Ergerlijke facebookberichten deel 5
woensdag 13 december 2017 om 18:25
Ik kreeg laatst een bericht op mijn tijdlijn en ik zal wel een hele ongevoelige hork zijn, maar ik kan er niks mee. Dat ging over regenboogbaby's. En de uitleg daarover. Nu heb ik zelf geen ervaring met miskramen, gelukkig, dus misschien dat ik er daarom wat praktischer tegenaan kijk. Maar de uitleg is dus dat een regenboogbaby de baby is die geboren wordt NA een miskraam, en dat deze baby's geboren worden om weer vreugde te brengen in het leven van een gezin. Euuhm??? En zo'n baby is heel speciaal en heeft een mooie ziel etc etc. Is dat niet een beetje vergezocht? Ik denk dat je zo'n baby veel te veel verantwoordelijkheid toedicht. Het mag niet gewoon een baby zijn maar moet dus meteen al speciaal zijn ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards

woensdag 13 december 2017 om 18:39
Nee het was een filmpje die gemaakt was door een 'gezonder leven' facebookpagina en een aantal mensen op mijn tijdlijn deelden het.single1985 schreef: ↑13-12-2017 18:36Waarom dat op Facebook zetten dat is toch prive dat hou je toch prive?
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 14 december 2017 om 13:33
Ja, dat lijkt me ook nogal wat bagage om mee te moeten torsen als kind.Maleficent schreef: ↑13-12-2017 18:25Ik kreeg laatst een bericht op mijn tijdlijn en ik zal wel een hele ongevoelige hork zijn, maar ik kan er niks mee. Dat ging over regenboogbaby's. En de uitleg daarover. Nu heb ik zelf geen ervaring met miskramen, gelukkig, dus misschien dat ik er daarom wat praktischer tegenaan kijk. Maar de uitleg is dus dat een regenboogbaby de baby is die geboren wordt NA een miskraam, en dat deze baby's geboren worden om weer vreugde te brengen in het leven van een gezin. Euuhm??? En zo'n baby is heel speciaal en heeft een mooie ziel etc etc. Is dat niet een beetje vergezocht? Ik denk dat je zo'n baby veel te veel verantwoordelijkheid toedicht. Het mag niet gewoon een baby zijn maar moet dus meteen al speciaal zijn ofzo.
De opa en oma van mijn vriend hebben tot drie keer toe een dochter gekregen die ze Isabel hebben genoemd. Isabelles 1 en 2 gingen dood, de derde bleef leven. Dat vind ik ook nogal luguber.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

vrijdag 15 december 2017 om 07:42
Zo'n standaard meme/"tag je vrienden"-pagina plaatst een foto van een mega-zitzak met de tekst: "Tag je vrienden die hier ook nooit meer uit zouden komen!"
Reageert een dame er bloedserieus onder:
"Whaaauw super goed om in/op te liggen. Heb nu een spuuglelijk bed in mn huiskamer omdat ik vanwege hevige pijnen v spieren enz(dystrofie en dystonie) op bed moet liggen maar dit bed ligt volgens mij echt n je lichaam dus zou hem zo graag willen hebben ??!"
"Whaaauw super goed om in/op te liggen. Heb nu een spuuglelijk bed in mn huiskamer omdat ik vanwege hevige pijnen v spieren enz(dystrofie en dystonie) op bed moet liggen maar dit bed ligt volgens mij echt n je lichaam dus zou hem zo graag willen hebben ??!"

vrijdag 15 december 2017 om 08:12
the-dowager schreef: ↑15-12-2017 07:42Zo'n standaard meme/"tag je vrienden"-pagina plaatst een foto van een mega-zitzak met de tekst: "Tag je vrienden die hier ook nooit meer uit zouden komen!"
![]()
Gisteren bij (wel) een like & win, staat er duidelijk in het bericht: 'like pagina huppeldepup en vul het formulier in via deze link om kans te maken!' Dus niet: 'Vertel hieronder waarom jij dit zou willen winnen!' Maar alsnog staan er allerlei zielige verhalen onder het bericht op Facebook waarom men niet zelf even de portemonnee kan trekken voor een paar compressiesokken voor hardlopen a €20,-.

vrijdag 15 december 2017 om 10:38
Maleficent schreef: ↑13-12-2017 18:25Ik kreeg laatst een bericht op mijn tijdlijn en ik zal wel een hele ongevoelige hork zijn, maar ik kan er niks mee. Dat ging over regenboogbaby's. En de uitleg daarover. Nu heb ik zelf geen ervaring met miskramen, gelukkig, dus misschien dat ik er daarom wat praktischer tegenaan kijk. Maar de uitleg is dus dat een regenboogbaby de baby is die geboren wordt NA een miskraam, en dat deze baby's geboren worden om weer vreugde te brengen in het leven van een gezin. Euuhm??? En zo'n baby is heel speciaal en heeft een mooie ziel etc etc. Is dat niet een beetje vergezocht? Ik denk dat je zo'n baby veel te veel verantwoordelijkheid toedicht. Het mag niet gewoon een baby zijn maar moet dus meteen al speciaal zijn ofzo.
Klinkt alsof er een stel naar een rouwtherapeut moeten en dat bedoel ik niet rot. Heel ongezond om een volgend kind dan zo een verantwoordelijkheid te geven. Ik had ooit een klasgenootje Denise, ze was vernoemt naar haar bij de geboorte overleden broer Dennis. Het arme kind stond onder enorme druk want na wat haar ouders hadden meegemaakt moest zij het voor haar idee perfect doen om de naam van haar broer eer aan te doen en een waardig vervanger te zijn. Ik geloof niet dat die ouders dat zo gezegd hebben, zo zei zij het ook niet maar daar kwam het wel op neer. Blijkbaar had ze dus wel dat gevoel gekregen. Dat kun je een kind niet aandoen en door het zo een naam te geven en als extra mooie en bijzondere ziel te zien geef je het kind geen kans zichzelf te zijn want het moet nogal wat waarmaken.
(namen gefingeerd)
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

vrijdag 15 december 2017 om 10:58
Hier loopt een actie met de vraag tag de grootste kook kluns en red daarmee je kerst. Je kan een kant en klaar pakket winnen.
Wat krijg je dan allemaal zielige verhalen van mensen die geen geld hebben en dit graag willen winnen.
Hoop dat de mensen die zich wel aan de vraag hebben gehouden uiteindelijk zullen winnen.
Wat krijg je dan allemaal zielige verhalen van mensen die geen geld hebben en dit graag willen winnen.

Hoop dat de mensen die zich wel aan de vraag hebben gehouden uiteindelijk zullen winnen.

vrijdag 15 december 2017 om 19:45
Lieve facebook vrienden, ik wil jullie laten weten dat ik het niet nodig vind dat jullie mij een kerstwens sturen. Ik geloof ook niet ik kerstbomen! (Stop de kap ervan voor een paar weken illusie) Ik geloof ook niet in katholieke of christelijke dogma’s en niet in overconsumeren. (Te veel mensen op onze planeet die onmenselijk worden behandeld door anderen om huidskleur, geloof of cijfers van bankrekening etc.)
Dus dit jaar doe ik niet mee aan de kerstgekte of de zogenaamde zalige kersttijd. In mijn hart heb ik ALTIJD een fijn en vredig plekje met aandacht voor iedereen die dat nodig heeft op elk moment van het jaar. Ik heb geen feestdagen nodig om aandacht en liefde te kunnen geven. Dat is wie ik ben en ik wens jou hetzelfde, onvoorwaardelijk
Alle liefs. BEN de verandering....
Dus dit jaar doe ik niet mee aan de kerstgekte of de zogenaamde zalige kersttijd. In mijn hart heb ik ALTIJD een fijn en vredig plekje met aandacht voor iedereen die dat nodig heeft op elk moment van het jaar. Ik heb geen feestdagen nodig om aandacht en liefde te kunnen geven. Dat is wie ik ben en ik wens jou hetzelfde, onvoorwaardelijk
Alle liefs. BEN de verandering....

zaterdag 16 december 2017 om 15:47
"welk jaar wordt jouw jaar?"
2018 wordt jouw jaar! want je zult je doel bereiken, succesvol worden en de kans krijgen om je dromen waar te maken!
"in welke kleur licht jouw hart op?"
violet, want jij bent een visionair die de wereld kan veranderen met spirituele liefde.
En nog meer van die nametests onzin. Wie is je beschermengel, wat zegt je geboortedatum over je,...
2018 wordt jouw jaar! want je zult je doel bereiken, succesvol worden en de kans krijgen om je dromen waar te maken!
"in welke kleur licht jouw hart op?"
violet, want jij bent een visionair die de wereld kan veranderen met spirituele liefde.
En nog meer van die nametests onzin. Wie is je beschermengel, wat zegt je geboortedatum over je,...

vrijdag 22 december 2017 om 08:36
Veel mensen denken dat een zelfmoordpoging een egoïstisch gebaar is omdat de persoon niet om de mensen geeft die achter hem achtergelaten zijn. Ik kan u zeggen dat als iemand zo ' n persoon is, ze echt gelooft dat haar geliefden veel beter zijn na haar vertrek. Het is een mentale ziekte, geen egoïsme. Depressie is een vreselijke ziekte. Velen van ons waren dicht bij de rand van de afgrond, of geconfronteerd met familieleden in crisis, en sommigen verloren vrienden en geliefden. Laten we met elkaar afrekenen en stoppen met het vegen van de ziekte onder het tapijt. Als ik je naam niet zie, begrijp ik dat. Mag ik mijn familie en vrienden vragen om dit statuut voor een uur te kopiëren en te plakken voor al degenen die problemen hebben met familie, gezondheidsproblemen, van, van onderzoek van de baan , problemen van andere aard en die enkel nodig hebben om te weten dat er iemand om geeft. Doe het voor ons allemaal, want niemand is immuun. Ik hoop dat ik dit kan zien op de muren van mijn familie en vrienden. Ik weet dat sommigen dat wel zullen doen! Ik deed het voor een vriend en jij ook. Je moet dit kopiëren en plakken, niet delen. Om eenvoudig te kopiëren, houd uw vinger op de tekst en de optie verschijnt. Klik erop. Klik vervolgens op uw status en plak. Dank u.
Ik doe het omdat het leven geen prijs heeft!
Ik heb deze ook gekopieerd.
Ik doe het omdat het leven geen prijs heeft!
Ik heb deze ook gekopieerd.
vrijdag 22 december 2017 om 09:00
Oh dear, wat een kromme zinnen, Single. 
Ik snap dat boodschap (uiteraard) maar ik kan me zo voorstellen dat mensen, die zo depressief zijn dat ze denken aan zelfmoord, niet zoveel met een dergelijke tekst kunnen.
EN ik word vréselijk kriegel van het 'houd je vinger op de tekst'. Kennelijk gaan schrijvers van dit soort monsterteksten ervan uit dat mensen alleen nog op telefoon of tablet werken ofzo.
Dus daar zit ik dan tegen m'n beeldscherm te duwen.. gebeurt niets

Ik snap dat boodschap (uiteraard) maar ik kan me zo voorstellen dat mensen, die zo depressief zijn dat ze denken aan zelfmoord, niet zoveel met een dergelijke tekst kunnen.
EN ik word vréselijk kriegel van het 'houd je vinger op de tekst'. Kennelijk gaan schrijvers van dit soort monsterteksten ervan uit dat mensen alleen nog op telefoon of tablet werken ofzo.
Dus daar zit ik dan tegen m'n beeldscherm te duwen.. gebeurt niets

Later is nu

vrijdag 22 december 2017 om 23:15
single1985 schreef: ↑22-12-2017 18:59Deze tijd van het jaar is het moment om veel van die zoet sappige dingen te delen waar ik braakneigingen van krijg.
En zielige gedichtjes van Sinterklaasrijmelarijniveau over dat men iemand mist die overleden is. Mijn pa zou zich omdraaien in z'n graf als ik zo'n gedrocht zou plaatsen. Een ander kan ook helemaal niks met zoiets, behalve zich ergeren.
zaterdag 23 december 2017 om 14:22
En niemand die dat bij jouw foto schrijft Willem?willem1959 schreef: ↑23-12-2017 13:40Heeft iedereen wat ik heb?
Dat vrienden bij (profiel)foto's van anderen dingen schrijven als 'mooi mens'.
Of 'Mooi van binnen en van buiten'?
Of komt dit alleen in mijn eigen kringetje voor.
Ik krijg er kotsneigingen van.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 23 december 2017 om 16:33
willem1959 schreef: ↑24-10-2017 23:31Leuke spontane foto (bij een foto die zwaar geposeerd is).
Mooie mensen.
Mooi stel.
Mooi mens, van binnen en van buiten.
Wat een braakopmerkingen zeg.