Het op internet gevonden spelfouten topic!
dinsdag 11 augustus 2009 om 18:45
Het is echt ongelooflijk wat sommige mensen van woorden weten te maken.
Een d of dt her en der vergeten kan gebeuren, maar soms kom je de meest briljante spelvormen tegen van woorden, die de moeite van het delen waard zijn
Soms zó fout geschreven dat je echt 3x moet kijken voor je ziet wat er staat!
Dus: kom je wat tegen op internet (Marktplaats en de reacties bij Telegraaf bijvoorbeeld doen het erg goed), plemp ze dan hier neer en laat ons verbazen!
Mijn vondsten van vandaag op Marktplaats:
Mooie bruine leren jas met een kapision.
Leuk transperant koltruite met gebruide kol, en mouwen!
Maat 38
Erg leuk op een witten broek.
Leuk rokje van Only maat 40.
Met een patico eronder zodat ie een beetje als een ballon rokje valt.
Een d of dt her en der vergeten kan gebeuren, maar soms kom je de meest briljante spelvormen tegen van woorden, die de moeite van het delen waard zijn
Soms zó fout geschreven dat je echt 3x moet kijken voor je ziet wat er staat!
Dus: kom je wat tegen op internet (Marktplaats en de reacties bij Telegraaf bijvoorbeeld doen het erg goed), plemp ze dan hier neer en laat ons verbazen!
Mijn vondsten van vandaag op Marktplaats:
Mooie bruine leren jas met een kapision.
Leuk transperant koltruite met gebruide kol, en mouwen!
Maat 38
Erg leuk op een witten broek.
Leuk rokje van Only maat 40.
Met een patico eronder zodat ie een beetje als een ballon rokje valt.
maandag 4 april 2011 om 17:38
Moest een keer een handgeschreven veldwerk-rapportage omzetten in een net rapport voor de klant. Veldwerker had er een klacht over het niet te meten terrein bij vermeld: "kon tuin niet vadzoenlek opmeeten. Toen kreeg ik acuut last van plaatsvervangende schaamte.
Ik heb een vriendin met een erge vorm van dyslexie. Als ik een mailtje of smsje van haar krijg moet ik het hardop voor mezelf voorlezen voor ik doorheb wat er staat, da's soms ook erg lastig!
Ik heb een vriendin met een erge vorm van dyslexie. Als ik een mailtje of smsje van haar krijg moet ik het hardop voor mezelf voorlezen voor ik doorheb wat er staat, da's soms ook erg lastig!
anoniem_123018 wijzigde dit bericht op 04-04-2011 17:38
Reden: stond een raar woord tussen
Reden: stond een raar woord tussen
% gewijzigd
maandag 4 april 2011 om 17:51
quote:luni schreef op 03 april 2011 @ 13:32:
"Lekker restaurant"
Sinds wanneer kun je een restaurant eten?
En ja,ik begrijp wat er bedoeld wordt
Gek genoeg stoort het me minder als bijvoorbeeld met sporten wordt gezegd "Duw je eigen omhoog met je voorste been"
Maar als ik het lees..*gruwel*Op zich is lekker restaurant niet fout. Dat heeft een hypallage in de taalwereld, net als warme bakker, een goed glas wijn.
"Lekker restaurant"
Sinds wanneer kun je een restaurant eten?
En ja,ik begrijp wat er bedoeld wordt
Gek genoeg stoort het me minder als bijvoorbeeld met sporten wordt gezegd "Duw je eigen omhoog met je voorste been"
Maar als ik het lees..*gruwel*Op zich is lekker restaurant niet fout. Dat heeft een hypallage in de taalwereld, net als warme bakker, een goed glas wijn.
donderdag 26 mei 2011 om 15:15
quote:moi1978 schreef op 04 april 2011 @ 17:45:
vandaag gelezen de hele tijd het woord ma gebruiken in plaats van het woord maar.... echt zo irritant... en ik kan ook niet zo goed over die d en t fouten heen lezen.... soms dan is het echt huilen met de pet op....Ik lees regelmatig "na" als in: ik moet na het ziekenhuis. Of ik ga na de kapper...Ik moet er ook iedere keer om gniffelen als ik het lees.
vandaag gelezen de hele tijd het woord ma gebruiken in plaats van het woord maar.... echt zo irritant... en ik kan ook niet zo goed over die d en t fouten heen lezen.... soms dan is het echt huilen met de pet op....Ik lees regelmatig "na" als in: ik moet na het ziekenhuis. Of ik ga na de kapper...Ik moet er ook iedere keer om gniffelen als ik het lees.
maandag 13 juni 2011 om 13:39
Geen spelfout, maar wel een veel voorkomende fout:
ma 13 jun 2011, 12:40
Beau van Erven Dorens scoort beter
van onze redactie
AMSTERDAM - De verplaatsing naar een later tijdstip heeft De wereld van Beau, het nieuwe programma van Beau van Erven Dorens, geen windeieren gelegd.
De reportageserie wist 836.000 kijkers te trekken, ruim 20.000 kijkers meer als vorige week toen de eerste aflevering van het programma op een vroeger tijdstip werd uitgezonden. De wereld van Beau staat hierdoor op de vijfde plek in de kijkcijfer top 25 van de zondagavond, meldt Stichting Kijkonderzoek.
Bron: Televaag
ma 13 jun 2011, 12:40
Beau van Erven Dorens scoort beter
van onze redactie
AMSTERDAM - De verplaatsing naar een later tijdstip heeft De wereld van Beau, het nieuwe programma van Beau van Erven Dorens, geen windeieren gelegd.
De reportageserie wist 836.000 kijkers te trekken, ruim 20.000 kijkers meer als vorige week toen de eerste aflevering van het programma op een vroeger tijdstip werd uitgezonden. De wereld van Beau staat hierdoor op de vijfde plek in de kijkcijfer top 25 van de zondagavond, meldt Stichting Kijkonderzoek.
Bron: Televaag
maandag 13 juni 2011 om 18:02
quote:dizzyy0 schreef op 03 april 2011 @ 18:16:
bij mij op het werk staat op de bakjes salade: Salade met vetta kaas
En dan mag je je afvragen wat daarmee bedoeld wordt:
- fetakaas (Grieks/Bulgaarse kaassoort);
- vette kaas.
Verder zou ik spelfoutergernissen willen afhangen van de soort website:
- Het meest erger ik me aan spelfouten van websites van bedrijven en winkels;
- Daarna moderators en beheerders van fora, dus de berichten die zij op fora plaatsen;
- Daarna spelfouten in advertenties zoals op Marktplaats.nl bijvoorbeeld;
- Daarna persoonlijke websites;
- Daarna berichten geschreven door forummers.
bij mij op het werk staat op de bakjes salade: Salade met vetta kaas
En dan mag je je afvragen wat daarmee bedoeld wordt:
- fetakaas (Grieks/Bulgaarse kaassoort);
- vette kaas.
Verder zou ik spelfoutergernissen willen afhangen van de soort website:
- Het meest erger ik me aan spelfouten van websites van bedrijven en winkels;
- Daarna moderators en beheerders van fora, dus de berichten die zij op fora plaatsen;
- Daarna spelfouten in advertenties zoals op Marktplaats.nl bijvoorbeeld;
- Daarna persoonlijke websites;
- Daarna berichten geschreven door forummers.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 14 juni 2011 om 10:41
dinsdag 14 juni 2011 om 11:41
dinsdag 14 juni 2011 om 12:11
donderdag 16 juni 2011 om 17:54
"Hoi allemaal Wilt u prachtige mooie verzorgende handen en nagels dan Kan U bij mij een mooi prachtige set nagels laten zetten. Wilt u Uw handen laten verzorgen door een heerlijke manicure
Stuur mij een mailtje en ik reageer zo snel mogelijk terug.
(...)
Set kunstnagels frenche manicure acryl ¤ 30,-
edge nals ¤45,-"
vooral die verzorgende handen, dat wil ik ook wel!
Stuur mij een mailtje en ik reageer zo snel mogelijk terug.
(...)
Set kunstnagels frenche manicure acryl ¤ 30,-
edge nals ¤45,-"
vooral die verzorgende handen, dat wil ik ook wel!
donderdag 16 juni 2011 om 18:19
quote:Kitsch.Kitten schreef op 16 juni 2011 @ 17:54:
"Hoi allemaal Wilt u prachtige mooie verzorgende handen en nagels dan Kan U bij mij een mooi prachtige set nagels laten zetten. Wilt u Uw handen laten verzorgen door een heerlijke manicure
[...]
vooral die verzorgende handen, dat wil ik ook wel!En ik ook wel, als er van die vrouw wordt beweerd wat er in de tekst staat... dat ze heerlijk is! Dan zal ik haar ook verzorgen!
[...]
vooral die verzorgende handen, dat wil ik ook wel!En ik ook wel, als er van die vrouw wordt beweerd wat er in de tekst staat... dat ze heerlijk is! Dan zal ik haar ook verzorgen!
World of Warcraft: Legion