Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zoon verkouden, niet naar school.

31-08-2020 08:45 355 berichten
Laat ik even bij het begin beginnen:

Nichtje (is hier meerdere malen per week) is verkouden, kreeg griep verschijnselen. Corona test ondergaan en gelukkig negatief getest!
Zij was weer welkom bij haar werk e.d. maar nog steeds verkouden.

Maar ze heeft mijn zoontje ook aangestoken.
Nu is het protocol op zijn basisschool dat je bij neusverkoudheid niet mag komen.
Contact gehad met school. En inderdaad hij mag niet komen... begrijp ik heel goed.
Maar vorig jaar was hij ook verkouden, meer dan 1 maand!


Hoor net van 2 andere ouders dat zij het zelfde probleem hebben.
Kan toch niet zijn dat hij al die tijd thuis moet blijven? En meer kinderen zullen dit hebben, dus lege klassen de hele winter?

Er is nu ook geen les op afstand omdat zijn juf nu gewoon weer fulltime voor de klas staat.
Ik ben nu bijna van plan om een Corona test te laten afnemen. Zodat hij kan aantonen dat het geen Corona is.

Hebben meer ouders dit probleem?
anoniem_63e492ea60a21 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 08:50
Reden: Extra info
3.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
31-08-2020 11:22
Dat beleid van meteen ophalen hanteren ze hier ook. Wat mij dan ook duidelijk maakt dat je met een negatieve test maar wel klachten dus ook niet op school hoeft te komen want dan kun je nog steeds anderen aansteken.
Dan heeft testen dus ook geen zin. Vandaag zeker ook het beleid "als ze 24 uur klachtenvrij" zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg zojuist telefoon van de juf van groep 7 en ze heeft nog 4 andere kinderen naar huis moeten sturen vanwege loopneus en gehoest in de klas. Wat sterkt mij weer in mijn punt dat er gewoon ouders zijn die hun kinderen willens en wetens met klachten naar school sturen.
En die kinderen zijn echt niet alle 4 opeens om 11.00 begonnen met hoesten.
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
31-08-2020 11:33
Ik kreeg zojuist telefoon van de juf van groep 7 en ze heeft nog 4 andere kinderen naar huis moeten sturen vanwege loopneus en gehoest in de klas. Wat sterkt mij weer in mijn punt dat er gewoon ouders zijn die hun kinderen willens en wetens met klachten naar school sturen.
En die kinderen zijn echt niet alle 4 opeens om 11.00 begonnen met hoesten.
En, al boze ouders aan de lijn gehad dat hun kinderen door die van jou besmet zijn? Dat is dus een heel reële optie.

(Raar dat de juf jou daarover gaat bellen. Onder schooltijd.)
Thing1 schreef:
31-08-2020 11:33
Ik kreeg zojuist telefoon van de juf van groep 7 en ze heeft nog 4 andere kinderen naar huis moeten sturen vanwege loopneus en gehoest in de klas. Wat sterkt mij weer in mijn punt dat er gewoon ouders zijn die hun kinderen willens en wetens met klachten naar school sturen.
En die kinderen zijn echt niet alle 4 opeens om 11.00 begonnen met hoesten.
Ja nou weten we het wel. Wel fijn dat juf tijd heeft om jou midden op de schooldag even te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
31-08-2020 10:58
Overigens is mijn kind vandaag de enige ziekmelding op school volgens de conciërge. Dus als er meerdere kinderen zijn aangestoken en klachten hebben uit die klas, zijn die kinderen dan gewoon naar school met loopneus of lichte klachten?

Ik werk in een vitaal beroep op kantoor. De airco staat uit, de ramen staan open en er mag niet onderling worden gecommuniceerd met collega's. In al die maanden heb ik in ieder geval geen verkoudheid opgelopen op kantoor want er is gewoon geen onderling contact.
Yes dit gebeurd dus! Voor de zomervakantie bleek ik zn beetje de enige moeder die haar kind met verkoudheidsklachten had thuis gehouden. Er werd er zelfs door uitgelachen.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is hier ook verkouden. Braaf al 2 dagen thuisgehouden vorige week. Gisteren leek het over, vanochtend weer. Weer thuis. Er is nog geen huiswerk dus ik ben creatief met werkbladen aan de gang. Juf geeft aan dat schoolbeleud is om te laten testen. Na 2 uur proberen (want 8 jaar en geen DigiD) afspraak gepland. Woensdag. Vrijdag uitslag gaf Ggd dame aan.

Ik baal ook enorm. Moet zelf dus ook (om beurten met man) vrijnemen. En risico dat hij straks met negatieve test wel naar school mag en juf aansteekt die ook weer zolang op test moet wachten. Hopelijk is hij vrijdag klachtenvrij. Maar het is kiezen uit 2 kwaden. Heel lastig vind ik dit.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
31-08-2020 11:36
En, al boze ouders aan de lijn gehad dat hun kinderen door die van jou besmet zijn? Dat is dus een heel reële optie.

(Raar dat de juf jou daarover gaat bellen. Onder schooltijd.)
Ze hebben gymles. En ze belde om het huiswerk door te geven voor de komende twee dagen.
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
31-08-2020 11:28
Dan heeft testen dus ook geen zin. Vandaag zeker ook het beleid "als ze 24 uur klachtenvrij" zijn.
Het beleid volgens de beslisboom is negatieve test = naar school.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
31-08-2020 11:40
Het beleid volgens de beslisboom is negatieve test = naar school.
En zo blijft dus iedereen verkouden en zit de hele klas wel een keer thuis en dan begint het weet van voor af aan.
Thuis houden zorgt echt voor de minste problemen.
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
31-08-2020 11:43
En zo blijft dus iedereen verkouden en zit de hele klas wel een keer thuis en dan begint het weet van voor af aan.
Thuis houden zorgt echt voor de minste problemen.
Dan moet het beleid aangepast worden. Ook prima, maar dan moet er ook iets geregeld worden voor die kinderen die dus straks vaak thuis zitten.
Alle reacties Link kopieren
De R zit vanaf morgen in de maand, dat worden dan lege crèches en scholen.
Ons kind is vandaag verkouden naar de crèche gegaan.
Dat mag van het RIVM,omdat het bij de gebruikelijke klachten hoort.

Er is een beslisboom voor het toelaten van kinderen van 0 t/m 6 met een neusverkoudheid, die je prima kunt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
31-08-2020 11:46
Dan moet het beleid aangepast worden. Ook prima, maar dan moet er ook iets geregeld worden voor die kinderen die dus straks vaak thuis zitten.
Hier is het beleid dat kinderen moeten thuis blijven bij klachten er is niets gezegd over een negatieve test.

Maar ouders hebben er lak aan en sturen hun kind alsnog naar school.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
31-08-2020 11:46
Dan moet het beleid aangepast worden. Ook prima, maar dan moet er ook iets geregeld worden voor die kinderen die dus straks vaak thuis zitten.
Inderdaad! Want anders blijft de helft straks zitten. En, ook voor ouders. Want zoveel snipperdagen heb ik niet en m'n man ook niet. Plus dat ons werk ons dan moet vervangen. Dit kost economisch zoveel. De testcapaciteit moet omhoog en sneller, of beleid aanpassen lijkt me.
Ik hou mijn kinderen thuis met klachten. Maar ben ik de enige die daar echt het nut niet van inziet? Het is toch bekend dat kinderen andere nauwelijks besmetten?
Ik vraag me eigenlijk af of kinderen minder vaak verkouden worden nu ze thuis moeten blijven bij verkoudheidsklachten.
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
31-08-2020 11:48
Hier is het beleid dat kinderen moeten thuis blijven bij klachten er is niets gezegd over een negatieve test.

Maar ouders hebben er lak aan en sturen hun kind alsnog naar school.
Bij veel ouders zullen de verlofdagen inmiddels ook wel een keer op zijn en in mijn omgeving verwachten de meeste werkgevers mensen toch wel minimaal een paar dagen per week terug op kantoor wat het thuis houden van een kind dat niet ziek is zonder dat er iets van thuis onderwijs beschikbaar is ontzettend lastig maakt.
Shenandoah schreef:
31-08-2020 11:18
Hier mocht ik vanmorgen mijn 7 jarige zoon gaan uitleggen dat hij niet naar school mag, terwijl zijn 4 jarige broertje met exact dezelfde klachten wel mag.
Rare regels. Ben haast geneigd te zeggen dat hij gewoon last van hooikoorts heeft met alleen een snottebel. Tenslotte kan mama ook niet zomaar continue thuis blijven van opleiding en werk omdat kind een snottebel heeft, en ook papa niet.

Voor de vakantie waagden ze het zelfs te bellen omdat kind 2x geniest had (om 13.00 terwijl school om 14.00 uit ging) Of ik kind wilde komen halen. Ja hoor, dat kan maar reistijd vanuit mijn werk is een uur en nee, de gastouder krijg ik niet te pakken, dus hij blijft gewoon tot 14.00 en kan daarna gewoon met de gastouder mee.
Ja joh doen!!

Zo moeilijk is het trouwens aan een 7 jarige niet uitleggen of heeft hij een achterstand dat hij dit soort dingen niet begrijpt?

Goede instelling trouwens. Precies om deze redenen ligt binnen een paar weken het hele schoolsysteem plat. Omdat te veel mensen hun verkouden kind wel even denken naar school te kunnen sturen en van hun probleem die van een ander maken.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
31-08-2020 12:26
Ja joh doen!!

Zo moeilijk is het trouwens aan een 7 jarige niet uitleggen of heeft hij een achterstand dat hij dit soort dingen niet begrijpt?

Goede instelling trouwens. Precies om deze redenen ligt binnen een paar weken het hele schoolsysteem plat. Omdat te veel mensen hun verkouden kind wel even denken naar school te kunnen sturen en van hun probleem die van een ander maken.
Dat verwacht ik dus ook!
aardbeienslof schreef:
31-08-2020 12:14
Ik vraag me eigenlijk af of kinderen minder vaak verkouden worden nu ze thuis moeten blijven bij verkoudheidsklachten.
Waarom vraag je je dat af. Is toch geen rocketsciense?
watdachtjehiervan schreef:
31-08-2020 12:11
Ik hou mijn kinderen thuis met klachten. Maar ben ik de enige die daar echt het nut niet van inziet? Het is toch bekend dat kinderen andere nauwelijks besmetten?
Uh...
Nee.
globetrotter80 schreef:
31-08-2020 12:05
Inderdaad! Want anders blijft de helft straks zitten. En, ook voor ouders. Want zoveel snipperdagen heb ik niet en m'n man ook niet. Plus dat ons werk ons dan moet vervangen. Dit kost economisch zoveel. De testcapaciteit moet omhoog en sneller, of beleid aanpassen lijkt me.

Wie de totaaloplossing heeft moet het zeggen.

Niet eenvoudig denk ik, want daar waar je iets meer ruimte laat, geef je anderen iets meer risico. Daar wat dat risico zeer onwenselijk is moet je dan weer meer beperkingen opleggen. En dan ben je rond.

Iedereen vrijuit alles doen binnen een eigen bubbel zou een oplossing kunnen zijn maar is bijna onuitvoerbaar doordat door werk en school en andere activiteiten mensen uit verschillende bubbels dan toch weer mengen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.boink.info/nieuws/beslisboo ... ang-school
Yggdrasil schreef:
31-08-2020 12:39
Waarom vraag je je dat af. Is toch geen rocketsciense?
Voor jou is alles rocket science toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het goed nageleefd wordt.

Een gezin uit de straat met kinderen is naar een rood vakantieland geweest. Na terugkomt stonden hun twee zoontjes aan de deur of ze met mijn kind konden spelen.

Ik heb nog aan de moeder gevraagd of ze verkouden waren of klachten hadden. Die waren er niet zeiden ze.

En drie dagen later werd mijn kind verkouden. Hij heeft voor de rest met niemand contact gehad alleen met deze twee jongetjes. Hij is de hele vakantie niet verkouden geweest. Dus hij mist alweer zijn eerste schooldag. En ik ben ook aangestoken en ben aan het snotteren. Ik geloof echt dat ze niet eerlijk zijn geweest toen ik vroeg of ze kinderen snotterde.

Ze zitten bij elkaar in de klas en moeder verklaarde mij ook voor gek, want haar kind had al zoveel gemist, snot of niet hij ging naar school en de school moet maar bellen als ze het niet accepteren.
anoniem_397723 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 13:01
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shenandoah schreef:
31-08-2020 11:18
Ben haast geneigd te zeggen dat hij gewoon last van hooikoorts heeft met alleen een snottebel. Tenslotte kan mama ook niet zomaar continue thuis blijven van opleiding en werk omdat kind een snottebel heeft, en ook papa niet.

Jeetje, werkelijk? Je snapt echt niet waar het om gaat he, zo dom!
Je brengt andere ouders in de problemen want jouw kind gaat ongetwijfeld iemand anders aansteken met zijn hooikoorts met snottebel! maar he, jouw probleem is dan in ieder geval opgelost he,, bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven