Advies: welke Iphone?

17-02-2019 15:32 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Ik heb op dit moment een Iphone 5S die na vier jaar trouwe dienst aan zijn einde begint te raken. Batterij is snel leeg en opslagruimte van 16GB begint steeds krapper te worden.

Ben me dus aan het orienteren op een nieuwe Iphone. Ik zag dit moment al een tijdje aankomen en wilde altijd al voor de Iphone SE gaan. Leek me een prima alternatief aangezien ik niet heel veeleisend ben qua smartphone, behalve dat ik graag weer een Iphone wil en geen Samsung of iets anders. Ik ben hier nu aan gewend, mijn werktelefoon is ook Iphone en anders is het weer onhandig met stekkertjes ed.

Maar met de komst van de drie nieuwste modellen Iphones lees ik dat de SE van de markt gaat :-(.

Ik kan ze online nog wel kopen, maar is dat verstandig? Hoe lang wordt het model nog ondersteund als ze niet meer geproduceerd worden?

En wat is het beste alternatief als de SE geen handige optie meer is? Ik vrees dat ik me er dan bij moet neerleggen dat ik voor een groter scherm moet gaan, waar ik nooit fan van ben geweest.... Maar welke Iphone is dan het beste als ik niet de 1400 euro voor het laatste model Iphone wil uitgeven?

Heeft iemand advies?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een SX in mijn handen gehad en ik vond de foto's wel mooi maar toch niet zo mooi als ik had gehoopt. Ik wist eigenlijk niet wat ik moest verwachten maar het resultaat was niet in overeenstemming met de prijs. Vooral gezien de korte tijd dat je slechts met de accu doet en het feit dat het zo duur is om de accu te vervangen. Er schijnen wel ateliertjes te zijn die het goedkoper doen (hoorde ik). Je moet speciale gereedschapjes hebben om hem open te maken.

Dus ik zit nog steeds met de oude omdat ik me wat gepiepeld zou hebben gevoeld als ik hem gekocht had.

PS: accu vervangen schijnt nu toch goedkoper te zijn geworden: https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-ac ... per-apple/
retrostar wijzigde dit bericht op 18-02-2019 10:16
10.74% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn dochter heeft onlangs een 7 gekocht bij T Mobile voor 430 euro. Ze moest wel haar abonnement verlengen om die prijs te krijgen, maar dat was toch nodig. Ze heeft voor dit model gekozen omdat hij betaalbaar was maar ook nog wel een jaar of 4 meegaat qua updates.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-02-2019 15:37
maar mijn ervaring is wel dat Apple erg goed is in het niet meer ondersteunen van oudere modellen.
Bij Apple worden telefoons 5 jaar van updates voorzien, bij Samsung (en andere Android toestellen) is dat hooguit 2 jaar.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Hier staat het: https://www.iculture.nl/ios/versies/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
CourtneyTT schreef:
18-02-2019 10:00
Bij Apple worden telefoons 5 jaar van updates voorzien, bij Samsung (en andere Android toestellen) is dat hooguit 2 jaar.
Oh, kun je nagaan! Ik vind 5 jaar al kort. Ik vond het totale onzin dat ik een goedwerkende 4 weg moest doen, omdat mijn ABN app niet meer werd ondersteund. Anders had ik die echt nog wel langer gebruikt, het komt allemaal maar op de afvalberg.
Alle reacties Link kopieren
Noder schreef:
18-02-2019 15:26
Ik zou voor een Android telefoon gaan.

Een samsung galaxy s8 kost €460 los toestel.

Specificaties: https://www.galaxyclub.nl/samsung/galaxy-s8/specs/

Goede android telefoons, zoals Samsung kunnen ook erg lang mee.

Je kan vele apps downloaden zonder dat je hoeft te updaten naar een nieuwere Android versie.
Het is natuurlijk vloeken bij de iPhone-fans, maar de Samsung S9 kan zich technisch op alle fronten meten met Ipone XS. Op veel punten is hij zelfs beter, en hij kost inmiddels nog niet de helft.
En dan krijg je er ook nog allerlei leuke extra's bij als een vingerafdrukscanner, uitbreidbaar geheugen en dual sim (superhandig voor al die mensen die met een aparte werktelefoon rondsjouwen).
Geen gedoe met dictatoriale apps als ITunes, gewoon lekker baas op eigen telefoon. Alle goedkope snoertjes en accessoires passen gewoon en als er iets stuk gaat kost het ook niet de hoofdprijs, zonder dat je dure garantie hoeft bij te kopen.

Met dat prijsverschil hoeft je telefoon niet per se vier jaar mee (kan wel, makkelijk zelfs). Nog nooit meegemaakt dat je een app niet meer kon gebruiken omdat Android te oud was.

Iedereen met een middelmatige intelligentie is binnen een dag gewend aan Android, het kan veel meer en je mag veel meer, maar het is echt niet moeilijker. Dat Apple-spul ziet er allemaal leuk uit, maar een goede deal is het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
TO wil een iPhone, klaar
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Pogingen om mij te overtuigen voor een Android of iets anders te gaan zijn idd kansloos :biggrin:

Voor mij wint gewoon het praktische argument: ik heb al een Ipod en een Iphone voor werk, dan ga ik niet prive weer iets anders nemen, met andere stekkers en andere toetsenborden/functionaliteiten. Dat vind ik gewoon niet handig.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
18-02-2019 18:38
Pogingen om mij te overtuigen voor een Android of iets anders te gaan zijn idd kansloos :biggrin:

Voor mij wint gewoon het praktische argument: ik heb al een Ipod en een Iphone voor werk, dan ga ik niet prive weer iets anders nemen, met andere stekkers en andere toetsenborden/functionaliteiten. Dat vind ik gewoon niet handig.
Het is geen kwestie van overtuigen hoor, iPhones zijn prima smartphones. Maar als geld een overweging is, dan is het misschien goed om je te realiseren dat je soort van gevangen wordt gehouden is een systeem van marketingafzetterij, waarbij ze het je op allerlei manieren lastig maken om iets anders te kiezen dan hun veel te dure spullen.

Je praktische argumenten zijn ook eigenlijk geen echte argumenten.
Je hebt je werk-iPhone niet meer nodig met een dual-sim Android, want dan ben je met één apparaat helemaal klaar. De stekkers en snoertjes van Android zijn gewoon spotgoedkope universele micro-usb, en die heb je waarschijnlijk al liggen voor andere apparaten (externe harde schijven, e-readers, tomtom, noem het maar op). Die kun je voor van alles en nog wat gebruiken, waaronder je telefoon. Lekker democratisch en duurzaam.
Waarom je het toetsenbord noemt weet ik niet, want iedere telefoon is gewoon qwerty dus dat maakt ook niet uit.
Ik zou ook nooit meer een telefoon zonder vingerafdrukscanner willen, want zo'n ding is gewoon belachelijk handig.

Maar de bijna religieuze merkentrouw van Apple-gebruikers is legendarisch, dus ik wil alleen maar zeggen dat er een veel vrijer en goedkoper leven mogelijk is buiten het Ware Geloof. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Dassie schreef:
19-02-2019 09:28
Het is geen kwestie van overtuigen hoor, iPhones zijn prima smartphones. Maar als geld een overweging is, dan is het misschien goed om je te realiseren dat je soort van gevangen wordt gehouden is een systeem van marketingafzetterij, waarbij ze het je op allerlei manieren lastig maken om iets anders te kiezen dan hun veel te dure spullen.

Je praktische argumenten zijn ook eigenlijk geen echte argumenten.
Je hebt je werk-iPhone niet meer nodig met een dual-sim Android, want dan ben je met één apparaat helemaal klaar. De stekkers en snoertjes van Android zijn gewoon spotgoedkope universele micro-usb, en die heb je waarschijnlijk al liggen voor andere apparaten (externe harde schijven, e-readers, tomtom, noem het maar op). Die kun je voor van alles en nog wat gebruiken, waaronder je telefoon. Lekker democratisch en duurzaam.
Waarom je het toetsenbord noemt weet ik niet, want iedere telefoon is gewoon qwerty dus dat maakt ook niet uit.
Ik zou ook nooit meer een telefoon zonder vingerafdrukscanner willen, want zo'n ding is gewoon belachelijk handig.

Maar de bijna religieuze merkentrouw van Apple-gebruikers is legendarisch, dus ik wil alleen maar zeggen dat er een veel vrijer en goedkoper leven mogelijk is buiten het Ware Geloof. :sun:
Mijn iphone is gratis via werk, een android moet ik voor betalen. Tot zover mijn merkentrouw :proud:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-02-2019 10:33
Mijn iphone is gratis via werk, een android moet ik voor betalen. Tot zover mijn merkentrouw :proud:
Kijk, dat is dus wél een goed argument :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 6S, iets ouder dan de 7, wel met 32G. Volgens mij inmiddels standaard bij Apple. Ben daar heel tevreden over, iets groter dan de SE, duurt nog een tijdje (volgens verwacht) voor die van de markt gaat en niet meer te updaten is. Tegen die tijd is de 7 waarschijnlijk weer in prijs gezakt.

Als je tegen geheugen problemen aanloopt verwijder dan facebook, nu.nl, instagram etc. Daarna weer erop zetten dan is de cache leeg. Die apps behouden namelijk alle artikelen en foto's die je hebt gekeken en gelezen in hun geheugen en slurpen zo graag je geheugen op van je telefoon.

Je kunt ook een gedeeld album met alleen jezelf aanmaken (gedeelde albums, nieuw, geen uitnodiging sturen) en daar je foto's inzetten. Dan zijn ze naar je icloud toe en niet meer lokaal op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Dassie schreef:
19-02-2019 10:43
Kijk, dat is dus wél een goed argument :-D
Ik vind mijn iphone trouwens wel heel fijn maar als ik zelf zou moeten betalen zou ik hem het geld niet waard vinden. Er zijn ook hele fijne Android telefoons die goedkoper zijn :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven