Het op internet gevonden spelfouten topic!
dinsdag 11 augustus 2009 om 18:45
Het is echt ongelooflijk wat sommige mensen van woorden weten te maken.
Een d of dt her en der vergeten kan gebeuren, maar soms kom je de meest briljante spelvormen tegen van woorden, die de moeite van het delen waard zijn
Soms zó fout geschreven dat je echt 3x moet kijken voor je ziet wat er staat!
Dus: kom je wat tegen op internet (Marktplaats en de reacties bij Telegraaf bijvoorbeeld doen het erg goed), plemp ze dan hier neer en laat ons verbazen!
Mijn vondsten van vandaag op Marktplaats:
Mooie bruine leren jas met een kapision.
Leuk transperant koltruite met gebruide kol, en mouwen!
Maat 38
Erg leuk op een witten broek.
Leuk rokje van Only maat 40.
Met een patico eronder zodat ie een beetje als een ballon rokje valt.
Een d of dt her en der vergeten kan gebeuren, maar soms kom je de meest briljante spelvormen tegen van woorden, die de moeite van het delen waard zijn
Soms zó fout geschreven dat je echt 3x moet kijken voor je ziet wat er staat!
Dus: kom je wat tegen op internet (Marktplaats en de reacties bij Telegraaf bijvoorbeeld doen het erg goed), plemp ze dan hier neer en laat ons verbazen!
Mijn vondsten van vandaag op Marktplaats:
Mooie bruine leren jas met een kapision.
Leuk transperant koltruite met gebruide kol, en mouwen!
Maat 38
Erg leuk op een witten broek.
Leuk rokje van Only maat 40.
Met een patico eronder zodat ie een beetje als een ballon rokje valt.
vrijdag 14 augustus 2009 om 20:11
Niet zo gek vanwege spelfouten maar wel een opmerkelijk bericht voor marktplaats
Er is een jonge man van +/- 16 jaar oud actief bezig met het betasten van kleine kinderen, meisjes tussen de 5 en 9 jaar betast hij onzedelijk.
Dit doet hij voor zover bekent in Wormerveer, maar misschien ook wel bij u in de buurt.
Hij doet dit in of rondom speeltuintjes, schoolpleintjes, parken.
Hij is +/- 1,70 meten lang
Blank van huidskleur
Mager postuur
Kort ( donkerblond? ) blond stekeltjes haar
Is tussen de 15-17 jaar oud
Hij heeft vaak een zonne bril op
Hij verplaats zich op de fiets
Wilt u een oogje in het zeil houden?
Als u hem ziet bel dan gelijk de politie, want deze jongen moet gestopt worden!!
Er is een jonge man van +/- 16 jaar oud actief bezig met het betasten van kleine kinderen, meisjes tussen de 5 en 9 jaar betast hij onzedelijk.
Dit doet hij voor zover bekent in Wormerveer, maar misschien ook wel bij u in de buurt.
Hij doet dit in of rondom speeltuintjes, schoolpleintjes, parken.
Hij is +/- 1,70 meten lang
Blank van huidskleur
Mager postuur
Kort ( donkerblond? ) blond stekeltjes haar
Is tussen de 15-17 jaar oud
Hij heeft vaak een zonne bril op
Hij verplaats zich op de fiets
Wilt u een oogje in het zeil houden?
Als u hem ziet bel dan gelijk de politie, want deze jongen moet gestopt worden!!
vrijdag 14 augustus 2009 om 20:19
quote:juniper8 schreef op 14 augustus 2009 @ 20:08:
Ik wil zelf een online fotoboek maken
is er misschien een cursus of boek waar instaat hoe dat precies moet
ik weet wel dat ik verschillende fotboeken kan dounloaden, maar ik wil graag tips en trucks hebben
alvast bedanktKomen ze straks aan met een truck vol met fotoboeken
Ik wil zelf een online fotoboek maken
is er misschien een cursus of boek waar instaat hoe dat precies moet
ik weet wel dat ik verschillende fotboeken kan dounloaden, maar ik wil graag tips en trucks hebben
alvast bedanktKomen ze straks aan met een truck vol met fotoboeken
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:10
quote:shining schreef op 11 augustus 2009 @ 19:08:
Of dan Nynke ( blogs) die dit schrijft:
'De zomervakantie was voor mij tot nu toe een redelijk saaie bedoeling'
En dan studeert ze ook nog Nederlandse Literatuur.He getver, en daar heb ik nog wel een heel topic over geopend
Het is géén "saaie bedoeling"
Of dan Nynke ( blogs) die dit schrijft:
'De zomervakantie was voor mij tot nu toe een redelijk saaie bedoeling'
En dan studeert ze ook nog Nederlandse Literatuur.He getver, en daar heb ik nog wel een heel topic over geopend
Het is géén "saaie bedoeling"
maandag 17 augustus 2009 om 16:33
quote:shining schreef op 11 augustus 2009 @ 18:54:
[...]
Als je bij haar andere advertentie skijkt gaan ze allemaal zo:
Leuk zomers rokje
Mooi strak truitje
Leuke felle top
Mooie wijde broek
Leuk gestreept truitje
Mooie lange rok.
Afgezien van de spelfouten, wat moet je dan zeggen? Partij meuk te koop? Ik vind het redelijke courante beschrijvingen.
Ook leuk altijd: decolleté. Daar heb ik al vele prachtige variaties op gezien, zoal decolete, dekolté...
En kipfilet: kipfile, kipfilé...
[...]
Als je bij haar andere advertentie skijkt gaan ze allemaal zo:
Leuk zomers rokje
Mooi strak truitje
Leuke felle top
Mooie wijde broek
Leuk gestreept truitje
Mooie lange rok.
Afgezien van de spelfouten, wat moet je dan zeggen? Partij meuk te koop? Ik vind het redelijke courante beschrijvingen.
Ook leuk altijd: decolleté. Daar heb ik al vele prachtige variaties op gezien, zoal decolete, dekolté...
En kipfilet: kipfile, kipfilé...
maandag 17 augustus 2009 om 16:34
Niet op internet maar mag een gewone geschreven golden oldie ook? ja he!!!!
Werkte tijdens mijn MAVO-tijd ooit in een bakkerij waar ik een niet zo heel pientere collega had.
Zo tegen sinterklaastijd schreef zij de kaartjes voor de artikelen van marsepein:
Marzepijnen gebid fl 3,95
Later las ik van een andere collega een boodschappenlijstje waarop 3 pakke sudorans stonden...had eerst bij god geen idee wat het betekende totdat ik het een paar keer hardop zei.
Werkte tijdens mijn MAVO-tijd ooit in een bakkerij waar ik een niet zo heel pientere collega had.
Zo tegen sinterklaastijd schreef zij de kaartjes voor de artikelen van marsepein:
Later las ik van een andere collega een boodschappenlijstje waarop 3 pakke sudorans stonden...had eerst bij god geen idee wat het betekende totdat ik het een paar keer hardop zei.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 17 augustus 2009 om 16:36
bij mijn ouders beneden hangt in het portiek op het prikbord een schrijven van de woningbouw waarin ze waarschuwen voor inbraken.
Dit gaat zo:
Geachte bewoners,
Zoals u weet is er de afgelopen tijd sprake geweest van een inbraakhouse in ons complex.
zoiets heet bij ons thuis gewoon een hausse.
Dit gaat zo:
Geachte bewoners,
Zoals u weet is er de afgelopen tijd sprake geweest van een inbraakhouse in ons complex.
zoiets heet bij ons thuis gewoon een hausse.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 2 september 2009 om 14:56
Weer een juweeltje gevonden:
alle maal plemobil popentes met vershilende hooft desels
bauwe doos barraki is nog nieuw de rest als nieuw liefs alles wat op de foto satt ook de aouwtos in een koop kijk ook mijn andere advertenties als u wat bij elkaar uit zoek ziten nog nieuwe dingen in de doos bij maak ik een leuk prijs
alle maal plemobil popentes met vershilende hooft desels
bauwe doos barraki is nog nieuw de rest als nieuw liefs alles wat op de foto satt ook de aouwtos in een koop kijk ook mijn andere advertenties als u wat bij elkaar uit zoek ziten nog nieuwe dingen in de doos bij maak ik een leuk prijs
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
woensdag 2 september 2009 om 14:58
woensdag 2 september 2009 om 15:01
woensdag 2 september 2009 om 15:28
quote:[message=3738660,noline]Later las ik van een andere collega een boodschappenlijstje waarop 3 pakke sudorans stonden...had eerst bij god geen idee wat het betekende totdat ik het een paar keer hardop zei.Ik moest het ook hardop zeggen voordat ik wist wat het was Schrijf dan gewoon sinaasappelsap (al kun je daar ook weer sinasappelsap van maken ).
donderdag 3 september 2009 om 00:05
quote:kaatje_85 schreef op 02 september 2009 @ 14:58:
op marktplaats moet je maar een zweer opf zveer intikken.
Krijg je allemaal dingen als:
'' mooie zweervolle lamp''
''dit kastje geeft een ouderwetse zweer aan je huis''"Ouderwetse zweer" haha wat een vies kastje!
op marktplaats moet je maar een zweer opf zveer intikken.
Krijg je allemaal dingen als:
'' mooie zweervolle lamp''
''dit kastje geeft een ouderwetse zweer aan je huis''"Ouderwetse zweer" haha wat een vies kastje!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zondag 13 september 2009 om 00:48
Hier nog zo'n leuke advertentie, hij had net zo goed kunnen zeggen dat hij een kompjoetur voor op je sgoot te koop heeft LOL LOL
hey ik heb hier een goed werkende lettop daar zit alles bij en een originele microsoft office xp professional
en originele windows xp bij ik doe hem weg omdat ik er niks meer mee doet
doe een leuke bod en dan is die van u
groetjes
menno
hey ik heb hier een goed werkende lettop daar zit alles bij en een originele microsoft office xp professional
en originele windows xp bij ik doe hem weg omdat ik er niks meer mee doet
doe een leuke bod en dan is die van u
groetjes
menno
Ik heb geen middelvinger nodig, ik kan dat met mijn ogen !
zondag 13 september 2009 om 01:03
quote:sprokkelientje schreef op 17 augustus 2009 @ 16:34:
Haha, ja dat brengt herinneringen terug van toen ik als scholier bij een bakkerij werkte. Een collega schreef "Waffels" op het aanbiedingenbord.
Ik zeg: "Wafels schrijf je met één f."
Zegt ze: "Eén wafel wel, maar wafels moet met twee f-en, want dat is meervoud."
Haha, ja dat brengt herinneringen terug van toen ik als scholier bij een bakkerij werkte. Een collega schreef "Waffels" op het aanbiedingenbord.
Ik zeg: "Wafels schrijf je met één f."
Zegt ze: "Eén wafel wel, maar wafels moet met twee f-en, want dat is meervoud."