Chromebook Word?!

22-10-2020 11:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Heeft er toevallig iemand ervaring met een chromebook?

Ik gebruik Word online (de gedownloade versie, dus niet de betaalde). Maar ik mis zoveel opties. Zo lukt
het niet om paginanummers en een inhoudsopgave toe te voegen.
Maar ook als ik documenten open op mijn chromebook, die wel op een Windows laptop met betaalde
Word is gemaakt, dan staat alles door elkaar. Sommige teksten zijn verschoven en tabellen zijn opeens weg.
Bestaat er ook een betaalde versie van Word voor de chromebook? En werd dit dan net als Word
bij Windows?

Of misschien weet iemand een ander programma wat makkelijk werkt en waar ik dus ook gewoon verslagen
mee kan maken?
.
Alle reacties Link kopieren
Google even, je moet ze omzetten naar google docs
Misschien kan je het in een andere browser proberen?
Alle reacties Link kopieren
Standaard komt je Google Chromebook met toegang tot Google Docs. Zelf prefereer ik het gebruik van Google Docs boven Word, onder andere vanwege het feit dat het naadloos integreert met Drive en andere diensten van Google.

Heb je een nieuwe Chromebook van maximaal 1 jaar oud, dan zou je ook in de Google Play Store kunnen kijken. Microsoft biedt namelijk ook een Office App aan. Kijk maar hier: https://play.google.com/store/apps/deta ... d&hl=nl_NL.

Tenslotte - en ook dan moet je een nieuwe Chromebook hebben - zou je ook een gratis tekstverwerkingsprogramma kunnen installeren: LibreOffice. Je moet dan wel de Linux optie activeren en kunt daarna in de terminal sudo apt install libreoffice intikken, waarna LibreOffice geinstalleerd zal worden.

Het minste gedoe geeft echter Google Docs.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
22-10-2020 12:17
Misschien kan je het in een andere browser proberen?

Nee, dat is niet relevant.
Ik werk ook via word-oline. Tenminste dat is waar ik nieuwe en bestaande documenten open en op sla. Na het openen ga ik verder in de desktopversie. Die ik op mijn werk en ook thuis nog wel tot mijn beschikking heb. Werk op een desktop en thuis op laptop, niet op Chromebook.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-10-2020 12:22
Ik werk ook via word-oline. Tenminste dat is waar ik nieuwe en bestaande documenten open en op sla. Na het openen ga ik verder in de desktopversie. Die ik op mijn werk en ook thuis nog wel tot mijn beschikking heb. Werk op een desktop en thuis op laptop, niet op Chromebook.
Chromebook is juist het probleem. TO, het is even wennen aan google docs, maar het lukt ook echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Google zegt dit:


Office-bestanden openen en bewerken op je Chromebook
Op je Chromebook kun je veel Microsoft® Office-bestanden openen, bewerken, downloaden en converteren, zoals Word-, PowerPoint- of Excel-bestanden.

Belangrijk: Controleer of je Chromebook-software up-to-date is voordat je Office-bestanden bewerkt.

Optie 1: Office-bestanden bewerken op je Chromebook
Je kunt de meeste Microsoft® Office-bestanden op je Chromebook bewerken zonder dat je andere apps hoeft te installeren.

Download het Office-bestand naar je Chromebook als je dit nog niet hebt gedaan.
Klik in de hoek van het scherm op Launcher Launcher en dan pijl-omhoog .
Zoek naar het bestand en dubbelklik erop om het te openen.
Bewerk je bestand.
Opmerking: Sommige functies en instellingen werken alleen als je het bestand opslaat als een Google Documenten-, Spreadsheets- of Presentaties-bestand.

Optie 2: Office-bestanden online bewerken
Als je een online account van Microsoft® Office hebt, kun je je bestanden in Chrome bewerken met behulp van de volgende extensies en apps:

Office Online
Office Editor voor Documenten, Spreadsheets en Presentaties
Word Online
Excel Online
PowerPoint Online
Samen met anderen aan een bestand werken
Je kunt Office-bestanden delen met anderen en samenwerken om het bestand in realtime te bewerken:

Bewerk je Office-bestand.
Sla je bestand op als Google Documenten, Spreadsheets of Presentaties.
Deel je bestand om vervolgens te gaan samenwerken met anderen.
Opmerking: Wijzigingen die zijn doorgevoerd in de bestanden in Google Documenten, Spreadsheets of Presentaties, worden niet doorgevoerd in het oorspronkelijk Office-bestand.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mij eens verdiepen in google docs. Daar zag ik al wel even snel dat je in ieder geval paginanummers en een inhoudsopgave kan toevoegen. Daar ben ik al mee gered!

Chromebook is volgens mij geen jaar oud. Dus kan naar die app wel even kijken!

Ben niet zo heel handig hiermee dus het is een kwestie van uitvogelen nu! Maar ben hier al erg mee gered.

Dank jullie wel!
.
Alle reacties Link kopieren
TO, de Word app in de Google Playstore is juist nogal beperkt. De betaalde online versie van Word is net zo uitgebreid als de betaalde downloadversie voor Windows computers.
Love is the meaning of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven