Ergerlijke facebookberichten deel 4

11-12-2015 18:05 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier weer verder!

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:single1985 schreef op 13 december 2015 @ 10:31:

Kon mijn vanmorgen even niet meer inhouden. Vriendin afgelopen week bevallen omdat het een zware bevalling was heeft ze er voor gekozen even een paar dagen te wachten met bekend maken. Alleen ik en de opa`s en oma`s zijn inmiddels op de hoogte. Blijkbaar heeft 1 van de oma`s toch het goeie nieuws door verteld terwijl vriendin echt had verzocht om het nog even stil te houden.

Zag ik vanmorgen ineens een bericht van iemand voorbij komen op haar time-line met de vraag wanneer ze bekend wilde maken dat ze was bevallen van *naam kind* en wanneer de eerste foto kwam.



Heb deze persoon gevraagd waar ze het lef vandaan heeft gehaald om dit zomaar te posten en dat zij maar eens het woord geduld moet opzoeken in het woordenboek.



Daarna man maar even ingelicht en zie inmiddels dat het bericht is verdwenen maar ben bang dat er toch genoeg mensen zijn geweest die het hebben gelezen omdat er ook al felicitaties onder stonden.Dit snap ik niet. Het is vragen om problemen. Wat is er zo erg om het nieuws naar buiten te brengen, maar gelijk aan te geven dat een bepaalde periode geen bezoek gewenst is.
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 13 december 2015 @ 10:31:

Kon mijn vanmorgen even niet meer inhouden. Vriendin afgelopen week bevallen omdat het een zware bevalling was heeft ze er voor gekozen even een paar dagen te wachten met bekend maken. Alleen ik en de opa`s en oma`s zijn inmiddels op de hoogte. Blijkbaar heeft 1 van de oma`s toch het goeie nieuws door verteld terwijl vriendin echt had verzocht om het nog even stil te houden.

Zag ik vanmorgen ineens een bericht van iemand voorbij komen op haar time-line met de vraag wanneer ze bekend wilde maken dat ze was bevallen van *naam kind* en wanneer de eerste foto kwam.



Heb deze persoon gevraagd waar ze het lef vandaan heeft gehaald om dit zomaar te posten en dat zij maar eens het woord geduld moet opzoeken in het woordenboek.



Daarna man maar even ingelicht en zie inmiddels dat het bericht is verdwenen maar ben bang dat er toch genoeg mensen zijn geweest die het hebben gelezen omdat er ook al felicitaties onder stonden.





Oh ja...dat zijn mensen die 'denken' een prive bericht te sturen (mag ik hopen), maar vervolgens een tijdlijnbericht maken.



Maar de brutaliteit om te vragen om een bekendmaking en een foto
"I love not Man the less, but Nature more..."
Wat de reden ook is om dat nieuws nog even niet te verspreiden, het is niet aan een ander om dat 1/alsnog te doen 2/ die vrouw daarover publiek op de vingers te gaan tikken.



En aangeven dat je bevallen bent maar nog even geen bezoek wil, dat werkt bij sommige mensen gewoon helaas niet
quote:MonicaGeller schreef op 13 december 2015 @ 11:21:

Wat de reden ook is om dat nieuws nog even niet te verspreiden, het is niet aan een ander om dat 1/alsnog te doen 2/ die vrouw daarover publiek op de vingers te gaan tikken.



En aangeven dat je bevallen bent maar nog even geen bezoek wil, dat werkt bij sommige mensen gewoon helaas niet Geef ik je groot gelijk in. De brutaliteit. Maar je hebt echt meer gedoe met stilhouden dan met het bekendmaken.
quote:pearle schreef op 13 december 2015 @ 09:46:

[afbeelding]





De vluchtelingen worden gepamperd door vrijwilligers met gratis rookwaar, kleding, beltegoed, uitjes naar cafe's, restaurants, kook clubjes, enz.



De regering en COA zorgen voor een zorgverzekering, televisie's, nieuwe bankstellen, 3 maal daags een maaltijd, WIFI, enz.



Is er iemand die naar de oudere buurman op de hoek kijkt? Of het meisje in de straat die met honger naar bed gaat?



Zogenaamde weldoeners zijn het.



tja, die dingen gebeuren ook. Maar ik wil toch liever zelf bepalen waar ik mijn geld en tijd aan besteed: die oude buurman die een hork van een vent blijkt en daarom zijn hele familie van zich vervreemd heeft, dat meisje met alcoholische ouders, die al 5 keer hulp gekregen hebben en het steeds weer de soep in laten lopen of een vluchtelingen gezin dat alles achter zich heeft gelaten op de vlucht voor oorlog.

Maar ik weet het goed gemaakt: als delers van betreffende berichten nou voor die oude buurmannen en zielige buurmeisjes zorgen, doe ik de vluchtelingen wel.
quote:MonicaGeller schreef op 13 december 2015 @ 11:21:

Wat de reden ook is om dat nieuws nog even niet te verspreiden, het is niet aan een ander om dat 1/alsnog te doen 2/ die vrouw daarover publiek op de vingers te gaan tikken.



En aangeven dat je bevallen bent maar nog even geen bezoek wil, dat werkt bij sommige mensen gewoon helaas niet Dat dus gelukkig heeft ze een schat van een man die er echt voor waakt dat ze niet over haar grens gaat en het bezoek dat wil komen door die bekendmaking komt nog even voor een dichte deur te staan.




ik ga niet liken. Ik ben benieuwd of mijn 'contract' dan nog verlengd gaat worden.
ik zou dat ook niet doen
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan de roommate agreement en relationship agreement van Sheldon uit The Big Bang Theory.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren




deze vind ik dan wel weer grappig:

Snjókorn falla, á allt og alla
https://www.facebook.com/ ... 566646437/?type=3&theater

Deze is gedeeld door iemand die zelf naar de voedselbank gaat
Alle reacties Link kopieren




En dat dan gedeeld door iemand die 633 vrinden heeft, en waar ik géén enkele echte irl band mee heb. ( het is een ver familielid van me.. ) Ik ga hem deleten.
Dus.
Alle reacties Link kopieren




DRINKE we een bakkie?

Brand er wel IS wat aan?
Alle reacties Link kopieren
Rommel LA?

Genieten we van een Wijntje?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 14 december 2015 @ 00:33:

Rommel LA?

Genieten we van een Wijntje?



Heb jij niet zo'n la?



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Gistermiddag,, is er een aanrijding geweest tussen een trein en een persoon .

Het is ons ter oren gekomen dat er personen zijn geweest die foto's hebben gemaakt van het slachtoffer en dat deze foto's op social media verspreid worden.

Ons verzoek aan u is om deze foto's te verwijderen uit respect voor de nabestaanden. Mocht u personen kennen die deze foto's verspreiden verzoek hen dan namens ons om de foto's te verwijderen.

Alvast bedankt voor u medewerking.





quote:bankje schreef op 14 december 2015 @ 09:38:

Gistermiddag,, is er een aanrijding geweest tussen een trein en een persoon .

Het is ons ter oren gekomen dat er personen zijn geweest die foto's hebben gemaakt van het slachtoffer en dat deze foto's op social media verspreid worden.

Ons verzoek aan u is om deze foto's te verwijderen uit respect voor de nabestaanden. Mocht u personen kennen die deze foto's verspreiden verzoek hen dan namens ons om de foto's te verwijderen.

Alvast bedankt voor u medewerking.





Wow, dat is wel erg om zo'n foto's te plaatsen zeg
Dit bericht kwam van de wijkagent




Die vind ik wel leuk.









Ja leuk de tijd van chocoladevergiftigingen en vuurwerkstress staat weer voor de deur, fijne feestdagen Fikkie!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die trein:
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
die van die dieren zou ik nog kunnen plaatsen met de tekst "DUS GEEN VUURWERK TOTDAT HET MAG" want m'n hond heeft het nu alweer moeilijk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik las weer een pareltje met de tekst: Ik geef niks aan serious request zolang hier nog rijen voor de voedselbank staan.



Hier zakt toch zo ongelooflijk mijn broek van af. Niet omdat ze niks willen geven, maar de reden die ze opgeven. Brrrr. Ze vergeten er wel even bij te zeggen dat het gros er zelf een financieel zooitje van hebben gemaakt zodat ze daar moeten aankloppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 14 december 2015 @ 09:03:

[...]

Heb jij niet zo'n la?



[afbeelding]Nee, ik heb een rommella. Zonder spaties of hoofdletters.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 12 december 2015 @ 06:36:

Je kunt nu via nametend een beertje met naam maken en dan op je tijdlijn zetten (onlangs met een hartje).

Grow UP!



Niet ergerlijk, wel raar. Kindje geboren met 27 welen. Uiteraard feliciteer je de ouders. Maar alle 'nu lekker gaan genieten met z'n vieren' vind ik raar.



Oh herkenbaar!

Onze tweede werd 6 weken te vroeg geboren (lang niet zo vroeg als met 27 weken maar toch heftig voor ons)

Eerst stond al mijn tijdlijn vol met berichten van collega's (ik had gebeld dat ik niet kwam werken want onverwacht al bevallen en dat was feestelijk bekend gemaakt in de koffiekamer) toen ik zelf nog niets bekend gemaakt had.



Een paar dagen later een bericht op Facebook gezet, onverwachts en vele te vroeg is *naam zoon* geboren. Hij is nog klein en ligt voorlopig nog in de couveuse.

Heel veel berichten met "geniet ze met zn 4tjes" (oudste mocht zijn broertje voorlopig nog niet zien want kleine kinderen mogen niet op de couveuse afdeling komen).



Begrijpelijk hoor dat mensen dat niet weten maar voelde zo gek, al die "geniet!!" berichten terwijl er zo'n ieniemini baby in de couv lag vol met snoertjes.



Een iemand schreef nog: heerlijk! ik moet nog xaantal weken wachten, zucht

(ik had graag nog een week of 6 gewacht hoor geloof me)



Natuurlijk ook heel lief hoor en alle begrip, heb er ook alleem maar positief op gereageerd.

Maar zou niet in me op komen om tegen een verse moeder met baby in het ziekenhuis te roepen dat ze "lekker moet genieten "
Alle reacties Link kopieren
Wow vooral van die zwangere, die nog een aantal weken moet wachten niet echt tactvol. Aan de andere kant had ze door de hormonen mogelijk niet zo goed door wat ze schreef? (je moet het ergens op gooien)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven