Geen smartphone - nog mensen?

09-03-2020 20:12 262 berichten
Blijkbaar ben ik tegenwoordig een Neanderthaler.
Iemand die geen smartphone heeft en dat onding ook niet mist.

Ik heb geen gewone foon die belt, smst, het uur geeft en een wekker-functie heeft.

Nog gelijkgezinden?
Of mensen die zelfs helemaal zonder gsm of smartphone leven?

By the way: Man heeft ook alleen een gewone gsm en ik ben dus eveneens getrouwd met een Neanderthaler ... Soort zoekt soort :-).

To phone, smartphone or no phone?

Totaal aantal stemmen: 186

Ik ben een Neanderthaler met gewone gsm (8%)
Ik heb een smartphone (92%)
Ik heb geen telefoon (gsm / smartphone) (1%)
Wat opvallend dat je het zo stug “onding” blijft noemen.

Ben je overigens altijd zo stug, weinig flexibel en moeilijk met nieuwe ontwikkelingen? Vermoeiend voor je omgeving. Mijn collega is ook zo. Die wil maar bellen. Bloedirritant! Ook de notules schrijft ze met pen en papier.... Wou dat mijn baas haar dwong tot normaal doen maar hij denkt dat dat niet mag. Je moet haar ook opbellen als het rooster is verandert. Nou dat dacht ik niet.

Ook mensen zonder auto en rijbewijs doen vaak zo opvallend. Auto is niet nodig want ik woon in de stad. Ja ok, maar bel mij dan niet als je naar de Ikea wil...

Voor de voicemailhaters: je kan dat uitzetten he! Ik heb het er gelijk afgehaald. Ze appen maar. Als ze het niet appen zal het wel niet belangrijk genoeg zijn (0;
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
19-03-2020 09:11
Ook mensen zonder auto en rijbewijs doen vaak zo opvallend. Auto is niet nodig want ik woon in de stad. Ja ok, maar bel mij dan niet als je naar de Ikea wil...
:rofl:
Ja, want 'met het OV kun je overal komen'.
Ja, als je 5 uur onderweg wil zijn ja.
dianaf schreef:
19-03-2020 08:41
Dit systeem bestond al voor de smartphone en vóór de reguliere mobiele telefoon. Dan had je een klein apparaatje (soort dikke sleutelhanger) die random codes genereerde. Eens in de zoveel tijd moest je die dan voor een nieuwe omruilen ivm de batterijen ed.

Mijn vorige werkgever wilde ook dat iedereen via een app ging inloggen. Ze hadden nog geen eens bedacht dat dit niet bij iedereen mogelijk was, want niet iedereen had een smartphone en niet iedereen wilde zijn privételefoon voor gebruiken. Daarvoor was er een systeem waarbij je kon kiezen voor een app of sms. Sms vind ik geen probleem omdat er dan geen toegang is tot andere gegevens op mijn telefoon (ook al staat er bijna niets op.) Voor mij en nog een paar mensen moest er ineens haast je rep je een token geregeld worden, ook al had ik twee maanden eerder aangegeven dat mijn privételefoon daar niet geschikt voor was! Mijn telefoon is wel smart, maar veel apps werken niet want te oud of neemt teveel ruimte in.

Ik vind het gewoon heel slordig als werkgevers verwachten dat je jouw privételefoon ineens zakelijk gebruikt mag worden.
Oh ja, die losse tokens heb ik ook nog gehad, maar dat was echt in 2006. Heel onhandig vond ik die.

Wij hebben allemaal mobiel van werk.

Bij mijn vorige werkgever zat de token in de laptop zelf en had je geen smartphone nodig, dat is nog handiger.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 19-03-2020 10:38
5.16% gewijzigd
LoveLucy schreef:
19-03-2020 09:11
Wat opvallend dat je het zo stug “onding” blijft noemen.

Ben je overigens altijd zo stug, weinig flexibel en moeilijk met nieuwe ontwikkelingen? Vermoeiend voor je omgeving. Mijn collega is ook zo. Die wil maar bellen. Bloedirritant! Ook de notules schrijft ze met pen en papier.... Wou dat mijn baas haar dwong tot normaal doen maar hij denkt dat dat niet mag. Je moet haar ook opbellen als het rooster is verandert. Nou dat dacht ik niet.

Voor de voicemailhaters: je kan dat uitzetten he! Ik heb het er gelijk afgehaald. Ze appen maar. Als ze het niet appen zal het wel niet belangrijk genoeg zijn (0;
Helemaal.met je eens! Vind het soms nogal eigenwijs als iemand geen whatsapp wil nemen en dan lopen klagen en commentaar hebben dat iedereen lioopt te appen. Ik ben er erg blij mee. Je hebt een hoop mogelijlheden met whatsapp,berichten schrijven,foto's+films sturen,spraakberichten sturen,videobellen...etc. Ik vind het fantastisch.

Bellen doe ik alleen als het nodig is. En als ik thuis ben pak ik mijn laptop voor grotere dingen. Maar kleine berichten bij Viva stuur ik wel eens via mijn mobiel. ☺

Geen internet en whatsapp,voor mij gewoon ondenkbaar!🤔
minnimouse schreef:
19-03-2020 09:38
Ach ja,hebben mensen toch tenminste een.uitje al is dat 5 uur. 😆
Marnamai schreef:
09-03-2020 20:20
Ik stuur maximaal 20 sms'en per maand.

Om gewoon wat berichten via WA te sturen ga ik geen peperduur ding van minstens 200 euro + een maandabo van minstens 15 à 25 euro per maand voor kopen.

(Mijn Nokia-gsm kostte mij 4 jaar geleden 40 euro en ik heb een abo van 8 euro.)

Ze mailen maar, sturen maar sms, bellen of ze brieven mij maar als ik hen zie.

Een smartphone kun je al kopen voor € 60. Abbo bij oa Ben is € 6,50. 100 belminuten/ sms'jes en 500 MB internet.

Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Ik gebruik mijn smartphone juist heel veel, google maps, buienradar want fiets heel veel, zoeken naar een telefoonnummer en dan met 1 klik gelijk kunnen bellen, soms aansluitingen als ik met het OV ben. Etc.
anoniem_395863 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 10:12
0.19% gewijzigd
Ik zie dat dit topic in 3000 v. Chr. is geopend. Ohhhh vandaar 😆😆.

Ben waarschijnlijk mosterd met mijn bericht hierboven.
Geraldine schreef:
19-03-2020 10:01
Helemaal.met je eens! Vind het soms nogal eigenwijs als iemand geen whatsapp wil nemen en dan lopen klagen en commentaar hebben dat iedereen lioopt te appen. Ik ben er erg blij mee. Je hebt een hoop mogelijlheden met whatsapp,berichten schrijven,foto's+films sturen,spraakberichten sturen,videobellen...etc. Ik vind het fantastisch.

Bellen doe ik alleen als het nodig is. En als ik thuis ben pak ik mijn laptop voor grotere dingen. Maar kleine berichten bij Viva stuur ik wel eens via mijn mobiel. ☺

Geen internet en whatsapp,voor mij gewoon ondenkbaar!🤔
En maar klagen over die 'goeie ouwe tijd'.
Tja mensen, tijden veranderen. Niet elke verandering is slecht.
minnimouse schreef:
19-03-2020 10:14
En maar klagen over die 'goeie ouwe tijd'.
Tja mensen, tijden veranderen. Niet elke verandering is slecht.
Daar zat ik ook aan te denken. Okay,er waren dingen die vroeger beter waren maar ook dingen die vroeger slechter waren. En vandaag heb je heus ook dingen die minder zijn maar ook dingen die beter zijn. Zo heb je veel meer mogelijkheden,vooral communicatiemiddelen zoals sms (al lang),emails,face-book,whatsapp...en dat vind ik een zeer goede ontwikkeling. ☺ Maar inderdaad is het een typische uitspraak: "Vroeger was alles beter". 🤔
minnimouse schreef:
19-03-2020 09:38
Ik heb wel een auto (staat wel buiten mijn stad) en een rijbewijs, maar ik ga oprecht liever met het OV.
Overigens, ik zeg het eerlijk, nu met Corona lig ik de hele dag dubbel om wat er allemaal op de app voorbij komt. De memes bedoel ik dan hè, niet de nare berichten. Ja, ik vind dat leuk.
rumfordiva,mijn vriend en krijgen tussendoor ook grappige films doorgestuurd. Daar is b.v. een met een vrouw die hoest en de kat springt in paniek weg en verandert seconden later in Tom en Jerry die hysterisch voor de spiegel staat met mondspray,parfum en desinfektiespray en zich volspuit. 😂 Doet me ook eraan herinneren dat mijn moeder en ik mijn zus een keer zaten te plagen. We gaven haar een koffieboon met likeur erin en zeiden met onschuldige grote ogen dat daar niets in zat. Ze nam het maar liep gelijk naar de prullebak (net als de kat in het filmpje) en spuugte het uit. Ze had geen druppel doorgeslikkt. Uiteraard pakte ze ons terug. 😁
rumforviva schreef:
19-03-2020 09:54
Oh ja, die losse tokens heb ik ook nog gehad, maar dat was echt in 2006. Heel onhandig vond ik die.

Wij hebben allemaal mobiel van werk.

Bij mijn vorige werkgever zat de token in de laptop zelf en had je geen smartphone nodig, dat is nog handiger.
Als ik een telefoon van de zaak zou hebben, dan zou ik het absoluut geen probleem vinden om daar zo'n app op te zetten, ermee te bellen of iets dergelijks. Die hoort dan gewoon bij mijn werkuitrusting. Helemaal prima, ik ben alleen niet na werktijd bereikbaar, net als normaal. Gelukkig maken we bij mijn huidige werkgever gebruik van bellen via Skype met een comfy koptelefoon met microfoon. Echt ideaal! Bellen via een mobiele telefoon vind ik altijd onhandig omdat de oortjes/microfoon niet zo goed werkt, je hem vast moet houdlen, toch veel ruis. En met die koptelefoon heb ik beiden handen vrij en je hoort elkaar super goed! Een enorme verbetering tov een vaste telefoon!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
rumforviva schreef:
19-03-2020 10:39
Ik heb wel een auto (staat wel buiten mijn stad) en een rijbewijs, maar ik ga oprecht liever met het OV.
Waar woon jij dan? In Amsterdam ofzo, omdat je auto buiten de stad staat?

Ik vind OV vreselijk. Maar het kan in de binnenstad handig zijn. Al is het wel duur. Maar daar gaat het niet om; het gaat erom dat heel vaak mensen zonder auto beweren dat je zonder auto overal kunt komen. Ja, in theorie wel. Maar dan ben je dus soms uren onderweg.
Geraldine schreef:
19-03-2020 10:24
Daar zat ik ook aan te denken. Okay,er waren dingen die vroeger beter waren maar ook dingen die vroeger slechter waren. En vandaag heb je heus ook dingen die minder zijn maar ook dingen die beter zijn. Zo heb je veel meer mogelijkheden,vooral communicatiemiddelen zoals sms (al lang),emails,face-book,whatsapp...en dat vind ik een zeer goede ontwikkeling. ☺ Maar inderdaad is het een typische uitspraak: "Vroeger was alles beter". 🤔
Ja inderdaad.
20-25 jaar geleden had je in Corona tijd niet kunnen facetimen.
minnimouse schreef:
19-03-2020 11:35

Ik vind OV vreselijk. Maar het kan in de binnenstad handig zijn. Al is het wel duur. Maar daar gaat het niet om; het gaat erom dat heel vaak mensen zonder auto beweren dat je zonder auto overal kunt komen. Ja, in theorie wel. Maar dan ben je dus soms uren onderweg.
Ja, Amsterdam inderdaad.

Ik baal altijd als ik moeten rijden, want ik slaap in het OV en ik vind het vervelend dat ik dan niet kan drinken.
dianaf schreef:
19-03-2020 11:26
Als ik een telefoon van de zaak zou hebben, dan zou ik het absoluut geen probleem vinden om daar zo'n app op te zetten, ermee te bellen of iets dergelijks. Die hoort dan gewoon bij mijn werkuitrusting. Helemaal prima, ik ben alleen niet na werktijd bereikbaar, net als normaal. Gelukkig maken we bij mijn huidige werkgever gebruik van bellen via Skype met een comfy koptelefoon met microfoon. Echt ideaal! Bellen via een mobiele telefoon vind ik altijd onhandig omdat de oortjes/microfoon niet zo goed werkt, je hem vast moet houdlen, toch veel ruis. En met die koptelefoon heb ik beiden handen vrij en je hoort elkaar super goed! Een enorme verbetering tov een vaste telefoon!
Ja, wij bellen ook met Skype. Maar ik reis veel, daarvoor heb ik ook mijn mobiel. Die ik overigens buiten werktijd gewoon in een hoek gooi hoor. Ik bel er trouwens niet veel mee. Is vooral voor email.
Geraldine schreef:
19-03-2020 10:54
rumfordiva,mijn vriend en krijgen tussendoor ook grappige films doorgestuurd. [...]
Haha! Filmpjes navertellen is toch minder ;)
minnimouse schreef:
19-03-2020 11:35

Hangt er van af wat "overal" is voor jou. Ik woon in de randstad en kan 99% van de tijd overal waar ik moet zijn gewoon binnen een normale tijd komen. Die ene procent dat ik vraag om een auto te lenen is als ik iets heel onhandigs moet vervoeren of als ik naar the middle of nowhere buiten de randstad moet waar maar 1 bus per uur rijdt, maar dat is niet eens elke maand. Dan zou mijn auto dus meer dan een maand lang stil staan en stof te happen.

Overigens reis ik onbeperkt gratis met alle OV tijdens zowel privé als voor werk. Als ik ervoor moest betalen zou ik net zo lief een auto kopen (omdat het voor mij dus niet zoveel uit maakt, ik kan er toch wel binnen een goede tijd komen) en het OV is duur inderdaad, volgens mij zou ik al 25 euro kwijt zijn om naar Amsterdam te komen vanuit Zuid Holland met het OV.
Ik doe binnen mijn stad alles eigenlijk op de fiets. Mijn broer woont in een kleinere plaats en pakt de auto bij wijze van spreken al om een brief te posen.
Ik ook, behalve bij regen. Je bent er meestal net zo snel als met de auto.
rumforviva schreef:
19-03-2020 12:21
Haha! Filmpjes navertellen is toch minder ;)
Daar heb je gelijk in. Ik heb hem naverteld omdat ik niet weet hoe je een film en plaatje hier moet plaatsen. Het was inderdaad handiger geweest,dat is waar.
Geraldine schreef:
19-03-2020 13:36
Daar heb je gelijk in. Ik heb hem naverteld omdat ik niet weet hoe je een film en plaatje hier moet plaatsen. Het was inderdaad handiger geweest,dat is waar.
Is misschien ook meer voor een ander topic. De TO in dit topic zit daar juist nadrukkelijk niet op te wachten.
rumforviva schreef:
19-03-2020 13:43
Is misschien ook meer voor een ander topic. De TO in dit topic zit daar juist nadrukkelijk niet op te wachten.
Dat begrijp ik. Dat ben ik ook niet van plan want het hoort hier ook niet in dit topic. Bij gelegenheid ga ik een passend topic ervoor opzoeken.
minnimouse schreef:
19-03-2020 11:36
Ja inderdaad.
20-25 jaar geleden had je in Corona tijd niet kunnen facetimen.
Ik heb je reactie over het hoofd gezien,sorry. Er zijn zeker aan de ene kant dingen van vroeger die ik mis maar dankzij internet kunnen we het allemaal terugvinden. Echt,met je tijd meegaan is zo belangrijk en ook de huidige tijd brengt zoveel goeds aan communicatiemiddelen met zich mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven