Diablo 3 op Dell?

14-05-2012 22:32 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien jullie me vorige keer zò goed geholpen hebben (neen, een volle USB-stick weegt niet meer dan een lege... ), hier nog een vraag:

Mijn Lief heeft sinds vorig jaar een nieuwe laptop. Een Dell. Een blauwe (< om aan te geven hoe ontzettend weinig ik er van af weet).

Ik wil graag Diablo 3 voor hem kopen, maar weet niet of dat op z'n Dell (wie heeft die naam òòit bedacht voor een laptop?!) loopt.

Iemand enig idee hoe ik dit (stiekum) kan checken? Ik wil het hem namelijk kado doen...

As we tik zit ik op zijn Dell, maar ik heb geen idee hoe ik moet checken of dit ding toereikend is.

Help?
conversation = awareness
Als eerste zou ik even checken wel type het is. Staat vaak onderop.
quote:nellaaa schreef op 14 mei 2012 @ 22:33:

Als eerste zou ik even checken wel type het is. Staat vaak onderop.

Inspiron N5110

(bedankt zeg, ik kom nooooit op de onderkant!)

Zegt jou dit al wat? (dàt zou ik knap vinden)
conversation = awareness
Nee Ik snap namelijk vrij weinig van computers. Maar voor diegenen die er wel wat van weten is dit wel essentiele info.
quote:nellaaa schreef op 14 mei 2012 @ 22:37:

Nee Ik snap namelijk vrij weinig van computers. Maar voor diegenen die er wel wat van weten is dit wel essentiele info.

Vrij weinig? Ik vind het al noemenswaardig! (ik bedoel, de ònderkant?!).

Maar ik snuffel nog even verder...
conversation = awareness
Misschien kunnen ze je op het forum van tweakers (?) verder helpen. Of of Fok!.
Twee dingen:

- zoek op wat de minimale systeemvereisten voor dat spel zijn. Vaak een combinatie van harde schijfruimte, processorsnelheid, intern geheugen en grafische kaart

- zoek op die pc het volgende op: <let op: ik weet het alleen in het Engels...> : ga naar Start en dan rechts naar Control Panel. Klik dat aan en vervolgens System. Daar zie je precies een overzicht van de windows-versie, de processor, en de grootte van het RAM geheugen. Grafische kaart is ook te achterhalen, klik linksboven op 'Device Manager' en vouw het onderdeel Display Adapters uit. Noteer wat daar staat aan grafische kaart.

Neem die info mee naar de winkel bij voorkeur, daar kunnen ze je vast verder helpen.
Dit vond ik nog:

Systeemeisen PC:

Windows XP/Vista/7 met DX 9.0c

Intel Pentium D 2.8 GHz of AMD Athlon 64 X2 4400+

NVIDIA GeForce 7800 GT of ATI Radeon X1950 Pro of beter

1 GB RAM (XP), 1.5 GB (Vista/7)

12 GB beschikbare HDD-ruimte

dvd-rom

Breedband Internetconnectie

1024x748 minimale schermresolutie

Iemand enig idee hoe ik dit kan checken op zijn laptop?
conversation = awareness
Ah, gekruisd!

Ik ga nu zoeken!
conversation = awareness
Ik ben ondertussen even aan het Googlen geslagen op het typenummer en die specs van het spel (had ik ook al gevonden).

Processor is wat mager, grafische kaart ook. Ik twijfel zo op het eerste oog...
Waarom ga je niet naar de site van Dell. Daar kan je een chat opzetten. Volgens mij 24 x 7 bezet. Er zijn nog wel wat Nederlands sprekende Indiers wakker.
quote:Tia.Dalma schreef op 14 mei 2012 @ 22:46:

Ik ben ondertussen even aan het Googlen geslagen op het typenummer en die specs van het spel (had ik ook al gevonden).

Processor is wat mager, grafische kaart ook. Ik twijfel zo op het eerste oog...

Hmmm, ik twijfel ook.

En kom helaas, met mijn nogmaals meer dan beperkte kennis van computers, ook niet verder via de start-knop... Dat verdraaide Engels ook.

conversation = awareness
Dalman stemt ook tegen, alleen al op basis van het verschil in processorsnelheid. 2,3 GHz is echt te weinig voor een spel dat tenminste 2,8 GHz vraagt. Daar wordt het maar schokkerig en niet vloeiend van.

Als vriend echt een gamer is of wil worden, doet hij er beter aan een betere Game PC te kopen met een snellere processor, en een betere grafische kaart (apart, met eigen RAM geheugen), zoals een ATI Radeon (indien laptop).
quote:rozenstruikje schreef op 14 mei 2012 @ 22:48:

Waarom ga je niet naar de site van Dell. Daar kan je een chat opzetten. Volgens mij 24 x 7 bezet. Er zijn nog wel wat Nederlands sprekende Indiers wakker.

Klinkt goed!

Ga'k nu doen.
conversation = awareness
Maar check vooral nog even die bewuste laptop want ik weet dat die 2,3 GHz processor het instapmodel kan zijn van dit type. Geen idee of jouw vriend heeft lopen upgraden bij Dell.
Z'n Dell upgraden? Hij moet potdomme het lef eens hebben...

Nee hoor, volgens mij niet... ook hij is niet zo'n computerkenner, wellicht dat het vandaar zo ontzettend goed klikt...
conversation = awareness
quote:miss_communicatie schreef op 14 mei 2012 @ 22:52:

Z'n Dell upgraden? Hij moet potdomme het lef eens hebben... quote:Nee hoor, volgens mij niet... ook hij is niet zo'n computerkenner, wellicht dat het vandaar zo ontzettend goed klikt...Weet je dan wel zeker dat je hem blij maakt met zo'n spel?
Anders maak je toch een leuke cadeaucard voor hem, met daarop de belofte dat hij van jou dat spel krijgt als zijn computer inderdaad geschikt is, en anders voor als hij ooit alsnog een geschikte computer koopt?
quote:Tia.Dalma schreef op 14 mei 2012 @ 22:48:

Dalman stemt ook tegen, alleen al op basis van het verschil in processorsnelheid. 2,3 GHz is echt te weinig voor een spel dat tenminste 2,8 GHz vraagt. Daar wordt het maar schokkerig en niet vloeiend van.

Als vriend echt een gamer is of wil worden, doet hij er beter aan een betere Game PC te kopen met een snellere processor, en een betere grafische kaart (apart, met eigen RAM geheugen), zoals een ATI Radeon (indien laptop).

Deze gemist.

Lief is geen echte gamerT. Heeft in het verleden wel eens King Kong gespeeld, maar daar houdt het dan wel bij op.

Ik dacht, dat dit een zelfde soort van spel zou zijn.

Overigens: is voor Diablo 3 internet nodig? Dit las ik net ergens, maar ik dacht toch werkelijk van niet (maarja, dàt zegt dan ook weer helemaal niks).

Ik denk, dat ik maar voor een goed boek ga...
conversation = awareness
Ik denk het wel:

http://us.battle.net/supp ... o-iii-system-requirements

http://forum.notebookrevi ... piron-15r-second-gen.html

maar vraag het anders even in de winkel, ik neem aan dat je het niet via Blizzard gaat downloaden.

Dit zijn de specs van de laptop:

Intel Core i5-2410M processor (2.3GHz, 3MB cache, 2.9GHz Turbo Boost)

15.6-inch 1366x768 display with LED backlighting

Windows 7 Home Premium (64-bit)

6GB DDR3 memory (1333MHz)

500GB 5400rpm HDD

Intel HD integrated graphics

Succes!
quote:miss_communicatie schreef op 14 mei 2012 @ 22:57:

[...]

Deze gemist.

Lief is geen echte gamerT. Heeft in het verleden wel eens King Kong gespeeld, maar daar houdt het dan wel bij op.

Ik dacht, dat dit een zelfde soort van spel zou zijn.

Overigens: is voor Diablo 3 internet nodig? Dit las ik net ergens, maar ik dacht toch werkelijk van niet (maarja, dàt zegt dan ook weer helemaal niks).

Ik denk, dat ik maar voor een goed boek ga... Dat boek is een heel goed idee.
quote:miss_communicatie schreef op 14 mei 2012 @ 22:57:

[...]

Overigens: is voor Diablo 3 internet nodig? Ja, je kan alleen spelen via internet, zelfs in de singleplayer heb je internet nodig.
quote:vuurvlieg123 schreef op 14 mei 2012 @ 23:01:

Ik denk het wel:

http://us.battle.net/supp ... o-iii-system-requirements

http://forum.notebookrevi ... piron-15r-second-gen.html

maar vraag het anders even in de winkel, ik neem aan dat je het niet via Blizzard gaat downloaden.

Dit zijn de specs van de laptop:

Intel Core i5-2410M processor (2.3GHz, 3MB cache, 2.9GHz Turbo Boost)

15.6-inch 1366x768 display with LED backlighting

Windows 7 Home Premium (64-bit)

6GB DDR3 memory (1333MHz)

500GB 5400rpm HDD

Intel HD integrated graphics

Succes!Ik wilde het bestellen via bol...
conversation = awareness
quote:XionZ schreef op 14 mei 2012 @ 23:01:

[...]

Dat boek is een heel goed idee. Ja, aan een goed idee ontbreekt het me niet op z'n tijd. De uitvoering, die speelt me danig parten.
conversation = awareness
Over Diablo III gesproken... nog 36 minuutjes en dan kan het feest beginnen!!
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven