Het op internet gevonden spelfouten topic!

11-08-2009 18:45 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is echt ongelooflijk wat sommige mensen van woorden weten te maken.

Een d of dt her en der vergeten kan gebeuren, maar soms kom je de meest briljante spelvormen tegen van woorden, die de moeite van het delen waard zijn

Soms zó fout geschreven dat je echt 3x moet kijken voor je ziet wat er staat!

Dus: kom je wat tegen op internet (Marktplaats en de reacties bij Telegraaf bijvoorbeeld doen het erg goed), plemp ze dan hier neer en laat ons verbazen!

Mijn vondsten van vandaag op Marktplaats:

Mooie bruine leren jas met een kapision.

Leuk transperant koltruite met gebruide kol, en mouwen!

Maat 38

Erg leuk op een witten broek.

Leuk rokje van Only maat 40.

Met een patico eronder zodat ie een beetje als een ballon rokje valt.
quote:delphicat schreef op 13 september 2009 @ 01:03:

[...]

Haha, ja dat brengt herinneringen terug van toen ik als scholier bij een bakkerij werkte. Een collega schreef "Waffels" op het aanbiedingenbord.

Ik zeg: "Wafels schrijf je met één f."

Zegt ze: "Eén wafel wel, maar wafels moet met twee f-en, want dat is meervoud."HaHA..en wat zei je, 'hou je waffel'?
Even dit topic weer naar boven halen, want het is de laatste tijd weer verschrikkelijk. Probeer ik net een filmpje te kijken op de site van RTL, krijg ik de volgende melding: "Het is niet gelukt deze digitaal beveiligde media af te spelen: uw browser ondersteund geen cookies."

En op de digitale zenders Syfy en 13th Street zie ik regelmatig de volgende voorbij komen: "Als u 13th Street/Syfy Channel nog niet kunt ontvangen neem dan contact op met u kabelmaatschappij."

chihuahua bedoelen ze, maar ja er zijn heel veel mensen die hun eigen hondenras niet weten te benoemen.

Tjitju??? Shih Tzu dus

Ik heb een jaar Pabo gedaan en dan snap je wel dat de basisschool kids het niet goed leren.....
Nog een uit de bakker Donutsen
Ik vind nog steeds me moeder en me vader het irritantst. Ik ben ook echt bang dat we uit pure luiheid dit over een jaar of 10 "nieuwe spelling" gaan noemen...
Haha, leuk weer dit!. Ben even gaan zoeken op marktplaats.

Grote eet tavel aan gebodden.
Ik las hier laatste een Pabo studente die 3 keer 'ik wordt' schreef aiaiai.
Grief is just love with nowhere to go
En wat dit is?????

Blauw floer Vest maat S
quote:Cetera schreef op 17 september 2009 @ 20:45:

Mijn moeder schrijft ook zo, maar die laat het heel slim eerst door een ander controleren voordat ze het verstuurd!Jij ook ?
quote:Joy4britt schreef op 01 november 2010 @ 08:08:

Ik ben ook echt bang dat we uit pure luiheid dit over een jaar of 10 "nieuwe spelling" gaan noemen...

Net zoals 'na' en 'naar'. Was de pinautomaat van de Rabobank kapot, hangen ze er een mededeling neer: 'Automaat kapot, na verwachting duurt het nog drie weken...'. Precieze tekst weet ik niet, maar ik voelde me al vrouw weer goed gepakt. Eerst zwanger moeten worden en na de zwangerschap nog drie weken wachten?

De ultieme schrijffout die ik ooit zag was tijdens de dramatische vierdaagse in Nijmegen die wegens sterfgevallen en hitte afgelast werd. Ondanks het drama waren er toch ongeveer 200 mensen die op vrijdag de Via Gladiola gingen lopen.

En ik zie de redacteur al helemaal blij zijn met zijn geweldig rijmende kop. Ook de editor en de drukker moeten er enthousiast over zijn geweest want dat weekend stond er groot over de gehele breedte van het zondagskrantje met hele dikke vette letters: 'Toch noch intocht'.....
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Wat voor knaap dit mag zijn? Geen idee.

brommer voor onderdeelen of opknaap
niuw te koop acesoaries
Staat ook op marktplaats.....

Wie zoek er nog valken hep er 16 ziten hep u intresen hoor ik het graag zal zegen kom kijken en u ziet ze hep geen fotos vandaar zijn mooi en zijn van dit jaar mag ook ruilen...
Ik weet niet of het al genoemd is, maar op Marktplaats zoeken op "zweer" i.p.v. sfeer geeft ook leuke resultaten :-)
Ow, lees nu pas de topic-titel, was nog niet helemaal wakker, want beide mijn voorbeelden zijn dus fouten van buiten het internet. Excuses
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Dat geeft niet, altijd leuk om te lezen!
quote:xantippe schreef op 01 november 2010 @ 08:38:

[...]

En ik zie de redacteur al helemaal blij zijn met zijn geweldig rijmende kop. Ook de editor en de drukker moeten er enthousiast over zijn geweest want dat weekend stond er groot over de gehele breedte van het zondagskrantje met hele dikke vette letters: 'Toch noch intocht'.....Afschuwelijke verschrijving. Maar: zondagskrantje? Editor? Redacteur? Die wordt in een uurtje in elkaar gedraaid (helaas) en de drukker kijkt al helemaal niet naar de spelling of hoe groot iets op de krant wordt gezet.
egt 100% botecceli vette schoenne

supper moooie schoenne

egt 100% goede kwaliteid

NU OF NOOIT

topper van de maand

WINTER SELLER

OP=OP

MAIL VOOR MAATEN MVG

VANDAG BESTELLE MORGE IN HUIS

quote:Zanne schreef op 01 november 2010 @ 08:36:

En wat dit is?????

Blauw floer Vest maat SMet floer wordt - denk ik - velours (een fluweelachtige stof) bedoeld.
Die Marktplaats-teksten zijn hylarisch

Deze las ik vorige week: "ze leidt aan de ziekte van Crohn." Dat was de Telegraaf
Haha, klinkt alsof ze de ziekte goed onder controle heeft.

Gênant dat een verslaggever van een landelijke krant dit schrijft en dat het er door de eindredacteur niet uitgevist wordt.
Op de site van de Telegraaf staan altijd heel veel spelfouten. Echt erg.
ik ken iemand uit den bosch die i.p.v hing, hong zegt:

hij hong in de boom

Krijg het er niet uit of iemand moet me nu gaan vertellen dat dit oudhollands is ofzo, want een andere reden kan ik er niet voor bedenken.

Oh ja, overlijding is ook al zo'n raar woord
quote:Mootje1967 schreef op 26 oktober 2009 @ 09:42:

http://teletekst.nos.nl/ pag. 101

"President Tunesië opnieuw herkozen".

Tja...Maar stel dat hij nu voor de derde keer gekozen is, dan is hij toch eerst herkozen (2e termijn) en nu opnieuw herkozen (3e termijn). Dan is het toch niet fout?
quote:Medatative_rose schreef op 01 november 2010 @ 13:34:

ik ken iemand uit den bosch die i.p.v hing, hong zegt:

hij hong in de boom

Krijg het er niet uit of iemand moet me nu gaan vertellen dat dit oudhollands is ofzo, want een andere reden kan ik er niet voor bedenken.

Oh ja, overlijding is ook al zo'n raar woord

"Gerolen" is er ook zo'n eentje uit diezelfde regio....

(vertaling: geruild)
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven