Ervaringen Tele2 en Ben mobiel

27-03-2012 08:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Ik wil overstappen naar een andere provider. Ik denk er nu over om los een toestel te kopen en daarbij een sim only abonnement te nemen. Ik heb gekeken bij Ben en Tele2 en die spreken me beide wel aan. Voor ik een keuze maak zou ik graag hier eens willen vragen of er mensen zijn die zowel positieve als negatieve ervaring hebben met Ben of Tele2. Bereikbaarheid, snelheid qua internet.

De bundel die ik zou willen bevat belminuten maar ook internet (ik twijfel nog tussen 500 MB of 1000 MB). Ik gebruik dagelijks internetten om mail en social media te checken en evt iets te versturen, verschillende sites te bekijken bijvoorbeeld dit forum en af en toe een filmpje op youtube ofzo. Wat zou ik dan nodig hebben? Heb geprobeerd op internet te zoeken naar zo'n verbruiksmeter maar het lukt me niet echt dat te vinden/installeren en dus te meten.

Als je ervaring hebt met Ben of Tele2 mobiel+internet dan hoor ik het graag.

Bedankt!
Bereikbaarheid is slecht als je ook bereikbaarheid nodig hebt aan de grens. KPN is de enige met de meest redelijke dekking en zelfs dat kan nog wel wat verbetering gebruiken.
Ik heb beide, en met beide goede ervaringen. Tele2 zit trouwens op het netwerk van KPN en Ben op die van T-mobile.
Ik heb zelf Ben gehad, nooit problemen mee gehad, en teminste nog n beetje betaalbaar.

Heb wel tele2 gehad met bellen en internet, kan het lang en groot maken, maar begin er niet aan! alleen maar ellende.
Heb ook tele 2 gehad, ook ik adviseer je om daar niet aan te beginnen! Wat een ellende....
Ik heb ontzettend veel ellende gehad met Ben. Simkaart waarbij de verbinding steeds wegviel - erg gênant. Ben gaf niet thuis, of kreeg steeds dezelfde antwoorden, of een antwoord dat nergens op sloeg... Heb uiteindelijk op zeer onconventionele manier compensatie weten te krijgen. Ik wijd er wegens privacy niet verder over uit, maar niet veel mensen zijn in de positie om dat op die manier voor elkaar te krijgen. Anders had ik dus kunnen fluiten naar m'n geld.
BEN, zeer negatieve ervaringen. Als je een helpdesk nodig hebt, maak dan je borst maar nat. Verder schreven ze dataverbruik af twv meer dan 1000 euro van mijn mans mobieltje. Mijn man verbruikt nooit data. Bij opvragen van een kostenspecificatie, konden ze die helaas niet leveren. Hoe dan in een kwestie van minder dan een half uur meer dan 1000 verbruikt kon zijn, konden ze niet uitleggen.

Bovendien blokkeerden ze zijn mobiel omdat hij meer dan 250 euro vebruikt zou hebben. Moest hij eerst betalen voor hij weer kon bellen. BEN zelf kun je alleen .... juist ja, TELEFONISCH bereiken.

T Mobile kun je niet bellen, die weten van niets. Bij de klantenservice van BEN kunnen ze ook geen brieven versturen. Wat mijn man de reactie ontlokte dat het dan wel erg zorgelijk gesteld was met het niveau van de medewerkers daar.

Het heeft een jaar van touwtrekken gekost. Veel aangetekende brieven en veel telefoontjes later is het toch gecrediteerd. Toen waren we al wel zo ver dat we een uittreksel van de KvK hadden gehaald en het prive adres van de directeur hadden achterhaald. Directeuren willen niet lastig gevallen worden thuis door boze klanten, wanneer hun incompetente personeel niet thuis geeft. Dat was er voor nodig om ons gelijk te halen.

Toen crediteerden ze het weer dubbel (sukkels), dat is stilzwijgend weer teruggedraaid. Zodra dit afgehandeld was, heeft man snel elders een abbo afgesloten. Hollandsnieuwe (van vodafone), geen problemen mee gehad tot nu toe.

Overigens zijn er nooit excuses of zoiets gekomen.

Oh ja: bereik aan de grens zeer slecht, ik had altijd Duits netwerk dus moest roaming altijd uitschakelen om niet op kosten gejaagd te worden.
Oh ja: tele2 ken ik alleeen van internet aansluitingen: ik zal je de details besparen, maar als wij niet ZELF iemand hoog in de boom bij het voormalig versatel kenden, zouden we nu nog geen internet hebben.....
Ik heb al ruim een jaar Ben en ik ben er heel tevreden over. Alles liep op rolletjes bij het overstappen en het is goedkoop. Je kan je abonnement elke maand wijzigen, wat erg handig voor mij is. En er iets die ik heel goed vond. Een van mijn kinderen had internet gestart. Nadat ik meer dan 7 euro boven mijn bundel zat, heb ik een sms gekregen met een waarschuwing en sommige diensten (dowloaden van apps ed) zijn een paar dagen geblokeerd. Ik was reuze blij dat het niet uit de hand was gelopen. Ik heb een abonnement van 2.99 en betaal meestal 5 euro per maand.
quote:elninjoo schreef op 27 maart 2012 @ 08:24:

Bereikbaarheid is slecht als je ook bereikbaarheid nodig hebt aan de grens. KPN is de enige met de meest redelijke dekking en zelfs dat kan nog wel wat verbetering gebruiken.Nooit gemerkt. En ik ben soms is afgelegen dorpen in de Spaanse bergen geweest
Ik heb twee keer contact met de helpdesk gehad, een via de mail en een via de telefoon. Telefonisch ging erg snel.
Ik ook erg tevreden over BEN. Lekker goedkoop, elke maand je bundel gratis aanpassen naar boven of naar beneden. Nooit problemen gehad met klantenservice.
Ik ben heel tevreden over BEN. Ik lach mensen met Vodafone (slecht bereik) vaak uit met mijn armzalige BEN-abonementje van 15 euro. Altijd en overal bereik! En hele fijne klantenservice.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Overigens gebruik ik geen internet op mijn mobiel, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je bundel aanpassen? Maar wel elke keer akkoord gaan met de nieuwste voorwaarden... Toen ik een abonnement had bij Ben zat ik nog net in een wat gunstiger pakket en kon dus ook niet meer,aanpasen.

Tele2 klinkt best goed als ze op het netwerk van KPN zitten. Dat vind ik toch echt wat beter dan t-mobile/ben netwerk. Ben wel benieuwd hoeveel dat nou kost. De website werkt met stomme schuifjes om de bundels aan te passen en dat werkt niet op mn telefoon. Heb nog een dikke 1.5 jaar bij t-mobile te gaan dus voor mij maakt t ook niet uit

Ik heb alleen voicemail problemen gehad de eerste maanden bij Ben, voicemail werkte niet. Voicemail was wel in te spreken maar niet af te luisteren. Was heel vervelend
Het Viva forum is papaja.
Hier geen enkel probleem met Tele2. Altijd bereik. Maar ik maak geen gebruik van internet.
Zit zo'n 9 jaar inmiddels bij Tele2. Nog nooit problemen mee gehad of slechte verbinding. De dekking is prima, ook in het buitenland.
Ik ben ongeveer 8 jaar klant van Tele2. Geen problemen gehad. Goede bereikbaarheid, ook in het buitenland. De helpdesk is prima bereikbaar en ook via de chat kun je goed vragen stellen (virtuele assistent kan doorschakelen naar een medewerker).

Sinds kort heb ik een smartphone en gebruik ook dus ook mobiel internet van Tele2. Het werkt perfect. Mij zul je niet horen klagen.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Ben nu al vanaf 1 maart 2015 bezig om een aanvraag te annuleren. Helaas, het BEN computersysteem kan dit niet aan. Na meer dan 15 uur bellen (minimaal 45 min. per belletje in de wacht bij de klantenservice voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt, soms valt tijdens het wachten de verbinding weg!) is nu eindelijk de aanvraag voor het abonnement stop gezet. Echter het nummerbehoud vanuit Telfort (06-nummer werkt nog bij Telfort) loopt nog door!? Niemand kan mij nu verder helpen. Het computersysteem van BEN kan dit niet annuleren. Er is nu 1 oplossing, alsnog een abonnement nemen bij BEN. Volgens klantenservice zal ik spoedig mijn 06-nummer kwijtraken.

CHANTAGE!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven