antivirus op smartphone?

13-03-2012 15:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week heb ik een Samsung Galaxy S2. Het is voor mij nogal wennen (ben niet iemand die als eerste de nieuwste snufjes heeft enz), maar het surfen op internet met de telefoon vind ik ideaal.

Wat ik me nu afvraag: Heb ik een antivirusprogramma nodig? Zo ja, welke / watvoor?

Ik heb al in de app-market gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ga ik voor een gratis of betalen?

En gebruikt deze app niet heel veel mb's als hij constant draait?

Wie kan mij adviseren wat ik wel/niet nodig heb om mijn smartphone virusvrij te houden?

Alvast bedankt!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Volgens mij heb je dat niet nodig. Op de iphone in ieder geval niet. Daar krijg je bijna geen virus op, tenzij je er echt moeite voorgaat doen
Ah okee. :-)

Ik heb de associatie: internet = netwerk met heel veel mensen waaronder mensen met kwade bedoelingen = kans op virus. Nieuwe telefoon = internet = virus. Gaat dus blijkbaar niet helemaal op.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Het is wel verstandig. AVG heeft een app die te downloaden is in de store. Zeer simpel.
Laat ik het zo zeggen, ik internet ontzettend veel met mijn iphone en open vanalles en nog wat. En ik heb er na bijna 2 jaar nog nooit een virus op gehad als je er dan een virusscanner op wil hebben, zou ik een gratis scanner nemen. Er geld aan uitgeven zou ik persoonlijk niet doen.
Die van AVG is gratis
Bedankt! Ik zal vanavond op zoek naar AVG in de app-market. Ben er nog niet zo handig in, maar dit is weer een leuke uitdaging. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven