Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....



I can explain it to you, but I can't understand it for you
het valt mij op hoe respectloos mensen kunnen reageren onder berichten van bijvoorbeeld NOS maar ook rtl boulevard. Iedereen denkt dat je op internet maar gewoon 'je mening' (beledigen) mag. Ze vergeten alleen dat ze niet anoniem zijn, want natuurlijk naam en profielfoto (die er allemaal hetzelfde uit zien. of snapchat en filter, of boven de 22 foto van opzij zodat het gezicht slanker lijkt)
nu allemaal mensen die hun profielfoto veranderen met een kader dat ze 2 minuten stil zijn om 20.00 uur. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
04-05-2019 17:28
nu allemaal mensen die hun profielfoto veranderen met een kader dat ze 2 minuten stil zijn om 20.00 uur. Waarom?
Ik denk dat ook herdenken gaat moderniseren en digitaal gaat worden helaas.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
niet ergerlijk, wel grappig: op de verkooppagina verkoopt iemand zijn overhemden en stropdassen wegens verandering van baan.
(Oeps dit had op de weggeefpagina gemoeten natuurlijk, nou ja doe ik het daar nog een keer)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Sue-Heck schreef:
04-05-2019 17:50
Ik denk dat ook herdenken gaat moderniseren en digitaal gaat worden helaas.
Waarom helaas?
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
17-05-2019 14:23
Waarom helaas?
Omdat alles al digitaal wordt. Vriendschappen, daten etc. Laten we dan tenminste nog samenkomen om te herdenken
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
18-05-2019 17:28
Omdat alles al digitaal wordt. Vriendschappen, daten etc. Laten we dan tenminste nog samenkomen om te herdenken
Het herdenken op 4 mei doe ik altijd al voor de tv, en toch ben ik er heel bewust mee bezig. Dus wat is er dan mis mee?
Precies, hier thuis ook een kaarsje aan en er bewust bij stil staan, is toch helemaal niks mis mee?

En sowieso wordt er volgens mij ook nog regelmatig herdacht met fysiek samenkomen en bv met het organiseren van stille tochten.

Zie het probleem ook niet zo.
Gisteren had ik een babyshower van een vriendin. Een andere vriendin had haar een berichtje gestuurd dat ze niet kon komen omdat haar dochter ziek was.
Een half uur later staat er een bericht op Facebook van de vrouw met zieke dochter; ze zitten gezellig samen in de bioscoop.
Niet zozeer ergerlijk als wel dom.
Zakelijk ben ik weer een 'facebook account aangegaan' en natuurlijk volgen ook vrienden/kennissen je. En net als hierboven, ik zat vanochtend echt niet te wachten op de foto van uitgemergelde versterfde opa/vader in open kist in een wel heel enorme 'close up' met een RIP lieve opa/papa, wat ligt je daar zo stil. Ja. Hij is dood! Heel duidelijk aan een ernstige ziekte overleden en dat was eng zichtbaar. Hij zou iedereen zich de tering doen schrikken als ie ineens rechtop ging zitten. Dus ja, Godzijdank ligt ie stil......

Doe dan een mooie foto van toen opa nog leefde en deel dat dan
Orangetree schreef:
20-05-2019 14:10
Zakelijk ben ik weer een 'facebook account aangegaan' en natuurlijk volgen ook vrienden/kennissen je. En net als hierboven, ik zat vanochtend echt niet te wachten op de foto van uitgemergelde versterfde opa/vader in open kist in een wel heel enorme 'close up' met een RIP lieve opa/papa, wat ligt je daar zo stil. Ja. Hij is dood! Heel duidelijk aan een ernstige ziekte overleden en dat was eng zichtbaar. Hij zou iedereen zich de tering doen schrikken als ie ineens rechtop ging zitten. Dus ja, Godzijdank ligt ie stil......

Doe dan een mooie foto van toen opa nog leefde en deel dat dan

Ik vind het ook respectloos naar de opa/papa toe. Zoiets zet je toch niet op social media?!

Laatst was ik ook op een begrafenis waarbij een vrouw (ik denk eind 20 begin 30) foto's zat te maken met haar telefoon.
Toen de kist binnen kwam en van de voordrachten en van de kist van voor ect.
Ze zat ver genoeg naar achter dus was geen familie. Ik ook niet, ik zat achter haar.
Ik dacht ik hoop niet dat ze die op social media gaat zetten, zo van: "Gezellig naar de begrafenis van pietje geweest vandaag"
:wtf:
Is het over het algemeen vandaag de dag niet zo dat Social Media zo 'gewoon' is geworden dat het een 'normaal maar compleet gebrek aan sociale etiquette' is? Dat mensen gewoon niet meer weten 'hoe het 'heurt''?

Natuurlijk veranderen dingen. Maar foto's van een bruidspaar online zetten voor ze dat zelf hebben gedaan. Pas geboren babietjes posten terwijl de ouders nog letterlijk op de moederkoek zitten te wachten, overleden ouders in kist, foto's van begrafenissen..... Vandaag is er een petitie om op scholen EHBO te gaan geven verplicht. Maar sociale etiquette? En dan simpelweg de basics, zou ook een optie zijn. Tegenwoordig hebben ze zulke rare vakken dat er vast wel een vak is waar dat in past. Ik ben oud, nou ja, op het forum hier heb ik geleerd dat 46+ de juiste term is, maar ik zie dit ook bij dertigers al gebeuren. Sommige dingen DOE je gewoon niet.
Orangetree schreef:
20-05-2019 14:31
Is het over het algemeen vandaag de dag niet zo dat Social Media zo 'gewoon' is geworden dat het een 'normaal maar compleet gebrek aan sociale etiquette' is? Dat mensen gewoon niet meer weten 'hoe het 'heurt''?

Natuurlijk veranderen dingen. Maar foto's van een bruidspaar online zetten voor ze dat zelf hebben gedaan. Pas geboren babietjes posten terwijl de ouders nog letterlijk op de moederkoek zitten te wachten, overleden ouders in kist, foto's van begrafenissen..... Vandaag is er een petitie om op scholen EHBO te gaan geven verplicht. Maar sociale etiquette? En dan simpelweg de basics, zou ook een optie zijn. Tegenwoordig hebben ze zulke rare vakken dat er vast wel een vak is waar dat in past. Ik ben oud, nou ja, op het forum hier heb ik geleerd dat 46+ de juiste term is, maar ik zie dit ook bij dertigers al gebeuren. Sommige dingen DOE je gewoon niet.

Inderdaad. Ik ben het helemaal met je eens.
Wat sommige mensen op social media gooien, ik krijg er echt plaatsvervangende schaamte van.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijke ergenis een vriendin die gek is op de backstreet boys en nu dus voor elk Europees concert een ticket heeft. Ik word gek van die updates an 4 keer per dag :facepalm:
derooiekater schreef:
23-05-2019 21:50
Persoonlijke ergenis een vriendin die gek is op de backstreet boys en nu dus voor elk Europees concert een ticket heeft. Ik word gek van die updates an 4 keer per dag :facepalm:
Elk concert? Wauw, geld teveel?
Misschien al door iemand opgemerkt ( niet t hele topic gelezen):
Iemand ( meestal een vrouw) plaatst een foto van zichzelf. Gewoon een mollige vrouw met kort haar ( ik verzin maar wat). Vervolgens 100 reacties: mooi mens! Wat een knapperd! Hartje hartje, wat zie je er goed uit! Mooi! Leuk!
Ik begrijp best dat een paar intimi je foto leuk vinden. Maar dit soort reacties zijn zo onecht.
Waterman26 schreef:
23-05-2019 23:04
Misschien al door iemand opgemerkt ( niet t hele topic gelezen):
Iemand ( meestal een vrouw) plaatst een foto van zichzelf. Gewoon een mollige vrouw met kort haar ( ik verzin maar wat). Vervolgens 100 reacties: mooi mens! Wat een knapperd! Hartje hartje, wat zie je er goed uit! Mooi! Leuk!
Ik begrijp best dat een paar intimi je foto leuk vinden. Maar dit soort reacties zijn zo onecht.
Zo herkenbaar!!!!

Ook zo apart: van die meiden die denken dat zo chagrijnig / boos mogelijk kijken op een foto ze enorm sexy maakt .

Of dat je bijvoorbeeld een post met vakantiefoto's plaatst, zeg een stuk of 15 en dan zo ongeveer gelijk met het plaatsen al meteen 5 likes hebt. Terwijl ze nog niks gezien kunnen hebben in die tijd. :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier in België zijn het verkiezingen en fb heeft nu iets wat je kan delen om te tonen dat je bent gaan stemmen. Krijg je zoiets in je status van ik ben gaan stemmen.

Wij hebben stemplicht.
Ik zou het boeiender vinden te horen wie nièt is gaan stemmen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
23-05-2019 22:52
Elk concert? Wauw, geld teveel?
Ja en vakantie dagen. Ik snap ook niet hoe ze het doet eerlijk gezegd :-$
Alle reacties Link kopieren
Butterscotch schreef:
26-05-2019 15:58
Hier in België zijn het verkiezingen en fb heeft nu iets wat je kan delen om te tonen dat je bent gaan stemmen. Krijg je zoiets in je status van ik ben gaan stemmen.

Wij hebben stemplicht.
Ik zou het boeiender vinden te horen wie nièt is gaan stemmen :mrgreen:
Kon je hier in NL ook doen alleen wij mogen hier stemmen en is het niet verplicht. Ik heb er weinig gezien die het hebben gedaan.
Ik heb ook zo'n vriendin die werkelijk ieder dansfeestje afloopt. Eerst krijg ik de evenementaankondiging met Miepje heeft interesse. Dan Miepje gaat. Dan een post dat de kaarten gescoord zijn, vaak inclusief verslag over hoe moeilijk het was om kaarten te krijgen. Dan zijn er nog kaarten over voor de liefhebber. Op de dag een outfitpost of verslag van de voorbereidingen. Op het moment supreme is ze live. En volgen foto's. The day after dat ze brak is en dat het zo leuk was. En dan begint de cyclus voor het volgende feest. Vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
20-05-2019 09:15
Gisteren had ik een babyshower van een vriendin. Een andere vriendin had haar een berichtje gestuurd dat ze niet kon komen omdat haar dochter ziek was.
Een half uur later staat er een bericht op Facebook van de vrouw met zieke dochter; ze zitten gezellig samen in de bioscoop.
Niet zozeer ergerlijk als wel dom.

Beterschap eronder zetten😂
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
26-05-2019 16:41
Ik heb ook zo'n vriendin die werkelijk ieder dansfeestje afloopt. Eerst krijg ik de evenementaankondiging met Miepje heeft interesse. Dan Miepje gaat. Dan een post dat de kaarten gescoord zijn, vaak inclusief verslag over hoe moeilijk het was om kaarten te krijgen. Dan zijn er nog kaarten over voor de liefhebber. Op de dag een outfitpost of verslag van de voorbereidingen. Op het moment supreme is ze live. En volgen foto's. The day after dat ze brak is en dat het zo leuk was. En dan begint de cyclus voor het volgende feest. Vermoeiend.
Die is heel herkenbaar :mad:
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
26-05-2019 17:01
Beterschap eronder zetten😂
:rofl:
Zou ik doen!
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
26-05-2019 16:08
Ja en vakantie dagen. Ik snap ook niet hoe ze het doet eerlijk gezegd :-$
Vakantiegeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven