huis, thuis hebben we geen kinderen meer. Man en ik hoeven niet buiten de deur te werken. Het enige wat we buiten doen, is fietsen, wandelen en boodschappen doen bij de supermarkt op rustige momenten. Als we sociaal actiever waren, was de kans groter, denk ik. Met Omikron is het afwachten. Ik heb geen idee hoe mijn afweer is, daarom vind ik voor mezelf de vaccinaties en de booster belangrijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier altijd heel voorzichtig geweest en ons aan alle maatregelen gehouden,
toch 4 van de 5 gezinsleden al corona gehad.

Hier in onze omgeving ook veel besmettingen. Ik ken dus veel mensen doe het ook gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat veel mensen nog geen corona hebben gehad. Nu met Omikron zal dat wel gaan veranderen.

Volgens de Jong is het namelijk zo dat iedereen of corona krijgt of overlijdt (lekker vooruitzicht he!)

Gelukkig merkt het gros niks van een besmetting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel pollwaardig deze vraag.
Ik ook nog niet, ik verbaas me er ook over.
zx123 schreef:
07-01-2022 09:19
Als je veel met iemand omgaat dan wéét je toch of die wel of niet besmet/geïsoleerd/gequarantained is?

Het is niet zo dat mensen helemaal niemand kennen die het heeft gehad, alleen dat die besmettingen iets verder van hen vandaan stonden. En dat je daar in je eigen leven geen effect van hebt gehad, omdat je die personen niet hebt gezien tijdens hun besmettelijke periode. Omdat je ze wel kent, maar bijvoorbeeld alleen van het sporten.

Dat kan gewoon zonder dat het een taboe is.

Ken zat mensen die ik een week niet spreek of zien. Zeker tijdens lockdowns.
Hier doet niemand er raar over trouwens maar in het begin was dat wel anders, ging een soort van schaamte uit, vooral bij de ouderen.
En nu hoor je het later wel eens tijdens een kletspraatje, dus meer dat niemand verder wat boeit nog als mild is geweest ofzo.

Ik woon wel in westen en heb kinderen die beiden nog naar school gaan, dus hoor en zie naast de directe familie en vrienden , ook veel ouders en vriendjes en vriendinnen van de kinderen die ook vertellen over corona, misschien dat ik daarom veel mensen ken die wel hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Greyli schreef:
07-01-2022 10:00
Wat fijn dat veel mensen nog geen corona hebben gehad. Nu met Omikron zal dat wel gaan veranderen.

Volgens de Jong is het namelijk zo dat iedereen of corona krijgt of overlijdt (lekker vooruitzicht he!)

Gelukkig merkt het gros niks van een besmetting.
Nou ja, als het gros er weinig van gemerkt heeft, zijn er waarschijnlijk veel mensen die het wel gehad hebben, alleen met weinig klachten en niet formeel vastgesteld.

Formeel gezien heb ik geen covid gehad, maar ik geloof er niets van. Ik denk 2-3 maanden geleden merkte ik dat ik wat last had van mijn longen en af en toe hoestte (lees 3x achter elkaar hoesten en dat was het). Nu denk ik... zou het? Want als ik eens verkouden ben en het zet niet door (echt beroerd, niezen, hoofdpijn) dN voel ik dat op mijn longen en ga hoesten. Wel langer en dieper dan dit.
Ook in 2020 een periode gehad van niet fit. 🤷‍♀️
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven