Heb Jij Social-media?

16-09-2020 22:40 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het zien van de heftige documentaire op Netflix ( The Social dilemma) ben ik toch gaan nadenken.. ik ga al mijn Social-media accounts verwijderen. Ik ben er zo van geschrokken. Het is een verslaving en je wordt overal gevolgd. Ken jij het Blije gevoel als je een like krijgt of depressie als je ziet dat anderen een leuke vakantie of een nieuw huis hebben gekocht? Bizar. Ik moet er echt van bijkomen.

Sowieso wil ik Minder op mijn telefoon scrollen. Ik merk dat ik voor elk wisje wasje even Google. Zelf nadenken zit er niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou er niet aan verslaafd raken. Dan moeten ze wel héél interessante dingen vertellen en dat doen ze niet.
*Het is prachtig weer geweest op onze hikingtocht in Virginia* . Zo zeg, denk ik dan.
*Op dit terrasje kregen we deze enooooorme sorbet.* Tsss, dat wordt dus weer 1000 kcal beknibbelen of je gewichtstoename accepteren.
* En dit zat er in onze supermarktkar.* En dan moet ik natuurlijk roepen: dat is niet goed voor het miljeu. Goh wat stout van jou.

Liever zoek ik op een onderwerp wat me op dat moment interesseert. Meestal naar aanleiding van nieuws of een probleem wat zich voordoet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
16-09-2020 23:32


En van Pinterest word ik agressief met iedere keer die pagina’s waar ik dan op kom en ik geen idee meer heb / het me niet snel lukt om weer naar de pagina te komen waar ik was begonnen. Ik vind het een doolhof :P

Dat (slecht geschreven site) was voor mij ook de reden om bezoek te mijden (plus gedwongen inloggen) dus ik kwam er nooit maar net probeerde ik om te middelklikken op een plaatje en nu opent hij de tot nu toe geprobeerde links wel in een nieuwe tab. Eerst gaf hij dan een lege tab. Dus ik zal P binnenkort weer eens met een bezoek vereren en misschien bevalt het nu beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 23:05
Ik vind 't altijd zo irritant als ik iets google en dan op pinterest uit kom bij dingen die ik graag zou willen hebben, maar die nergens verkocht worden ;-D
Misschien een 'hint' van Google om creatief bezig te zijn? ;-D
Een talent ontdekken waarvan je niet wist dat je die had?
Of.......je wordt doorverwezen naar een speciaalzaak... :biggrin:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fb en instagram, maar die laatste gebruik ik eigenlijk niet.
Ik herken de emoties niet die je erbij beschrijft, ik ben niet jaloers op vakantiefoto's van anderen en hoeveelheid likes maakt me niets uit.
Af en toe post ik zelf iets, maar voornamelijk lees/reageer ik op anderen en op groepen.
Ik vind het prima zoals het nu is! :thumbsup:
Geen Facebook, geen Twitter. Ik heb er geen behoefte aan.
Alleen hier en Facebook

Facebook ben ik wel actief op om contact te houden met mijn vrienden in de Uk en Canada. En ook voor n aantal groepen die over mijn passie gaan. Maar ik heb er maar 34 mensen op, alleen maar mensen die ik ook zelf echt ken.
En post ook niks openbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk Youtube als vervanging voor TV en ik heb een LinkedIn account voor mijn werk. Verder nog een Pinterest om mijn idee bordjes op te verzamelen (interieur, kleding, recepten en zo). Meer heb ik niet en ik mis er niks aan.
Ik ben een tijdje werkzoekende geweest en had overal mijn CV online staan: Monsterboard, Job Bird etc.
Die heb ik laatst wel allemaal verwijderd. Dat is toch best persoonlijke informatie.

Verder heb ik al mijn SM behoorlijk afgeschermd en is het onvindbaar middels Google. Eens in de zoveel tijd Google ik op mezelf, en verwijder ik alles wat ik tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen FB en ooit ns opgericht om een klantenkring op te bouwen.
Bedrijfje is al jaren weg, maar FB blijf ik houden omdat ik bepaalde filmpjes leuk vind en bepaalde groepen voor recepten, reizen enzovoorts.

Puur vermaak en informatief dus.

Net als Google... ook informatief. Ik denk heus zelf na, maar iets dat ik niet weet, hoe lang ik ook nadenk ;-) Google ik dan.

Social media is datgene hoe je ermee omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo ongeveer alles geloof ik: FB, Insta, Pinterest Twitter. FB en Insta plaats ik sporadisch wat. FB leuk om globaal te zien waar een paar goeie vrienden en familie mee bezig zijn. En ik gebruik het vooral om het nieuws en groepen of pagina's te volgen die ik interessant vind. Idem voor Twitter, zelf twitter ik niet actief maar volg een aantal mensen, journalisten enzo. En ik lees op een paar fora maar daar ben ik ook niet enorm actief op.
Ik vind het altijd zo raar als mensen een soort van neerkijken op social media. Alsof het alleen maar iets slechts is. Het is maar net wat je er zelf mee doet. Kan je er niet zo goed mee omgaan, en kost het je meer dan het je oplevert, dan is het beter om ermee te kappen of te minderen (al zal dat in de praktijk makkelijker gezegd zijn dan gedaan).

Oja, LinkedIn natuurlijk ook. Vooral voor "het netwerk", verder vind ik dat geloof ik het minst leuk van alles.
juliet64 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 18:43
6.57% gewijzigd
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Twitter, facebook, instagram, linkedin: check. Twitter en facebook al jaren, ook omdat ik vrienden en familie door heel Nederland en deels daarbuiten heb wonen. Een makkelijke manier om een beetje van elkaars doen en laten op de hoogte te blijven.

Op twitter volg ik ook veel vakgenoten en bedrijven in mijn vakgebied. Facebook gebruik ik ook om evenementen (open dagen, festivals etc) te ontdekken.

Linkedin vorig jaar weer veel gebruikt toen ik een andere baan zocht. Nu minder intensief. Instagram vind ik de minst leuke; vooral leuke plaatjes, weinig interactie. Dus daar doe ik niet zoveel mee.

De gevoelens die jij noemt herken ik verder niet Duchess. Als ik zie dat mensen leuke dingen doen: ja, daar heb ik ze nou juist voor op social media. Leuk voor ze! En leuk om te zien wat ze meemaken. Dat er ook anderen dan mijn vrienden meekijken soms: ja, dat hoort erbij. Mijn facebook heb ik redelijk afgeschermd alleen voor vrienden (maar facebook zelf kijkt wel mee natuurlijk) bij twitter hou ik het altijd wel in mijn achterhoofd voordat ik een bericht plaats: iedereen kan dit zien.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb FB, insta en linkedin. Bij alle drie post ik eigenlijk niets, dus met likes heb ik sowieso niets. Via FB volg ik familie, vrienden en kennissen. Daar word ik alleen depressief van als ze slecht nieuws te delen hebben. Van leuke vakanties etc word ik alleen maar blij. Linkedin is zakelijk nog wel interessant en ook wel interessant om te zien wat oud klasgenoten etc doen. Insta gebruik ik vooral om bekende mensen (van tv en sport enzo) te volgen.

Ik heb wel geleerd om bij alle drie de platforms zo min mogelijk naar de reacties op berichten te kijken, want daar voel ik soms wel wat bij (meestal irritatie).

Edit: o wacht, ik heb ook twitter. Dat gebruik ik als ik ergens een soort van live verslag van wil hebben; spoilers bij tv programma's vooral.
liv8 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 19:48
28.40% gewijzigd
TO is er echt van geschrokken..
Hunebed schreef:
17-09-2020 18:21
TO is er echt van geschrokken..
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 23:05
Ik vind 't altijd zo irritant als ik iets google en dan op pinterest uit kom bij dingen die ik graag zou willen hebben, maar die nergens verkocht worden ;-D
Als je ze dan verzamelt op je bord, is het net of je ze een beetje hebt....met Louboutin schoenen bijvoorbeeld. :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ja
Niet geschoten is altijd mis
Alleen dit account en een fb niet op eigen naam en zonder vrienden (volg ik ivm met paar groepen).
Mijn echte fb verwijderd. Ik hoef niet te weten wat jan en piet elke minuut doet. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een bondig LinkedIn-CV met een handjevol relaties die ik echt ken en waardeer, plus een zakelijk/maatschappelijk Twitter-account waar ik wekelijks 1 of enkele keren op post. Ik volg geen particulieren, familieleden, vrienden etc. Ik weet niet eens wie er wat doet op SM en het interesseert me ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verslaafd en ik wil daar echt vanaf. Instagram heb ik en plaats 1x per week en foto en 1-2x per week zo’n Story ongeveer. Ik kijk 1 a 2 keer per dag wat stories van andere en ga m’n tijdlijn af. En ik kijk naar wat filmpjes en foto’s die voorbij komen op de zoekpagina. Valt op zich mee maar op FB kijk ik wel een keer of 10 per dag. Ik doe een paar keer per week mee aan winacties, like wat foto’s en feliciteer mensen met hun verjaardag. Maar ik lees en zie dingen die ik eigenlijk niet wil zien. Denk aan nieuwsberichten over diertjes, oudjes en kinderen die onrecht zijn gedaan en noem maar op. Ik word heel onzeker als iemand mij ontvriend en wordt toch wel lichtelijk boos en verdrietig als niemand mij feliciteert met een belangrijke gebeurtenis terwijl ze op dezelfde dag wel de moeite nemen om een onzinnige foto van een ander te liken. En IK WEET dat het nergens op slaat dat is het erge. Maar toch komt dat gevoel naar boven. Ik moet gewoon echt minderen want ik heb er alleen maar mezelf mee. Mooi doel om morgen mee te beginnen! 1x per dag kijken en dan niet langer dan 10 minuten.

We gaan het proberen :$
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:50
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
17-09-2020 17:47
Ik heb zo ongeveer alles geloof ik: FB, Insta, Pinterest Twitter. FB en Insta plaats ik sporadisch wat. FB leuk om globaal te zien waar een paar goeie vrienden en familie mee bezig zijn. En ik gebruik het vooral om het nieuws en groepen of pagina's te volgen die ik interessant vind. Idem voor Twitter, zelf twitter ik niet actief maar volg een aantal mensen, journalisten enzo. En ik lees op een paar fora maar daar ben ik ook niet enorm actief op.
Ik vind het altijd zo raar als mensen een soort van neerkijken op social media. Alsof het alleen maar iets slechts is. Het is maar net wat je er zelf mee doet. Kan je er niet zo goed mee omgaan, en kost het je meer dan het je oplevert, dan is het beter om ermee te kappen of te minderen (al zal dat in de praktijk makkelijker gezegd zijn dan gedaan).

Oja, LinkedIn natuurlijk ook. Vooral voor "het netwerk", verder vind ik dat geloof ik het minst leuk van alles.
Vooral omdat de meeste mensen (natuurlijk nooit iedereen) wel iets doet met SM. Zolang je gewoon verder nog functioneert, is het toch prima?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb deze documentaire ook gezien en ben er ook van geschrokken. Ik heb Twitter verwijdert. Facebook vind ik nog te lastig om te verwijderen. :facepalm:

Ik heb vorige week wel de app Forest geinstalleerd op mijn telefoon, dan kun je boompjes planten en terwijl het boompje groeit kun je niet op andere sites. Of je moet het boompje dood laten gaan. Voor mij werkt het, hoe kinderachtig het ook is. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vooral van geschrokken dat zoveel mensen zo geschrokken zijn van die docu.

Misschien is het anders omdat je het in die docu nu 'uit first hand' hebt gehoord, maar dit is toch allemaal al lang bekend?
Ik heb er wel last van en heb daarom al jaren geen fb en dergelijke.
Viva en Reddit heb ik wel.
The social dilemma heb ik niet gezien.
redbulletje schreef:
16-09-2020 23:05
Ik vind 't altijd zo irritant als ik iets google en dan op pinterest uit kom bij dingen die ik graag zou willen hebben, maar die nergens verkocht worden ;-D
Je kunt ook -pinterest achter je zoekopdracht typen, dan krijg je die niet tussen de resultaten.

Ik heb geen social media. Ooit eens Fb gehad maar al jaren geleden verwijderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven